İçeriğe Yönlendir

Çeki Demiri Montajı ve Ruhsata İşletme


Oktay Demirağ

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Sami Demirpaz yazdı:

Çeki demiri ile ilgili olarak güncel bilgi paylaşayım. Dün bu işlemleri Istanbul Agus Karavan ( Aksaray Oto Market ) 'da yaptırdım. 

 

Aracın modeline uyumlu çeki demiri ve elektrik tesisatı montajı yaklaşık 2 saat kadar sürdü.  Bu işlemler sırasında projesi çizildi. Proje ile TSE araç inceleme merkezine gittim onay aldım. Verilen evrak ile birlikte herhangi bir noter'den 30 gün içerisinde ruhsatımı değiştireceğim. Toplam yarım gün sürecek bir iş. TSE Istanbul'da iki lokasyonda var. Benim demiri montaj yaptığım yer ile TSE arası 10 dk olduğundan biraz daha kolay oldu.

 

Çeki demiri her araca göre değiştiği için fiyatı ortalama 1200 - 2000 lira arası

Montaj - 400 lira

Proje - 300 lira

TSE - 410 lira

Noter - 207 lira

@Mehmet Göktürk sami bey geçen sene bu fiyatları vermiş. 
 

Çekicen ise 2064 demir’e istiyor. 870₺ montaj. Artı tesisat, modül proje parası istiyor. 
 

ikisi ile bi konuşmak lazım. Öncesinde modül olayını çözmem lazım. Modül ne işe yarıyor? Orijinal ekipman ile yapılmadığı için bağlantı hatalarını mı modülle tolere ediyoruz?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Mehmet Göktürk sami bey geçen sene bu fiyatları vermiş. 
 

Çekicen ise 2064 demir’e istiyor. 870₺ montaj. Artı tesisat, modül proje parası istiyor. 
 

ikisi ile bi konuşmak lazım. Öncesinde modül olayını çözmem lazım. Modül ne işe yarıyor? Orijinal ekipman ile yapılmadığı için bağlantı hatalarını mı modülle tolere ediyoruz?

 

Ne oldu bitcoinden para vurdu , karavan çekme hevesinmi deprşti. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Mehmet Göktürk sami bey geçen sene bu fiyatları vermiş. 
 

Çekicen ise 2064 demir’e istiyor. 870₺ montaj. Artı tesisat, modül proje parası istiyor. 
 

ikisi ile bi konuşmak lazım. Öncesinde modül olayını çözmem lazım. Modül ne işe yarıyor? Orijinal ekipman ile yapılmadığı için bağlantı hatalarını mı modülle tolere ediyoruz?

 

Yeni nesil araçlar karavan takıldığını anlaması gerekiyor. geri park sensörü geri vites ışığı ESP fonksiyonu birkaç şey değişiyor araçta. Aynı zamanda 13 pinli bağlantı olunca elektrik vesaire de doğru yerden alınınca şarj sistemi felan oluyor yolda giderken akü şarjı mümkün oluyor. dolap çalışıyor vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ne oldu bitcoinden para vurdu , karavan çekme hevesinmi deprşti. 

Bakıyorum işte. Uymazsa panelvan alıp karavan ruhsatı alırız ona

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Mehmet Göktürk sami bey geçen sene bu fiyatları vermiş. 
 

Çekicen ise 2064 demir’e istiyor. 870₺ montaj. Artı tesisat, modül proje parası istiyor. 
 

ikisi ile bi konuşmak lazım. Öncesinde modül olayını çözmem lazım. Modül ne işe yarıyor? Orijinal ekipman ile yapılmadığı için bağlantı hatalarını mı modülle tolere ediyoruz?

