İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Cvt gaza basınca maksimıum tork devri 5 bine çıkıyor
1.2 tsi zaten maksimum torkunu 1400 devirde veriyor
Yan ben her viteste gaza bastığımda çok rahat şekilde devirleniyor ve güç veriyor

 

Klasik Honda motor karakteristikleri. Kısa çap stork  ve paralel ilerleyen tork beygir grafiği. O arabanın doğası öyledir. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Artvin mi
132 ile gidilecek düz yol var mı orda lütfen yani [emoji16]
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

132 ile gidilecek düz yol var mı orda lütfen yani emoji16.png

cankurtaran virajlarına tünel yapmışlar. Hopa borçka arası. Dümdüz 5-6km tünel. Rampa. Acaba orası mı dedim. 
 

@Ali Darbaz tsi zaten dur kalkta az yakmıyor. çok yakıyor. Turbonun çalıştığı yerde az yakıyor. Hibrit ile tsi farkı hibritin elektrikle gitmesinden geliyor aslında. Evet 1.8 motor daha verimli. Onun da etkisi vardır tabi. 
 

mesela şeyi çok merak ediyorum. Şehir içinde istanbul’da 1.5 corolla ile 1.5tsi golf’ün tüketimlerini. Ama gerçek şehir içi olacak. Verim burada ortaya çıkar. 
 

bu arada corolla’da start stop da yok

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Turbo motorlar ekonomik olsaydı,

vesile ile, fizik kanunları desteği ile ,motorlara aşırı besleme konarak verim artırılmıştır diye not düşelim. yoksa  1.6 kara düzen diesel passatı kimse almazdı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile, fizik kanunları desteği ile ,motorlara aşırı besleme konarak verim artırılmıştır diye not düşelim. yoksa  1.6 kara düzen diesel passatı kimse almazdı

 

Abi benim kıyaslamam 2016 2021 yıllar arasındaki motor teknolojileri arasında. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

cankurtaran virajlarına tünel yapmışlar. Hopa borçka arası. Dümdüz 5-6km tünel. Rampa. Acaba orası mı dedim. 
 

@Ali Darbaz tsi zaten dur kalkta az yakmıyor. çok yakıyor. Turbonun çalıştığı yerde az yakıyor. Hibrit ile tsi farkı hibritin elektrikle gitmesinden geliyor aslında. Evet 1.8 motor daha verimli. Onun da etkisi vardır tabi. 
 

mesela şeyi çok merak ediyorum. Şehir içinde istanbul’da 1.5 corolla ile 1.5tsi golf’ün tüketimlerini. Ama gerçek şehir içi olacak. Verim burada ortaya çıkar. 
 

bu arada corolla’da start stop da yok

 

yahu sende tansu niye altan alıyorsun. Senin arabanda prizden şarj olmuyorki. Sen trafikte aküyü bitirince şarja geçiyor. Onuda motordan yapıyor. Arabanda dışarıdan herhangi bir destek yok. Bunu unutuyorsun. Senin jeneratörün elektrik verimin epi topu %87.  Sen her batarya şarjına geçtiğinde yakıtın %17 si çöpe gidiyor. Onları hiç hesaba katmıyorsun. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu sende tansu niye altan alıyorsun. Senin arabanda prizden şarj olmuyorki. Sen trafikte aküyü bitirince şarja geçiyor. Onuda motordan yapıyor. Arabanda dışarıdan herhangi bir destek yok. Bunu unutuyorsun. Senin jeneratörün elektrik verimin epi topu %87.  Sen her batarya şarjına geçtiğinde yakıtın %17 si çöpe gidiyor. Onları hiç hesaba katmıyorsun. 

Ama ben her frende, her yokuş aşağı gidişte, her ayağımı gazdan çekince şarj oluyor. Bu da etkiliyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama ben her frende, her yokuş aşağı gidişte, her ayağımı gazdan çekince şarj oluyor. Bu da etkiliyor. 

