İçeriğe Yönlendir

Corolla 1.5 L Dynamic Force 3 Silindir


Murat Azalma

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Oğuz Kılınc yazdı:

Katılıyorum. Ama; 1.6  valvematic kullanıcılarının %75 i LPG ile kullanıyor. Efsane kasadan başlayarak her kasa corolla sahibi olmuş e 210 kasa corollayı kafaya koymuş bir kullanıcı olarak 1.8 hibrit alır mıyım almam 1.5 hibriti havada kaparım 1.5  3 silindir dinamik force motor (direct injection diyorlar LPG de sıkıntıya girecek takılsa da pahalı olacak) alır mıyım almam. 1.2 turbolu üniteyi corollaya koysalardı alır mıyım atmosferik sevdasından vazgeçip alırım.Turbolu sisteme Toyota ile geçmiş olurdum.

İşin özeti bence Toyota ülkemizde pazar küçük olduğu için müşteri görüşlerine değer vermiyor. 


Valla ben 105 beygir tam otomatik araba ile hiç sıkıntı yaşamadım. Çok yakıyordu. 120 beygir araba ile 1.5tsi yakıtı sunsun, bana fazla fazla yeter mesela. Hem de cvt, atmosferik sorunsuzluk algısı var. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Millet şimdi ikinci eli yüksek, satılıyor, değer kazanıyor diye alıyor toyota’yı. Bi de biraz şekli şemali, iç tasarımı düzgün. “Esas kullanıcısı” ne yapsın hızı yav :) önemli olan dayanıklı olması. Az arıza az maliyet

sorun 2 sn geriye gitmesi. millet 2 sn icin neler yapiyor. daha hizliyken de sorunsuzdu. benim takildigim o. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

sorun 2 sn geriye gitmesi. millet 2 sn icin neler yapiyor. daha hizliyken de sorunsuzdu. benim takildigim o. 

Ama şimdi emisyon daha az. Toyota’yı bağlayan nokta da bu. Benim kullanıcım garantici diyor. 2 sn önemli değil diyor. Turbo da koymuyor. Adamlar atmosferikten direkt elektriğe geçecekler :) sanal alemde takılan, güç önemli diyen kişiden çok daha fazlası dışarıda var. 2sn daha yavaş hızlanmış sorun değil. Dışarıda o kadar önemsenmiyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

4 kişi ile yokuş çıkarken görürüm ben onların uzun ömür hakkındaki düşüncelerini. ömür gibi gelir o yokuş kamyonun arkasında tın tın.

gerçi emekli, hiçbirşeyden anlamaz spec amca biniyorsa zaten diyecek birşey de yok.

eh burası oto forumu olunca en hararetli eleştirileri duymak normal olmalı. :)

 

iğrenç kağnı rezalet gibi...

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ama şimdi emisyon daha az. Toyota’yı bağlayan nokta da bu. Benim kullanıcım garantici diyor. 2 sn önemli değil diyor. Turbo da koymuyor. Adamlar atmosferikten direkt elektriğe geçecekler :) sanal alemde takılan, güç önemli diyen kişiden çok daha fazlası dışarıda var. 2sn daha yavaş hızlanmış sorun değil. Dışarıda o kadar önemsenmiyor. 

sıradan amcaya ne ki bundan. sonuçta buna göre vergi vermiyoruz.

Yorum bağlantısı
Oğuz Kılınc

Atar atar da yokuşun başına gelince tutarız toyotayı . yokuşlarda kamyon arkasından gitmiyorum. Gayet de gidiyor. Turbosu yok diye yokuşa gelince inip itmiyoruz araçlarımızı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Kılınc
Dogan Arsiray yazdı:

4 kişi ile yokuş çıkarken görürüm ben onların uzun ömür hakkındaki düşüncelerini. ömür gibi gelir o yokuş kamyonun arkasında tın tın.

gerçi emekli, hiçbirşeyden anlamaz spec amca biniyorsa zaten diyecek birşey de yok.

eh burası oto forumu olunca en hararetli eleştirileri duymak normal olmalı. :)

 

iğrenç kağnı rezalet gibi...

sıradan amcaya ne ki bundan. sonuçta buna göre vergi vermiyoruz.

