İçeriğe Yönlendir

Cruze - Akü Sağlığı & Elektrik Sorunları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Koray Demir
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Tak bi tane yerli al geç. uzun ömür ve bekleme süresi istiyorsan marin al.

%100 yerli ve milli olarak Yiğit akü var hocam.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Okadar çok borcum varki, kredi kartında 19000 tl . O nedenle yolda kalana kadar akü değişimi yapamıyacam :( 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Okadar çok borcum varki, kredi kartında 19000 tl . O nedenle yolda kalana kadar akü değişimi yapamıyacam :( 

 

o zaman dans.

not: dışına ısı izolasyonu yoksa birşeyler yapıştır derim. faydası olur.

Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Akü yü soğuk çok zorlar diye biliyorum. Doğrumudur ?
Akü ler bakımsız peki Akü muzun ömrünü uzatacak şeyler varmıdır.
Aracımda 2015 de alınmış no name Akü var daha sorun yaşamadım. Kapalı otopark da soğuktan etkilenmiyor bunun faydası olabilir mi?
Vw grupta denk gelmiştim Akü muhafazası vardı alıp kendi aracima da taksam faydası olur mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Coşkun Basan yazdı:

Akü yü soğuk çok zorlar diye biliyorum. Doğrumudur ?
Akü ler bakımsız peki Akü muzun ömrünü uzatacak şeyler varmıdır.
Aracımda 2015 de alınmış no name Akü var daha sorun yaşamadım. Kapalı otopark da soğuktan etkilenmiyor bunun faydası olabilir mi?
Vw grupta denk gelmiştim Akü muhafazası vardı alıp kendi aracima da taksam faydası olur mu?

olur tabi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Kasım 2018de Aldığım mutlu akü yine kasım 2020de garantinin bitmesine 15 gün kala bitti 😁

 

Bir akü 2 senede biter mi dedim bitiyormuş. 2 sene boyunca çoğunlukla Ahlat’ta o soğukta kullanıldı. Ev okul arası 2.5 km. Motor sıcaklığı 50yi bile görmeden stop ediyordum çoğu zaman. Sürekli kısa mesafe ömrünü etkiledi belki de ama bir yandan da çok fazla uzun yol yapan biriyim nasıl bitti şaşırdım belki de alternatör kaynaklı çabuk bitti.

 

Neyse ki garantiden ücretsiz değiştiler.Akü değişince ortalama tüketim 1 litre düştü 🤣 Heralde bu da beni en az iki sene götürür

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Behlül Baş yazdı:

Kasım 2018de Aldığım mutlu akü yine kasım 2020de garantinin bitmesine 15 gün kala bitti 😁

 

Bir akü 2 senede biter mi dedim bitiyormuş. 2 sene boyunca çoğunlukla Ahlat’ta o soğukta kullanıldı. Ev okul arası 2.5 km. Motor sıcaklığı 50yi bile görmeden stop ediyordum çoğu zaman. Sürekli kısa mesafe ömrünü etkiledi belki de ama bir yandan da çok fazla uzun yol yapan biriyim nasıl bitti şaşırdım belki de alternatör kaynaklı çabuk bitti.

 

Neyse ki garantiden ücretsiz değiştiler.Akü değişince ortalama tüketim 1 litre düştü 🤣 Heralde bu da beni en az iki sene götürür

Garantiden akü değişimi olduğunu da ilk defa sizde görmüş oldum... Güzel günlerde eskitiniz...

 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

 

Bizim cabbar çok yaşlı kardeş. Markası Çelik. Tedavülden kalkmış akü . 

Benim arabada çelik akü var. Yenisini alsam varta tercih edeceğim sanırım.  

Kimse mutlu aküden bahsetmiyor neden ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ümit Türk yazdı:

Benim arabada çelik akü var. Yenisini alsam varta tercih edeceğim sanırım.  

Kimse mutlu aküden bahsetmiyor neden ?

 

Mutlu akünün kurucusu bizim bir hocanın dedesi MAlesef şirket yönetimi babası öldükten sonra bunları hisse artırımı pay ödemesi vs ile hisselerini sıfıra indirmiş. Daha sonraki yönetim plaza bebesi olduğu için şirketi yabancılara satmış durumda. Şu an mutlu akü mutsuz.

neler olmuş neler:

 

https://www.hurriyet.com.tr/gundem/mutlu-akunun-sahibine-santaj-344809

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Mutlu aküyü adı mutlu olduğu için sevmiyom. 

Yiğit akü ise adı teknolojik olmadığı için secmiyom. 

Bosch ve Varta ise nazi yadigarı. Malum nazi ubootları varta batarya ile çalışırdı. O yuzden vartayı geçmişinden dolayı tercih ediyom. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Mutlu aküyü adı mutlu olduğu için sevmiyom. 

