İçeriğe Yönlendir

Cruze - Tüketim İstediğim Kadar Düşmüyor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

liberty 2 tonluk araba ona bile vurmuyorduk 39 40 flan

tekerlek arabanın hayati parçası çok kurcalama 32 35 arası bişey bas bin çok kurcalamamak lazım lastiği

lastik hacmi büyüyünce basınç düşer. o nedenle vurmuyordun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Evren Erakçora yazdı:
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Güvensiz olsaydı adam yazmazdı bence, ben düşük havadan korkarım o daha tehlikeli.

 

Adam güvenli seyir için yazması gerekeni yazmış zaten.. 32

Amacın ekonomi ise 39 bas demiş. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Dogan Arsiray yazdı:

lastik hacmi büyüyünce basınç düşer. o nedenle vurmuyordun.

Misal kamyon kaç hava acaba

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba. 

Tükenmek bilmeyen ve üstüne bedava olan sabrım sayesinde 108 km ortalaması 5.8 litre. 

Maltepe sahilde dolgu parkında nefes açan bir yürüyüş. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İçimde kalmasın. 39 psi hava vurdum. Test yapıyorum. Bir süre kullanıp 44 psi basacağim. 44 psi ve 39 psi değerlerini sınamak istiyorum. Motoru sıkıştırıp daha fazla beygir üretmesi için uğraşıcam. Tüketimdeki durumu ve yoldaki hareketlerini raporluyacam

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu gün Facebook grubunda sordum. Büyük çoğunluk 39 ve 40 psi hava ile geziyor. Çok küçük bir kesim 36 psi basıyor. Herkes 32 psi basınca oluşan sürüş hissinden şikayetci. Bana 40 üstü vur diye çok tavsiye geldi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Malsef Geçen hafta Cuma günü fulledikten sonra ilk 80 kmde 5,8 litreyi yakalamıştım. O günden bugüne 313 km yol yapmış oldum. Eşimin çalıştığı firmaya giden yolun imesden geçmesi beni çok zorluyor. Bu gün gene Maltepe dolgu parkına geldik. 313 km yolun ortalaması 6,6 litreye yükseldi :( NEDC testinde ekstra urban 5,5 litre yakan arabadan bahsediyoruz. 6,6 litre çok fazla :(

 

ACtC-3dVjD6mdzsbwfg_x1iQGoSqGCszB3DYEKSwACtC-3evet131fsjMg8GYz17uEl1XDNzKt4s21Bl

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

sehir ici icin gayet guzel.

 

Olaya tamamen benim çabamdan kaynaklanıyor. Bu gün sahilde sürerken. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Çok fena olmuş bu hafta, 421 km yol yapmışım :D

Depo göstergesi tam ortada :D 30 litre benzin demek :D 

Cuma yaklaşyor. Her cuma ful depo yapıyorum :D Sıkıntı

 

 

ACtC-3fzsrIrdo6BeCb9BgDqY7kEtyAYCh9zpoWV

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Bu pazar evde kös kös otururken, eskiden uzmanı olduğum, evlenince kullanmayı bıraktığım ile alıştırma yaptım. 

2009 model GM LXV 1.6 litre 4 silindirli motorum "Consumption map" ( tüketim haritası) üzerinde hesaplama araçları kullanarak teorik (%99 isabet oranına sahiptir ) 

Arabanın düz yol hızlarında yakıt haritasında hangi noktaya geldiği , her beygir için saate kaç gram benzin yaktığı gösterir. 

 

Siyah nişan kontası , çizgi ile bağlı olduğu süratte motorun verimlilik noktasını gösterir.

2000 devirde 70 km hızla giden Cruze 30 newton tork ile yürür. 400 gram beygir başına yakar. 

4000 devirde 142 km yapan Cruze 75 newton tork kullanır. Bu da 285 gram beygir başı demek :) 

İyi yolculuklar. 

 

Not : hesaplamalar 1600 kilo ile 5 nci vitesde yapılmıştır. 

 

ACtC-3emm81s-yqQASy-v0nbCeEYtEDGJHINTQX0

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

2000 km sonunda cruze için uygun sürüş stilini geliştirdim. Bu gün tam manası ile hizmete soktum. Onca yapılan araştırma sonunda meyvesini verdi. Cruze ile bu sabah işe 4,9 litre benzin tüketimi ile ulaştım. İyi seyirler. 

 

 

Mesai bitimi dönüş 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Öncelikle değer güzel. Ancak siz otobanda 80'le sağ şeritten giderken, sizi geçmek isteyen kamyonlar da kontrolsüzce sol şeride atlayarak solunuzdakileri sıkıştırıp, yavaşlatıyorlar. 

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Deniz Kom yazdı:

Öncelikle değer güzel. Ancak siz otobanda 80'le sağ şeritten giderken, sizi geçmek isteyen kamyonlar da kontrolsüzce sol şeride atlayarak solunuzdakileri sıkıştırıp, yavaşlatıyorlar. 

 

Anlamadım, 2,5 km için saate 120 km hıza çıkmamımı istiyorsunuz ? 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

 

Anlamadım, 2,5 km için saate 120 km hıza çıkmamımı istiyorsunuz ? 

