İçeriğe Yönlendir

i10 - Elektrik Dalgalanması Sonucu Tekleme


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hımmm, demekki tasarruf ayağına arabada bazı şeyleri özelliklede o güçle bu ağırlıkla bu araç adam gibi gidermi, yol şartlarını hesaba kattığımızda ne oluru pek düşünmemişler, motor gücünü fazla kısmışlar,  mühendislik hatası sayılır, motor güçsüz oluncada zorlanma anında doğal olarak işi bitiyor,  buradaki hata kabaca aracın yük altında olsa dahi her elektrikli alet açık olsa dahi şarjı karşılayacak güçte motor olması gerekliği, bunu yapmamışlar bazı şeyleri gözardı etmişler, bizim ülkenin dağına bayırına gelince kendi ülkeleri gibi değil tabii araç şişmiş kalmış.... yapacak birşey yok bu durumda, motor gücünü ya arttıracaksın yada böyle yollara ne bileyim girmeyeceksin demekki...

 

Abi yalnız ben yolda kalmadım. Kalacak gibi bile olmadım. Alternatör kullanmadan fazladan yaptığım 10 15 km yakıt ekonomisinden oldum. Normalde 6,4 olması gereken yakıt tüketimi 7,2 litre lpg olarak çıktı. Sebeb işte bu alternatörün doğrudan devreye girmesi. En kötüsü ise çep telefonumu şarj olmaması. Şarj olmadığı için topu topu 323 tane resim çekebilmiş olmam %4 şaj ile eve geldim. Yolda video çekemedim bile 540 kmlik yolun en heyecanlı yerlerinden video yapıp yutubeye koyacaktım :( 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi yalnız ben yolda kalmadım. Kalacak gibi bile olmadım. Alternatör kullanmadan fazladan yaptığım 10 15 km yakıt ekonomisinden oldum. Normalde 6,4 olması gereken yakıt tüketimi 7,2 litre lpg olarak çıktı. Sebeb işte bu alternatörün doğrudan devreye girmesi. En kötüsü ise çep telefonumu şarj olmaması. Şarj olmadığı için topu topu 323 tane resim çekebilmiş olmam %4 şaj ile eve geldim. Yolda video çekemedim bile 540 kmlik yolun en heyecanlı yerlerinden video yapıp yutubeye koyacaktım :( 

heee yani şarjı kesmişti fakat baktı akü kurtramayacak tekrar açtı ama sadece motoru ve gerekli zorunlu donanımı çalıştıracak kadar güç üretti diyorsun, o zaman sözümü kısmen geri aldım, ağırlık hala fazla, böyle bir iddaası olan araç için fazla ağır, onun dışında demekki adamlar tam limitte motor ve alternatör koymuş.....

 

60 lık demişsin aküye, yeri uyarsa ve alternatör gücü yeterse 70-72 amper bir akü dayanma açısından seni kurtarır sanırım, enazında öyle bir yola girdiğinde akün dayanacağından boşalmaz ve  şarja geçmez araç, tasarruf devam eder diye düşündüm ilk etapta...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

heee yani şarjı kesmişti fakat baktı akü kurtramayacak tekrar açtı ama sadece motoru ve gerekli zorunlu donanımı çalıştıracak kadar güç üretti diyorsun, o zaman sözümü kısmen geri aldım, ağırlık hala fazla, böyle bir iddaası olan araç için fazla ağır, onun dışında demekki adamlar tam limitte motor ve alternatör koymuş.....

 

60 lık demişsin aküye, yeri uyarsa ve alternatör gücü yeterse 70-72 amper bir akü dayanma açısından seni kurtarır sanırım, enazında öyle bir yola girdiğinde akün dayanacağından boşalmaz ve  şarja geçmez araç, tasarruf devam eder diye düşündüm ilk etapta...

 

Arabanın ağır abi olması bana güven veriyor abi. içine binip kapısını kapatın dediğimi anlyacaksınız. Çok katı bir araba. Sanki dökme demirden yapmışlar. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın ağır abi olması bana güven veriyor abi. içine binip kapısını kapatın dediğimi anlyacaksınız. Çok katı bir araba. Sanki dökme demirden yapmışlar. 

bindim ama sürmedim, evet tok araç...

kapı seside toktur bunun, hani şu vw un en baba özelliği i10 damı var, desene über...:)

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Gecmis olsun..

Zamanin bir vaktinde bir konuda size yakinda akü yine bitecek demistim. Ama konuyu hatirlamadim😊 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Gecmis olsun..

Zamanin bir vaktinde bir konuda size yakinda akü yine bitecek demistim. Ama konuyu hatirlamadim😊 

 

Aküyü tekrar doldurduk. 

Hız sabitleyici açınca, i10 ams sistemi alternatörü şarj moduna alıyor. Doğrudan şarja geciyor. 1 saate eski haline döndü. Yarın cold start yapıcam. 12.5 volt olmazsa sıkıntı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Aküyü tekrar doldurduk. 

