İçeriğe Yönlendir

Corolla 1.5 L Dynamic Force 3 Silindir


Murat Azalma

Recommended Posts

Murat Azalma

Emisyon sınırlamaları , termal verimlilik derken , Corolla artık 1.5 L dynamic force motor ile gelecek. bu motor 3 silindirli olmakla birlikte atmosferik olarak üretilecek ve 123 bg güç üretecek. 153 tork üreten ünite , Co2 salınımını oldukça aşağıya çekmiş durumda. eskisine nazaran daha güçsüz daha hantal ama daha verimli bir motor olarak karşımıza , 2021 yılnda üretilen corolla ile çıkacak.

Yeni 1.5L DYNAMIC FORCE Motor;

• WLTP standartlarıyla test edilmiş,

• Modern TNGA tasarımı sayesinde daha az yer kaplar ve daha hafif,

• 3 silindirli direkt enjeksiyonludur,

• Yakıt tüketim ve CO2 salım figürlerinde %17’ye varan iyileşme sağlar.

Tabloda güncel olarak satılan Valvematic motor ile kıyaslaması mevcut.

o190rx.png

  • Beğen 2
  • Şaşkın 1
Mesajın linki
Dogan Arsiray

150 tork ne gözünü seveyim 2000 lerin başındamıyız... 0-100 12 sn diyor. korkunç ötesi.

 

1.2 puretech turbo berlingo bile 109 hp ve torku 200 ün üzerinde. chiptuning ile standart satılan 130 hp ayarına geliyor.

atmosferik ne olacak? hiç...

  • Beğen 1
Mesajın linki
Mert Gulkokan
150 tork ne gözünü seveyim 2000 lerin başındamıyız... 0-100 12 sn diyor. korkunç ötesi.
 
1.2 puretech turbo berlingo bile 109 hp ve torku 200 ün üzerinde. chiptuning ile standart satılan 130 hp ayarına geliyor.
atmosferik ne olacak? hiç...
Kemik müşteriyi turbo ile uğraştırmak istemiyorlar bence
Mesajın linki
Dogan Arsiray
(düzenlendi)

performans yerlerde. 2 sn kötüleşmiş. yüzde 10 az yaksa kime yarar. performans deyince de illa drag yapmak gerekmez, aracın akıcılığını ve dinamizmini bozuyor bu şekilde.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Mesajın linki
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

150 tork ne gözünü seveyim 2000 lerin başındamıyız... 0-100 12 sn diyor. korkunç ötesi.

 

1.2 puretech turbo berlingo bile 109 hp ve torku 200 ün üzerinde. chiptuning ile standart satılan 130 hp ayarına geliyor.

atmosferik ne olacak? hiç...

Atmosferik için 150 tork gayet yeterli bence. Türkiye kullanıcı profilinin %60 ından fazlası sadece A noktasından B noktasına gitmek için kullanıyor aracı. İnsanlarda ki 0-100 aşkını anlayamıyorum ben. 120 km hızı dahi geçmeyen Aracı 120-130hp değil 70-80hp dahi olsa algılayamayacak veyahut bunu dert etmeyecek kullanıcı kesimi 0-100 ü önemseyenlerden daha çok. Atmosferik araçta 0-100 12 sn. şaşırmanız garip.

 

Ek olarak yakıt tüketimi alışılmış atmosferiğin ötesinde. Turbo benzinliler seviyesinde neredeyse.

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

performans yerlerde. 2 sn kötüleşmiş. yüzde 10 az yaksa kime yarar. performans deyince de illa drag yapmak gerekmez, aracın akıcılığını ve dinamizmini bozuyor bu şekilde.

 

Bana yarar mesela. Ben çok beğendim açıkcası. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Dogan Arsiray

niye garip olsun? 1996 da ilk çıktığında 1.3 ton ağırlığında 1.6 motorlu 100 hp opel vectra da kan kuruturdu ara hızlanmalarda, bu da kurutur hemde daha güçlü olmasına rağmen. yani önceki versiyona göre daha az emisyon diye çıkıp daha kötü bir  araba yapmak enteresan bence.

Mesajın linki
Ali Darbaz

 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Selim Bilgin

Farklı bir kitleye hitap ediyor.

