İçeriğe Yönlendir

i10 - Elektrik Dalgalanması Sonucu Tekleme


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
14 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Bariz biçimde gözüküyor ki, gaza yüklendiğinizde şarjı anında kesiyor araç. Güzel bi şey.

 

Gaz pedalina %40 dan fazla bastigimda dinamo şarji kesiyor. Engin load grafigi koydum ama , bunun bir sebebide dusuk vitesde yuksek vitesde gidince aku gene koşulsuz şarj ediyor. Mesela videonun başlarinda motor yuku %90 ama araba 3500 devir cevirip 80 km yapiyor. 4 ncu vitesde gidiyorum o sirada. Artan motor gucu alternatore veriliyor.. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bu başlığa son kez Akü ile ilgili soru yazıyorum. Biliyorum gına geldi ama içim rahat etmiyor :( 

Araba sabah 1 saat 25 km yol gitti. Akabinde, sürüş bittikten 1 saat sonra aşağidaki ölçümü yaptım. 

Akü 12,7 volt kontak kapalı 

12,3 volt kontak açık, 

10 volt marş anında 

12,7 volt motor idle çalışırken vermekte. 

Sorum şu , Bu kışı atlatırmıyız :( 

g67GD2.png

 

Not : Akü haziranda ölçtüğümde sonuc 12,6 imiş. 

 

RDWv4j.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Akü özellikle soğukta su koyvermeye meyillidir. Bence risk almaya gerek yok, olmadık bir yerde, acil bir durumda marş basmazsa eğer , büyük sıkıntı olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
17 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

İdle çalışma ne?

Rölanti, yüksüz durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
(düzenlendi)

sabah marşa basınca zormu basıyor?

 

bu biraz arabanın tarzı ile alakalı sanırım . 2015 fluance vardı 1 yaşındaydı aldığımda 3 4 gün yatsın marşa basınca bi gır gır yapardı sonuçta eski değildi aküsü

 

liberty 7 gün yatıyor marşa basarken beraber hooon ediyor anında. 

 

arabanın tarzı mı motorumu arabadan arabaya fark ediyor sanırım akü daha iyi olduğunu zannetmem libertyinninkin de

tarihinde Ali Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
44 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

İdle çalışma ne?

 

Abi rölantinin ingilizcesi

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
26 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

Rölanti, yüksüz durum.

Okey.

 

Hücre başına; 2.11 volt düşük değil. 2.20V %60, 2.40V %80 dolu demek. Eğer akü jell ise 2.11V %80 dolu demek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz
13 dakika önce, Ali Gök yazdı:

liberty 7 gün yatıyor marşa basarken beraber hooon ediyor anında. 

 

Nasıl ediyor :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
3 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

g67GD2.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Ölçü aleti çok dandikmiş. Hem true rms ölçümü filanda varmış. Hem öğğğkmüş bu çok kalitesi...fghntdxzxcd..   Z ilave demiyom la cümleye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
24 dakika önce, Ali Gök yazdı:

sabah marşa basınca zormu basıyor?

 

bu biraz arabanın tarzı ile alakalı sanırım . 2015 fluance vardı 1 yaşındaydı aldığımda 3 4 gün yatsın marşa basınca bi gır gır yapardı sonuçta eski değildi aküsü

 

liberty 7 gün yatıyor marşa basarken beraber hooon ediyor anında. 

 

arabanın tarzı mı motorumu arabadan arabaya fark ediyor sanırım akü daha iyi olduğunu zannetmem libertyinninkin de

 

Arabanın marşı zor basmıyor, gayet sıradan basıyor. her zaman nasılsa öyle. Ama başıma gelen iki vukuat var. 

 

Birinde araba bir akşam işden dönerken, arabaya binik kontak cevirdiğimde , marş basmadı. çıt dedi kaldı. iki üç defa denedim çıt etti. En sonunda zayıf bir tur sonunda çalışmayı başardı. 