Atar atar da uçurumun başına gelince tutarız toyotaları.yokuşta da gayet gidiyor. İnip ittirmiyoruz yani. Turbo yok diye atmosferik clio muamelesi yapmayalım yahu. Bir de sadece emekli amcalar binmiyor. Mesela benim mantığım kapının önünde aracım olsun ama en az değer kaybedeninden olsun. 36 yaşındayım emekli amca değilim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Gidiyor hissi daha iyi giden bir arabayı kullanınca geçiyor, mesela ben 1.4 tsi kullanırken gidiyor sanıyordum, şimdi arada Golf'e binince bu muymuş diyorum. İnsan araba boş-dolu, yokuş-düz farketmeden istediği gibi hızlanmaya alışınca diğeri zor geliyor.

 

Toyota bir çok konuda kendini çok geliştirdi, ama benim de oyum motor konusunda doğru yolda olmadığına. 1.5 turbo olsa çok mu kötü olur mesela? Çok güçlü olmasın, 130-140 ps olsun, alt devirde tork olsun, yine hybrid olsun. Mis gibi binilir.

 

90'larda Toyota deyince "seri araç" imajı vardı, şimdi Toyota görünce bu gitmez diye bakılıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuz Kılınc
Selim Bilgin yazdı:

Gidiyor hissi daha iyi giden bir arabayı kullanınca geçiyor, mesela ben 1.4 tsi kullanırken gidiyor sanıyordum, şimdi arada Golf'e binince bu muymuş diyorum. İnsan araba boş-dolu, yokuş-düz farketmeden istediği gibi hızlanmaya alışınca diğeri zor geliyor.

 

Toyota bir çok konuda kendini çok geliştirdi, ama benim de oyum motor konusunda doğru yolda olmadığına. 1.5 turbo olsa çok mu kötü olur mesela? Çok güçlü olmasın, 130-140 ps olsun, alt devirde tork olsun, yine hybrid olsun. Mis gibi binilir.

 

90'larda Toyota deyince "seri araç" imajı vardı, şimdi Toyota görünce bu gitmez diye bakılıyor.

Tamamen katılıyorum. 1.5 pvs focusta  kullanıyorum EDC megan da. İnip kendi aracıma binince gitmiyor tabi. Ama vazgeçemiyorum toyotadan. Şöyle 1.3 turbo getirselerdi  de binseydik ya. Çok kızdım toyotaya.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu arabaların beygirine hızlanmasına çok takılıyorsunuz. 

Bir arabadan başka bir arabay bindiğimde benim algıladıklarım. Debriyajı çok sert, kolariferhızlı ısıtıyor, göstergesi kolay okunuyor, koltuğu pek rahatmış, kaputu izdüşümüme girmiyor, cam direği yüzünden sağdan gelenleri göremiyorum, otomatik far ayarı varmış vs vs vs ... Moorun gücü gidiyormu gitmiyormu bir ara gaza basıncakarşınıza çıkıcak şeyler. 

 

Eski Corolla denmiş hızlı seri araçlar . Ama kaç hava yastığı vardı, takla atsan kurtulurmuydun, frenleri tutuyormuydu, inip binerken ayağı marşpiyele çarpıyormuyudu, soğuk havada kolay marş alıyrmuydu, uzun rampa çıkarken hararet yükseliyormuydu. 

 

Yani uzun lafın kısası herşey 2 saniye geç hızlanmasından ibaret değilki. Egeada virajlı yolda arkadakilerin miğdesi bunalıyordu, Aynı yolu faklı bir otomobille aynı süratlerde çıktım, yolcuların miğdesi bunalmadı. 

 

Yeni araba , bol bol yenilik demek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Bu arabaların beygirine hızlanmasına çok takılıyorsunuz. 

