İçeriğe Yönlendir

Cruze - Tüketim İstediğim Kadar Düşmüyor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor sürücüleri şerit nedir bilmez. Zırt pırt şerit değiştirip çizgi üstünden giderler. Ben önceleri motor sürücülerine hak veren biriydim. Trafikte kaldıkça motor sürücülerinin hiç de masum olmadığını gördüm. Amaç, arabalardan daha çabuk gitmek. O yüzden çoğunun kafa yapısı şu şekilde

 

 

Zibidileri motor sürücüsü statüsüne sokmasak.Ben sinyal vermeden şerit bile değiştirmem.Herşeyi nizami yaparım.Benim gibi birsürü bu şekilde motor süren var.Bu kazayı biliyorum.Bunu bana örnek diye gösterirsen ben sana tonlarca kasap gibi araba süren videosu atarım.Bunun sonu gelmez.Elinde telefon geldiğimi gördüğü halde nasıl olsa firen yapar mantığı ile tahli yoldan önüme çıkan araba sürücüleri var.

 

Yukarıda bilimsel bir veri paylaştım.Orda herşey ortada.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

 

Ev aldım. 

En güzelini yapmışsın.Tebrik ediyorum seni.Bende olsam öyle yapardım.Yakında evde alınamaz hale gelecek memleket.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Sarıkaya yazdı:

Zibidileri motor sürücüsü statüsüne sokmasak.Ben sinyal vermeden şerit bile değiştirmem.Herşeyi nizami yaparım.Benim gibi birsürü bu şekilde motor süren var.Bu kazayı biliyorum.Bunu bana örnek diye gösterirsen ben sana tonlarca kasap gibi araba süren videosu atarım.Bunun sonu gelmez.Elinde telefon geldiğimi gördüğü halde nasıl olsa firen yapar mantığı ile tahli yoldan önüme çıkan araba sürücüleri var.

 

Yukarıda bilimsel bir veri paylaştım.Orda herşey ortada.

Orası amerika. Türkiye’de Senin gibi sürücüler belki %10. Benim trafikte gördüklerimin tamamı arabalardan önce gitme gayesinde ve sürekli şerit değiştirerek sürüyorlar. Sadece şerit değiştirse iyi. Bir günde onlarca kere Kaldırımda, yaya geçidinde, ters yönde motora denk geliyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bizde kuraldır, trafik kaçla akıyorsa sende o hızla gitmezsen kornayı küfürü yersin. :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Tansu Kalafatoğlu Bak adam arabasını ayak gazdan çekince "N" alıyor. deli gibi tasarruf ediyor. Bizim Accente hareket halinde "N" almak mümkündü. Otomatikte hareket  halinde N almak ne kadar sakıncalı olabilir hiç fikrim yok. Ama Volkswagenler bu aralar full Boşa atıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu Bak adam arabasını ayak gazdan çekince "N" alıyor. deli gibi tasarruf ediyor. Bizim Accente hareket halinde "N" almak mümkündü. Otomatikte hareket  halinde N almak ne kadar sakıncalı olabilir hiç fikrim yok. Ama Volkswagenler bu aralar full Boşa atıyor. 

 

 

Ooo işin rengi değişti :) n’ye almakta sorun yok ama hareket halinde d’ye almak riskli. Şanzımanın yapısını bilmek lazım. Dsg yarı otomatik sistem. Onda bir şey olmaz ama tam otomatik sıkıntı olabilir. Kırmızı ışıkta bile yapmayın diyenler var. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

tam otomatikte de D ye almakta sorun olmaz. ancak bazı şanzımanlarda yağ basıncı düşüyorsa N ye alıp yokuş aşağı gidildiğinde,  orta vadede şanzıman revizyonu gerekebilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

tam otomatikte de D ye almakta sorun olmaz. ancak bazı şanzımanlarda yağ basıncı düşüyorsa N ye alıp yokuş aşağı gidildiğinde,  orta vadede şanzıman revizyonu gerekebilir.

N’de şanzıman dişlileri yağlanmıyor zaten. Yokuştan sonra D’ye alındığında orta vadede sorun çıkaracaktır. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

N’de şanzıman dişlileri yağlanmıyor zaten. Yokuştan sonra D’ye alındığında orta vadede sorun çıkaracaktır. 

 

Dönüşüde çektim :) 6,6 litre oda yapcek bişiy yok. 3 defa trafiğe girdik ve klima açtık

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Dönüşüde çektim :) 6,6 litre oda yapcek bişiy yok. 3 defa trafiğe girdik ve klima açtık

 

 

 

 

Trafik ve klima olmasaydı tahmini ne olurdu? 
 

Fatih Sarıkaya yazdı:

Zibidileri motor sürücüsü statüsüne sokmasak.Ben sinyal vermeden şerit bile değiştirmem.Herşeyi nizami yaparım.Benim gibi birsürü bu şekilde motor süren var.Bu kazayı biliyorum.Bunu bana örnek diye gösterirsen ben sana tonlarca kasap gibi araba süren videosu atarım.Bunun sonu gelmez.Elinde telefon geldiğimi gördüğü halde nasıl olsa firen yapar mantığı ile tahli yoldan önüme çıkan araba sürücüleri var.

 

Yukarıda bilimsel bir veri paylaştım.Orda herşey ortada.


bugün böyle birkaç olay oldu. Amerika’ya benzemiyor hiç :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Trafik ve klima olmasaydı tahmini ne olurdu? 
bugün böyle birkaç olay oldu. Amerika’ya benzemiyor hiç :) 

 

Kayıt dışı 5,3 litre yakalamıştım. Ama herhangi bir belgeleme yapmadım. Genel yakıt tüketimi kastığımdan haftalık değerler peşinden koşuyorum :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Cok yakan cruze bu degilmiydi🤔

Daha var,  daha vaaar..Bu araci i10 gibi kullandigin icin yakiyor du.

