İçeriğe Yönlendir

Alevli Überr 2 Renault Clio 5 1.3 Tce EDC Icon


Ali Cihangiroğlu

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu

Kısaca (çokta kısa olmadıya) Clio 5 İcon donanım 1.33 tce 130 hp. 240 nm. torka sahip 7 ileri yağlı tip EDC yarı oto şanzımanlı bir araç benim araç, şimdilik memnunum, aslında suv du niyetim ama malum piyasanın hali ortada, hanımın baskısıda olunca 2. elde adam gibi arabada bulamayıp idare edenlerede sıfır parası yada yakını istenince artık dedim tren kaçmadan bir vagona atlıyım ve bayilerde araç bulma zorluğuda varken baktımki bu araç var, incelediğimde eskisiyle alakası olmayan sadece benzeyen, Renoya göre çağ atlamış gördüğüm (gerçi bu segmentte her markada neredeyese bu değişim var) Clio yu aldım, bunu almadan önce Corsa baktım, araç yoktu ve sevmedim hanımda sevmedi, İbiza baktım Fiesta baktım ama en son Clio ya bakınca hemen vazgeçtim, İbza iyide eski artık, kasa değişimi geldi ve yine araba yoktu, Fiesta keza yoktu, bir ara Corollaya niyetlendim sadece Balıkesirde 400 kişi sırada 401 olurmusun teklifine nayır dedim ve o defterde kapandı
 
Araca gelince, arkadaşım Selçuk ta benzer araca sahip oda detaylı anlattığından ben farklarını anlatayım dedim, aslında çokta fark yok, motor ve şanzıman farklı, gerisi aynı, sürüş deneyimi olarak çok kullanamadığımdan fazla detay veremeyeceğim, yalnız araç baya seri, bu açıdan tatmin etti beni, şanzıman çift kavrama ama dsg gibi dertli değil diyorlar, zaman içinde göreceğiz artık, çalışması güzel şimdilik memnumum, saçma hareketleri yok, tepkileri güzel, seri, motor zaten merso   motoru anlatmaya gerek yok, birçok modelde ve merso larda kullanılan kendini kanıtlamış bir motor...
 
Sürüş olarak bir Ford değil ama fenada değil, bana biraz frenleri zayıf geldi, farları full led ve uzunları az zayıf gibi, onun dışında henüz beni rahatsız eden birşey çıkmadı, motor sessiz, gaza abanınca homurtusu duyuluyor tabi ama rahatsız etmiyor, yalnızca bu ses bana pek sportif gelmedi, daha bir agresif ses olsaydı keşke, ses sistemi fena değil Ford dan geride ama, bunların dışında malzemeler detaylar saklama alanları güzel, bagaj hacmi 391 lt. galiba sınıf lideri, fakat bu hacim daha çok bagajın önceki nesil clioya göre daha derin olmasından geliyor, kullanış açısından pek bir fayda göremedim, yani ezilecek şeyler koyacaksanız bu ek hacmi kullanmak için üstüste koymak gerekirki buda iyi olmaz, en boy olarak hacim artsa süper olurmuş, yinede güzel tabii, bavul falan yada ezilmeyecek şeyler koyduğunuzda üstüste koyacak yer avantajı var...
 
 Araç ses yalıtımı olarak başarılı, yüksek hızlara çıkmaya başlayınca hafiften rüzgar sesi başlıyor tabii ama sınıfına göre beklenmeyecek kadar iyi geldi bana, normal sürüşte motor sesi falan yok hatta çıt yok, dış ses ve lastik yuvarlanma ses dahi çok az, bu konuda renoyu takdir ettim açıkcası, trim seside sıfır buda + bir puan, aracın altıda neredeyse komple plastik kaplamalarla kapalı, arka aks bile koruma altında, bunlar güzel şeyler...
 
 4 camın tek dokunuşla açılıp kapanması güzel olmuş, yarı hayalet ekranı güzel ve detaylı, hele ddt4all ile özellik açma çıksın, yapacak çok şeyi var....
 