Bir arabadan başka bir arabay bindiğimde benim algıladıklarım. Debriyajı çok sert, kolariferhızlı ısıtıyor, göstergesi kolay okunuyor, koltuğu pek rahatmış, kaputu izdüşümüme girmiyor, cam direği yüzünden sağdan gelenleri göremiyorum, otomatik far ayarı varmış vs vs vs ... Moorun gücü gidiyormu gitmiyormu bir ara gaza basıncakarşınıza çıkıcak şeyler. 

 

Eski Corolla denmiş hızlı seri araçlar . Ama kaç hava yastığı vardı, takla atsan kurtulurmuydun, frenleri tutuyormuydu, inip binerken ayağı marşpiyele çarpıyormuyudu, soğuk havada kolay marş alıyrmuydu, uzun rampa çıkarken hararet yükseliyormuydu. 

 

Yani uzun lafın kısası herşey 2 saniye geç hızlanmasından ibaret değilki. Egeada virajlı yolda arkadakilerin miğdesi bunalıyordu, Aynı yolu faklı bir otomobille aynı süratlerde çıktım, yolcuların miğdesi bunalmadı. 

 

Yeni araba , bol bol yenilik demek.

 

Tamam ama daha güvenli + daha hantal olmasına gerek yok. Daha güvenli + daha seri de olabilir. Bir arabanın 2020 modeli 1991 modelinden hantal olmamalı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Güç konusu abartılıyor bence. Eskiden 60-70 beygir arabalar varken 100 beygir arabalara öff diyorduk. O zamana göre 132 beygir corolla ferrari gibi yani demekki. bizde w210 vardı 136 beygir tam otomatik. Yer uçağıydı. Hızlanma 0-100 ise 12,8sn. Şimdi burun kıvırıyoruz. 
 

corolla 121 beygir 1300kg civarı sanırım. Neyimize yetmiyor ki? Dik yokuşta 4 kişiyle kamyonun arkasında kalma durumu sürekli olan bir şey değil. Yolların çoğu bölünmüş. Bölünmemiş yolda sürekli rampa çıkılmıyor. O yüzden önemli de değil. Alt tarafı 5-10dk geç gidilir yani. 
 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Bence her araç kendi ihtiyaçları içinde değerlendirilmeli. Ancak Malatya'ya geldik 1 sonra çocuk evde düşmüş kaşı gözü patlatmış tanıdık kimsede yok. Şu anki hibrit 1.8 imle bomboş yolda eve yetişmeye çalışıyorum ama yol bitmek bilmiyor. Ankara dayim çalışıyorum kızım 3-5 günlük deprem olmuş İstanbul'a Insignia ile bir gelişim var ki 500 km yol 3.5 saatte bitmiş. Kısacası ne zaman neye ihtiyacımız olduğunda ne düşündüğümüz. Yoksa 57 beygir şahinde yetiyor. Allah kimseyi zorda birakmasin. Bende şirket aracı olarak 1 yıldır 1.8 hibriti kullanıyorum. Genel olarak memnunum. Allah herkese gönlündekini nasip etsin. Ne diyeyim.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
(düzenlendi)

Japonlar kisa sureli yatirim yapmazlar. Petrol ithalatlarini dusurmek icin artik benzinli motoru direk jenarator gibi gormeye basladilar. Dikis makinasi fabrikasi sahipleri otomobil urettiler ikinci dunya savasi sonrasi hepsi hesaplidir. Elektrik motorunu bir degisiklik ile guclendirirler kaybolan beygirler gider hep test deneme bu surecler bana gore. Su vergi dilimleri olmasa... 

