İçeriğe Yönlendir

Cruze - Akü Sağlığı & Elektrik Sorunları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Benim araba da yatıyor, ev okul karşılıklı, gün baktım 11.7 volt a düşmüş akü. Ne yapalım söküp evde 200 w şerit LED adaptörü ile dolduralım mi :) araç üstüne sökmeden şarj etsek sıkıntı olur mu, normalde de 14 küsur volt oluyor zaten araç çalışınca :)

 

her seferinde 14 volt ise 1.8 kw lik motor gücü çöpe gidiyor demektir. Akün boşalmış anlaşılan. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ali Darbaz yazdı:

 

her seferinde 14 volt ise 1.8 kw lik motor gücü çöpe gidiyor demektir. Akün boşalmış anlaşılan. 

Öyle alengirli işleri yok focus un, sabit yani :) geçen gün okuma ışığını açık bırakmışim onun da etkisi var ama epeydir haftada 1 10 km dışında sürüş yapmadık, biraz gezmek lazım yada evde şarj edeceğim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen

Ablamın 2013 model focus aracına orjinal aküsü bozulunca üretim yılı yeni olan mutlu akü taktık 23 ayda bozuldu.Garantiden yenisi takıldı 1 sene de o dayandı.Eski octavia aracıma hugel aldım 4.senesinde arabayı sattım akü hala sağlamdı. 

Şok markette bu gün gördüm hugel akü 60ah 275 tl idi. 

Akü şans işi gibi geliyor bana. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cruze aracımda bulunan Aküyü inceledim. En eski 11 en yakın 7 yaşında olduğunu düşünüyorum. Akü en son 7 yıl önce satılmış. 

7 yaşında olduğunu farz edelim eski sahibi standartların dışında bir akü seçmiş. Akü 55 Ah ve 420 cca değerine sahip. 

 

Arabaya Varta n70 efb akü taksam arabanın kimyası nasıl etkilenir merak etmeye başladım :( 

 

https://urun.n11.com/aku/12v70-ah-amper-760a-vartaaku-start-stop-efb-n70-temmuz-2020uretim-P262451598

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Cruze aracımda bulunan Aküyü inceledim. En eski 11 en yakın 7 yaşında olduğunu düşünüyorum. Akü en son 7 yıl önce satılmış. 

7 yaşında olduğunu farz edelim eski sahibi standartların dışında bir akü seçmiş. Akü 55 Ah ve 420 cca değerine sahip. 

 

Arabaya Varta n70 efb akü taksam arabanın kimyası nasıl etkilenir merak etmeye başladım :( 

 

https://urun.n11.com/aku/12v70-ah-amper-760a-vartaaku-start-stop-efb-n70-temmuz-2020uretim-P262451598

arabanın umrunda olmaz bence? akü tipi sensörü var mı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

arabanın umrunda olmaz bence? akü tipi sensörü var mı

 

El kitabı 600 cca akü takın yazmış. Arabadaki akü ise 440 cca . 

O nedenle değiştireyim yakın zamanda diyom. 

Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz

yada çağlar abinin dediği gibi akü tipine uygun şarj regülatörü yoksa akü daha çabuk bozulur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

El kitabı 600 cca akü takın yazmış. Arabadaki akü ise 440 cca . 

O nedenle değiştireyim yakın zamanda diyom. 

 

sabahları sorun yapmaya başlayana kadar değiştirme. Ama dersin ki evde akü lazım UPS vs. o zaman olur.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

sabahları sorun yapmaya başlayana kadar değiştirme. Ama dersin ki evde akü lazım UPS vs. o zaman olur.

 

ABi zaten para kalmadı. en az 2 ay daha çalışması lazım :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Hatta sorun yapınca bile şarj marj sıcak su harala gürele çalışır.

Bi tane jump kablosu bulunsun yanında ama.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

El kitabı 600 cca akü takın yazmış. Arabadaki akü ise 440 cca . 

O nedenle değiştireyim yakın zamanda diyom. 

amerikalı için yazmıştır onu, mahkemelere vermesinler diye işi bol tutmuştuır. atmosferik 1.6 bu, pille bile çalışır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Esasında iyi bir el feneri alıp akşamları kullanmakda fayda var. Akü farlar açıldığından alternatöre yük bindirmez

argon elementinin sülfirik asitle tepkimesinden neydi o başka konuydu 

Arabamda min 7 senelik bi akü olsa ve hala çalışsaydı aynısını alırdım tekrardan

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

amerikalı için yazmıştır onu, mahkemelere vermesinler diye işi bol tutmuştuır. atmosferik 1.6 bu, pille bile çalışır

