İçeriğe Yönlendir

Ford Kuga Su Eksiltme?


Turgut Öztürk

Recommended Posts

Turgut Öztürk
Evren Erakçora yazdı:

Kasko yok galiba.

Var ancak Kaskoya çıkardıkları bedel 4.500 TL tramer veriyor. Dışarıda 500 TL'ye halledilebilecek bir iş olduğundan servise vermedim arabayı.

Mehmet Göktürk yazdı:

Geçmiş olsun. Bu araç gidici gibi duruyor şu durumda kaza da olunca.

Açıkçası mevcut su kaçağının tespiti sonrasında karar alacağım. Toplam masrafım 5.000 TL aşağısında kalırsa triger değişimini de yaptırıp bineceğim. Yok abuk sabuk rakamlar ortaya çıkarsa bu şekilde satacağım. Veyahut yaptırıp da satacağım.

Hakan Atuğ yazdı:

Geçmiş olsun Turgut bey, epey can sıkıcı bir çok durumu aynı anda yaşamışsınız. 4 kez Opel araç aldıktan sonra (servis bakımı dışında servise uğramamışken) 5. Aracımı Ford olarak seçmemdeki sebep Kuga olmasıydı. Ancak 5 yıl içerisinde sayısız problem yaşadığım için ford benim için bitti. Klasik koç mantığı, her servisten sonra arayıp müşteri memnuniyet anketi doldurmak, yapılan işin kalitesini arttırmıyor.

Çok teşekkür ederim Hakan bey. İlk defa karşılaştığımda inanılmaz canım sıkılmıştı ancak şu anda gayet olgunlukla karşılıyorum. Bakalım sorun 5.000 TL aşağısında çözülür ise arabaya binmeye devam edeceğim.

Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ
Çok teşekkür ederim Hakan bey. İlk defa karşılaştığımda inanılmaz canım sıkılmıştı ancak şu anda gayet olgunlukla karşılıyorum. Bakalım sorun 5.000 TL aşağısında çözülür ise arabaya binmeye devam edeceğim.

Günaydın Turgut bey, Ford’da çıkartılan bazı hesaplar gözü korkutuyor ama iyi bir usta ve forumdan arkadaşlar çözüm konusunda çok daha uygun fiyatlara yardımcı oluyorlar. Kugam da “direksiyon desteği arızalı” uyarısını verip direksiyon sertleşince servis 18.000 TL+KDV fiyat çıkarmıştı ama forumdan bir arkadaş akünün düzensiz akım vermesinden de kaynaklanacağını belirtmişti. Aküm 3 aylıktı, araç içi kameraları sökünce bu sorun bir daha oluşmadı.
Umarım iyi bir ustada uygun fiyata halledersiniz ve Kuganın keyfini çıkarırsınız.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Hakan Atuğ yazdı:


Günaydın Turgut bey, Ford’da çıkartılan bazı hesaplar gözü korkutuyor ama iyi bir usta ve forumdan arkadaşlar çözüm konusunda çok daha uygun fiyatlara yardımcı oluyorlar. Kugam da “direksiyon desteği arızalı” uyarısını verip direksiyon sertleşince servis 18.000 TL+KDV fiyat çıkarmıştı ama forumdan bir arkadaş akünün düzensiz akım vermesinden de kaynaklanacağını belirtmişti. Aküm 3 aylıktı, araç içi kameraları sökünce bu sorun bir daha oluşmadı.
Umarım iyi bir ustada uygun fiyata halledersiniz ve Kuganın keyfini çıkarırsınız.