 Bir de yabanci bi hesapta okumustum aciklamalari vardi benzinli motorlarin bitmesini istemiyoruz benzeri bisi. 

tarihinde Sinan Akgöl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

Bence her araç kendi ihtiyaçları içinde değerlendirilmeli. Ancak Malatya'ya geldik 1 sonra çocuk evde düşmüş kaşı gözü patlatmış tanıdık kimsede yok. Şu anki hibrit 1.8 imle bomboş yolda eve yetişmeye çalışıyorum ama yol bitmek bilmiyor. Ankara dayim çalışıyorum kızım 3-5 günlük deprem olmuş İstanbul'a Insignia ile bir gelişim var ki 500 km yol 3.5 saatte bitmiş. Kısacası ne zaman neye ihtiyacımız olduğunda ne düşündüğümüz. Yoksa 57 beygir şahinde yetiyor. Allah kimseyi zorda birakmasin. Bende şirket aracı olarak 1 yıldır 1.8 hibriti kullanıyorum. Genel olarak memnunum. Allah herkese gönlündekini nasip etsin. Ne diyeyim.

İlginç bir düşünce.. devlet 150 beygir altını yasaklamalı o zaman. Turbosuz araba da sürülmesin piyasaya. Ya da uzun yola çıkmaları yasaklansın. Ne bileyim.. Şükür acele ederken başınıza bir şey gelmemiş. 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
İlginç bir düşünce.. devlet 150 beygir altını yasaklamalı o zaman. Turbosuz araba da sürülmesin piyasaya. Ya da uzun yola çıkmaları yasaklansın. Ne bileyim.. Şükür acele ederken başınıza bir şey gelmemiş. 

Tansu bey yaşamadığınız bir şey için yorum yapiyorsunuz. Üstelik ben Toyota için olumsuz bir görüşte bildirmedim. Aracın kaç beygir olduğunun bir önemi yok o hızlara çıkmak için. Önemli olan bence o hıza çıkınca aracın nasıl tepkiler verecegidir. Siz aracınızla memnun olun gerisi beni ilgilendirmez. Yazdıklarımda marka karalama veya kişi karalama varsa yönetimden ricamdir ya yorumları yada üyeliğimi silebilirsiniz.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Hacı Şenyurt yazdı:


Tansu bey yaşamadığınız bir şey için yorum yapiyorsunuz. Üstelik ben Toyota için olumsuz bir görüşte bildirmedim. Aracın kaç beygir olduğunun bir önemi yok o hızlara çıkmak için. Önemli olan bence o hıza çıkınca aracın nasıl tepkiler verecegidir. Siz aracınızla memnun olun gerisi beni ilgilendirmez. Yazdıklarımda marka karalama veya kişi karalama varsa yönetimden ricamdir ya yorumları yada üyeliğimi silebilirsiniz.

Markaya takılmadım zaten. Toyota umrumda olmaz. Avukatı değilim. A markası b markası farketmez. Araçları eleştiririz överiz bunlar normal. Benim takıldığım nokta 120 beygirlik bir araca gitmez bu yaa denmesi. Turbo yoksa gitmez bu denmesi. Yıllarca bu güçlerdeki arabalar kullanıldı. Hatta çok daha düşüklerini kullandık. Neye yetmedi ki. Yaylaya da çıktık hız da yaptık her yere gittik. Neden şimdi eşek muamelesi görüyor bu tarz arabalar anlamıyorum. 
 

millet istiyor ki gitsin ama bozulsun. 
 

bakın ben toyota sever biri değilim. İlk defa aldım. O da tesadüf oldu biraz. Ama japon severim. Neden? Az problem çıkarıyor. O yüzden yine japon tercih ettim. Ülkemizde trafikte toplam vag grubu araba sayısı, toyota sayısının iki katı. Fakat hangi sanayiye giderseniz gidin, vag grubu tamirhane sayısı, toyota tamirhane sayısının 10 katı. 
 

bunu toyota için söylemiyorum. Japon için söylerim ama. Basınca 180’le de gidiyor, rampa da çıkıyor, her şeyi yapıyor. Biraz bağırıyor ama yapıyor. Biz de sürekli 180’de sürmüyoruz zaten. Bu kader yermenin anlamı yok atmosferik arabaları. Bunlar emisyon kuralları içinde uzun ömürlü araçlar. İsteyen daha erken bozulan güçlü seçeneklerini alsın ama öbürüne de eşek muamelesi yapmasın yani

