İçeriğe Yönlendir

Corolla 1.5 L Dynamic Force 3 Silindir


Murat Azalma

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu Bu yeni cıkan 1,5 tsi octavia videolarını testleri izliyorum. Araba elektrik detekli, kontak kapatmalı 150 beygir. Araba Mild hybrid olmasına rağmen şehir içi 8 9 en düşük 7,5 litre benzin yakmış. Almanlar konuyu çok yanlış anlamışa benziyor. Toyotaya rakip olamiyorlar.  

 

 

japonların mhev’leri kaç yakıyor?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motor aslında 2.0 ve 2.5 litre. Gayet de güçlü. Ama birkaç ülkede vergiler motor hacmiyle orantılı olduğu için toyota mecbur 1.5 motor yapmış. 

bu motorun 2.0 olani gercekten iyi ve dengeli bir tasarim olmus olmali. yani amac vergiden de kismak olunca bu sacma kombinasyon elde edilmis belli ki. 2.0 olanida saglam sonucta, 2.5 olan da. toyota bu. ne oldu simdi emisyon degerleri? farkli bir gezegen de degil 2.5 litreyi satan ulke marketleri.

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

bu motorun 2.0 olani gercekten iyi ve dengeli bir tasarim olmus olmali. yani amac vergiden de kismak olunca bu sacma kombinasyon elde edilmis belli ki. 2.0 olanida saglam sonucta, 2.5 olan da. toyota bu. ne oldu simdi emisyon degerleri? farkli bir gezegen de degil 2.5 litreyi satan ulke marketleri.

Yemişim emisyonunu :) ben bana maliyetine bakarım arkadaş. Vergi sistemimiz saçma. Bazı markalar bunu iyi değerlendiriyor da konu 1.5 atmosferik. Az yakıyor mu? Yakıyor. Vergi iyi mi? Diğerleriyle aynı. Sorunsuzluk diğerlerine göre artıda mı? Artıda. Gücü de 120 beygir. Bitti abi benim için. Gayet yeterli bir araç. Her işimi görür. Tü kaka denecek bir araba asla değil. Bunu demeye çalışıyorum. Marka fanı da değilim yani. Bugün aynı donanım aynı paralara 1,6 hitler motor satılsın, gider onu da alırım, lpg takarım, mis yani

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuz Kılınc
Selim Bilgin yazdı:

Gidiyor hissi daha iyi giden bir arabayı kullanınca geçiyor, mesela ben 1.4 tsi kullanırken gidiyor sanıyordum, şimdi arada Golf'e binince bu muymuş diyorum. İnsan araba boş-dolu, yokuş-düz farketmeden istediği gibi hızlanmaya alışınca diğeri zor geliyor.

 

Toyota bir çok konuda kendini çok geliştirdi, ama benim de oyum motor konusunda doğru yolda olmadığına. 1.5 turbo olsa çok mu kötü olur mesela? Çok güçlü olmasın, 130-140 ps olsun, alt devirde tork olsun, yine hybrid olsun. Mis gibi binilir.

 

90'larda Toyota deyince "seri araç" imajı vardı, şimdi Toyota görünce bu gitmez diye bakılıyor.

Tamamen katılıyorum. 1.5 pvs focusta  kullanıyorum EDC megan da. İnip kendi aracıma binince gitmiyor tabi. Ama vazgeçemiyorum toyotadan. Şöyle 1.3 turbo getirselerdi  de binseydik ya. Çok kızdım toyotaya.

Corolla kullanıcısı ucuza LPG takılmayan corollaya sıcak bakacak mı yoksa o da mı turbo benzinliyi tercih edecek. Konu bu bence.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

japonların mhev’leri kaç yakıyor?