Bizde 91 ve 97 Corolla vardı, o güne göre gayet seri araçlardı. Ama şu an o günden bile daha yavaş arabaları. :) 

  • Üzgün 1
Mesajın linki
Dogan Arsiray
(düzenlendi)

1990 model hyundai elantra 1.6 motor 120 hp idi...

 

114 müş.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Sani Gerşon

Yani motorun özelliklerini kısınca ekonomi yapılmış, bu da başarı gibi mi gösterilmiş :) Doğuş grubu feyz alsın Toyota'yı :D

  • Beğen 1
Mesajın linki
Evren Erakçora

Arabanın ağırlığını 200 kg düşürseler o zaman fayda eder. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Yani motorun özelliklerini kısınca ekonomi yapılmış, bu da başarı gibi mi gösterilmiş :) Doğuş grubu feyz alsın Toyota'yı :D

 

Bakış açısına göre değişir. Gördüğüm kadarı ile %40 thermal verimlilik var. Eski motorun %25 thermal verimi olduğunu düşünürsek harika bir rakam. 

 

 

Mesajın linki
Dogan Arsiray
Sani Gerşon yazdı:

Yani motorun özelliklerini kısınca ekonomi yapılmış, bu da başarı gibi mi gösterilmiş :) Doğuş grubu feyz alsın Toyota'yı :D

72 hp 1.4 lienaların ekonomi harikası gibi tanıtılması gibi. hayatımda bindiğim en hantal arabaydı. 0-100 20 sn filandı.

  • Mutlu 1
Mesajın linki
Umut Taşlı

kamyonculuk sevdalısı gençlere müjde. kompakt hacimde kamyon deneyimi ayağınıza geldi.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Mesajın linki
Dogan Arsiray

"2000 leri sıfır km toyotanıza yaşayın."

Mesajın linki
Selim Bilgin

1.2 turbo motoru neden ısrarla sedana koymuyorlar? Özel bir sebebi var mı acaba? 

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Selim Bilgin yazdı:

1.2 turbo motoru neden ısrarla sedana koymuyorlar? Özel bir sebebi var mı acaba? 

dengeleri bozuyordur, çok çok fazla satmak ta iyi değildir

Mesajın linki
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Asyalılar turbo kullanmak istemiyor nedense. Atmosferik olsun ,uzun ömürlü olsun, ucuz olsun diye düşünüyorlar demek ki. Sonuçta Afrika'da, Hindistan'da falan çok satan araçlar, Avrupa önemli en önemli  pazarı değil. 

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Mesajın linki
Mert Gulkokan
Selim Bilgin yazdı:

Farklı bir kitleye hitap ediyor.

Bizde 91 ve 97 Corolla vardı, o güne göre gayet seri araçlardı. Ama şu an o günden bile daha yavaş arabaları. :) 

1.3 corolla 94 model araç ile senelerce ankaradan marmarise gidip geldik ilk 3 vites keyifliydi 4 ve 5 te gitmiyordu 

Mesajın linki
Selim Bilgin
Mert Gulkokan yazdı:

1.3 corolla 94 model araç ile senelerce ankaradan marmarise gidip geldik ilk 3 vites keyifliydi 4 ve 5 te gitmiyordu 

 

Benim dediklerim 1.6, 1.6'sı bayağı gidiyordu, o günlere göre tabi.

Mesajın linki
Mert Gulkokan
 
Benim dediklerim 1.6, 1.6'sı bayağı gidiyordu, o günlere göre tabi.
Amcamın makam arabası toyotada çalışırken 1.6 gli klimalı idi bizimki ile ciddi fark vardı
  • Beğen 1
Mesajın linki
Evren Erakçora

20 sene önce c segment arabalar 400 ,500kg hafifti, gücü düşük de olsalar epey çabuk hızlanırlardı. Focus1 in , focus 4den seri olması normal. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Selim Bilgin
Evren Erakçora yazdı:

20 sene önce c segment arabalar 400 ,500kg hafifti, gücü düşük de olsalar epey çabuk hızlanırlardı. Focus1 in , focus 4den seri olması normal. 

 

91 Corolla 114 beygir ve 880 kilo idi. Uçan teneke. :)

  • Beğen 1
Mesajın linki
Evren Erakçora

Euroncap 96da başladı, ondan sonra işler değişti. 98,99 yılından sonraki araçların güvenliği ciddi şekilde arttı. Bizdeki 99 depremi sonrası binalar gibi. 

Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...