 Eleştiri olarak şuan gözüme çarpan şimdilik sadece bagaj kapağının açma düğmesi, plaka lambalarının arasında ama oraya basıp sonra üstten kapağı açmak bana saçma geldi, birde içeriden bagajı açma tuşu yok, bu konuda fiestayı aradım, anahtarla mekanik olarakta açılmıyor ve kapılar çokta tok kapanmıyor ama tırt değil belli
 
Motor kısmına gelirsek, açıkcası motor fazla karışık, tonla sensör kablo hortum vs. var, çözmek zaman alacak anlaşılan, fakat yağmurda sürüşte motor kısmına neredeyse hiç su toz vs. almaması güzel olmuş, kaputu açıyorum motor tertemiz karşımda, keza davlumbazlarda tam kapalı buda güzel, bu arada korumada  yapıldı tabii atlamadım, seramik korumada yapıldı, eee bakım şart
Arabada opsiyon olarak mecburi aldıklarımda kablosuz şarj ve balık sırtı anten, aslında her ikisinide istiyordum, mecbur olmam beni kızdırmadı, güzel şeyler ve güzelde görünüyorlar...

Araca şimdilik sadece bagaj için halı kaplamalı bagaj havuzu aldım, kendi kaucuk paspaları var ama 3d denen paspas takından alacağım bir ara...

aracı aldım sağnak yağmura yakalandım hatta 1saat bayide çay içtik en son yettigari diyip atladım arabaya yağmur testi yaptım, neyse eve dönünce cillop yaparım artık...

 

Araç mişlen pilot primacy 4 lerle geldi, iyi sanırım, bakalım göreceğiz, ilk intiba evet diyorsun bu araba premium gibi ne olmuş buna şeklinde oldu, alakası yok eskisi ile, bu sınıfta her marka aynı şekilde iç hacim malzeme kalitesi donanım vs. olarak değişmiş bunuda belirteyim, hepsi güzel, sanırım birtek ibiza eski kaldı...

 

EDC yi sevdim, geçişler hızlı, sıkışık trafikte bas bırak hızlan yavaşlan gibi dur kalklar yapıyorsan 1 e geçtiğinde çok hafiften hissediyorsun vites geçişini ama yığılma gibi değil, sakin kullanımda sıfır geçiş hissi var, cvt gibi geldi bana diyim düşünün.

 

Hız hissi pek belli olmuyor bir  bakmışsın 100 ü geçmişsin haberin yok, spor moda alınca evet spor oldu diyorsun çünki karakter anında değişiyor ve fırlıyor araç, bu kısmıda güzel, yol sesi yok gibi fiestadan sonra mondi gibi geldi diyim, koltuklar falan çok rahat alcantra, direksiyon hissi fena değil eskilerden iyi bariz şekilde, turunu azaltmışlar azıcık, kamyon gibi çevirmeye gerek yok, tepkisi güzel olmuş, iç hacmi güzel, rahat ettim içinde, arka kısım diz mesafesi güzel, tavan az basık ama rahatsız etmedi, genel olarak rahat ettim, bindiğimde beni mutlu ediyor ve sürekli gezmek istiyorum :) oynayacak çok şeyi var, hareket halinde oynamamak lazım... ambiyans aydınlatmalar güzel olmuş hoş duruyor, 8 renkte cabası, torpido frenli ve aydınlatma var, soğutmada koysalarmış tam olucakmış, oto klima neredeyse sessiz, duymuyorsun bile ve gayet etkili çalışıyor, kabin soğutması ve dengede tutması güzel, bu açıdanda geçer not aldı benden...

 

Aracın altına şöyle kabaca bir baktım, motorun altı dahil nerdeyse tamamı komple kapalı, plastik kaplama var, bunuda sevdim, sanırım sürtünme katsayısı ve yalıtımla alakası var, kaputta amortsör yok ama önünde fitil var, fiestadaki gibi uğraşmama gerek kalmadı...

 

Aracı aldım 5 km de idi, hemen depoyu fulledim ve 2 günde yavaştan gezerek 300 km yapmıştık bile, bagaj yeterli 391 lt ile galiba sınıfındaki en büyük hacim.  oynayacak yeri yok bu kısmı sevmedim neyle oynayacağım ben, herşeyi koymuşlar hemen hemen...

 

Andro auto gayet güzel işliyor, gıcık yanı sadece usb kabloyla bağlanırsa çalışması ama rus kardeşler çalışıyor, pek yakında ddt4all ile wifi üzerinden bağlanma olayı çözülecek, beklemedeyim...