  Çok sağolun Hakan Bey, benim Ankara'da motor işçiliğine çok güvendiğim ve daha evvelden başka araçların motorlarını yaptırdığım bir ustam var. Motor'dan çok iyi anlıyor aracı kendisine çekici ile 500 TL karşılığında gönderdim. Kendisi antifirize bir sıvı kattığını ve bu sıvı sayesinde aracın conta yakıp yakmadığını anlayacağını bildirdi ve aracı 1 hafta kadar teste aldı. Bugün görüştüğümüzde söz konusu sıvının verdiği tepkiye göre aracın conta yakmadığını, su kaçağının -çok büyük ihtimalle- devirdaim pompasındaki ufak bir kaçaktan kaynaklandığını, devirdaimi değiştireceğini ve hazır motoru açmışken trigeri de değiştireceğini söyledi.

  Ayrıca antifirize karıştırdığı sıvının kaçağı tıkama özelliği de olduğunu ve aracın son 100 km'lik kullanımında hiç su eksiltmediğini, su seviyesini bidona çizdiği bir kalem ile sık sık takip ettiğini belirtti. Ayrıca İstanbul'da servisin 4.500 TL fiyat verdiği, Atatürk Oto Sanayi'de RS Garage ve birkaç kaportacının bu kesinlikle tamir olmaz değişmesi gerekiyor dediği plastik tamponu da tamir ettireceğini ve oradan çok cüzi bir masraf çıkacağını belirtti. Araba alırken keşke bir de usta satın alabilsek de aracımızı bakıma, tamire götürdüğümüzde içimiz rahat etse. 

  Ayrıca motoru incelediğini ve Servis kayıtlarını teyit eder şekilde daha evvelden motorun açıldığına yönelik izler olduğunu, ayrıca motoru açıp kapatırken segmanlardan bazılarını kırdıklarını söyledi. Birlikte yetkili servis işçilerine küfür ettikten sonra telefonu kapattık. Malum yetkili servislere daha evvelden aracımın vitesindeki bir problemden dolayı gittiğimde aracın vitesinin problemini bile anlayamamışlar, aracın vites kanallarını -ayar yaptıklarını söyleyerek- eğip uçlarını zedeleyerek hem sorunumu çözmeyip hem de mevcut soruna daha fazla zarar vermişlerdir. Bu yetkili servislerde çalışan ustaların hangi yeterlilik ile buralara alındığını artık çok merak ediyorum. Daha evvelden yine başka bir Ford Kuga aracımızın sağ ön kapısının tam kapanmaması sorunu ile gittiğimizde servis kapıyı değiştirmek dahil toplam 10.000 TL'lik bir masraf çıkarmış özel servise gittiğimizde ise özel servis ustası biz daha arabadan inmeden kapıyı yerine oturtmuştur. Aracı kaç yıldır kullanıyoruz kapı bir daha öyle bir problem yapmadı. Ben artık Ford Yetkili Servislerine bakıma bile gitmeyi düşünmüyorum. Yazıklar olsun böyle hizmete de servis anlayışına da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Atuğ

Turgut bey, ford dan ağzı yanan ustayı üfleye üfleye arar misali artık araç almadan önce hangi ustanın hangi markada daha iyi olduğunu bulmak gerekecek [emoji16]
Ben triger kayışını değiştirdiğimde aracım 5 yıllık olduğu ve su eksiltmenin kaynağı devri daim pompası olabileceği için değiştirdim ama aracım minimumun altına da inerek hala su kaybediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz

Şu antifirize conta yanığını test eden sıvının kaçakları tıkama özelliği beni şüphelendirdi.Hiçbirzaman butip tıkayıcı katkı maddeleri iyi değildir.Kaçak tesbit edilir ve tamir edilir sağlıklı olan bu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Önceki ustaları yeren ustaları sevmem.

Su pompasından kaçırıyor ise su pompasında kenarında mutlaka izi olacaktır. Yanlış mı biliyorum?

Önce de su pompası değişmiş klasik yaklaşım, olmayınca araştırılmış, servis bülteni doğrultusunda blok ve conta değişmiş. 