Hız sabitleyici açınca, i10 ams sistemi alternatörü şarj moduna alıyor. Doğrudan şarja geciyor. 1 saate eski haline döndü. Yarın cold start yapıcam. 12.5 volt olmazsa sıkıntı 

insallah sorun yasamazsiniz..

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
(düzenlendi)

Şarj dinamasu bozuk olmasın , gecende yaylaya cıktın ocıktıgın rampalar da topukdan cok farkı yokki arıza verse o gunde verırdı bence

tarihinde Erkan Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tahir Ak yazdı:

3500 devirde 1 saat araç sürüp akü şarj eden hipermilci :) ben error

 

3500 zaten arabanın tork devri. Açılan tüm ekipmanların yüke etkisinin en az hissedildiği nokta. Volumetrich effiency en yüksek olduğu alan. 

Bu devirde sürerken gaza bastığında araba hiç nazlanmadan 4000 devire kadar hızlanır. 115 km hızda sürerken sollamaya çıktığımda 135 km kadar iyi gazlar. 

Lakin zamandan % 30 tassaruf sağlarken, yakıttan %25 fazla yakıyor.  Çok masraflı bir oluyor haliyle. 100 km de 4-5 türk lirası ek masraf. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
 

 

Araba lpg li ne kadar fazla yakabilir ki ?

 

Önemli olan az yakıyor olması değil.. Daha az yakabilmek. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Uzun yolun sonunda araba kendini zengine ayarlamış. :(. Aküde halen zayıf. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

bu akü 0 derecelerde marş basmayabilir

 

Abi araba normalleşti abi. Şimdi 13 km aküden yürüttüm. Şimdi zenginde yanıyor araba onuda normalleştiriyorum

Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi araba normalleşti abi. Şimdi 13 km aküden yürüttüm. Şimdi zenginde yanıyor araba onuda normalleştiriyorum

Zengin yakıt sebebi rakımdan bolu merkez rakım 700 istanbul rakım 0 müsade etde zengin yaksın 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın kuru ağırlığı 1046 kilo. Islak ağırlığı 1119 kilo , 2 yetişkin 1 çoçuk artı yolcu ile oluyor 1300 kilo :) .

demekki yeni yıkadığımız arabayla yola çıkmazsak tasarruf edebiliriz. :P

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Dogan Arsiray yazdı:

demekki yeni yıkadığımız arabayla yola çıkmazsak tasarruf edebiliriz. 😛

Yıkamayın tozlu kalsın pası da önlüyormuş :) 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mustafa Arıkan yazdı:

Yıkamayın tozlu kalsın pası da önlüyormuş :) 

Peki pas agirligi yakita etki etmez mi🙄😝

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Alpay Sumer yazdı:

Peki pas agirligi yakita etki etmez mi🙄😝

Evet o yadsınamaz bir gerçek. Üstelik toz zerreleri sürtünme katsayısını da artırabilir.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

tozlu kirli arabada sürtünme katsayısı artar über yakar :kihkih: araba her daim gıcır olmalıdır boyasıda korumalı olmalıdır :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Allahım sana geliyorum. Düşüne düşüne sonunda buldum. Akü bu kadar çabuk bitmesindeki diğer sebeb, Lpg ateşleme sekansında benzine göre daha fazla voltaj gerekmesi. 

 

ignition_voltage.JPG

 

Ayrıca eve dönüşte 115 km hızla sürüp BTDC yüksek sürdüm.. Bu da 16 kv ateşleme  ile sürdüm anlamına gelir. Yeterli şarja engel oldu. :( . 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Olmaz öyle şey. Alternatör takip ediyor batarya gerilimini. Eşik değeri geçince şarj başlıyor. Akü bitmedi sende, rampa çıkarken freni az kullandın, az kinetik enerji kazanımı döngüsü yaptın. Haliyle alternatör şarj için istediği kriter olmayınca düşük akımlı şarjı yaptı. Hiçbir problem veya sorun yok. Herşey olması gerektiği şekilde yaşandı bitti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Olmaz öyle şey. Alternatör takip ediyor batarya gerilimini. Eşik değeri geçince şarj başlıyor. Akü bitmedi sende, rampa çıkarken freni az kullandın, az kinetik enerji kazanımı döngüsü yaptın. Haliyle alternatör şarj için istediği kriter olmayınca düşük akımlı şarjı yaptı. Hiçbir problem veya sorun yok. Herşey olması gerektiği şekilde yaşandı bitti. 

 

Abi şöyle bir sıkıntım var. Araba soğukken, marş verip çalıştırdığımda araba hemen lpg geçiyor. buraya kadar doğru. Ama süper sesiz ortamda konstantre moda girince derinden gelen bir titreşim hissediyorum. benzinde olmayan ama lpgde olan derinden gelen bir titreşim. Çoğu kişi hissetmez bile. Anca alnını direksiyona dayayıp beklediğinde hissediyorsun. 

Çok derinlerden gelen vans vurmasının mikroskopik bir şekli. Enjektör, akü, lpg, artık her neyse bilmiyorum. 

 

50000 kmde enjektörlerim değişti. Şimdi araba oldu 100000 km. Psikolojik olarak insan rahatsız oluyor :( 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...