İçeriğe Yönlendir

Cruze - Tüketim İstediğim Kadar Düşmüyor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Her arabanın haritasını buldun bi benimkini bulamadın.. Orjinalini bulabilsek yazılımlı haline göre yorum yapabileceğim, artık 2000 devirde 400 tork, 3500 devirde 170 beygirim var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Tansu Kalafatoğlu Bu gördüğün aslında 1,9 litre motor. Ama senin yapının aynısı. Arabaların hacmi artıkca değişen sadece tork ve beygir. Tüketim haritaları aynı. Senin motor çok verimli motorlardan. Çok büyük bir alanda özgül tüketim 300 gramın altında. Ama sen bu alanı şanzımanın yüzünden fazla kullanamadığın belli. 60 km hızla giderken 4 de kilit atabiliyorsa harika. Sen arabandan memnun isen şanzıman için iyileştirmeler var. Bulursam atayım. 

 

saturn_dohc_bsfc.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu Bu gördüğün aslında 1,9 litre motor. Ama senin yapının aynısı. Arabaların hacmi artıkca değişen sadece tork ve beygir. Tüketim haritaları aynı. Senin motor çok verimli motorlardan. Çok büyük bir alanda özgül tüketim 300 gramın altında. Ama sen bu alanı şanzımanın yüzünden fazla kullanamadığın belli. 60 km hızla giderken 4 de kilit atabiliyorsa harika. Sen arabandan memnun isen şanzıman için iyileştirmeler var. Bulursam atayım. 

 

saturn_dohc_bsfc.jpg

Evet 1.9’u fark ettim ama mazda hiç 1,9 motor kullanmadı. 2.0 ve 2.5 var. Benim motor da mzr 1.6 diye geçiyor bu arada.  60’da 4+ olmuyor. 70’de oluyor. 
 

Şanzıman için iyileştirme derken?

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet 1.9’u fark ettim ama mazda hiç 1,9 motor kullanmadı. 2.0 ve 2.5 var. Benim motor da mzr 1.6 diye geçiyor bu arada.  60’da 4+ olmuyor. 70’de oluyor. 
 

Şanzıman için iyileştirme derken?

 

Bulamadım. Sonnax mı fannas mı ne geliştirme yayınlamış. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Bulamadım. Sonnax mı fannas mı ne geliştirme yayınlamış. 

Mekanik yazılımsal geliştirme mi yoksa sürüş tekniği geliştirme mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mekanik yazılımsal geliştirme mi yoksa sürüş tekniği geliştirme mi?

 

yahu sana bir önceki konularda vites tablosu paylaşmıştım. Konuyu bulamıyom. Orda bi pdf vardı. Hepsi içinde yazılı. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu sana bir önceki konularda vites tablosu paylaşmıştım. Konuyu bulamıyom. Orda bi pdf vardı. Hepsi içinde yazılı. 

Pdf yoktu yav :) dişli oranlarını mı diyosun

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Dogan Arsiray yazdı:

tam otomatikte de D ye almakta sorun olmaz. ancak bazı şanzımanlarda yağ basıncı düşüyorsa N ye alıp yokuş aşağı gidildiğinde,  orta vadede şanzıman revizyonu gerekebilir.

Ben şanzıman revizyonu yaptırdığımda ustam bana aynen böyle söylemişti. Tork konvertör burcu yağlama zayıf olduğundan ısınıp yanmış. Hareket halinde iken N’ye kesinlikle alma demişti.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Ben şanzıman revizyonu yaptırdığımda ustam bana aynen böyle söylemişti. Tork konvertör burcu yağlama zayıf olduğundan ısınıp yanmış. Hareket halinde iken N’ye kesinlikle alma demişti.

Konvertör burcunu da ilk defa duyuyorum. bu ustalar her şeye burç demeye bayılıyor :) Sorun N’ye almada da değil de b’den D’ye almada aslında. Yağsız kalmış planet dişlililer ve devriyaj plakaları yağsız ilk harekette zarar görecektir

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)

Burç diye tabir ettiği şey yatak gibi bir şey olsa gerek.

Yağ basıncı düştüğü için sanırım soğutucu da yeteri kadar soğutamıyor. Bu sebepten de sıkıntılar oluşabilir.

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Olmaz olsun böyle trafik. 

Eşimin iş yeri ataşehir ümraniye sınırında. Onu ordan almak için gittim geldim. 1 aydır İSKİ çalışması devam ediyor. Bitiremediler. 

En işlek yolun iki şeridi iptal. herkes benim kadar yaksa milyonlarca lira zarar ediyor ülkemiz :( 

Resmen kusucaktım yolda. bu arabayı sürdüğüm dönemde yaktığım en kötü tüketim değeri. 