Benzinliğe kadar 25 km sürdüm. benzinlikte depo doldurup start vermek istediğimde, yine çok zayıf bir tur ile motorum çalıştı. O günden sonra bir daha böyle çalışmadı. Akü şarj olsun diye gölcüğe gittim geldim (cc montajı için). neyseki şu an hiç sıkıntısı yok ama, rölantide far açık, klima açık , ışıklar açıkken, araba yüklü ise arabama kendini kaldıramıyor. zorlanıyor 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
1 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

 rölantide far açık, klima açık , ışıklar açıkken, araba yüklü ise arabama kendini kaldıramıyor. zorlanıyor 

Bu akü değil, motorun çelimsizliği

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
14 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Bu akü değil, motorun çelimsizliği

Ama abi arabam tam 69 beygir. Eski nazi kaferlerinin iki kati motor gucu var.. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
33 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın marşı zor basmıyor, gayet sıradan basıyor. her zaman nasılsa öyle. Ama başıma gelen iki vukuat var. 

 

Birinde araba bir akşam işden dönerken, arabaya binik kontak cevirdiğimde , marş basmadı. çıt dedi kaldı. iki üç defa denedim çıt etti. En sonunda zayıf bir tur sonunda çalışmayı başardı. 

Benzinliğe kadar 25 km sürdüm. benzinlikte depo doldurup start vermek istediğimde, yine çok zayıf bir tur ile motorum çalıştı. O günden sonra bir daha böyle çalışmadı. Akü şarj olsun diye gölcüğe gittim geldim (cc montajı için). neyseki şu an hiç sıkıntısı yok ama, rölantide far açık, klima açık , ışıklar açıkken, araba yüklü ise arabama kendini kaldıramıyor. zorlanıyor 

Marş hiç basmadıysa o başka bişe olmasın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
35 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

 

 

 

 

Ölçü aleti çok dandikmiş. Hem true rms ölçümü filanda varmış. Hem öğğğkmüş bu çok kalitesi...fghntdxzxcd..   Z ilave demiyom la cümleye

 

Abi dandik cihaz ise baska cihazla tekrar ölctureyim. Gerci ölcen abimiz kalibrasyonu yeni yapmıştı :(

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
10 dakika önce, Ali Gök yazdı:

Marş hiç basmadıysa o başka bişe olmasın

 

Ben mevzuyu en baştan anlatayım, bölük pörcük dağıldı. Sizlerde daha iyi anlayın. :) 

Ben normalde işi gücü yakıt tüketimi hypermil olan biriyim. Aku davaları felan pek alakam yoktu. 

Bu yaz iğne ada gibi biryere gitmek gibi bişey yaptım. Oranın yolları dağlık, Tırmandık indik tırmandık indir. Arabada full çakılı tabi. Klima hep açık kademe 2de. 

Akabinde dönerkende, ben motor biraz açılsın diye bastım gaza yardırdırm geliyorum. Otoban rampaları uzun olur , ayağımı gazdan esirgemedim.

Hanım kıza rahat durması için telefon ile video izletiyor. şarjıda bitmek üzere. Xiaomi Mi çakmak şarjım vardı. onu bağladım, telefonu şarja taktık.

Klima 1.ci ayarda 10 saniyede sisteme girip çıkar benim, o şekilde gire çıka gire çıka 1 saat otobanda sürdüm.

Tam otoban rampasındayım, gaz pedalı koptu gitti. Cevap vermiyor harekete. Motor sesi kesti, güvenli moda aldı gaz yemiyo .

120 ile rampayı  beşinci vitesde tırmanıyordum. 4000 devire vurmuştu. motor gaz yemeyince cektim sağa arıza şeridinde kaldım. 

Motor çalışıyor ama gaz kesik kesik rölantide devir dalgalanıyor. 

Kontak kapattık açtık motor düzeldi ama p0121 tps hatası aldık. 

