İçeriğe Yönlendir

Sakın Geç Kalma, Erken Gel | Dacia Spring Electric 2021


Furkan Sumer

Recommended Posts

Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Dolum ücretleri neden pas geçildi? 
 

aracın bataryası 30kw dc akım ile 1 saatte %80 doluyor. Bu da 60tl para ediyor. Bu şarjla taş çatlasın 200km gidecek. Eder sana km de 30krş. Hani ucuz yakıt?

Maliyette bi hata olabilir mi?

680km için teslaturk 161TL ödemiş.

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Sani Gerşon yazdı:

Maliyette bi hata olabilir mi?

680km için teslaturk 161TL ödemiş.

 

 

 

şarj istasyonları kazıkçı. kw parasını evde şarj edersen doğru hesap ediyorsun. Şarj istasyonları fırsat kollama üzerine çalışıyor. Zaman içinde rekabete girerler.

Benim umudum kebapçılar.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Öyle veya böyle gelecek bunlarda, 2030da standart olacak, dizel zaten kalmaz 10 seneye.(otomobil için) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

hikaye yani, zaten elektirkli araçlar görüntüe güzelde olsa şarj maliyeti evet pahalı ama esas sıkıntı buna verilecek elektriği nasıl üreteceğimiz kısmında sanırım, o gücü sağlamak için kaç santral falan lazım birde bu yönü var, bu açıdan nasıl acaba durum?

 

Çevreyi çok düşünüyorsan güneş paneli takarsın abi. 

Tansu senden masrafı çok düşünüyorsan şirketin trifaz forklif şarjına bağlarsın. Şirkete yezsın. 

 

Ama yok dersiniz duvar prizi kesmiyor , ozaman 3,5 kw trifaz bağlatın eve miss gibi 8 saate şarj olsun. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Darbaz @Sani Gerşon hata varsa düzeltelim. İstasyonda 50kw altı dc akıma dakikada 1tl demiş. Bir saatte 60tl eder. Buraya kadar aklımdaki soru işareti acaba sadece saatlik mi yoksa çekilen enerjiye göre mi 1tl. Ama bence direkt zamanı baz alıyor. 
 

e bu aracı %80 doluluk oranı ile menzili 200km. 60tl ile 200km 30kuruş eder. Bence abartılacak kadar tasarruf yok ortada. Ayrıca tamamen şehir içi düşündüm. Uzun yola zaten çıkılacak araba değil. 30tl nasıl buldun? @Ali Darbaz kaldı ki senede 2-3 kere çıkıyorum. Eve 2.araba alacak gücüm yok. Bu arabayı alsam uzun yol için araba kiralasam o zaman elektrikli Almanın avantajı kalmıyor. O yüzden şu an hiç mantıklı bir araba değil bu araba. Evine ikinci araç olarak alacakların dışında kimse almaz

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Göktürk yazdı:

 

şarj istasyonları kazıkçı. kw parasını evde şarj edersen doğru hesap ediyorsun. Şarj istasyonları fırsat kollama üzerine çalışıyor. Zaman içinde rekabete girerler.

Benim umudum kebapçılar.

Yok, bu uzun yol verisi. Sadece dönüş yolunda otelden ayrılırken bedava dolum yapmış.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Darbaz @Sani Gerşon hata varsa düzeltelim. İstasyonda 50kw altı dc akıma dakikada 1tl demiş. Bir saatte 60tl eder. Buraya kadar aklımdaki soru işareti acaba sadece saatlik mi yoksa çekilen enerjiye göre mi 1tl. Ama bence direkt zamanı baz alıyor. 
 

e bu aracı %80 doluluk oranı ile menzili 200km. 60tl ile 200km 30kuruş eder.

Hesap doğru. Sanırım zamlanmış tarifeler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Çevreyi çok düşünüyorsan güneş paneli takarsın abi. 

Tansu senden masrafı çok düşünüyorsan şirketin trifaz forklif şarjına bağlarsın. Şirkete yezsın. 

 

Ama yok dersiniz duvar prizi kesmiyor , ozaman 3,5 kw trifaz bağlatın eve miss gibi 8 saate şarj olsun. 

panelle olmaz o iş, zaman da yok yerde... trifaze işi ise zaten elzem, böyle araba varsa sanırım müstakil evde olacak, zaten bunları alanda orta direk olmaz herhalde :)

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Darbaz @Sani Gerşon hata varsa düzeltelim. İstasyonda 50kw altı dc akıma dakikada 1tl demiş. Bir saatte 60tl eder. Buraya kadar aklımdaki soru işareti acaba sadece saatlik mi yoksa çekilen enerjiye göre mi 1tl. Ama bence direkt zamanı baz alıyor. 
 

e bu aracı %80 doluluk oranı ile menzili 200km. 60tl ile 200km 30kuruş eder. Bence abartılacak kadar tasarruf yok ortada. Ayrıca tamamen şehir içi düşündüm. Uzun yola zaten çıkılacak araba değil. 30tl nasıl buldun? @Ali Darbaz kaldı ki senede 2-3 kere çıkıyorum. Eve 2.araba alacak gücüm yok. Bu arabayı alsam uzun yol için araba kiralasam o zaman elektrikli Almanın avantajı kalmıyor. O yüzden şu an hiç mantıklı bir araba değil bu araba. Evine ikinci araç olarak alacakların dışında kimse almaz

 

Evin tek arabası olarak alırım, şehirler arası içinde Avisden 3008 kiralarım miss. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

panelle olmaz o iş, zaman da yok yerde... trifaze işi ise zaten elzem, böyle araba varsa sanırım müstakil evde olacak, zaten bunları alanda orta direk olmaz herhalde :)

 

Bizim şirkette şarj istasyonu var abi. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

 

Çevreyi çok düşünüyorsan güneş paneli takarsın abi. 