Benim tahminim önceki işlemde conta tam takılamadı bi şekilde yine özürlü kaldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Hakan Atuğ yazdı:

Turgut bey, ford dan ağzı yanan ustayı üfleye üfleye arar misali artık araç almadan önce hangi ustanın hangi markada daha iyi olduğunu bulmak gerekecek emoji16.png
Ben triger kayışını değiştirdiğimde aracım 5 yıllık olduğu ve su eksiltmenin kaynağı devri daim pompası olabileceği için değiştirdim ama aracım minimumun altına da inerek hala su kaybediyor.

Su kaçak testi yaptırabilirsiniz. Genleşme kabının kapağına takılan aparat ile sisteme 10 bar kadar bir basınç verilip bekleniyor. Kaçak varsa aparat göstergesindeki ibre düşüyor ve kaçak olan yerden sızıntı kendini belli ediyor.

Kaçak yoksa ibre sabit kalıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ekonomi diye mahvettiler motorları arabaları. Ekonomi yapıyorsa kötüdür.

Konuya geri dönersek adamlar motora ekonomi yaptıracağız küçük yapacağız derken iki silindir arasında nerdeyse boşluk bırakmamışlar suyun hareketini bile conta ile yönlendirmişler. Sonuç ufak tefek tolerans sorunlarında su kaçağı.

Bugün ılık motorla Bahçelievler’den fındıkzade’ye geldim. Cevizbağ’dan sonra yoğun trafik vardı. Stop ettiğimde motor sıcaklığı 60 idi. Hava 12derece. Ben şimdi 0w20 mi yoksa 0w16 mı kullanmalıyım? Bu motor şehir içinde 90 dereceye ulaşmıyor ya

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Haaa tamam o zaman. Kartonun bosch olması önemli ama. Kalitesiz karton kullanmıyoruz :) 

Ali Darbaz yazdı:

 

Abi arabanın termostadı kapanmıyormu ? 

Muhtemelen açmıyor. Çünkü motor biraz ısındımı kaloriferi açınca motor sıcaklığı biraz daha düşüyor aniden

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Haaa tamam o zaman. Kartonun bosch olması önemli ama. Kalitesiz karton kullanmıyoruz :) 

Muhtemelen açmıyor. Çünkü motor biraz ısındımı kaloriferi açınca motor sıcaklığı biraz daha düşüyor aniden

 

Çin elektrikli webastosu alsana 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Çin elektrikli webastosu alsana 

 

Kendimi geçtim. Arabayı ısıtsam yeter. Sürekli soğuk motorda marş için acaba motorda bi önlem almış mı toyota

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Kendimi geçtim. Arabayı ısıtsam yeter. Sürekli soğuk motorda marş için acaba motorda bi önlem almış mı toyota

 

Kanada priuslarının ekipman listesine baktınmı 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Kanada priuslarının ekipman listesine baktınmı 

 

Yoo. Baksam nolur. Oradaki ekipmanı burada taktırmakla uğraşamam ki

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yoo. Baksam nolur. Oradaki ekipmanı burada taktırmakla uğraşamam ki

 

Mobil 0w20 motor yağının 66 derecedeki değeri 

TEMPERATURE (°C) KINEMATIC VISCOSITY (CST)
66°C 19.19

 

 

Sıradan 5w30 motor yağının 66 derecedeki değeri 

TEMPERATURE (°C) KINEMATIC VISCOSITY (CST)
66°C 24.66

 

 

Sıradan 5w30 motor yağının operasyonel derecedeki değeri

TEMPERATURE (°C) KINEMATIC VISCOSITY (CST)
105°C 7.81

 

Cruze için önerilen c3 motor yağı 

TEMPERATURE (°C) KINEMATIC VISCOSITY (CST)
105°C 10.99

 

 

Artık kıyaslamanı sen yap 

 

Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Ozan Cengiz yazdı:

Şu antifirize conta yanığını test eden sıvının kaçakları tıkama özelliği beni şüphelendirdi.Hiçbirzaman butip tıkayıcı katkı maddeleri iyi değildir.Kaçak tesbit edilir ve tamir edilir sağlıklı olan bu.