 

yahu arkadaşım 1.2 tsi ında hipermil yapan dsgsi var. Stop strartı var. Ayak gazdan çekince freilauf yapma özelliği var. Senin jeneratör ayağı gazdan çekince 80 newton fren gücü uyguluyor. Ama vosvos vitesi boşa atıp 3 kat mesafe süzülüyor. 

Sen bunları hiç hesaba katmıyon.  

Adamın 1.5 tsi evo golfü 10 km süzülmüş. Senin corolla 3 km süzülmez aynı yolda. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu arkadaşım 1.2 tsi ında hipermil yapan dsgsi var. Stop strartı var. Ayak gazdan çekince freilauf yapma özelliği var. Senin jeneratör ayağı gazdan çekince 80 newton fren gücü uyguluyor. Ama vosvos vitesi boşa atıp 3 kat mesafe süzülüyor. 

Sen bunları hiç hesaba katmıyon.  

Adamın 1.5 tsi evo golfü 10 km süzülmüş. Senin corolla 3 km süzülmez aynı yolda. 

Aaaaaa çözdük onu da, azcık gaza basınca tam süzülme yapıyoruz. Şu top tam ortada olunca süzülüyoruz :) ama toyota neden böyle bir şey yapmış? Yani gazdan ayağı çekince neden süzülmüyordu jeneratöre yük bindiriyor? Bence sebebi şu; bu araba şehir içinde daha çok kullanılıyor. Süzülme yapmaya fırsat kalmadan ya fren yapıyorsun ya normal hızda seyrediyorsun. O yüzden her gazdan ayağı çekişte enerji üretmeye odaklı bence. 

 

images?q=tbn:ANd9GcQEZBdZWSRgCcLT64fkx7g

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi benim kıyaslamam 2016 2021 yıllar arasındaki motor teknolojileri arasında. 

fizik kanunları MÖ den beri aynı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:

Tsi da gazdan ayağını çektiğin an tüketim sıfırlanır

Hepsi sıfırlıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Adamın biri çelik jant ile teneke jantı tartıyor. Çelik jant lastikle beraber 21 kilo geliyor. Teneke jant ise lastik ile beraber 16 kilo geliyor.  tekerden 20 kilo tasarruf ediyor. Test ederken tüketim 4,05 litreden 3,8 litreye düşüyor. Değermi sence :) 

 

https://youtu.be/qdmeqP6AmkY

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Adamın biri çelik jant ile teneke jantı tartıyor. Çelik jant lastikle beraber 21 kilo geliyor. Teneke jant ise lastik ile beraber 16 kilo geliyor.  tekerden 20 kilo tasarruf ediyor. Test ederken tüketim 4,05 litreden 3,8 litreye düşüyor. Değermi sence :) 

 

https://youtu.be/qdmeqP6AmkY

Öyle bir şey olamaz. 20kg 0,25lt tasarruf yaptıramaz. Arabaya 3 tane çocuk binse battık demekki

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Öyle bir şey olamaz. 20kg 0,25lt tasarruf yaptıramaz. Arabaya 3 tane çocuk binse battık demekki

 

Yuvarlanan parçaların merkezkaç kuvveti. Kilosu 2 3 kat artıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Yuvarlanan parçaların merkezkaç kuvveti. Kilosu 2 3 kat artıyor. 

Tamam doğru ama etkileyen faktör de çok. Lastik çapları 16’dan 15’e mi inmiş bu arabada? 
 

bir de taktığı çelik jantların alaşımlı jantlardan hafif olması da ilginç. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Söktüğü jant 17 iken taktığı jant 15 ise tamam derim. Ama ikisi de aynı jant olsa benim teneke jantlar daha ağır. İlk alaşım jantları alınca arabanın direk uçtuğunu farkettim.

 

Yazlık değişiminde bakacağım ama tenekelerde kışlık alaşımlarda yazlık var. Onda ağırlık farkı ne kadar olur diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

Söktüğü jant 17 iken taktığı jant 15 ise tamam derim. Ama ikisi de aynı jant olsa benim teneke jantlar daha ağır. İlk alaşım jantları alınca arabanın direk uçtuğunu farkettim.