Tansu senden masrafı çok düşünüyorsan şirketin trifaz forklif şarjına bağlarsın. Şirkete yezsın. 

 

Ama yok dersiniz duvar prizi kesmiyor , ozaman 3,5 kw trifaz bağlatın eve miss gibi 8 saate şarj olsun. 

onu şarj edecek panel sistemi çok pahalıya gelir.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu Ali otomobil motorlarında güç tork eğrilerine hiç vakıf değilsin. Hyundai i10 3500 devirde 95 newton torku vardı. 65000 km gezdim. 

 

Dacianın bu arabası 95 neeton torku 1 devirde veriyor. Sadece gaza bastığın anda 95 newton. Miss

0-100 kac saniye bu 44 beygir arabada ?

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Evin tek arabası olarak alırım, şehirler arası içinde Avisden 3008 kiralarım miss. 

 

Bizim şirkette şarj istasyonu var abi. 

1 haftalık 3008 kirası zaten yıl içindeki tasarrufunu alıp götürür :) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Sanırım zamlanmış tarifeler.

evlen , o zaman tarifeyi günlük takip edersin

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

 

Bizim şirkette şarj istasyonu var abi. 

şanslısın :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Çevreyi çok düşünüyorsan güneş paneli takarsın abi. 

Tansu senden masrafı çok düşünüyorsan şirketin trifaz forklif şarjına bağlarsın. Şirkete yezsın. 

 

Ama yok dersiniz duvar prizi kesmiyor , ozaman 3,5 kw trifaz bağlatın eve miss gibi 8 saate şarj olsun. 

bahçeli kapalı garajlı ev tarif edilmiş, bahçeli kapalı garajlı evim olsa en son alacağım araba pilli dacia olurdu.

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

bahçeli kapalı garajlı ev tarif edilmiş, bahçeli kapalı garajlı evim olsa en son alacağım araba pilli dacia olurdu.

Bahceli garajli evim yok hala alacagim son araba pilli dacca

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1 haftalık 3008 kirası zaten yıl içindeki tasarrufunu alıp götürür :) 

 

Tansu Avis benim arka bahçem :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Tansu Avis benim arka bahçem :)

Avis arka bahçen. Elektrik iş yerinden. Yakıt da hanımın şirketten. Araba babadan. Üstüne mil yapıyon ve ev alıyon. Ohh hayat güzel :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

yahu bu sunumdan bakınca araba Hyundai i10 dan ufak duruyor 

 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Avis arka bahçen. Elektrik iş yerinden. Yakıt da hanımın şirketten. Araba babadan. Üstüne mil yapıyon ve ev alıyon. Ohh hayat güzel :) 

 

Ha ha ha , hiç güleceğim yoktu. Kardeşimin Cruze. ( kağıt üzerinde) Babam ünalandaki evin kirasını bana bıraktı. Anamda kızıma bakıyor ( kreş yerine geçer mi) :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Valla araba çok ufak. Dacia sorento kadar var yok . Adamın boya bakın bide arabanın boyuna. Ölçekleyin Hyundai i10 belki daha büyüktür. 

 

ACtC-3eyBIkFsRbr_PC_jK0fnXW0lxDe7MZxcglP

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

yahu bu sunumdan bakınca araba Hyundai i10 dan ufak duruyor 

 

 

 

Ha ha ha , hiç güleceğim yoktu. Kardeşimin Cruze. ( kağıt üzerinde) Babam ünalandaki evin kirasını bana bıraktı. Anamda kızıma bakıyor ( kreş yerine geçer mi) :) 

 

 

Geçer de artar bile. Allah samimiyetinizi artırsın. Büyüyünce bile aile ve kardeşlerle birlikte olabilmek, beraber hareket edebilmek güzel şey. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Ecosport ebatlarında gibi duruyor. Şehir içi için iş görür. İ10 bunun yanında küçük kalır.

Ali Darbaz yazdı:

Dacia sorento

Sandero dur o 😃

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pilli arabanın fıtratında ufak minnak olması vardır, tesla kandırdı bu piyasayı , şehir içi migros arabası bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Çağlar Bayur yazdı:

pilli arabanın fıtratında ufak minnak olması vardır, tesla kandırdı bu piyasayı , şehir içi migros arabası bu

44 beygir migros arabası olur zaten anca

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

44 beygir migros arabası olur zaten anca

 

 

Ufak bir düzeltme yapayım. Arabanın pik torku 95 newton değilmiş. 

125 newton pik tork ile kalkış yapıyormuş 

 

Engine

Under the hood of Dacia Spring Electric is a 33 kW (equivalent to 44 horsepower), 100% electric engine offering 125 Nm of torque. It offers many advantages in use: immediate response to acceleration, no gear shifting, silent operation and absence of vibration.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...