çekicen'in taktığı ürünler orjinale uyumlu ben detaylı baktım. polonya malı avrupada geçerli bir ürün. Yani uydurma bir ürün değil. yine de kontrol etmek lazım tam modeli markası nedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bakıyorum işte. Uymazsa panelvan alıp karavan ruhsatı alırız ona

 

Elektrik motoru yüke bindiğinde inventör aşırı ısınıyor . O konuda dikkat etmeni öneririrm. Şu rampa çıkan ispanyolun arabası 105 derece elektrik motoru sıcaklığı vardı mesela 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Elektrik motoru yüke bindiğinde inventör aşırı ısınıyor . O konuda dikkat etmeni öneririrm. Şu rampa çıkan ispanyolun arabası 105 derece elektrik motoru sıcaklığı vardı mesela 

100-120 bine eli yüzü düzgün büyük şasi panelvan alıp içini yapmak daha mantıklı geldi. Çekme 750kg hanıma küçük geldi zaten. Baktık bi tane yakınımızda vardı satıcı. Olmaz o iş. 2 de çocuk var

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ülkede karavanlara karşı bir kampanya başladı. Motokaravan bu açıdan birkaç tık daha rahat ve gizli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

marmaris belediyesi komple çadır ve karavanı yasaklamış. tabi karavancılar da kaldırımları saksılarla çevirmeye başlamışmış..

Aslında yörük milletiz. çadır karavan genlerimizde olmalı ama malesef her şeyi bozup kullanılmaz hale getiriyoruz. İş raydan şu an çıkmış durumda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

marmaris belediyesi komple çadır ve karavanı yasaklamış. tabi karavancılar da kaldırımları saksılarla çevirmeye başlamışmış..

Aslında yörük milletiz. çadır karavan genlerimizde olmalı ama malesef her şeyi bozup kullanılmaz hale getiriyoruz. İş raydan şu an çıkmış durumda.

Belediye hangi kanuna dayandırarak yasaklamış? Direkt davalık konu. Özel mülk harici bir alanı kirletmeden pisletmeden, trafik ihlali yapmadan üstünde durmayı nasıl yasaklayabilir ben anlamadım

Çağlar Bayur yazdı:

karavan bizim coğrafyaya uyumsuz

Dizel 5-6lt yakan duster çekme karavan ile 10lt’den aşağı yakmaz olmuş. Arabayı nasıl zorladığı malum bu çekme karavanların

Yorum bağlantısı
Ahmet Aybeyaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Servis 6088tl çeki demiri, 500₺ montaj, 2200₺ ruhsat işlemlerine fiyat verdi. 
 

agus bu işte iyidir diyor muyuz şimdi? Sitesinde çeki denirine 1960₺ fiyat yazmış. Acaba montaj, proje buna dahil midir? 
 

Hibrit ile yeni maceraya yelken açabilirim. 

Agus kesinlikle profesyonel bu konuda, çok fazla montaj yaptıklarından ustaları tecrübeli, benim opel astramda kapı etiketi yırtılmıştı, tse sorun çıkarır diye yol gösterip servisten teknik belge almamı tavsiye etmişlerdi. Sorunlara çözüm bulmaları da güzel bence.
İstanbulda diğerlerine göre 50 TL fazlaydı fiyatı sadece. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Belediye hangi kanuna dayandırarak yasaklamış?

3 tekerli pilli araçların da kullanımı yasak

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Haha. İlk mahkemede bu encümen kararı direkt bozulur. Hatta istinaf yolu bile kapatılır. Çok komik olmuş bu. bu kararla ceza yiyenler dava açar. 50 kişi açsa tüm mahkeme masrafları da belediyeye yıkılır. Belediye yaptığı şeye pişman olur. 
 

Çağlar Bayur yazdı:

3 tekerli pilli araçların da kullanımı yasak

O konu başka. Yani ruhsat, trafik, plaka vb olaylar farklı. Ruhsatlı yasal aracımla park yasağı olmayan yere park ederim. Kanun çıkmadıkça kimse de bir şey diyemez. Kanun çıksa da anayasada yerleşme ve seyahat özgürlüğü kapsamında çok fazla sınırlayıcı olamaz. 
 

 


bir eleman 132 beygirlik atmosferik auris ile 750kg karavanı araba kliması da açık aşırı rampa olmayan yollarda sürmüş. Yakıt 1,5 kat artmış. Ama araç zorlanmamış. Zaten kendi de zorlamamış. 
 

https://youtu.be/1_OieIRBbKc

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk yazdı:

marmaris belediyesi komple çadır ve karavanı yasaklamış. tabi karavancılar da kaldırımları saksılarla çevirmeye başlamışmış..

Aslında yörük milletiz. çadır karavan genlerimizde olmalı ama malesef her şeyi bozup kullanılmaz hale getiriyoruz. İş raydan şu an çıkmış durumda.

yasak demek ne kolay bizim ülkede. açıklamaları nedir bellimi hocam ?