 

Motor fena sevdim direk tüm torku nerdeyse rolantide vermesi iyi olmuş sonrası hp ler devreye giriyor malum merso motoru :D ve sessiz, araç yalıtımı çağ atlamış darbe emişi güzel, kasis geçişlerinde sönümleme güzel, bu sefer reno yapmış diyebiliriz, bakalım uzun vadede ne yapacak, edc yi sordum, yağlı tipmiş ve bakımı yok diyorlar, yağ değişmezmiş ömürlükmüş, kafama pek yatmadı enazından 50 binde bir değişmek iyi olur sanırım, araştıracağız bakalım...

 

Şimdilik ilk intibalar böyle,  ha birde Selçuk ta demiş, led farların uzunları güzel ama d1s xenon dan az geride halojenden iyi,  ama selektör şimşek, bu konuda d1s i aratmaz fena çakıyor direct kör mode on :) , sis farları led ve dönüşe duyarlı, aydınlatması güzel, gece aracın duruşu falan hoş agresif, genelde agresif gibi zaten buda hoşuma gitti, güzel vallahi, detaylı inceleme ve konu açımı sonra, banyosu kuaförü seramik kontrolü vs derken işi var daha, gerçi iç dış koruma falan yapıldı ama birde ben yapmazsam olmaz, gyeon takılayım birazda :tongue:

 

bendeki osram fog ledleri elden çıkarma vakti geldi gibi, ihtiyaç kalmadı...
 
Daha fazla detayı kullandıkça yazarım, daha tam mıncıklayamadım bu arada Allah hepinize daha iyilerini nasip etsin, bu devirde araba almak artık hayal olmaya başladı, sonumuz hayır olur inşallah...
turk-mali-turkmali-logo-BF3F957B4B-seeklogo.com.png
 45147f9a3478b7c09624e78f749194d4.jpg
ad949d24b23cc8551513c57b8840e759.jpgaf1d5667af0c4f4fcce271930b636341.jpg


0246227fe512138bfbadce82bf4ffa93.jpg

1f8abaa6c4668aa9cb6d6d532f534691.jpg

254fd6d828a4e58560de9beb1400ed34.jpg

 

 

triger kayışından kurtuldum, bunda zincir var, yalnız karışık bir motor bu, öğrenmem zaman alacak...

  • Beğen 16
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu

Rodaj modaj hikaye gibi geldi bana 😁😁

  • Mutlu 1
Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Rodaj modaj hikaye gibi geldi bana 😁😁

yok valla, anlık bir deneme yaptım ama fazla basmadım kıyamadım, 110 yaptım en fazla,  sakin kullanımda süper az yakıyor yalnız, 100 de kruz açtım, düz yolda 3.8 lt. ile gidiyor şaşırdım vallahi, dizel falan yalan oldu resmen, dizele sadece şehir içinde ve yüksek hızda yakıt olarak geçilir, ama alet gidiyor aga, seste yok oh be, birazda benzinli takılayım, sonra bunu verir hibrite geçeriz artık :)

bu arada tam bakamadım ama 2000 devirde  104 le gidiyordu galiba yada 6 vitesteydi herhalde, normal sakin sürüşte baktığımda devir genelde 1500-2000 arası geziyordu, tork sağlam tabii alet hemen 6 ya 7 ye atıyor, basınca ağır kalma falan yok direk hızlanıyor vites düşmeden, bu açıdanda sevdim, haa basarsan 2 vites birden düşüyorki zaten fırlıyor alet, bunuda yaptığım tek mini ara hızlanma denemesinde gördüm, öyle abanmadım henüz :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Mesajın linki
Sani Gerşon
Ali Cihangiroğlu yazdı:

edc yi sordum, yağlı tipmiş ve bakımı yok diyorlar, yağ değişmezmiş ömürlükmüş, kafama pek yatmadı enazından 50 binde bir değişmek iyi olur sanırım, araştıracağız bakalım

EDC'nin yağı ömürlük değil. Debriyaj değişiminde mutlaka değişim şart. Daha evveli için şu anda değişirseniz iyi olur diyen bile duymadım. Ancak zaten 100bin gibi debriyaj değişimi gerekecek, o anda değişir yağ.