O ürünle kullanım yapılmayacak zaten o ürünün tıkayıp tıkayamayacağı bir kaçak olup olmadığına bakıldı sadece. Tıkıyor ama o şekilde kullanılmayacak zaten.

Mehmet Göktürk yazdı:

Önceki ustaları yeren ustaları sevmem.

Su pompasından kaçırıyor ise su pompasında kenarında mutlaka izi olacaktır. Yanlış mı biliyorum?

Önce de su pompası değişmiş klasik yaklaşım, olmayınca araştırılmış, servis bülteni doğrultusunda blok ve conta değişmiş. 

Benim tahminim önceki işlemde conta tam takılamadı bi şekilde yine özürlü kaldı.

Devirdaimde su kaçağının haricinde motor dinlendiğinde ses de var. Ses+su kaçağı testleri sonucunda bu sonuca ulaştık. Contayı iyi takamamış olabileceklerini usta da söyledi devirdaim değişimi sırasında triger setiyle birlikte contaya da bakılacak.

Ersin Gökdemir yazdı:

Su kaçak testi yaptırabilirsiniz. Genleşme kabının kapağına takılan aparat ile sisteme 10 bar kadar bir basınç verilip bekleniyor. Kaçak varsa aparat göstergesindeki ibre düşüyor ve kaçak olan yerden sızıntı kendini belli ediyor.

Kaçak yoksa ibre sabit kalıyor.

Basınç testi de kaçak tespit ediyor. Zaten araçta kaçak var o çok bariz bir tespit. Su bitiyor neticede. 

 

Hakan Atuğ yazdı:

Turgut bey, ford dan ağzı yanan ustayı üfleye üfleye arar misali artık araç almadan önce hangi ustanın hangi markada daha iyi olduğunu bulmak gerekecek emoji16.png
Ben triger kayışını değiştirdiğimde aracım 5 yıllık olduğu ve su eksiltmenin kaynağı devri daim pompası olabileceği için değiştirdim ama aracım minimumun altına da inerek hala su kaybediyor.

Bu ustalara sa yetkili servislere de yazıklar olsun. Ben açıkçası Ankara’daki ustama çok fazla güven duyduğum için motor işlemlerimi ona yaptırıyorum. Bugüne kadar kendisine bu tarz sıkıntılardan yolladığım kim var kim yoksa hep olumlu geri dönüş verdiler. Bir aracın motorunu yetkili servis tamir edemeyecekse kim tamir edecek çok merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Turgut Öztürk yazdı:

..

Devirdaimde su kaçağının haricinde motor dinlendiğinde ses de var. Ses+su kaçağı testleri sonucunda bu sonuca ulaştık. Contayı iyi takamamış olabileceklerini usta da söyledi devirdaim değişimi sırasında triger setiyle birlikte contaya da bakılacak.

..

 

Ustaya iki silindir arasındaki kanalın contaya gelen kısmını iyi incelemesini rica edin. Orada problem.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ustaya iki silindir arasındaki kanalın contaya gelen kısmını iyi incelemesini rica edin. Orada problem.

Bu mesajınızın görseliyle birlikte ilettim hocam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
(düzenlendi)

Anlaşılan üst kapak contası açılmışken yenilenecek+devirdaim ve triger seti değişecek,borular kontrol edilecek inşallah sorun kökten çözülür.Üst kapak sökülmüşken yüzeyleri ölçtürün.Radyatörde çok küçük bir kaçakta suçlu olabilir iyice kontrol edilmeli.En korktuğum blokta kılcal bir çatlak yoktur inşallah.

tarihinde Ozan Cengiz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Ozan Cengiz yazdı:

Anlaşılan üst kapak contası açılmışken yenilenecek+devirdaim ve triger seti değişecek,borular kontrol edilecek inşallah sorun kökten çözülür.Üst kapak sökülmüşken yüzeyleri ölçtürün.Radyatörde çok küçük bir kaçakta suçlu olabilir iyice kontrol edilmeli.En korktuğum blokta kılcal bir çatlak yoktur inşallah.

