İçeriğe Yönlendir

i10 - Elektrik Dalgalanması Sonucu Tekleme


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
15 dakika önce, Ali Gök yazdı:

aküsü zayıflayan araba rampa çıkarken güçtenmi düşer ?

 

 

Düşmez.. 

Zaten motor 4000 devirde çalışırken aküden destek almaz araç.. 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
3 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Düşmez.. 

Zaten motor 4000 devirde çalışırken aküden destek almaz araç.. 

 

Maksimum devirde alternatör şarjı kesiyor yalnız. Bunu atlamayalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

bana kalırsa başka bi mevzu .

 

araç kendini koruma moduna aldı demiş ali bey.  hararet ne durumdaydı o ara baktınızmı hiç ?

 

acaba zorlanınca biraz ısındı da korumaya mı geçti 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Maksimum devirde alternatör şarjı kesiyor yalnız. Bunu atlamayalım.
Kısmen, şarj talebi var ise yine aktif oluyor alternatör.

Akü akımını veya sağlığını ölçen sistem hasarlı olabilir
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

buji veya bobinde bi problem olmasın sakın.

 

misal buji kablosunda temazsıszlık vs

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
39 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Akü sağlam.. 

Flaman kesmezse bu kışı atlatır.. (Kalp krizi) 

 

 

Hararet göstergesi var mı arabada... 

 

 

Hararet gostergem yok abi. Hararet lambam yanmadi. Ama arabami taniyorum. Yuksek hizda yuksek yukte hararet yapmiyor.  Trafikte sadece hararet yapar. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
50 dakika önce, Ali Darbaz yazdı:

 

Hararet gostergem yok abi. Hararet lambam yanmadi. Ama arabami taniyorum. Yuksek hizda yuksek yukte hararet yapmiyor.  Trafikte sadece hararet yapar. 

 

Bence akü kaynaklı bir sorun değil bu... 

P0121 kodunu da o zaman atmamış olabilir.. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
8 dakika önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bence akü kaynaklı bir sorun değil bu... 

P0121 kodunu da o zaman atmamış olabilir.. 

 

 

 

Agustostan beridir, hata kodu almiyorum abi. 

Gebzeye gittim geldim ama, ams nasil calisiyor bilerek kullandigim icin, ona gore surdum arabayi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Burda arabanın çalışma şeklini anlatan güzel bir resim var. 

 

Grafik Energie Rückgewinnung

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Bu haftasonu yaptığım aile gezimde, üst üste üç yüksek rakımlı lokasyona çıktım.  Son çıktığım rampa öyle feci bir yerdiki, Bolu dağınında üzerinde yüksek bir rakımda olan Topuk yaylasına tırmandım. Sürekli rampa çıktım, motorun çok yükte kullanmak durumunda kaldım. Bu sırada telefonumu bağladığım çakmak adaptöründe, sabah 2 saat yol giderken full şarj olan telefon, son çıktığım topuk yaylasına gide 1300 rakımlı tırmanma esnasında neredeyse hiç şarj olmadığını farketim. Önce ne olduğunu anlamadım. Telefonun ısınmış olduğunu düşündüm. Bazen ısındığında şarj olmaz yavaşlar. Neyse sallamadım. Akşam oldu dönüş vakti geldi. Kontak actım. Motor çalıştı 10 12 saniye olmadan, alternatör birden soğuk motorda devreye girdi. Motor soğuk rölanti devrinde alternatör devreye girince oluşan ses hemen kulağıma geldi. Nezaman arabamın aküsü bitse bu durum yaşanır. Lakin neredeyse 1,5 yıldır, Varta 60 lık akü aldığımdan beri bu sesi duymamıştım . 

E_6TgelSM-Ql5OcDc_Y3BFswVnef2oMPm3d6P5m-

 

Bu durma çok şaşırdım. Neden akü bitmiş olabilirdiki. Eve dönüşe yolunda gectiğimizde, alternatörün sürekli çalıştığını  çok rahat hissediyordum. otobana çıkıp 3500 devirde Hız sabitleyici bağlayıp sürdüm. 1 saat oldu olmadı , Araba normal seyrine döndü. Eski canlılığına kavuştu. Alternatör sürekli şarj durumundan çıkıp normale döndüğünü görünce, içim rahatladı. Telefonu bile şarja bağlamadım. Acaba elektronik sistemele zararmı verdiğini düşündüm. 