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Hacı Şenyurt yazdı:


Tansu bey yaşamadığınız bir şey için yorum yapiyorsunuz. Üstelik ben Toyota için olumsuz bir görüşte bildirmedim. Aracın kaç beygir olduğunun bir önemi yok o hızlara çıkmak için. Önemli olan bence o hıza çıkınca aracın nasıl tepkiler verecegidir. Siz aracınızla memnun olun gerisi beni ilgilendirmez. Yazdıklarımda marka karalama veya kişi karalama varsa yönetimden ricamdir ya yorumları yada üyeliğimi silebilirsiniz.

 

Hacı bey biz sizin canınızı düşünüyoruz. Allah korusun yüksek süratte lastiğin patlarsa başınıza neler gelebilir. Yola ani bir hayvan çıkarsa tepkiniz nasıl olacak. Soğuk kanı olmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Bütün araçlar gidiyor ama nasıl, öküzün büyük olsun varsın çite gitmesin. Bazen güçlü araç anlık hataları tolere edebiliyor veya tam tersi.

Altımda ki aracın her zaman güçlü olmasından yanayım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Tercih meselesi tabi ama düşük gücü savunmaya gerek yok bence.

Sorun atmosferik de değil, Toyota'nın var olan modelinden daha güçsüz bir motora geçmesinden çıktı mevzu. Demek ki öncelikleri bu değil, saygı duyuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bu motorun yeni videosunu buldum. 

 

 

 

Motor aslında 2.0 ve 2.5 litre. Gayet de güçlü. Ama birkaç ülkede vergiler motor hacmiyle orantılı olduğu için toyota mecbur 1.5 motor yapmış. 

Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan

Sadece frene basarak değil, gaza basarakta  kazadan  kurtarabiliriz.🤔

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Tansu Kalafatoğlu Bu yeni cıkan 1,5 tsi octavia videolarını testleri izliyorum. Araba elektrik detekli, kontak kapatmalı 150 beygir. Araba Mild hybrid olmasına rağmen şehir içi 8 9 en düşük 7,5 litre benzin yakmış. Almanlar konuyu çok yanlış anlamışa benziyor. Toyotaya rakip olamiyorlar.  

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İsa Erdoğan yazdı:

Sadece frene basarak değil, gaza basarakta  kazadan  kurtarabiliriz.🤔

Binde de bir. Belki daha yüksek bir oran. Ayrıca kontrolsüz hızlanma ikinci riski doğuruyor. Bunu tartışmanın anlamı yok. Kazalar hız, agresif ve bilinçsiz kullanımlarda olur. Bayanların yaptığı kazalarda ölüm ve yaralanma olayı yok denecek kadar azdır. Konu eğer hızlı hızlanmak gereklidir tarafına kayacaksa size iyi forumlar dilerim. 

Ali Darbaz yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu Bu yeni cıkan 1,5 tsi octavia videolarını testleri izliyorum. Araba elektrik detekli, kontak kapatmalı 150 beygir. Araba Mild hybrid olmasına rağmen şehir içi 8 9 en düşük 7,5 litre benzin yakmış. Almanlar konuyu çok yanlış anlamışa benziyor. Toyotaya rakip olamiyorlar.  

 

 

Almanlar konuya başka bakıyor. Bazı insanlar güç istiyor. Bazıları dayanıklılık verimlilik. Herkesin pazarı ayrı yani. 

Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan

bayanlar(baylarda) çok hızlı gitmedikleri halde de kaza yapabiliyor.hız iyidir kaza yapılma oranı daha düşüktür yazmadım.

Herkezin arabalardan beklentisi motor gücü yakıtı masrafsızlığı gibi beklentileride farklıdır.

Benim için aracın güçlü olması seçeneklerim arasındayken bir başkası için önemli olmayabilir.

Bu aracı kriterlerine uyan alır uymayan almaz.

Bana uymuyor😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...