Yiğit akü ise adı teknolojik olmadığı için secmiyom. 

Bosch ve Varta ise nazi yadigarı. Malum nazi ubootları varta batarya ile çalışırdı. O yuzden vartayı geçmişinden dolayı tercih ediyom. 

 

nazilere karşı sempati mi var? Savaş döneminde tüm firmalar devreye girmiş neticede ister istemez.

 

inci verelim?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mehmet Göktürk yazdı:

inci verelim?

3 sene 42 bin km oldu, okul zamanı da hep kısa mesafe (2+2) kullanıldı sıkıntı yok şükür. Bende tavsiye ederim.

Pandemi zamanı zayıfladı ama iyice, dün iç lamba da açık kalmış, 11.7 yazıydı baktığımda gizli menüye.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

nazilere karşı sempati mi var? Savaş döneminde tüm firmalar devreye girmiş neticede ister istemez.

 

inci verelim?

 

Luftwaffe hayranıyım.

 

İncide bana 2 yıl anca çalışacak intibası veriyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Luftwaffe hayranıyım.

 

İncide bana 2 yıl anca çalışacak intibası veriyor.

 

O zaman sana Yamamuto vermeliyiz. Japon.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Ben de bir akü değerlerini ilk çalıştırmadan itibaren ölçeyim ona göre yazayım Ali abi. Alternatörün durumunu belki anlayabiliriz

Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Benim transporterde da akü 4 lü ışık bir saat yakarsan boşalıyo anlamadım gıttı hemen şarj tutuyor ama sanırım ömrü bitti aracın bende 20 inci yıldıdönümü:))   şimdiye kadar bu araca orjinal akü dısında 1 sefer aku aldım diye hatırlıyorum ama  1 akü ort 10 sene gitmiş oluyor aracın 4 lüsü niye aküyü çabuk bıtırır bilen varmı acaba 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu beynim yandı. Şimdi biz arabayı devirli kullansakta, kullanmasakta alternatör aynı voltajı veriyormuş. 

Zener diyor denen zımbırtı voltajı sabitliyormuş.   Ama servis manuali arabayaı 2500 devirde çalıştırın diyor. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

tam öyle değil.

 

Pkei nasıl oluyor. Ben aküm biraz fazla şarj olsun diye 4 ncü vitesde sürmeye hazırım. Ama bakıyorumki 1100 devirden sonra zaten akım yükselmiyormuş. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Pkei nasıl oluyor. Ben aküm biraz fazla şarj olsun diye 4 ncü vitesde sürmeye hazırım. Ama bakıyorumki 1100 devirden sonra zaten akım yükselmiyormuş. 

 

videoda otomobildeki akım talebinin değişkenliği durumunda nasıl davrandığı regülatörün anlatılmamış. devir düşükken akım talebi fazla olunca regülatör tüm kanatları açsa da yeterli akım veremeyebilir. Dolayısı ile evet voltaj regüle edilir ama bu voltajda akım çektikçe o regülatör azar azar kendini açar reaktif olarak. Eğer yeterli hızda dönmüyorsa açacak bir yer olmadığından aracın akım talebi aküden karşılanır. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

videoda otomobildeki akım talebinin değişkenliği durumunda nasıl davrandığı regülatörün anlatılmamış. devir düşükken akım talebi fazla olunca regülatör tüm kanatları açsa da yeterli akım veremeyebilir. Dolayısı ile evet voltaj regüle edilir ama bu voltajda akım çektikçe o regülatör azar azar kendini açar reaktif olarak. Eğer yeterli hızda dönmüyorsa açacak bir yer olmadığından aracın akım talebi aküden karşılanır. 

 

Bu sıradan bir araba alternatörü 4000 devir atınca 100 amper üretiyormuş. Benim alternatör kayışını incelediğimde, kasnak çok büyük , alternatör kasnağı ise küçük.  Yani krank mili 1 tur atınca , alternatör 2,5 tur atıyordur. 1100 devir atmak demek, alternatörü 3000 devire eş değer döngü anlamına geliyor. Saate 80 km hızla sürdüğümde araba 2300 devir çeviriyor.  80 km hızla gittiğimde alternatörüm 5750 devir çeviriyor . Akünün çok iyi şarj olmasını beklerdim. 

 

250668.gif

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benim araba da yatıyor, ev okul karşılıklı, gün baktım 11.7 volt a düşmüş akü. Ne yapalım söküp evde 200 w şerit LED adaptörü ile dolduralım mi :) araç üstüne sökmeden şarj etsek sıkıntı olur mu, normalde de 14 küsur volt oluyor zaten araç çalışınca :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...