Eve vardım , karnımı doyurdum derken jeton düştü. İ10 ams sistemi motor yüke bindiğinde şarjı kesiyordu. Malum ard arda çok uzun tırmanışlar sırasında, akü kapasitesinde kritik eşiğe ulaşmıştım. Nerden baksanız 60 dakika yükte tırmanış yapmıştım. Telefonumu 21 dakikalık tırmanış sırasında şarja bağladığım için alternatör ancak çalışmasına yetecek kadar elektrik göndermişti . 

Bu tecrubeyi buraya yazaraken kendiminde unutmasını istemediğim, ilerde büyük sorunların meydana gelmesini önlemek istiyorum. 

Özelikle topuk yaylası tırmanışı öylesine hayvani bir yolduki vites ikide tırmanmak imkansız hale gelmişti. Birde motorun irtifa hastalığıda eklenince cok zor bir tırmanış oldu. Bilgilerinize. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Akü marş basmayacak duruma gelecek olsa araba yüke bindiğine falan bakmaz şarj etmeye başlardı.. 

Telefonun şarj olmama sebebi de, Araç tasarruf moduna geçtiği için çakmaklık ve iç aydınlatmaları kapatmıştır.. Radyon açıkmıydı.. Onu da kapatmış olabilir. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Geçmiş olsun Ali
2 Yetişkin 1 çocuk mu vardı araçta klima kapalı idi değil mi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Akü marş basmayacak duruma gelecek olsa araba yüke bindiğine falan bakmaz şarj etmeye başlardı.. 

Telefonun şarj olmama sebebi de, Araç tasarruf moduna geçtiği için çakmaklık ve iç aydınlatmaları kapatmıştır.. Radyon açıkmıydı.. Onu da kapatmış olabilir. 

 

 

Müzik kapalıydı abi . Çok garip oldum, arabayı bozduk sandım. Rampa öyle böyle değil. ÜStelik 5 10 dakika değil. Toplamda 60 dakika rampa tırmandım. Motorun içinden geçtik sandım. :) 

Coşkun Basan yazdı:

Geçmiş olsun Ali
2 Yetişkin 1 çocuk mu vardı araçta klima kapalı idi değil mi

 

2 yetişkin 1 çoçuk. Evet 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

geçmiş olsun, yalnız bu saçmalık resmen, tasarruf yapacağız diye amma kısmışlar motoru, şarj kesiyor falan hale bak, sabahtan akşama tırmansın banamısın demeyecek o araç, ayrıca hadi kıstınız tank gibi ağır arabayla tasarruf numarası ne hunday, aloo lafım sana hunday...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

güzel bir sistem boşuna yük çekmemesi; ancak her zaman konuştuğumuz, artık bazı otomotiv teknolojilerinin coğrafi olarak dezavantajlarının olması. Demek ki kore de imalat tasarımda bunca yokuş hesaplanmamış. Bem hyundai yetkilsi olsam bu olayı bilmek isterdim, distribütöre de yazsana?

Ali Cihangiroğlu yazdı:

geçmiş olsun, yalnız bu saçmalık resmen, tasarruf yapacağız diye amma kısmışlar motoru, şarj kesiyor falan hale bak, sabahtan akşama tırmansın banamısın demeyecek o araç, ayrıca hadi kıstınız tank gibi ağır arabayla tasarruf numarası ne hunday, aloo lafım sana hunday...

taş devirnden kalma fiesko da yoktur bu teknoloji

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

güzel bir sistem boşuna yük çekmemesi; ancak her zaman konuştuğumuz, artık bazı otomotiv teknolojilerinin coğrafi olarak dezavantajlarının olması. Demek ki kore de imalat tasarımda bunca yokuş hesaplanmamış. Bem hyundai yetkilsi olsam bu olayı bilmek isterdim, distribütöre de yazsana?