Corolla’lara 45ah takmışlar. Senesini doldurmamış bi sabah marş basmaz olmuş, gruptan okuyorum :) ama benim mazda’da 50ah banner vardı. 5 sene gık demedi. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

Esasında iyi bir el feneri alıp akşamları kullanmakda fayda var. Akü farlar açıldığından alternatöre yük bindirmez

argon elementinin sülfirik asitle tepkimesinden neydi o başka konuydu 

Arabamda min 7 senelik bi akü olsa ve hala çalışsaydı aynısını alırdım tekrardan

 

AKüyü fulledim. Şu an gayet iyi çalışıyor. Uygun deviri buldum. Kısalar açıkiken hem aküyü şarj edebildim. Ama bunu nasıl anlatabilirim bilemiyorum. Milletin beyni yanar. Yani farların etkisi yok. Her türlü aküyü şarj ettim.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

AKüyü fulledim. Şu an gayet iyi çalışıyor. Uygun deviri buldum. Kısalar açıkiken hem aküyü şarj edebildim. Ama bunu nasıl anlatabilirim bilemiyorum. Milletin beyni yanar. Yani farların etkisi yok. Her türlü aküyü şarj ettim.

O aküden umudu kes. O akü gidik..

Demisti dersin.🤗

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tek tek loglarıma bakarak akü durumunu 

 

 

5 kasımda 12,1 volt 

5 aralık 12.1 volt

 

7 aralık sabah 12.0 volt

7 aralık akşam 12.5 volt

 

8 aralık sabah 12.2 volt 

8 aralık akşamı 12.6 volt

 

Gıdım gıdım şarj oluyor. Hedef 12,7 olacak. Nasıl olsa tekniği öğrendik.

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

7 aralıkta meden 12 volt  8 aralık 12.2

7 aralık gecesi daha mı soğuktu

 

0 derecede napar bu test etmek lazım buzdolına mı atsak aküyü test için

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

7 aralıkta meden 12 volt  8 aralık 12.2

7 aralık gecesi daha mı soğuktu

 

0 derecede napar bu test etmek lazım buzdolına mı atsak aküyü test için

 

Çok fazla sıcaklık farkı yok + - 5 derece 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Bu sabah -2 de arabanın camları ve tavanı aşırı buz tutmuş şekilde ilk yarım kontakta 11.9 idi
Araç kilit açınca follw me home özelliği yüzünden farkları yakıyor onu kapattım ayarlrdan
Yol boyunca 14.6 14.7 ile geldim
 

 

Farlar açıksa değer düşmez. 14.6 volt doğru değerdir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Farlar açıksa değer düşmez. 14.6 volt doğru değerdir. 

Şimdi uzaktan kapıları açtım ya kontağa anahtarı sokmadan 15 sn boyunca ön farlar yanıyor onu demek istedim

 

Bende sabah far açık işe gidiyon. 14,6 volt sabit çıkar normal demek istedim. Akü boş veya dolu farketmez. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

Seninkiye 12 küsür işe giderken peki ? Alternatörmü tam şarj edemio

 

Ali ben seni anlamadım. daha önce neden şarj etmediğinimi soruyorsun? 

Akü yaşlı kapasitesi düşmüş,  Farlar, Kalorifer fanı ve arka rezistan ile işe gidip gelirken kapasitesi 3 volt düşüyor. Alternatörde düşük voltaj algılayıp, şarja geçiyor. Ekonomi moduna giremiyorum. 

 

Akü dibi görmüş, yaşlı olduğu  için yeterince hızlı şarj edilemiyor. Eskiden 55 ah ise şu an 25 ah bişey kalmış.  Dolum süresi ise yine aynı . Yani %80 şarj olması 25 ah veya 55 ah olması farketmeksizin süre aynı. Gıdım gıdım şarj oluyor. arabanın genel sistemine yetmiyor. 

 

Akü 7 yaşında desek en az 2555 gün eder. 2 günde 1 defa kontak açılsa 1300 defa çalıştırılır anlamı geliyor. Grafiğe bakarsan benim aküm %100 den %50 kapasiteye kadar düşmüş. Kapasitesi düşmesinden dolayı aküyü korumam gerekiyor. İçinde şarj bırakmam lazım. Şu an 12,2 volt şarj ile bırakıyorum. 

 

 

cycle-life-gel-batteries-1.jpg

 

12,2 volt ile bırakınca araba çalıştıktan 10 dakika içinde Ekonomi moduna giriyor . Sürüşü gidişi akıcı oluyor. 

 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

hee ben akü eski de olsa araba çalışırken yine maksimum volta gelir ama sonra araba sönünce depoladığını çabuk kaybeder şeklinde düşünüyordum

 

demek akü eskiyince maksimum kapasitesi dolamıyorda . çif yönlü dezavantaj gibi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...