 

karavanım olsa ilk iş marmarise sürerdim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

yasak demek ne kolay bizim ülkede. açıklamaları nedir bellimi hocam ?

 

karavanım olsa ilk iş marmarise sürerdim

Çöp için yapmışlar. Karavanlardan çok fazla çöp bırakılıyormuş. Dikkat ederseniz encümen kararında hiçbir yasa yönetmeliğe atıfta bulunulmamış. Tam acemi belediyecik işi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Servis 6088tl çeki demiri, 500₺ montaj, 2200₺ ruhsat işlemlerine fiyat verdi. 
 

agus bu işte iyidir diyor muyuz şimdi? Sitesinde çeki denirine 1960₺ fiyat yazmış. Acaba montaj, proje buna dahil midir? 
 

Hibrit ile yeni maceraya yelken açabilirim. 

 

Sizin Hybrid araçlara göre çeki demiri var ise, servisin verdiği fiyatlar uçukmuş. 

 

Agus'un sitesindeki fiyat sadece demirin fiyatıdır, bunun üzerine montaj ücreti ( montaj sırasında modül, 7 pin veya 13 pin ' e göre fiyat değişir. ) , proje ücreti, TSE ücreti ve noter ücreti eklenecek. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Mehmet Göktürk sami bey geçen sene bu fiyatları vermiş. 
 

Çekicen ise 2064 demir’e istiyor. 870₺ montaj. Artı tesisat, modül proje parası istiyor. 
 

ikisi ile bi konuşmak lazım. Öncesinde modül olayını çözmem lazım. Modül ne işe yarıyor? Orijinal ekipman ile yapılmadığı için bağlantı hatalarını mı modülle tolere ediyoruz?

 

Çekilen romork'un ışıklandırma grubu eğer halojen ampül ve sizin aracın stop grubu led ampül ise gerekebiliyor. Aradaki enerji farkını araç arıza olarak görebiliyor. 

Çoğu kişi römorkun lamba grubunu led ile değiştirip modül olmadan kullanıyor ama bazı arabalarda bu işe yaramıyor modül gerekiyor. 

 

Hybrid arabaya modül kesin takardım ben olsam. 

Mehmet Göktürk yazdı:

 

Yeni nesil araçlar karavan takıldığını anlaması gerekiyor. geri park sensörü geri vites ışığı ESP fonksiyonu birkaç şey değişiyor araçta. Aynı zamanda 13 pinli bağlantı olunca elektrik vesaire de doğru yerden alınınca şarj sistemi felan oluyor yolda giderken akü şarjı mümkün oluyor. dolap çalışıyor vs.

 

Modül sizin bahsettiğiniz gibi, geri park sensör, esp vs gibi işlere yaramıyor hocam. CAN-BUS alt yapılı bir minik kutu. Akü'den artı alınıyor ve herhangi bir sinyal, stop grubu yandığı zaman oradan tetik alarak römork'un lambalarını açıp kapatıyor. 

 

13 pin veya 7 pin ise çekilecek römorka göre değişiyor.  Yerli römork veya karavanlar 7 pin ile geliyor, ithal karavan veya römorklar 13 pin ile geliyor.

 

13 pin'de akü sarj olmuyor, dolap çalışıyor veya ATC gibi savrulma önleyici bir sistem takılı ise o çalışıyor. 4mm kabloyu 10 metre geriye götürerek akü sarj etmek çok mantıklı bir hareket değil zaten. Kaybı büyük olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sami Demirpaz yazdı:

 

Sizin Hybrid araçlara göre çeki demiri var ise, servisin verdiği fiyatlar uçukmuş. 

 

Agus'un sitesindeki fiyat sadece demirin fiyatıdır, bunun üzerine montaj ücreti ( montaj sırasında modül, 7 pin veya 13 pin ' e göre fiyat değişir. ) , proje ücreti, TSE ücreti ve noter ücreti eklenecek. 

Toyota sitesinde baktım da 13 pinli kablo fiyata dahildir diyor. Modül de var mı bilmiyorum ama sanırım o da vardır diye düşünüyorum. 
 

bu hali ile dışarıda 13pinli taktırmak 2000 demir. 800 işçilik. 13 pin modül 1200₺. Proje ile 4500 ediyor. 
 

zaten çekme olayından vazgeçtim. Motokaravan çok daha mantıklı. 