ACtC-3dH-ktNrqoNzy4MZREXsoqKF2Pm62bb5lJi

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Gerçek İstanbul trafik tüketim değerleri 👍

 

Son 4 yılda bukadar kötü trafik görmedim. En son Zeytinburnu mesai sonrası böyle bir trafik görmüştüm. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Son 4 yılda bukadar kötü trafik görmedim. En son Zeytinburnu mesai sonrası böyle bir trafik görmüştüm. 

Araba satışlarında patlama olmuş durumda bayilerde sıfır araç yok en az 3 ay sonraya sıra veriliyor. Hatta Honda’da arz talebe yetişmiyor bazı servisler yıl sonuna kadar teslimat vermiyor. Millet tatilde bi de trafik daha da kötüye gidecek.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Araba satışlarında patlama olmuş durumda bayilerde sıfır araç yok en az 3 ay sonraya sıra veriliyor. Hatta Honda’da arz talebe yetişmiyor bazı servisler yıl sonuna kadar teslimat vermiyor. Millet tatilde bi de trafik daha da kötüye gidecek.

 

Google maps bile saçma sapan trafiksiz rotalar veriyor. Ne yapacağım belli değil. Yoksa batacaz. Batmayı boş ver arabanın metaryelleri aşınıyor. Gaz fren debriyaj nereye kadar dayanır.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Darbaz yazdı:

 

Google maps bile saçma sapan trafiksiz rotalar veriyor. Ne yapacağım belli değil. Yoksa batacaz. Batmayı boş ver arabanın metaryelleri aşınıyor. Gaz fren debriyaj nereye kadar dayanır.

 

Aşınan parça değişir sarf malzemesi orası kolay. Ben trafikte tek geçirdiğim vakitleri abesle iştigal etmişim gibi görüyorum ve de trafik bence ömürden çalıyor. Yalnız trafik mühim değil bir şekilde tolere ediyorsun başla şeyler düşünüp mutlu olmaya çalışıyorsun toptan ekonomik kriz gelmesin yeterli. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

Aşınan parça değişir sarf malzemesi orası kolay. Ben trafikte tek geçirdiğim vakitleri abesle iştigal etmişim gibi görüyorum ve de trafik bence ömürden çalıyor. Yalnız trafik mühim değil bir şekilde tolere ediyorsun başla şeyler düşünüp mutlu olmaya çalışıyorsun toptan ekonomik kriz gelmesin yeterli. 

 

Bu ülken kolay kolay batmaz. Benim sıkıntı savaş çıkıp tüm sahip olduklarımızın elimizden alınması. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Uzun süredir denemek istediğim bir yöntem. Depo ful iken bu sabah yapmaya karar verdim. Bmw eco modlarında arabanın menzil artışı kenarda + km değeri şeklinde çıkar. Sürüşten kazandığınız verimi, arabayı ne kadar ekonomik kullandığınızı ölçer. 

Bu sabah onaun bir benzerini yapmaya çaıştım. Menzil göstergem 803 km gösteriyordu. 

Yakıt verimliliğini artıran teknikler ile 22,5 km yol sürdüm. MEnzik göstergem 816 km gösterdi. 

22,5 km sürüşe rağmen +13 km ekstra menzil artışı olmuştu. BMW EfficientDynamics'e göre +35,5 km verim yakalamışım. Bu şekilde ölçünce insan işe bedava gelmiş üstüne para almış gibi hissediyor. 

 

ACtC-3fWmLwkCpQogVwxhd7Bm7cRqBiHT602Z796ACtC-3cfZJ2GbemarOxEuWjIAJO9J25-cpedjzBFACtC-3eDeP4MpgMQIafyv_51d-EgtPs2F3Pm0LmQ

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

@Ali Darbaz dört gözle tourneo almanı bekliyorum birader.Araba alırken sana danışacağım bundan sonra.Maşallah bilemediğin etmediğin yok.

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Sizde olan son sürüşünüze göre yaptığınız son 22.5kmlik sürüşün son olana göre daha verimli geçmesi ve menzilinizin artması.

Bmw'deki Eco pro modda araca manuel olarak değil elektronik olarak müdahale etmeniz gerekiyor sürüş esnasında.

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Ufak hesap yapayım. 

Araba 60 litre benzin alıyor. 

805 km menzil okuyor. 

 7.45 litre baz almış. 

Otoyol dönüşü ortalama 7.5 litre idi. 

 

5.3 litre tüketimle işe vardım. Doğal olarak menzil artı verdi. 

 

Peki depo kaç km yolun ortalamasını baz alıyor ona bakalım. 

 

816 + 22.5 km = 838.5 km eder. 

60 / 8.385 = 7.17 litre çıkıyor. 

