İçeriğe Yönlendir

Corolla 1.5 L Dynamic Force 3 Silindir


Murat Azalma

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Motoru süzülmede kapatıyor. Güç vermiyor o sıra

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Motoru süzülmede kapatıyor. Güç vermiyor o sıra

 

Japonyada hız limitlerini ayarlarken hybrid arabaları baz alarak yapmışlar :D Hız limitlerine bakarmısın. Hybrid elektrik motoru devreye girdiği süratler. 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:

candan değişik bir adam uzun süre kendini sakladı

 

şimdi yüzünü de saklamıyor bu bana garip gelmişti

 

videosunu izledim Toyota corrollayı şirkete almışlar denemeleri bunun üzerinde yapacaklarlar gaz firmalarından gelen montaj bilgisine göre

 

bu araçta da emin olduktan sonra biz bu araca lpg dönüşümü yapan ilk firmayız diye reklam yapacaklar

 

yıl 2021 ve Toyota hala atmosferik motorlar ile uğraşıyor

 

çağ artık tsi tarzı motorlarda 

 

Toyotanın tsi türevi motor yapabilmesi için 10 fırın ekmek yemesi lazım

Yorum yapmıyorum :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
candan değişik bir adam uzun süre kendini sakladı
 
şimdi yüzünü de saklamıyor bu bana garip gelmişti
 
videosunu izledim Toyota corrollayı şirkete almışlar denemeleri bunun üzerinde yapacaklarlar gaz firmalarından gelen montaj bilgisine göre
 
bu araçta da emin olduktan sonra biz bu araca lpg dönüşümü yapan ilk firmayız diye reklam yapacaklar
 
yıl 2021 ve Toyota hala atmosferik motorlar ile uğraşıyor
 
çağ artık tsi tarzı motorlarda 
 
Toyotanın tsi türevi motor yapabilmesi için 10 fırın ekmek yemesi lazım
toyotanın turbo benzinli motor yapamaması mı? :) güldürdün hocam. yapma bunu lütfen
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

LPG uzak olduğum bir konu ama bu C. Mühendislik firmasıyla ilgili bir kaç sıkıntı var;

 

1- Çok reklam yapıyorlar, güven vermiyor.

2- Yaptıkları işin mühendislikle ilgisi yok, sahibi müh. olabilir ama yerli-yabancı firmaların montaj kitini alıp takıyorlar, mühendislik böyle bir şey değil.

3- Ar-ge'yi LPG kit firması yapar, örn. Prins. Prins'in tasarlamadığı bir kiti montajcı nasıl takacak?

 

Baştan sona safsata.

Ayrıca ben de bazen gömüyorum da, Toyota istese tabi ki turbo benzinlinin kralını yapar, adamların vizyonu ve izlediği yol farklı hepsi bu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Kavga başladı. 

 

 

Toyota buna atkinson demekle aslında çok iyi yapmadı. Atkinson motor ile miller çevrimi karması gibi bir şey. Atkinson motor çok başka bir olay. 
 

Benim anlayamadığım nokta şu; bu motor hybrid versiyonlarda da kullanılacak. Ama hybridlerde kullanılanı düşük güçte, sadece benzinli olanı daha güçlü. Aynı şekilde 1.8 2zr-fn güçlü iken hybrid versiyon 2zr-fxn düşük güçlü. 
 

benim bildiğim Mazda’da aynı şeyleri yaptı. Skyactiv-x’de miller çevrimi için silindir içine kompresör kullanarak yüksek basınçlı hava gönderdi ama toyota bunu yapmıyor. Bunu yapmadan nasıl verim alıyor ki?

 

veya bu motor otto gibi çalışmasaydı nasıl 121 beygir olacaktı. Aynı motorun hibrit versiyonu düşük güçte çünkü. Bence güç istendiğinde supapları otto çevriminde çalıştırıp, az güç istendiğinde modern atkinson çevriminde çalıştırıyor

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Dogan Arsiray yazdı:

atkinson da kim?

Fenerli futbolcu diyecektim. Emin olmak için google’ye yazdım. Adamı şok tabancasıyla öldürmüşler ingiltere’de 2016’da

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mert Gulkokan yazdı:

Toyotanın tsi türevi motor yapabilmesi için 10 fırın ekmek yemesi lazım

Bu kısmı bende de pek inandırıcı olmadı 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül