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
Mehmet Göktürk yazdı:

çekicen'in taktığı ürünler orjinale uyumlu ben detaylı baktım. polonya malı avrupada geçerli bir ürün. Yani uydurma bir ürün değil. yine de kontrol etmek lazım tam modeli markası nedir.

 

Hocam çekicen, agus, şemsi usta, maslak oto hak veya hangi montaj servisi olursa olsun sadece ve sadece araca uyumlu çeki demirini montaj yapabilir.  Araca uyumsuz bir demiri uyduramazlar, uydursalar TSE'den geçiremezler.  Bazı araba modellerinin 3-4 farklı çeki demiri üreticisinden uyumlu demiri olabiliyor, bazı modellerde ise sadece 1 üretici üretmiş oluyor ilgili demiri ama günün sonunda hepsi CE belgeli demir olmak zorunda. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Toyota sitesinde baktım da 13 pinli kablo fiyata dahildir diyor. Modül de var mı bilmiyorum ama sanırım o da vardır diye düşünüyorum. 
 

bu hali ile dışarıda 13pinli taktırmak 2000 demir. 800 işçilik. 13 pin modül 1200₺. Proje ile 4500 ediyor. 
 

zaten çekme olayından vazgeçtim. Motokaravan çok daha mantıklı. 

 

Kafadan 13 pin diye düşünmemek lazım. Ne çekeceğinize bağlı.

 

Moto ise kişisel tercih vs. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

783.562 km2 lik Türkiye'de, 694km2 yer kaplayan Marmaris'e de gitmeyiz karavanla.  Büyük bir kayıp yok :)

 

Ülkenin çoğu yerinde pis insanlar olduğu gibi, karavancılar arasında da pis insanlar var.

Arkama karavanı taktığım gibi her yer benimdir mantığı çok yanlış. Karavan ayrıca bedava tatil vs de değil. Farklı bir tarz, otel tatilinin yerini de tutmaz. Artıları olduğu gibi eksileri de mevcut. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
100-120 bine eli yüzü düzgün büyük şasi panelvan alıp içini yapmak daha mantıklı geldi. Çekme 750kg hanıma küçük geldi zaten. Baktık bi tane yakınımızda vardı satıcı. Olmaz o iş. 2 de çocuk var
Abi ben de ilgilemiyorum gecen yil 50 bin olan 17 m3 simdi 130 bin bantina geldi içeride kendin yapsan en az 60 yer oyle boyle 200 bin buluyor.
marmaris belediyesi komple çadır ve karavanı yasaklamış. tabi karavancılar da kaldırımları saksılarla çevirmeye başlamışmış..
Aslında yörük milletiz. çadır karavan genlerimizde olmalı ama malesef her şeyi bozup kullanılmaz hale getiriyoruz. İş raydan şu an çıkmış durumda.
Bence bu karavan olayinda ilk yasaklanmasi gereken yat tipi wc olayi ulkemizde alt yapi yok asagiya bir tank koyup cayira cimene yolla bırakıyorlar pisliklerini bu sebeple karavana kotu gozle bakiyor yoneticiler yazlikcilar vb.insallah onumuzdeki yil yapacam karavanimi tercihim distan kasetli wc
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Levent Güzelkalp yazdı:

Abi ben de ilgilemiyorum gecen yil 50 bin olan 17 m3 simdi 130 bin bantina geldi içeride kendin yapsan en az 60 yer oyle boyle 200 bin buluyor.Bence bu karavan olayinda ilk yasaklanmasi gereken yat tipi wc olayi ulkemizde alt yapi yok asagiya bir tank koyup cayira cimene yolla bırakıyorlar pisliklerini bu sebeple karavana kotu gozle bakiyor yoneticiler yazlikcilar vb.insallah onumuzdeki yil yapacam karavanimi tercihim distan kasetli wc

maceratör olan karavanlara ceza kesilmeli. NET. zabıta aç bakacam demeli yahut polis. kaset yahut portolet değilse 5000TL 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

maceratör olan karavanlara ceza kesilmeli. NET. zabıta aç bakacam demeli yahut polis. kaset yahut portolet değilse 5000TL 

Zabıtanın işi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...