İçeriğe Yönlendir

Sakın Geç Kalma, Erken Gel | Dacia Spring Electric 2021


Furkan Sumer

Recommended Posts

Çağlar Bayur

pilli arabanın fıtratına en uygun seçenek olmuş, bizim coğrafyada 125km/h son hız ile sürüşü biraz zor olur ama bagaja ufak bir jeneratör ile uzun yola gidilir bununla

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bunun renosu yok mu? bence 50HP elektrikli ile 50HP içten yanmalı aynı şey değil. bunu istediğin devirde veriyor çünkü.

Aracın 0-100  0-60 hızlanmaları mükemmeldir eminim. Menzil de gayet iyi. Şekil şemal biraz daha düzenlenebilir mikro duster görünümüne kavuşabilir. Güzel olur.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

reno bu, pil kiralıktır yani hikaye...

 

Togg gelecek bekliyorum :)

vazgeçti ondan. 

 

TOGG sahaya inemez kolay kolay. Küçülmesi lazım. 

Evren Erakçora yazdı:

Araba pilli, yavaş gidilecek zaten. 

yavaş gidince çok güzel oluyor tavsiye ederim. bi rahatlık bi rahatlık anlatamam. land roverden mecburen kaldı ama diğer arabada da yavaş gitmeye başladım. 

Kendimizi harap ediyormuşuz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Hocam ev prizinden 14 saate şarj oluyor. Şu an ülkemizde bi hayli fazla sayıda şarj istasyonu var.  İstanbul Sivas arası kaç tane istasyon var. Her birinde 1 saat şarj edeceksin. 200 kmde 1 defa durucan. 

 

ACtC-3fOcdEHTN0RMXK8nklZAS9lXw9MFdv2-nH9

Ankara’ya giderken baktım. Benzinliklerde bir tane şarj istasyonu var. Birkaç araba beraber gelse yarım saat beklemek ciddi sıkıntı. Hiç hazır değiliz elektriğe. Hızlanmalı bu işler

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Hızlanır. Benzinlikler değil. Kafeler ve restoranlar bu konuda önü çekecek. Benzin istasyonu diye birşey kalmayacak.

gıda işletmesi restoranı olana direk önerim şarj cihazı hemen park yerine. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Bu araçlarda Rejeneratif Şarj kullanılıyormu ? merak ettim.

 

Servislerde bunların bakımlarını arızalarını kim yapıyor acaba , bu araçlardan alsak biz halledebilirmiyiz ?

 

Çokmu iyimserim :) -

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Menzil düşük şarj da çok uzun. İstasyonda bile 1 saatte %80 doluyor. 
 

4-A6-F4922-EAB3-49-EC-8-A3-A-3-FA048-D39

Zorlu’nun ücret tarifesi de bu. Dc akım pahalı. Ac ise uzun sürüyor. 

 

4343-C8-A3-B32-D-41-E8-849-F-130-E4-D025

 

Dc ile bir saatte doldursak 60tl’ye 200km. Km’de 30krş ediyor. Hesapta hata mı yapıyorum?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Bunun renosu yok mu? bence 50HP elektrikli ile 50HP içten yanmalı aynı şey değil. bunu istediğin devirde veriyor çünkü.

Aracın 0-100  0-60 hızlanmaları mükemmeldir eminim. Menzil de gayet iyi. Şekil şemal biraz daha düzenlenebilir mikro duster görünümüne kavuşabilir. Güzel olur.

vazgeçti ondan. 

 

TOGG sahaya inemez kolay kolay. Küçülmesi lazım. 

yavaş gidince çok güzel oluyor tavsiye ederim. bi rahatlık bi rahatlık anlatamam. land roverden mecburen kaldı ama diğer arabada da yavaş gitmeye başladım. 

Kendimizi harap ediyormuşuz. 

bunun renosu clio hibrit var mesela, tam elektrik değil, 1.6 atmosferik motorlu, mutlaka tam elektriklide çıkarırlar tabi...

 

haa reno zoe var nasıl unuttum, bence güzel alet, yalnız fazla pahalı,devlet desteği şart...

Mehmet Göktürk yazdı:

Hızlanır. Benzinlikler değil. Kafeler ve restoranlar bu konuda önü çekecek. Benzin istasyonu diye birşey kalmayacak.

gıda işletmesi restoranı olana direk önerim şarj cihazı hemen park yerine. 

haklısın, hemde güzel müşteri çeker, 1 saat otur boşa oturmak yassak :)

 

bu elektrik işinde en önemli şey hızlı şarj, saatlerce bekleyemem uzun yolda vs. 1 saat bile çok, full olacal o pil hemde hemen, bu durumda bizim memleleti bırak zaten, hikaye, dışarda bile zor o iş, halbuki bir tesla yı birkaç dakikada şarj edersin, tabii edebilmek için enerji depolamak lazım, depo koca bir fabrika gibi olur, depolanacak ve 1-2 dk. da arabaya vereceğin enerjiyi depolamak için şehrin nerdeyse tüm gücünü çekeceksin, hadi oldu yaptın, bunu tüm ülkeye yayalım, şehirlere gidecek hatların kablo çapı 1 mt. gibi birşey olur artık :)  beslemek içinde 4-5 nükleer santrali direk bağlarsın bu hatta belki olur :)

kısaca zor bu işler, alternatif enerji kaynağı ve birşeyler bulmak şart, bu halde zor...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