Araç hiç hararet yapmadı. O sebeple çatlaktan şüphelenmiyorum. Suyu da hiçbir zaman bitirmedi. Ben aldıktan sonra 16.000 km yaptım en ufak bir hararet vs göstermedi. O sebeple bloklardan yana gönlüm rahat, muhtemelen yukarıda söylenen gibi contayı doğru düzgün takamadı gerizekalı yetkili servis o da arabanın zaman içerisinde su eksiltmesin tetikledi. Ya da bir başka olasılık gerçekten devir daim pompasını kullanım esnasında bozdum. Bakım sırasında hayvan gibi dalıp bi yerini falan bile kırmış olabilirler ben beklerim. Ki tüm bakımları yetkili serviste yapıldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz

Haklısınız işten anlamayan kişiler sağlam yerleride bozabilir.Blokta çatlak olmadığı sürece iyi bir ford ustası arabanın sorununu başarılı bir şekilde yapar iş öyle ustayı bulup gönül rahatlığıyla  teslim etmekte. Şuanda sorun bulundumu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Turgut Öztürk
Ozan Cengiz yazdı:

Haklısınız işten anlamayan kişiler sağlam yerleride bozabilir.Blokta çatlak olmadığı sürece iyi bir ford ustası arabanın sorununu başarılı bir şekilde yapar iş öyle ustayı bulup gönül rahatlığıyla  teslim etmekte. Şuanda sorun bulundumu?

Henüz motor açılmadı ancak söz konusu radyatör ilacının su kaçağını tıkadığını tespit ettik ki bu da bloklardan yana sevindirdi. Pazartesi-Salı bloklar açıldığında triger ve devir daim değişimi ardından yeni conta ile birlikte bloklar da detaylı kontrolden geçecek. O güne kadar bloklarda bir şey olmadığından yüzde yüz emin olamasak da büyük oranda sağlamlığına güveniyoruz diyelim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Turgut Öztürk
Turgut Öztürk yazdı:

Henüz motor açılmadı ancak söz konusu radyatör ilacının su kaçağını tıkadığını tespit ettik ki bu da bloklardan yana sevindirdi. Pazartesi-Salı bloklar açıldığında triger ve devir daim değişimi ardından yeni conta ile birlikte bloklar da detaylı kontrolden geçecek. O güne kadar bloklarda bir şey olmadığından yüzde yüz emin olamasak da büyük oranda sağlamlığına güveniyoruz diyelim.

Son güncelleme: Araç elime ulaştı, sadece triger seti ve su pompası değişti, motor contası da yeniden takıldı. Araç daha evvelden serviste gördüğü işlemde - servisin motoru düzgün kapatamaması, trigeri de doğru düzgün takamaması sebebiyle gaza bastığında ses yapma, performans düşüklüğü ve su eskiltme problemlerini ortaya çıkarmış. Ben bunlardan yalnızca su eksiltmeyi gözle görülür fark ettim, meğer arabanın performansı da düşükmüş tamir olup elime geldiğinde anladım. Aracın tüm aksamları gayet iyi ve olması gerektiği gibi çalışıyor şu anda maşallah. Su eksiltme problemi de çözüldü. Bana masrafı da çekiciye yükleyip göndermek dahil sadece 4650 TL oldu. Bu masraf da aslında 40.000 Bakımı ve 5 yıl bakımı masrafı gibi oldu çünkü aracın triger seti de böylelikle değişmiş oldu. Şükür ucuz yırttık. İlgi gösterip takip eden herkese teşekkür ederim.

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

5 yıllık bir arabada su eksiltme problemi yaşanmışsa ben olsam anında satar başka markaya yönelirdim. 120 sebedir araba üreten bir firmanın yepyeni arabası su eksiltiyor. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...