Bakımı tabii ki yok ancak 50-60bin gibi bi debriyaj adaptasyon fena olmaz.

Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
EDC'nin yağı ömürlük değil. Debriyaj değişiminde mutlaka değişim şart. Daha evveli için şu anda değişirseniz iyi olur diyen bile duymadım. Ancak zaten 100bin gibi debriyaj değişimi gerekecek, o anda değişir yağ.
Bakımı tabii ki yok ancak 50-60bin gibi bi debriyaj adaptasyon fena olmaz.
Bencede bakımsız değildir, sen uzman birine benziyorsun, sana uzman diyebilirmiyim

50 60 bin adaptasyon olayını atlamam okis




  • Mutlu 1
Mesajın linki
Metin Uzunoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

Allah hayırlı etsin, kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Allah hayırlı etsin, kazasız belasız ve cezasız sürüşler dilerim. 

Çok teşekkür ederim, Allah hepimize aynını nasip etsin :)

  • Beğen 2
Mesajın linki
Mehmet Yeter
(düzenlendi)

Bak şimdi Ali abi acayip heveslendirdin beni. Hayırlı olsun. Rengi ne oldu? 

tarihinde Mehmet Yeter tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Yeter yazdı:

Bak şimdi Ali abi acayip heveslendirdin beni. Hayırlı olsun. Rengi ne oldu? 

sanada alalım, Alev kırmızı :)

  • Beğen 1
Mesajın linki
Evren Erakçora

Hayırlı olsun , güle güle kullan. Güzel araba. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Mehmet Yeter
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sanada alalım, Alev kırmızı :)

Şu anda çok zor Ali abi. Her şey gıdı gıdına gidiyor. Bir ay maaş, gecikse hapı yutarım. İleride inşallah. Ancak s max daha cazip geliyor. Ancak lansman rengi turuncu clio neden olmasın. Manuel dizel olursa tadından yenmez. 

Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Yeter yazdı:

Şu anda çok zor Ali abi. Her şey gıdı gıdına gidiyor. Bir ay maaş, gecikse hapı yutarım. İleride inşallah. Ancak s max daha cazip geliyor. Ancak lansman rengi turuncu clio neden olmasın. Manuel dizel olursa tadından yenmez. 

İnşallah alırsın kardeş, smax ta ihtiyaç varsa süper makine tabii...

  • Beğen 1
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sanada alalım, Alev kırmızı :)


Yeni konuya fotolarla geçsek. nazar etmeyiz yav 😁

  • Beğen 3
Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Yeni konuya fotolarla geçsek. nazar etmeyiz yav 😁

eve dönünce artık, merak etme bol fotolu olacak :)

  • Beğen 2
Mesajın linki
Mehmet Yeter

Ali abi az yakan aracı alınca rodajı tamamlamak için dünya turuna çıktın sanırım. 😊

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Yeter yazdı:

Ali abi az yakan aracı alınca rodajı tamamlamak için dünya turuna çıktın sanırım. 😊

şimdi şantiyedeyim, sürecek zaman olmadı, rodaj zaten 500 km ondan sonra yavaş olarak hızlanmaya başlayacağım artık, hele bir eve gideyim, yinede 1000 km olmadan sıkıştırmamak lazım, über olması için şart bu....

  • Beğen 1
Mesajın linki
Metin Uzunoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şimdi şantiyedeyim, sürecek zaman olmadı, rodaj zaten 500 km ondan sonra yavaş olarak hızlanmaya başlayacağım artık, hele bir eve gideyim, yinede 1000 km olmadan sıkıştırmamak lazım, über olması için şart bu....

Fosionu sıfır alıp otoyola çıktım Ankara ~Düzce 180~200 km/h hızlarda geldim. Yıllar sonra aynı aracı arkadaşım kullandığında senin araç gaza çok istekli hemen fırlıyor demişti.

Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şimdi şantiyedeyim, sürecek zaman olmadı, rodaj zaten 500 km ondan sonra yavaş olarak hızlanmaya başlayacağım artık, hele bir eve gideyim, yinede 1000 km olmadan sıkıştırmamak lazım, über olması için şart bu....