@Deniz Kom haksız sayılmaz öyle olabiliyor.Otobanda 80 ile gitmek baya tehlikeli birşey.

 

Ben yerinde olsam scooter alırdım.Yazları en azından ona binerdim.Daha ekonomik.İşletme maliyetide az.Ben yazları araba sürmem.Yağmurluk alıp kışında araba sürmesemmi acaba diyorum :) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fatih Sarıkaya yazdı:

@Deniz Kom haksız sayılmaz öyle olabiliyor.Otobanda 80 ile gitmek baya tehlikeli birşey.

 

Ben yerinde olsam scooter alırdım.Yazları en azından ona binerdim.Daha ekonomik.İşletme maliyetide az.Ben yazları araba sürmem.Yağmurluk alıp kışında araba sürmesemmi acaba diyorum :) 

 

Fatihciğim, tünelde hız limiti 80 km/h. Otobana girip 80 km hız limiti olan tedesli tünele giriyorum. Sonrada zaten 100 km hızla süzülüyorum çıkışa kadar . Videoyu izledinizmi :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

 

Fatihciğim, tünelde hız limiti 80 km/h. Otobana girip 80 km hız limiti olan tedesli tünele giriyorum. Sonrada zaten 100 km hızla süzülüyorum çıkışa kadar . Videoyu izledinizmi :) 

Henüz fırsat olmadı :) Pazartesi işler karışık oluyor arada forma bakıyorum.İşleri düzene koyayım izleyecem İNŞALLAH.

 

Sen motor işini düşündünmü?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Deniz Kom yazdı:

Öncelikle değer güzel. Ancak siz otobanda 80'le sağ şeritten giderken, sizi geçmek isteyen kamyonlar da kontrolsüzce sol şeride atlayarak solunuzdakileri sıkıştırıp, yavaşlatıyorlar. 

Böyle bir şey söylemeye hakkınız yok. Alt limit 40. Kamyon otoban hız limiti 90. Bölünmüş yolda limit 85. 

Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

2000 km sonunda cruze için uygun sürüş stilini geliştirdim. Bu gün tam manası ile hizmete soktum. Onca yapılan araştırma sonunda meyvesini verdi. Cruze ile bu sabah işe 4,9 litre benzin tüketimi ile ulaştım. İyi seyirler. 

 

 


Ben videoda rampa yukarı göremedim. Hep düz veya aşağı mı? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Böyle bir şey söylemeye hakkınız yok. Alt limit 40. Kamyon otoban hız limiti 90. Bölünmüş yolda limit 85. 


Ben videoda rampa yukarı göremedim. Hep düz veya aşağı mı? 

 

Rampaları çekmedim :) Size hep bahsettiğim vitesi boşa aldığım yerleri çekmek istedim. Videoda sadece 3 tane rampayı görebildiniz. 

Fatih Sarıkaya yazdı:

Henüz fırsat olmadı :) Pazartesi işler karışık oluyor arada forma bakıyorum.İşleri düzene koyayım izleyecem İNŞALLAH.

 

Sen motor işini düşündünmü?

 

Motor siklet çok yakıyor ve güvenli değil. Üstüne masraf kapısı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Ali Darbaz yazdı:

 

Anlamadım, 2,5 km için saate 120 km hıza çıkmamımı istiyorsunuz ? 

Otobanda 80'le gitmenin tehlikesini bizzat yaşayan biriyim. Sakarya yolunda kamyon rampadan atıyordu beni, sadece önünde yavaş giden aracı geçmek için. 

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Böyle bir şey söylemeye hakkınız yok. Alt limit 40. Kamyon otoban hız limiti 90. Bölünmüş yolda limit 85. 

 

Kamyonların hız sınırlarına uyduğu gün söylediğiniz doğrudur. En sağ şeritte 80'le gitmeyi tercih eden kişiyi sollar geçerim. Ancak ben o günü görebileceğimi sanmıyorum. Ne yazık ki 130'la beni geçen kamyonlar, en sol şeride çıkan damperliler, dorselerini savura savura şerit değiştiren tırlar kurallara uyan sürücüleri riske atmaktadır. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

 

Rampaları çekmedim :) Size hep bahsettiğim vitesi boşa aldığım yerleri çekmek istedim. Videoda sadece 3 tane rampayı görebildiniz. 

 

Motor siklet çok yakıyor ve güvenli değil. Üstüne masraf kapısı. 

Asıl senin sürdüğün güvensiz.Motor kazalarının büyük çoğunluğunu arabalar meydana getiriyor.Aşşağıda bilimsel araştırma var.Hızlı motorsikletim olmasına rağmen araçların devamlı şeridimi işgal etme içgüdüleri var.Birgün kaskı çıkarıp birinin kafasına patlatacam.