taş devirnden kalma fiesko da yoktur bu teknoloji

:) o fiesta hem yakıtta hem rampada hem ekonomide hem yol tutuşta hem konforda kısaca her açıdan siler atar bu aracı, ayrıca taş devri ne yahu, farkını de bakayım, alternatör aman güç çekti diyip kapanıyor, sen bilirisin, kaç paralık bir devre halleder bu işi, tasarruf yapacak  sistem baktı akü ölüyor başlarım böyle işe diyip basıcak şarjı, dağın başında tasarruf ayağına kalacağım öylemi, indiğimde ya o sistem iptal edilir yada o araba satılır, yapacaklarsa doğru dürüst yapacaklar, dağda akü bitti vay efendim tasarruf, yerim öyle tasarrufu  ...

 

 

bu arada fiesta devri kapandı, hatta yeni kugayıda göreyim beğenmezsem ford devri bile kapanacak, hatta araba devrini kapatacağım nerdeyse, memleketin çivisi çıktı artık, ne olacağımız belli değil....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

geçmiş olsun, yalnız bu saçmalık resmen, tasarruf yapacağız diye amma kısmışlar motoru, şarj kesiyor falan hale bak, sabahtan akşama tırmansın banamısın demeyecek o araç, ayrıca hadi kıstınız tank gibi ağır arabayla tasarruf numarası ne hunday, aloo lafım sana hunday...

 

Arabanın kuru ağırlığı 1046 kilo. Islak ağırlığı 1119 kilo , 2 yetişkin 1 çoçuk artı yolcu ile oluyor 1300 kilo :) .

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hatta yeni kugayıda göreyim

fiesko başarısı beklenmez ise güzel bie götürgeç, ama ikon olamaz

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın kuru ağırlığı 1046 kilo. Islak ağırlığı 1119 kilo , 2 yetişkin 1 çoçuk artı yolcu ile oluyor 1300 kilo :) .

1046, olay zaten bitti, daha öncede konuşmuştuk zaten bu ağırlık olayını, tasarruflu araç yapacaklarsa her açıdan üzerinde çalışacakalar, bunlar ne yapmış, az yakan güçsüz motor, düz yolda gereksiz durumda şarjı kesen sistem ama ne hikmetse bu sistem akünün bittiğini göremeyip öyle kalakalıyor, burada hata hundayda, derslerine çalışmamışlar....

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

:) o fiesta hem yakıtta hem rampada hem ekonomide hem yol tutuşta hem konforda kısaca her açıdan siler atar bu aracı, ayrıca taş devri ne yahu, farkını de bakayım, alternatör aman güç çekti diyip kapanıyor, sen bilirisin, kaç paralık bir devre halleder bu işi, tasarruf yapacak  sistem baktı akü ölüyor başlarım böyle işe diyip basıcak şarjı, dağın başında tasarruf ayağına kalacağım öylemi, indiğimde ya o sistem iptal edilir yada o araba satılır, yapacaklarsa doğru dürüst yapacaklar, dağda akü bitti vay efendim tasarruf, yerim öyle tasarrufu  ...

 

 

bu arada fiesta devri kapandı, hatta yeni kugayıda göreyim beğenmezsem ford devri bile kapanacak, hatta araba devrini kapatacağım nerdeyse, memleketin çivisi çıktı artık, ne olacağımız belli değil....

 

Abi ufak bir düzeltme yapak istiyorum. Aküdeki voltaj 12,49 volta düştü anda şarja başlıyor. Motor soğuk olsun sıcak olsun farketmez. Acımadan çalışır akü. 12.49 volt aküde nekadarlık bir yüzdeye denk gelir bilmiyorum. Ama hypermiler olduğum için 12,49 volta gelmesi benim arabada 13 km sürüyor. İlk çalıştırmadan itibaren 13 - 10 km yol gidince ancak akü şarj eder. Tabi oda yeterince fren yapmaz veya rampa inmez isem :( 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