 

22 km yolda 7.45 litre olan değer 7.17 litreye düşüyor ise 

22.5 km yolun ortalaması 5.3 ise

Depo kaç km yolu baz alarak menzil ölçüyor. 

Km başı 0.012 sapma olmuş. 

 

Bunu hesabını bilen biri yapabilirmi. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Depoyu dolduruyorum, azıcık gaza basıp eve gidince menzil 800 km civarı diyor. Ertesi gün 50 km yol yapınca menzil 1200 km oluyor.
Bunu depo doluyken yapmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fatih Sarıkaya yazdı:

@Ali Darbaz dört gözle tourneo almanı bekliyorum birader.Araba alırken sana danışacağım bundan sonra.Maşallah bilemediğin etmediğin yok.

 

Tourneo nerden çıktı , zaten 3 sene aldım kullandım. çok yakan bir araba. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Fren Enerjisi Geri Kazanımı: Alternatör her zaman devrede değildir ve motordan güç çalmaz. Sadece sürücü ayağını gazdan çektiğinde ve motor akışına bırakıldığında ya da frene basıldığında bir “kavrama” alternatörü motora bağlar ve akü şarjı gerçekleşir. Alternatörün oluşturduğu ilave sürtünme, frenler üzerindeki baskıyı da azaltır. Bu sayede alternatör, çekiş gerektiren durumlarda motorun gücünü çalmaz, performans korunur ve tüketim azalır (Bunun tek bir istisnası vardır: Akü uzun zaman kullanılmadıysa ve şarj seviyesi minimum seviyenin altına düştüyse, motor çekişte olsa da şarj gerçekleşir)

 

 Elektrikli Direksiyon : Geleneksel hidrolik direksiyon sistemlerinde, motordan bir kayış ile güç alan direksiyon pompası, direksiyon sistemine destek sağlar, ancak sürekli devrededir ve direksiyon simidi çevrilse de çevrilmese de motordan güç çalar. Elektrikli direksiyon sistemi motordan güç çalmaz ve direksiyona destek olan elektrik motoru sadece direksiyon simidi çevrildiğinde çalışır.

 

Eco Pro Sürüş Modu: Vites kolunun sol tarafında bulunan “Driving Experience Control” isimli 2 yönlü bir tuş tarafından kontrol edilen ve “önleyici sürüş” (pre emptive driving) prensibine dayanan bu sürüş seçeneği, motora yakıt akışını kısarak, gaz pedalı tepkilerini, direksiyon tepkilerini, vites değiştirme hızını yavaşlatarak ve iklimlendirme sistemi gibi motordan güç çalan ünitelerin enerji tüketimini optimize ederek tasarruf sağlar. Gaz pedalına tam yüklenseniz de araç sakin şekilde hızlanır. Bunu sürücü için eğlenceli hale getirmek için 2 yol izlenir: 1. Sürücünün Eco Pro modunu kullanması sonucu tasarruf ettiği yakıt ile gidebileceği ilave (bonus) km miktarı yol bilgisayarında anlık olarak gösterilir. 2. Sürücünün tasarruflu sürüş yapması için “sürüş önerileri” görüntülenir (Otomobil 130 km/h’yi geçtiğinde gazdan ayağın çekilmesini önermesi gibi…)

 

Yelkenli Modu(Kazanılmış Hızda Sürüş): Eco Pro sürüş seçeneğine geçildiğinde, ayak gaz pedalından çekilirse, motor kompresyonunun (motor freninin) aracı yavaşlatmasını engellemek için motor ile tekerleklerin ilişkisi kesilir. Burada amaç sürtünmeyi en aza indirerek, “süzülen” aracın olabildiği kadar uzun mesafe kat etmesini sağlamaktır. Bir güvenlik önlemi olarak, sürücü fren pedalına bastığında motor kompresyonu tekrar devreye girer (Otomobilin “Coasting” moduna geçtiğini, ayağınızı gazdan çektiğinizde, otomobil hızını korurken, motor devrinin rölantiye inmesinden anlayabilirsiniz. Aynı boş vitese alınmış bir araç gibi.)

 

Twin Power Aşırı Besleme  Twin Power sistemi, direkt benzin enjeksiyonu, turbo besleme ve valvetronic kombinasyonundan oluşmaktadır ve günümüzün “downsizing” uygulamaları içerisinde en başarılı örneklerden biridir. Motor maksimum torkunu 1250 devir düzeyinde verir. Başka bir deyişle rölantiden hemen sonra motorun tüm çekiş gücü hazırdır. Bu, geleneksel atmosferik motorlardan en önemli farkıdır. İstendiğinde tasarruf istediğinde yüksek performans verebilmektedir.

 

 

Startstop ve Geliştirilmiş vites değiştirme sistemi ile Bmw EfficientDynamics bunlardır. 

 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...