 

Yazlık değişiminde bakacağım ama tenekelerde kışlık alaşımlarda yazlık var. Onda ağırlık farkı ne kadar olur diye düşünüyorum.

Bende teneke stepne bile yok :) 4 tane hafif alaşımlı jant alsam 100bin km’de çıkarırım heralde masrafını. 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Hafif yürür parça iyidir ama gazdan ayağını çekincede çabuk momentumu kaybeder. Fren açısından iyi tabi ki ama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

 

Yuvarlanan parçaların merkezkaç kuvveti. Kilosu 2 3 kat artıyor. 

hyundai accent arabam vardı 85 hp. 929 kg idi gövdesi. deposu 50 litreydi. boş depo ile dolu depo arasında bariz çekiş hissi değişimi olurdu.  yani 20 kg epey ağırlık. öyleki, çok özel arabalar yapan kompozit imalatını bilen firmalar, kaput vs gibi şeyleri sadece karbonfiberdne imal edip oradan buradan 2 3 kg eksiltip toplamdaki ağırlığı düşürmeye ç.alışıyorlar.

 

standart sayılacak herhangi bir arabda deneyin. tek başınıza gittiğiniz yolda ikinci bir kişi ile gidin ve yokuş yukarı varsa çekişin düştüğünü göreceksiniz. özellikle atmosferik motorda.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

hyundai accent arabam vardı 85 hp. 929 kg idi gövdesi. deposu 50 litreydi. boş depo ile dolu depo arasında bariz çekiş hissi değişimi olurdu.  yani 20 kg epey ağırlık. öyleki, çok özel arabalar yapan kompozit imalatını bilen firmalar, kaput vs gibi şeyleri sadece karbonfiberdne imal edip oradan buradan 2 3 kg eksiltip toplamdaki ağırlığı düşürmeye ç.alışıyorlar.

 

standart sayılacak herhangi bir arabda deneyin. tek başınıza gittiğiniz yolda ikinci bir kişi ile gidin ve yokuş yukarı varsa çekişin düştüğünü göreceksiniz. özellikle atmosferik motorda.

Çok hassas olmak lazım böyle şeylerde. 
 

Jantları hafifletmek gerçekten ekonomi sağlıyor. Mesela jant ağırlığının da merkeze yakın olması önemli. Hafifledikçe döndürmek için gereken güç de azalıyor. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bende teneke stepne bile yok :) 4 tane hafif alaşımlı jant alsam 100bin km’de çıkarırım heralde masrafını. 

 

Yemişim masrafını :D Ben 17 janta geçince alaşım 15 jantı bile sevemez oldum. Eski arabada 15 lere kışlık 17 lere yazlık kullanırdım. Tüketim de afaki fark olmadı 0.2 arttı.

 

Special Bora Pacific Plus Satılık - Satılık

 

GHeVITr%2B-%2BImgur.jpg

 

Şimdi yazlığımda kışlığım da 17 ama üatteki teneke alttaki alaşım :)

 

bd6fd6b5323b3b58071d5c8c8e27d4fe.jpg

 

1fb5888ec2a6a48b85770d37d3db761a.jpg

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Yuvarlanan parçaların merkezkaç kuvveti. Kilosu 2 3 kat artıyor. 

2-3 kat değil. Eşdeğer kütle formüllerini hatırlayalım. Bizim standart jantlar için bu değer yaklaşık 1,5-1,7 kata denk geliyor. 
 

fakat konunun başka boyutu da var. Jantların tasarımı. İçi dolu jantların atalet momenti daha düşük oluyor. Aynı kütledeki içi boş ve dolu jantları karşılaştırırsak içi dolu olan dönmeye karşı daha az direnç gösteriyor. Yani tasarrufu artırıyor. Hem de daha az sürtünme kaybı oluşturuyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...