 

Ali araba elektrikli 20 liraya 250 km diyorlar

abi 44 beygir araba nereye gidiyor. rampada içinde 5 kişi ne yapacak bu araba

 

1.3 90 beygir opel kalkmıyordu dik rampalarda zorluyordu 44 beygir araba napar

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Gök yazdı:

abi 44 beygir araba nereye gidiyor. rampada içinde 5 kişi ne yapacak bu araba

 

1.3 90 beygir opel kalkmıyordu dik rampalarda zorluyordu 44 beygir araba napar

 

elektrikteki 44HP farklıdır Ali. Adam gitmeyen aracı üretmez.

 

dik rampada zorluyor dediğin kaç devirde nasıl kullanıyordun bunlar aynı rakamlar değil. 0-60 ve 0-100 e bak sen.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

bunun renosu clio hibrit var mesela, tam elektrik değil, 1.6 atmosferik motorlu, mutlaka tam elektriklide çıkarırlar tabi...

 

haa reno zoe var nasıl unuttum, bence güzel alet, yalnız fazla pahalı,devlet desteği şart...

haklısın, hemde güzel müşteri çeker, 1 saat otur boşa oturmak yassak :)

 

bu elektrik işinde en önemli şey hızlı şarj, saatlerce bekleyemem uzun yolda vs. 1 saat bile çok, full olacal o pil hemde hemen, bu durumda bizim memleleti bırak zaten, hikaye, dışarda bile zor o iş, halbuki bir tesla yı birkaç dakikada şarj edersin, tabii edebilmek için enerji depolamak lazım, depo koca bir fabrika gibi olur, depolanacak ve 1-2 dk. da arabaya vereceğin enerjiyi depolamak için şehrin nerdeyse tüm gücünü çekeceksin, hadi oldu yaptın, bunutüm ülkeye yayalım, şehirlere gidecek hatların kablo çapı 1 mt. gibi birşey olur artık :)  beslemek içinde 4-5 nükleer santrali direk bağlarsın bu hatta belki olur :9

kısaca zor bu işler, alternatif enerji kaynağı ve birşeyler bulmak şart, bu halde zor...

 

işiniz gücünüz uzun yol be. :)

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Gök yazdı:

abi 44 beygir araba nereye gidiyor. rampada içinde 5 kişi ne yapacak bu araba

 

1.3 90 beygir opel kalkmıyordu dik rampalarda zorluyordu 44 beygir araba napar

90 beygir araç belirli bir vites devir hız oranında sunuluyor.

44hp ise ilk saniyeden itibaren sunuluyor.

 

İçten yanmalı ile elektrikli motorun tepkisi çok farklı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

 

 

işiniz gücünüz uzun yol be. :)

 

:D e tabi, şimdi eve 400 km  uzaktayım, ne yapacağım, 4 saatlik yolu  birde şarj bekleyipmi gideceğim :)

 

pilli land isterük, uzun yol ve uzun kamp yapan tipte olsun :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bu zoe nasıl? 393.000 tl. cik, tam ekonomik :)

 

Gündelik hayatınızı elektriklendiren şehir otomobili    aha yine uzun yol yok :)

 

Yeni ZOE'nin 52 kWh kapasiteli bataryası 395 km'ye varan sürüş menzili sunar (WLTP*).

 

 

Şarj açısından çok yönlülüğüyle rakip tanımayan şehir otomobili

 Yeni ZOE'yi her yerde ve her zaman şarj edebilirsiniz: evde, şehirde, süpermarkette veya otoyolda.
 

Halka açık şarj istasyonu (22 kW): 1 saatte 120 km sürüş menzili**

 

Hızlı (DC) şarj istasyonu (50 kW): 30 dk'da 150 km'ye kadar sürüş menzili**

 

* 15" jantlı Yeni ZOE Life versiyonu için WLTP sürüş menzili (Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü, standartlaştırılmış çevrim: %57 şehir içi yollar, %25 şehir çevresi yollar, %18 otoyollar).

 

 

1565336943214.webp

 

benim alana giren kısmı, sevmedim bu kısmı....

Topografya

Yokuşlar sürüş menzilini etkiler. Yokuş yukarı çıkarken enerji tüketimi artarken, yokuş aşağı inerken enerjiyi geri kazanırsınız.