 

Pek araştırmadım ama karşımı bu test çıktı . Dizel VAG ile Hybrid Toyota uzunyol karşılaştırması

 

Dize

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Pek araştırmadım ama karşımı bu test çıktı . Dizel VAG ile Hybrid Toyota uzunyol karşılaştırması

 

Dize

Şehir dışı, trafiksiz bir karşılaştırmada dizel çok rahat kazanır. Bunu biliyoruz zaten :) 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hibritin en büyük avantajı dur kalk trafiği ekonomi anlamında uzun yola çevirmesi.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

hibritin en büyük avantajı dur kalk trafiği ekonomi anlamında uzun yola çevirmesi.

Gibi. Zaten soğuk iklim, dağ bayırda kullanan, çok uzun yol yapan, agresif kullananların hibrit araba almasının bir anlamı yok yani. Hatta kullanacağınız yerde trafik yoksa, şehir içi kavramı ort hız olarak 40-50km falansa da hibrite gerek yok. 
 

Ama benim şartlarımda birinin yakıtını yarıya indiriyor işte. Dün baktım da ortalama hızım 20km. Rezillik yani. Bu trafikte en az yakan c segment dizel 6,5-7’den aşağı yakmaz.  

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Bu motorun yeni videosunu buldum. 

 

 

 

Türkçesi; 

 

Motor mazda’nın skyactiv motoru benzeri. Atkinson-otto karma motor. Miller döngüsü ile de güç artışı yapılmış. zaten Mazda toyota geliştirme ortaklıkları var. Mazda’nın toyota’ya güzelliği olmuş bu motor. Sıkıştırma oranı benzinliler için m15a-fks 13:1, hibrit arabalarda kullanılan 1.5 (m15a-fxe) ise 14:1 sıkıştırma oranına sahip. Corolla hybrid’de kullanılan 2zr-fxe’de sıkıştırma oranı 13:1’di. 

Benzinlilerde kullanılan m15a-fks %40 termal verimliliğe sahip. Hybrid versiyon fxe ise %41 verimli. Fakat hybrid versiyonda güç düşük. Benzinli versiyonda miller döngüsü ile güç artışı var. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

%41 verimlilik, büyük bir rakam. Maşallah Toyota 1994 deki Hondanın yolunda gidiyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

100 oktan filan lazım herhalde o benzinli motora.

Yoo. 

 

Ali Darbaz yazdı:

%41 verimlilik, büyük bir rakam. Maşallah Toyota 1994 deki Hondanın yolunda gidiyor. 

Honda ne durumda? 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

sıkıştırma oranı 13 14 olan bir benzinli motorda predetonasyon nasıl önleniyor peki?

tam piston kenarı kırmalık valla.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yoo. 

 

Honda ne durumda? 

 

Honda vtec açıyor. :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

sıkıştırma oranı 13 14 olan bir benzinli motorda predetonasyon nasıl önleniyor peki?

tam piston kenarı kırmalık valla.

Mazda skyactiv teknolojisi. Miller döngüsü. Supap zamanlaması, piston kafası, açılar, soğutma. 


https://en.m.wikipedia.org/wiki/SkyActiv

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Honda vtec açıyor. :D 

Honda, vw, volvo paralel hibrit kullanıyor. Toyota kombinasyon. Honda elektrikli arabaya daha hızlı geçecektir. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Honda, vw, volvo paralel hibrit kullanıyor. Toyota kombinasyon. Honda elektrikli arabaya daha hızlı geçecektir. 

 

Abi ayıp ayıp. Biz %41 verimden bahsediyoruz onlar lpg takalım modunda :(

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

@Tansu Kalafatoğlu Adam 10 litrenin altına düşüremedim dedi. Ben şok oldum. :D Adam piyasasını sağlama almaya çalışıyor.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi ayıp ayıp. Biz %41 verimden bahsediyoruz onlar lpg takalım modunda :(

 

 

Videoda arabada 3 katalizör, soğutmalı egr valfi, su soğutmalı egzoz manifoldu varmış. Ve yakıt tüketimi hiç de vaadedilen kadar iyi değilmiş. Gerçi hava çok soğuk onu da eklemek lazım