Peki, tersten gidelim. Duruşu nasıl. Rüzgarda stabilitesi nasıl. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

Aha az önce aradılar araba gelmiş :)  2 güne hazır olurmuş, beklesin zaten yağmur var içerde dursun üşümesin pardon seramiği kürleşsin zati yağmuru görmemesi lazım dedim okiş dediler, bakalım inşallah hatasız falandırda can sıkmaz, yeni modeller hemen alınmaz atasözünü mecburen çiğnedim ama yapacak birşey yoktu....

Fabrikadan çıkan aracın boyasının üstünde koruyu mum tabakası oluyormuş. Birkaç ayda ancak atıyormuş. Seramik kaplamayı ondan sonra yapın diyorlar. Diyenlerin yalancısıyım :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Selçuk Keleş yazdı:

 


km77 videolarına baktınız mı bilmiyorum ama ford'u fazla gözünüzde büyütüyorsunuz :) 

Km77 bence çok büyütülüyor. Genel ismi esp olan sistem mi test ediliyor yoksa yol tutuş mu belli değil. Km77 videolarının hemen hemen hiçbirinde testten çıkış hızı yazmıyor. Asıl önemli olan esp’siz test. 

Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Fosionu sıfır alıp otoyola çıktım Ankara ~Düzce 180~200 km/h hızlarda geldim. Yıllar sonra aynı aracı arkadaşım kullandığında senin araç gaza çok istekli hemen fırlıyor demişti.

rodaj yok diyorlar aslında, 0 toleransla üretiliyor artık araçlar, yinede eski kafayız biz, 500 km sıkıştırmayım içim rahat etsin bari :)

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Peki, tersten gidelim. Duruşu nasıl. Rüzgarda stabilitesi nasıl. 

Fabrikadan çıkan aracın boyasının üstünde koruyu mum tabakası oluyormuş. Birkaç ayda ancak atıyormuş. Seramik kaplamayı ondan sonra yapın diyorlar. Diyenlerin yalancısıyım :) 

boya üstü mum olayı volvoda falan oluyor, bizzat görmüştüm, bizde sanmıyorum olacağını, mum olayı ülkeler arası uzun nakillerde olur genelde, Bursada üretilen araca neden olsun, 4 saatlik yol bizim oraya :)  ipayı yedimi zerresi kalmaz merak etme, hem dert değil, seneye kendim çekerim bir seramik daha zaten....

  • Beğen 2
Mesajın linki
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Peki, tersten gidelim. Duruşu nasıl. Rüzgarda stabilitesi nasıl. 

 

duruşu güzel, bu sefer arkalarda disk, artık laf yemeyiz kampana diye, gerçi çokta önemli değil disk olması ama olsun, ters rüzgar deneyemedim, yağmurda sürdüm fırtına gibiydi hatta birşey hissetmedim, duster kullandıktan sonra öyle bir sıkıntı olsa anında hissederdim, bu araçta durum normal  sanırım, zaten altı falan hep kapalı, alıp savurucak denge bozacak bir durum olmaz sanırım, yinede dedin kafama takıldı, ilk fırsatta multi yönlü rüzgarda denerim, hatta viyadükte falan deneyeyimde bakalım Ford kadar iyimi :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Mesajın linki
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

duruşu güzel, bu sefer arkalarda disk, artık laf yemeyiz kampana diye, gerçi çokta önemli değil disk olması ama olsun, ters rüzgar deneyemedim, yağmurda sürdüm fırtına gibiydi hatta birşey hissetmedim, duster kullandıktan sonra öyle bir sıkıntı olsa anında hissederdim, bu araçta durum normal  sanırım, zaten altı falan hep kapalı, alıp savurucak denge bozacak bir durum olmaz sanırım, yinede dedin kafama takıldı, ilk fırsatta multi yönlü rüzgarda denerim, hatta viyadükte falan deneyeyimde bakalım Ford kadar iyimi :)

Az havanın bozuk olduğu günde 2.köprüden geçmek lazım. Sırf arkada diskler icon’da var diye o paketi aldın di mi ali abi 😁😁

  • Mutlu 1
Mesajın linki
  • 3 hafta sonra...
Tuluhan Şıpka

Kazasız belasız kullanın.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Arda Bülent Güzel

Kazasız belasız binmek nasip olsun. İyi günlerde kullanmak dileği ile Ali bey.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Darbaz

Resim yokmu

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...