 

menzili hesaplıyorsun...

https://www.renault.com.tr/elektrikli-araclar/yeni-zoe/sarj-batarya.html

 

akşam geldim şantiyeden eve zor bela tabii, aha dedim şarja takiim sabah işe döneyim, sabah kalkıyorum ahaaaa pil boş :)

 

ev tipi şarj aletiyle full yapmak için gerekli süre 29 saat 30 dk.  direk takasa veriyorum :D

 

 
tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

zoe şu an en iyi seçenek. tipini begenirsen. yok eğer begenmiyorsan ki begenilmez, en güzel seçenek bence Mini cooper.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

zoe şu an en iyi seçenek. tipini begenirsen. yok eğer begenmiyorsan ki begenilmez, en güzel seçenek bence Mini cooper.

mini güzelmiş te, başlangıç fiyatı 386 bin olunca hadi oradan pilinde elektriğinde çevreninde demek geliyor içimden, saçmalık, alırım benzinli araç basar giderim....

 

tabii dediğin gibi bu aletlerin olayı şehir içi ve günlük kullanımda bataryanın %80 dolu kalacağı gibi bir kuram üzerine kurulmuş, böyle olunca hemen tam dolu hale getirebiliyorsun, şehir içi için süper ama fiyatlar ne yazıkki absürd....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

abi 44 beygir araba nereye gidiyor. rampada içinde 5 kişi ne yapacak bu araba

 

1.3 90 beygir opel kalkmıyordu dik rampalarda zorluyordu 44 beygir araba napar

 

yahu Ali otomobil motorlarında güç tork eğrilerine hiç vakıf değilsin. Hyundai i10 3500 devirde 95 newton torku vardı. 65000 km gezdim. 

 

Dacianın bu arabası 95 neeton torku 1 devirde veriyor. Sadece gaza bastığın anda 95 newton. Miss

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Örnek Zoenin motoru

Mühtemelen daciada tıpatıp aynısı olacak. Sadece Tork 95 Kw 32 olacak. 

 

ACtC-3fq5v1Tb4jMWA5pX0OPRrG2vTDoLg3djwG7

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Zoe aldım akşam eve geldiiiim :)

 

aha pil boş, evin önüne park ettim, eve telefon ettim hanım balkonda " Hanııım at bakiim aşşağı, neyi beyy, neyi olacak 3 lü prizli 0.75 lik kablolu dandik uzatma kablosunu" 

taktık 3 lüye baktım ekrana, ahanda full şarj 30 saat, ohh ne güzel, sabah işe gideceğim...

sabah kaltım, baktım pencereden, o da ne, bizim 3 lüyü çalmışlar, kabloda kayıp, üstelik kabloyu çalınca şalterde atmış, ahanda mutfakta buzdolabıda off olmuş, ahaaaa buzluktakilerde erimiş akmış leş, gitti mamalar, işede gidemiyorum şarj yok....  (ay sonu gelen kallavi eletrik faturasıda cabası)

 

ben böyle zoe nunda elektriğinde pilinde ..... ve zoe yolcu ben rahat, gelsin petrol yakıtlı turbo arabam...

 

ahanda olacağı budur :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Dolum ücretleri neden pas geçildi? 
 

aracın bataryası 30kw dc akım ile 1 saatte %80 doluyor. Bu da 60tl para ediyor. Bu şarjla taş çatlasın 200km gidecek. Eder sana km de 30krş. Hani ucuz yakıt?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

hikaye yani, zaten elektirkli araçlar görüntüe güzelde olsa şarj maliyeti evet pahalı ama esas sıkıntı buna verilecek elektriği nasıl üreteceğimiz kısmında sanırım, o gücü sağlamak için kaç santral falan lazım birde bu yönü var, bu açıdan nasıl acaba durum?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hikaye yani, zaten elektirkli araçlar görüntüe güzelde olsa şarj maliyeti evet pahalı ama esas sıkıntı buna verilecek elektriği nasıl üreteceğimiz kısmında sanırım, o gücü sağlamak için kaç santral falan lazım birde bu yönü var, bu açıdan nasıl acaba durum?

hesapladık kongrede.. 50gr karbon/km. eğer doğalgaz ile üretiliyorsa elektrik. yahut kömür.

problem enerji problemi. bunu da güneşle çözeceğiz. Çözülür.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dolum ücretleri neden pas geçildi? 
 

aracın bataryası 30kw dc akım ile 1 saatte %80 doluyor. Bu da 60tl para ediyor. Bu şarjla taş çatlasın 200km gidecek. Eder sana km de 30krş. Hani ucuz yakıt?

petrol 100 dolar olup benzinin litresi 20 lira olunca görüşelim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dolum ücretleri neden pas geçildi? 
 

aracın bataryası 30kw dc akım ile 1 saatte %80 doluyor. Bu da 60tl para ediyor. Bu şarjla taş çatlasın 200km gidecek. Eder sana km de 30krş. Hani ucuz yakıt?

 

Tansu ayda yılda bir defa uzun yola gidecen, ondada 30 tl vermen sıkıntı olmamalı. 20 günde 1500 km yapmışım hepsi şehir içi.  İki günde 1 şarja taksam yeter. Hipermil ile 5 günü tek şarj ile çözerim ben. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...