Ali Darbaz yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu Adam 10 litrenin altına düşüremedim dedi. Ben şok oldum. :D Adam piyasasını sağlama almaya çalışıyor.


işi o :) ama millet kendi de görüp karar verecek zaten. Şehir içinde çok yakıyorsa lpg şart. Zaten toyota büyük risk aldı. Bakalım nolacak

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Videoda arabada 3 katalizör, soğutmalı egr valfi, su soğutmalı egzoz manifoldu varmış. Ve yakıt tüketimi hiç de vaadedilen kadar iyi değilmiş. Gerçi hava çok soğuk onu da eklemek lazım

 

@Tansu Kalafatoğlu Lpg tesisatcısının yaptığı videoyu izliyorsun. 10 litre tüketim sana mantıklı geliyor mu. :D Chevrolet Cruze 7,4 litre yakıyor, corolla nasıl 10 litre yakıyor :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

@Tansu Kalafatoğlu Lpg tesisatcısının yaptığı videoyu izliyorsun. 10 litre tüketim sana mantıklı geliyor mu. :D Chevrolet Cruze 7,4 litre yakıyor, corolla nasıl 10 litre yakıyor :D 

Adam az yakıyor lpg taktırmayın buna diyecek hali yok :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Adam az yakıyor lpg taktırmayın buna diyecek hali yok :) 

 

Ben yorumumu yazdım videoya. Dedim böyle yalan videolar yaparsan seni Toyota Mahkeye verir dedim. Umarım beni ciddiye alır. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben yorumumu yazdım videoya. Dedim böyle yalan videolar yaparsan seni Toyota Mahkeye verir dedim. Umarım beni ciddiye alır. 

Bir de rodaj var. Araba hem yeni, hem hava sıfır derece. Bir de fazla göstersin diye az basmışsa 10lt normal. Candan’ın demesiyle değil. Millet zaten görür malını. Motor epey kapsamlı ama. Onu gördük. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Darbaz otopark sinan koç 1.0 e-tsi octovia ile istanbul şehir içinde yoğun trafikte 7lt yaktım dedi. 48volt ile çalışan bir elektrik motoru alternatöre bağlı, alternatör de kayışla motora bağlı dedi. Lityum pilleri varmış. Yalnız arabanın içi harika güzel. Bayıldım. 
 

fakaaat, o alternatöre bağlı hareketli kayışlı sistem bana hiç tekin gelmedi. Hem bakım isteyecek, hem hareketli bir sistem, devreye girip çıkıyor. Motor fındık 3 silindir. Araba arızaya çok gebe gibi geldi bana. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Darbaz otopark sinan koç 1.0 e-tsi octovia ile istanbul şehir içinde yoğun trafikte 7lt yaktım dedi. 48volt ile çalışan bir elektrik motoru alternatöre bağlı, alternatör de kayışla motora bağlı dedi. Lityum pilleri varmış. Yalnız arabanın içi harika güzel. Bayıldım. 
 

fakaaat, o alternatöre bağlı hareketli kayışlı sistem bana hiç tekin gelmedi. Hem bakım isteyecek, hem hareketli bir sistem, devreye girip çıkıyor. Motor fındık 3 silindir. Araba arızaya çok gebe gibi geldi bana. 

 

Valla yeni teknolojiye açığım. Mild Hybrid ve Hybrid sistemler, yeni avrupa sürat yasalarına göre yapılıyor . Hatta japonyada öyle. 

 

Bak koskoca a6 ve a7ler alternatör kayış tahrik  sistemini nasıl kullanıyor. Araba tabelaya bakıp hızı otomatik limitliyor. Motoru bir kapatıp bir açıyor 

 

 

 

Candan bana cevap vermiş :D

 

ACtC-3dNFPqP198KcSj7y7fTqI37_o8wFdt53yVb

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...