 

Alpay tam olarak ne demek istediğini anlamadım, her arabanın kendine has bir yapısı var. İ10 momentum ile keri kazanım sistemine sahip bir araba. O arabada vites boşta süzülmek akünün şarjını azaltır. 

Cruze elektrik şarj sistemini incelemedim, ekonomi moduna nasıl geçtiğini öğrendim. Motorun yakıt tüketim haritasını çıkardım. Bir süredir denemeler yapıyorum. Bu denemeler sonucunda yeni bir sürüş stili edindim. İşe giderken 4,9 litre İş dönüşü 6,6 litre . Ortalaması 5,75 litre gibi komik bir değer yakaladım. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Alpay tam olarak ne demek istediğini anlamadım, her arabanın kendine has bir yapısı var. İ10 momentum ile keri kazanım sistemine sahip bir araba. O arabada vites boşta süzülmek akünün şarjını azaltır. 

Cruze elektrik şarj sistemini incelemedim, ekonomi moduna nasıl geçtiğini öğrendim. Motorun yakıt tüketim haritasını çıkardım. Bir süredir denemeler yapıyorum. Bu denemeler sonucunda yeni bir sürüş stili edindim. İşe giderken 4,9 litre İş dönüşü 6,6 litre . Ortalaması 5,75 litre gibi komik bir değer yakaladım. 

 

Anlatayim.Bu arac dusuk devir bandinda yakiti ekonomik olarak kullanamiyor. 120 km de 80 km den daha dusuk yakit sarfiyati gosteriyor..dusuk devir kullanmak yerine ayni hizi korumaya calisirken gaz pedalini hafif yumusak sekilde geri cek. Hiz azalmazken yakit ciddi dusuyor. bu bilgiyi ansiklopedide bile bulamazsin .

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Alpay Sumer yazdı:

Anlatayim.Bu arac dusuk devir bandinda yakiti ekonomik olarak kullanamiyor. 120 km de 80 km den daha dusuk yakit sarfiyati gosteriyor..dusuk devir kullanmak yerine ayni hizi korumaya calisirken gaz pedalini hafif yumusak sekilde geri cek. Hiz azalmazken yakit ciddi dusuyor. bu bilgiyi ansiklopedide bile bulamazsin .

 

Ben seni gene anlamadım, İstanbul şehir içi 120 km hizamı çıkmamı istiyorsun? 

 

ACtC-3fIMZUSnMEkXXnFvC259t7VuSVsxbRW9_Kg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Alpay Sumer yazdı:

Biraz daha zaman gecir arabayla.. Daha iyi olacak.

 

Alpay şu an Cruze 1.6 litre modeller arasında 55 araba içerisinde en az yakan Üçüncü sürücüyüm. Hedefim birinci olmak tabiki. 

 

UgWabp.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Lastik havaları kaç psi araç en ufak tümsekte sekiyor gibi 🤔

 

36 psi düşürmüştüm Cuma günü. Yaptığım Cuma dolumunda kayda değer bir fark olmadı. Cruze gruplarının genel tavsiyesi üzerine 36 psi ile sürüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Trafik ve klima olmasaydı tahmini ne olurdu? 
 


bugün böyle birkaç olay oldu. Amerika’ya benzemiyor hiç :) 

 

 

 

Bu motorcu değil.Her 2 teker motorcu değildir.Scooterci ve paketcileri motorcu statüsüne sokmasak.Napsaydı hamburgeri arabaylamı götürseydi :) o zamanda arabacı derlerdi.

Yetiştirebilmek için hertürlü kural ihlalini yapıyorlar.Adamlar evlere dondurma bile götürüyorlar.Biz istemesek onlar trafikte olmazdı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Sarıkaya yazdı:

Bu motorcu değil.Her 2 teker motorcu değildir.Scooterci ve paketcileri motorcu statüsüne sokmasak.Napsaydı hamburgeri arabaylamı götürseydi :) o zamanda arabacı derlerdi.

Yetiştirebilmek için hertürlü kural ihlalini yapıyorlar.Adamlar evlere dondurma bile götürüyorlar.Biz istemesek onlar trafikte olmazdı.

A2 ehliyeti var hocam. Dedim ya, sizin kuralcılığınız belki %10 belki daha az kesimde var. Şehir içi motor piyasası böyle. Adamlar önce yaya geçidinden geçiyor, sonra kaldırımdan, en son apartman kapısından içeri girebilse motorla asansöre binip kapıya çıkacak. O derece ortam var şu an :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Darbaz benim arabayla en sakin sürüşüm of-trabzon arasında oldu. 80km hızla trafik lambasız, neredeyse eğimsiz sahil yolunda, klima açık, 5,8 görebildim en son. Benimkinin haritasına da bakar mısın? 2010 1.6 çift egzantrik doch motor. En verimli sürüş nasıl oluyor?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Darbaz benim arabayla en sakin sürüşüm of-trabzon arasında oldu. 80km hızla trafik lambasız, neredeyse eğimsiz sahil yolunda, klima açık, 5,8 görebildim en son. Benimkinin haritasına da bakar mısın? 2010 1.6 çift egzantrik doch motor. En verimli sürüş nasıl oluyor?

 

Sana daha farklı bir tablo vereceğim. Çünkü sende lpg var. 

Anormal bir durum olmadığı sürece sendeki ideal ekonomik alan bu 

LPGli Atmosferik arabaların genelde yakıt mapi böyle .1800 - 3000 devir arası ekonomik.

 

energies-12-03528-g006.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...