Herkes üç paraya beş köfte alma peşinde, Toyota bize beş paraya üç köfte veriyor 😆 Bir araç aynı yakıt tüketimi ile daha hızlı gidiyorsa bunun zararı ne ben anlamakta güçlük çekiyorum.  İlk arabam 2002 Corolla Sol idi. Modeline göre devrim olan araçlardı. Aradan 20 yıl geçmiş Toyota'nın kendine pek bir şey katamaması üzücü. 2004 model olan kasanın kokpitine bir tablet koy, Apple Car Play, USB falan ekle sıfırını üret ben inanıyorum bu araçları aratmaz. Bu kadar ARGE masrafını Afrikalı çocuklara dağıtsınlar, dünyaya daha faydalı bir iş yapmış olurlar 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Fenerli futbolcu diyecektim. Emin olmak için google’ye yazdım. Adamı şok tabancasıyla öldürmüşler ingiltere’de 2016’da

demek adam 134 yasinda boyle bir suca kurban gitmis... 🙂

 

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet Gül yazdı:

daha hızlı gidiyorsa bunun zararı ne ben anlamkta güçlük çekiyorum  😀

Genel anlamda çok talihsiz bir yorum. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Genel anlamda çok talihsiz bir yorum. 
Talihsizlik nerede Tansu Bey? Hızlı gidiyor diye hızlı gitmek zorunda değilsiniz. Bir de hız kuralları ayet değildir. Ülkelerin trafik yönetimi tercihleridir. Almanya'da insanlar 200 ile gider otobanda inanın Türkiye'den daha az kaza olur. Neyse aslında hiç buralara girmeyelim, herkesin kendi tercihi. Ben sizin tercihlerinize saygı duyuyorum , kendi tercihimde de bir talihsizlik göremiyorum.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Ahmet Gül yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Genel anlamda çok talihsiz bir yorum. 

Talihsizlik nerede Tansu Bey? Hızlı gidiyor diye hızlı gitmek zorunda değilsiniz. Bir de hız kuralları ayet değildir. Ülkelerin trafik yönetimi tercihleridir. Almanya'da insanlar 200 ile gider otobanda inanın Türkiye'den daha az kaza olur. Neyse aslında hiç buralara girmeyelim, herkesin kendi tercihi. Ben sizin tercihlerinize saygı duyuyorum , kendi tercihimde de bir talihsizlik göremiyorum.

50 ile gidebilecek yerde 60 ile gidilemiyor ama , doğru mu?

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
50 ile gidebilecek yerde 60 ile gidilemiyor ama , doğru mu?
Elbette. Sınırlar sert. Otoyolda bile bazı yerlerde limit var. Konunun bağlamından kopmamak gerekirse güç insana sadece hız yapmak için lazım değildir. Ben Karabel rampasında kamyon sollarken konforlu, güvenli bir sollama yapmak istiyorum ve bunu aynı yakıt tüketimi ile yapabiliyorsam bu benim için bir avantajdır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)
Ahmet Gül yazdı:
Evren Erakçora yazdı:
50 ile gidebilecek yerde 60 ile gidilemiyor ama , doğru mu?

Elbette. Sınırlar sert. Otoyolda bile bazı yerlerde limit var. Konunun bağlamından kopmamak gerekirse güç insana sadece hız yapmak için lazım değildir. Ben Karabel rampasında kamyon sollarken konforlu, güvenli bir sollama yapmak istiyorum ve bunu aynı yakıt tüketimi ile yapabiliyorsam bu benim için bir avantajdır.

Önemli olan o, kural varsa uyulacak , insanlar uymuyorsa devlet zorla uydurarak.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Önemli olan o, kural varsa uyulacak , insanlar uymuyorsa devlet zorla uydurarak.
İtiraz etmedim hocam. Elbet ben de uyuyorum. İnsanların kafasındanki Güç=hız denklemine karşıyım ben. Herkes gücü kadar hız yapsa burdakş araçlar 300 le yol alır [emoji3] Çekici takılacaktır güç lazım, karavan takılacaktır güç lazım, rampada güç lazım. Sözüm size değil güç isteyeni trafik magandası olarak görmek biraz haksızlık oluyor.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Siz niye hep güçlü otomobil 200 ile gidecek diye düşünüyorsunuz ki? Fikir ayrılığı buradan başlıyor bence. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Selim Bilgin yazdı:

Siz niye hep güçlü otomobil 200 ile gidecek diye düşünüyorsunuz ki? Fikir ayrılığı buradan başlıyor bence. 

Kuralları uyuyan adamı taciz etmedikten sonra hiç sorun olmamalı.

.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet Gül yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Genel anlamda çok talihsiz bir yorum. 

Talihsizlik nerede Tansu Bey? Hızlı gidiyor diye hızlı gitmek zorunda değilsiniz. Bir de hız kuralları ayet değildir. Ülkelerin trafik yönetimi tercihleridir. Almanya'da insanlar 200 ile gider otobanda inanın Türkiye'den daha az kaza olur. Neyse aslında hiç buralara girmeyelim, herkesin kendi tercihi. Ben sizin tercihlerinize saygı duyuyorum , kendi tercihimde de bir talihsizlik göremiyorum.