fiesko başarısı beklenmez ise güzel bie götürgeç, ama ikon olamaz

zaten çirkin gibi geliyor gözüme, ikon olamaz bencede, tipinde bir özellik yok, şuanki kasa melez ne olduğu belli olmayan toplama bir şeysede en azından tipi yine yeniden daha güzel, yeni kugayı bekleme sebebim esasen hanımda kullanacağından araçta olan ileri güvenlik özellikleri, özelliklede çarpışma olacağını anladığı an kendiliğinde direksiyon kırıp manevra yapıp kaçması, sadece bu özellik bile diğerlerini elememe yeter, neyse gelsin bakacağım, büyük ihtimal bakmakla kalacağım gibi, fiyatını düşünmek istemiyorum  şuan için, hatta şuan canım çok sıkkın bırak arabayı ülkeden kaçıp dağın başına herkesten herşeyden uzakta ailemle nasıl yaşarım diye düşünüyorum, inan şuan imkan olsa basar giderim bu gezegenden....

Ali Darbaz yazdı:

 

Abi ufak bir düzeltme yapak istiyorum. Aküdeki voltaj 12,49 volta düştü anda şarja başlıyor. Motor soğuk olsun sıcak olsun farketmez. Acımadan çalışır akü. 12.49 volt aküde nekadarlık bir yüzdeye denk gelir bilmiyorum. Ama hypermiler olduğum için 12,49 volta gelmesi benim arabada 13 km sürüyor. İlk çalıştırmadan itibaren 13 - 10 km yol gidince ancak akü şarj eder. Tabi oda yeterince fren yapmaz veya rampa inmez isem :( 

peki rampada şarjı kesti gidiyor tırmanıyorsun hala, o sırada şarı ekonomi ayağına kapatmış araç, voltaj 12.49 a düştü akü, neden şarjı açmadı bu alet, doğru anladımmı ben bu olayı?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

zaten çirkin gibi geliyor gözüme, ikon olamaz bencede, tipinde bir özellik yok, şuanki kasa melez ne olduğu belli olmayan toplama bir şeysede en azından tipi yine yeniden daha güzel, yeni kugayı bekleme sebebim esasen hanımda kullanacağından araçta olan ileri güvenlik özellikleri, özelliklede çarpışma olacağını anladığı an kendiliğinde direksiyon kırıp manevra yapıp kaçması, sadece bu özellik bile diğerlerini elememe yeter, neyse gelsin bakacağım, büyük ihtimal bakmakla kalacağım gibi, fiyatını düşünme istemiyorum  şuan için, hatta şuan canım çok sıkkın bırak arabayı ülkeden kaçıp dağın başına herkesten herşeyden uzakta ailemle nasıl yaşarım diye düşünüyorum, inan şuan imkan olsa basar giderim bu gezegenden....

peki rampada şarjı kesti gidiyor tırmanıyorsun hala, o sırada şarı ekonomi ayağına kapatmış araç, voltaj 12.49 a düştü akü, neden şarjı açmadı bu alet, doğru anladımmı ben bu olayı?

 

Abi i10 şarjı ekonomi olsun diye kapatmıyor. Arabanın motoru çekmiyor diye alternatörü kapatıyor. 92 newton torku var arabanın. Motor %87 yüke binersen Alternatörü kapatıyo. Motorun ürettiği tüm beygir tekere gidiyor. 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hımmm, demekki tasarruf ayağına arabada bazı şeyleri hesaba katmamış bilerek gözardı etmişler,  özelliklede o güçle bu ağırlıkla bu araç adam gibi gidermi, yol şartlarını hesaba kattığımızda ne oluru pek düşünmemişler, motor gücünü fazla kısmışlar,  mühendislik hatası sayılır, motor güçsüz oluncada zorlanma anında doğal olarak işi bitiyor

    Buradaki hata kabaca aracın yük altında olsa dahi her elektrikli aletlerin hepside açık olsa dahi şarjı karşılayacak güçte motor olması gerekliği, bunu yapmamışlar bazı şeyleri gözardı etmişler, bizim ülkenin dağına bayırına gelince kendi ülkeleri gibi değil tabii araç şişmiş kalmış.... yapacak birşey yok bu durumda, motor gücünü ya arttıracaksın yada böyle yollara ne bileyim girmeyeceksin demekki...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...