 

“HURT Motosiklet Kaza Araştırması” ABD, Kaliforniya Eyaleti’nde Güney Kaliforniya Üniversitesi (USC) tarafından 4000’in üzerinde motosiklet kazası üzerinde yapılan çalışmalar sonucu ortaya çıkmış, 1981’de sonuçlanmış bir rapordur. Motosiklet kazaları ve güvenliği hakkında yapılan en kapsamlı raporlardan birisi HURT Raporudur. H.U.R.T. motosiklet kazalari istatistikleri yoluyla sonuçları tespit etmiş ve günümüzdeki standartlar bu rapora göre oluşmuştur.

 

Motosiklet kazalarının %75i bir başka araçla, genellikle de bir otomobille olmaktadır.

  • Bu %75 lik oranın %66’sında otomobil/diğer araç sürücüsünün motosikletin geçiş hakkına tecavüzü söz konusudur.Buradan çıkan sonuç, tüm motosiklet kazalarının %50 sorumluluğu başka araçlara ait olmaktadır.
  • En sık duyulan özür “motosikleti hiç görmedim” dir.
  • Bir diğer ortak özellik ise, bu kazaya neden olan araç sürücülerinin hemen hiç biri motosiklet ile ömürlerinde ilgilenmemiş kişiler olması.
Deniz Kom yazdı:

Otobanda 80'le gitmenin tehlikesini bizzat yaşayan biriyim. Sakarya yolunda kamyon rampadan atıyordu beni, sadece önünde yavaş giden aracı geçmek için. 

 

 

Kamyonların hız sınırlarına uyduğu gün söylediğiniz doğrudur. En sağ şeritte 80'le gitmeyi tercih eden kişiyi sollar geçerim. Ancak ben o günü görebileceğimi sanmıyorum. Ne yazık ki 130'la beni geçen kamyonlar, en sol şeride çıkan damperliler, dorselerini savura savura şerit değiştiren tırlar kurallara uyan sürücüleri riske atmaktadır. 

Kamyonlardan nekadar uzak o kadar emniyetli.Geçen haberde gördüm.Birinin bijonu kesmiş teker bir aracı atlayıp diğerinin tavanına düşmüş.Netice birini öldürmüş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fatih Sarıkaya yazdı:

Asıl senin sürdüğün güvensiz.Motor kazalarının büyük çoğunluğunu arabalar meydana getiriyor.Aşşağıda bilimsel araştırma var.Hızlı motorsikletim olmasına rağmen araçların devamlı şeridimi işgal etme içgüdüleri var.Birgün kaskı çıkarıp birinin kafasına patlatacam.

“HURT Motosiklet Kaza Araştırması” ABD, Kaliforniya Eyaleti’nde Güney Kaliforniya Üniversitesi (USC) tarafından 4000’in üzerinde motosiklet kazası üzerinde yapılan çalışmalar sonucu ortaya çıkmış, 1981’de sonuçlanmış bir rapordur. Motosiklet kazaları ve güvenliği hakkında yapılan en kapsamlı raporlardan birisi HURT Raporudur. H.U.R.T. motosiklet kazalari istatistikleri yoluyla sonuçları tespit etmiş ve günümüzdeki standartlar bu rapora göre oluşmuştur.

Motosiklet kazalarının %75i bir başka araçla, genellikle de bir otomobille olmaktadır.

  • Bu %75 lik oranın %66’sında otomobil/diğer araç sürücüsünün motosikletin geçiş hakkına tecavüzü söz konusudur.Buradan çıkan sonuç, tüm motosiklet kazalarının %50 sorumluluğu başka araçlara ait olmaktadır.
  • En sık duyulan özür “motosikleti hiç görmedim” dir.
  • Bir diğer ortak özellik ise, bu kazaya neden olan araç sürücülerinin hemen hiç biri motosiklet ile ömürlerinde ilgilenmemiş kişiler olması.

Kamyonlardan nekadar uzak o kadar emniyetli.Geçen haberde gördüm.Birinin bijonu kesmiş teker bir aracı atlayıp diğerinin tavanına düşmüş.Netice birini öldürmüş.

 

Kafanda çatın yok, ama 2 - 2,5 litre benzin yakıyor. Nere yakıyor. Bakımlarıda kısa. 5000 6000 kmde bir bakım yapılması gerekiyor. Xmax 250 alsak üstünme ful ekipman almak lazım. Onlarda masraf. 

Yani bana para lazım para harcayamam. Benim borcum çok . Taze sıcak ve nakit her az 3000 tl ödemem var. Hipermile devam. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Motor sürücüleri şerit nedir bilmez. Zırt pırt şerit değiştirip çizgi üstünden giderler. Ben önceleri motor sürücülerine hak veren biriydim. Trafikte kaldıkça motor sürücülerinin hiç de masum olmadığını gördüm. Amaç, arabalardan daha çabuk gitmek. O yüzden çoğunun kafa yapısı şu şekilde

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

 

Kafanda çatın yok, ama 2 - 2,5 litre benzin yakıyor. Nere yakıyor. Bakımlarıda kısa. 5000 6000 kmde bir bakım yapılması gerekiyor. Xmax 250 alsak üstünme ful ekipman almak lazım. Onlarda masraf. 

Yani bana para lazım para harcayamam. Benim borcum çok . Taze sıcak ve nakit her az 3000 tl ödemem var. Hipermile devam. 

Aytenin parasını naptın ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...