Bir iki saniye farklılıklar ne için ne paralar harcanıyor. Zevk meselesi tabi. Dergiler, yayınlar, testler yapan kurumlar var. 50-100-150-200 bin ve dahası km’ler için servis arıza masrafları sıralaması, sorunsuzluk sıralaması yapıyorlar. 1-2sn erken hızlanmak, rampada kamyon sollamak için o masrafları göze almıyorum ben de. Kaldı ki 120-130 beygirli arabalardan bahsediyoruz. Çok rahat rampada hızlanıyorlar. 
 

Rodaj döneminde sıcak motor ile test gelmiş. Trafiksiz, 30-40’lı hızlarda, rampa çıkışlı yerledeki ufak test sonucu 5,4lt ortalama yapmış bu arkadaş. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Bir iki saniye farklılıklar ne için ne paralar harcanıyor. Zevk meselesi tabi. Dergiler, yayınlar, testler yapan kurumlar var. 50-100-150-200 bin ve dahası km’ler için servis arıza masrafları sıralaması, sorunsuzluk sıralaması yapıyorlar. 1-2sn erken hızlanmak, rampada kamyon sollamak için o masrafları göze almıyorum ben de. Kaldı ki 120-130 beygirli arabalardan bahsediyoruz. Çok rahat rampada hızlanıyorlar. 
 
Rodaj döneminde sıcak motor ile test gelmiş. Trafiksiz, 30-40’lı hızlarda, rampa çıkışlı yerledeki ufak test sonucu 5,4lt ortalama yapmış bu arkadaş. 
 
 
Ben düşüncenize saygı duyuyorum. Kendi talihsizliğimi hala bulamadım [emoji4] Siz neden Toyota beğeniyorsunuz da demedim. Aynı paraya aynı yakıt tüketimine daha güçlü ve hızlı seçenekler var ben onu tercih ediyorum.

Ne yazık ki Türkiye'deki maganda kültürü güç talebini de bu mevziye itti. Artık bu araç yeteri kadar güçlü değil diyen adam afaroz edilir oldu. Benim "talihsizliğim" sanıyorum bu.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bir iki saniye farklılıklar ne için ne paralar harcanıyor. Zevk meselesi tabi. Dergiler, yayınlar, testler yapan kurumlar var. 50-100-150-200 bin ve dahası km’ler için servis arıza masrafları sıralaması, sorunsuzluk sıralaması yapıyorlar. 1-2sn erken hızlanmak, rampada kamyon sollamak için o masrafları göze almıyorum ben de. Kaldı ki 120-130 beygirli arabalardan bahsediyoruz. Çok rahat rampada hızlanıyorlar. 
 

Rodaj döneminde sıcak motor ile test gelmiş. Trafiksiz, 30-40’lı hızlarda, rampa çıkışlı yerledeki ufak test sonucu 5,4lt ortalama yapmış bu arkadaş. 

 

 

Zu ha ha ha :D Abi adam  2 km rampa çıktı, sonuc 5,6 litre. Ben bu arabayı 4 litre ile sürerim. Candan mühendisilik prim yapacam derken , kendini rezil etme noktasına geldi :D

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet Gül yazdı:

Ben düşüncenize saygı duyuyorum. Kendi talihsizliğimi hala bulamadım emoji4.png Siz neden Toyota beğeniyorsunuz da demedim. Aynı paraya aynı yakıt tüketimine daha güçlü ve hızlı seçenekler var ben onu tercih ediyorum.

Ne yazık ki Türkiye'deki maganda kültürü güç talebini de bu mevziye itti. Artık bu araç yeteri kadar güçlü değil diyen adam afaroz edilir oldu. Benim "talihsizliğim" sanıyorum bu.

Aynı paraya siz güç tercih ediyorsunuz. bazıları da sorunsuzluk tercih ediyor işte. Olay bundan ibaret. 

Ali Darbaz yazdı:

 

Zu ha ha ha :D Abi adam  2 km rampa çıktı, sonuc 5,6 litre. Ben bu arabayı 4 litre ile sürerim. Candan mühendisilik prim yapacam derken , kendini rezil etme noktasına geldi :D

Bayilerde satış yokmuş :) bi gün uğrayıp teste çıksana, videolu

Yorum bağlantısı
Ahmet Gül
Aynı paraya siz güç tercih ediyorsunuz. bazıları da sorunsuzluk tercih ediyor işte. Olay bundan ibaret. 
Buna da itirazım yok [emoji4] Siz neden tercih ettiğinizi ben de neden tercih etmediğimi belirttim, her şey yolunda. Ben hala talihsizliğimi göstermenizi bekliyorum. Neyse size mutlu Pazarlar diliyorum. Allah gönlünüze göre versin.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...