 

Bu durumdan fazlasıyla etkilendim, tps hatası kendiliğinden gitti. Araştırmaya başladım. Önce AMS (alternatör Management System) öğrendim. Arabanın drive bye wire sistemini , ecuyü, araştıra araştıra olay akünün üstüne kaldı. ,

Bu durumdan 2 ay sonra ise kontak basıp çalışmama ve zayıf marş cevirmesi olayıda yaşanınca, ben fena kıllandım. Derdim benim sorun gercekten aküdemi, Arabada elektronik sorun olabilirmi, otobanda olan vukuat benden kaynaklanan bir hatamıydı, acaba yolda kalırmıyım.. 

 

Akü olmuş 400 tl. Almışken varta almak isterim, oda var 450 tl. İnci akü var, ama 270 lira fiyatı şu an kampanyada. Ben birde cc aldım taktım bütcem kalmadı. Aküyü gelecek aya almayu düşündüm, ama aküm ölçümde 12,7 volt gibi güzel bir değer cıktı. 

 

Bu arada bende bayağa bilinclendiğim için arabayı ona göre sürdüm, aküm boşaldı da ben yeniden doldurdum, bu sıkıntıları ortan kalmışta olabilir. 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

TPS sorunu için yetkili servise gitmediniz mi?

Akünüz bana sorarsanız her türlü son demlerinde. Marş anında 10v'a düşmesi zaten sıkıntı. Benim aracımda 9v'ta marş çeviremiyordu mesela.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Sani Gerşon yazdı:

TPS sorunu için yetkili servise gitmediniz mi?

Akünüz bana sorarsanız her türlü son demlerinde. Marş anında 10v'a düşmesi zaten sıkıntı. Benim aracımda 9v'ta marş çeviremiyordu mesela.

 

Tps hatası 3 4 aydır almadım, o yuzden o sorunu eledim. p0121 hatasının açıklamalarında genelde elektrik dalgalanması sonucu oluşan bir hata olduğu yazıyor.  Gaz pedalım elektrik iletimli olduğu için, sorunun genel bir elektrik sorunu olarak düşündüm. O sebeble aküye yöneldim. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu arada: Yaptığınız ölçümler tecrübeme göre bi şey ifade etmiyor. 1 gün çalışmayan aracım, ertesi gün marş basamayınca takviye ile çalıştırdım. Ofise gelip öğlen akücüye gittiğimde "abi 12v ölçüyorum aküyü, emin misin, değişelim mi" diye sormuştu. Aküm 4 senelikti değiştiğinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

12,3 volt kontak açık, 

10 volt marş anında 

12,7 volt motor idle çalışırken vermekte. 

Sorum şu , Bu kışı atlatırmıyız :( 

 

 

Akü sağlam.. 

Flaman kesmezse bu kışı atlatır.. (Kalp krizi) 

 

20 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Akabinde dönerkende, ben motor biraz açılsın diye bastım gaza yardırdırm geliyorum. Otoban rampaları uzun olur , ayağımı gazdan esirgemedim.

Hanım kıza rahat durması için telefon ile video izletiyor. şarjıda bitmek üzere. Xiaomi Mi çakmak şarjım vardı. onu bağladım, telefonu şarja taktık.

Klima 1.ci ayarda 10 saniyede sisteme girip çıkar benim, o şekilde gire çıka gire çıka 1 saat otobanda sürdüm.

Tam otoban rampasındayım, gaz pedalı koptu gitti. Cevap vermiyor harekete. Motor sesi kesti, güvenli moda aldı gaz yemiyo .

 

 

Hararet göstergesi var mı arabada... 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

aküsü zayıflayan araba rampa çıkarken güçtenmi düşer ?

 

benm hyundai era da bi ara akü zayıftı ama hala canavar gibiydi akü ile rampa çıkarken çekişin bir anda kesilmesinin bi ilgisi yok bence. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Opellerde gaz pedali problemlerinde genelde sigorta kutusu oksitlenmesi kaynakli oluyor. marka farkli ama gozden gecirttirmeniz faydali olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...