İçeriğe Yönlendir

1.0 MPİ vs 1.0 TSİ


Ebrar Tüfek

1.0 mpi vs 1.0 TSİ  

55 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Merhabalar, bi konu hakkında fikirlerinizi ve düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum.

 

 

Askerden geldikten sonra 2018-2020 arası VW Polo almaya niyetim var, evin 2. Aracı olacak, 

 

 

2 tane seçenek var önümde, olumlu yönlerini düşünürsek;

1.0 mpi: Motorunda bir arıza olduğunda daha ucuza çözebileyim, 150 200 bin km ye geldiğinde 5 senelik yakıt tasarrufunu ağır bakımına harcamayayım. Tsi motora göre arıza çıkarabilecek bir turbosu yok, daha basit.

 

1.0 TSİ: Atmosferiğe göre güçlü motor. Rampalarda bayılmaz üzmez, utandırmaz(mpi motora göre)

 

Olumsuz yönleri ise;

1.0 mpi: Rampa performansı vasat, tork yoksunu, gitmiyor. 

 

1.0 TSİ: Mpi motora göre masraf çıkarma riski daha yüksek, düşük hacim turbo beslemeli motorlardan alışkın olduğumuz piston kırma sorunu korkusu. 

 

Şehir içinde hypermile yapacağım, sadece yakıt olarak değil bakım maliyetleri de düşük olmalı.

Lpg takmayı düşünmüyorum, tsi motora zaten takmam, mpi motora prins lpg kitleri 6 bin tl civarı, zaten arabada 6 bin tl'lik tasarrufu yapana kadar km olur 150 bin. Hiç bir mantığı yok.

 

Arabanın hızlı yada yavaş gitmesinin hiçbir önemi yok, araba kullanırken daha fazla para biriktirebileceğim, düşük yakıt tüketimine bakıp mutlu olabileceğim, sanayide bakıma soktuğumda üzülmeyeceğim motor hangisidir? 

Dsg kesinlikle düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

tsi daha güvenlidir de olabilir, yabancı forumlarda falan  araştırmak lazım. Eski 1.4 mpi mesela arızaya yatkın diyorlardı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

95 lik tsi iyidir. Fazla sıkışmamış güzel motor. Mpi ise hiç bozulmaz ama mevzu yakıt ekonomisi ise düşük devirde 14 psi  basınçta harika bir rakam. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Neden bozulması , zincir uzar, kayış kopar, hararet yapar, kasap usta ayar yapar, belli olmaz.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

tsi daha güvenlidir de olabilir, yabancı forumlarda falan  araştırmak lazım. Eski 1.4 mpi mesela arızaya yatkın diyorlardı. 

 

1.0 mpi avrupada çok kullanılıyor, polo ibiza fabia klimasız teneke jant versiyonları, peynir ekmek gibi satılıyor.

 

Ali Darbaz yazdı:

95 lik tsi iyidir. Fazla sıkışmamış güzel motor. Mpi ise hiç bozulmaz ama mevzu yakıt ekonomisi ise düşük devirde 14 psi  basınçta harika bir rakam. 

 

Düşük hacim tsi motorlarda, düşük devirde basınç gelmesi pek iyi olmuyormuş, mevzu yakıt ekonomisi ama tsi motorun, mpi dan tüketim farkı nedir aynı yolda ? Kağıt üzerindeki veriyi dikkate almıyorum, 2.5 ton arabayı 5.5 litre de yaktırdım, şehir içi 17 - 20 de yaktırdım. 150 bini geçince turbo ve yağlama problemleri, piston kırma sorunlarıyla karşılaşırsam 1 yıllık yakıt ücretimi vermek zorunda kalırmıyım onu düşünüyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Kullanılacak şehirde çok fazla rampa yoksa TSİ mantıklı tercih olur. Düşük km 1.2 TDİ düşündün mü? 2014 e kadar var sanırım. Hipermil için benim ilk tercihim olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Hacı Şenyurt yazdı:

Kullanılacak şehirde çok fazla rampa yoksa TSİ mantıklı tercih olur. Düşük km 1.2 TDİ düşündün mü? 2014 e kadar var sanırım. Hipermil için benim ilk tercihim olurdu.

 

Abi artık dizel araba sahibi olmak istemiyorum, benim gözümde dizel devri kapandı, vag grubu hybrid araba getirirse şehir içi kullandığım araç hybrid olur, geri kalan benzin ile devam.

Tam tersi rampa da tsi daha mantıklı olmaz mı ? Tork daha fazla 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
 
Abi artık dizel araba sahibi olmak istemiyorum, benim gözümde dizel devri kapandı, vag grubu hybrid araba getirirse şehir içi kullandığım araç hybrid olur, geri kalan benzin ile devam.
Tam tersi rampa da tsi daha mantıklı olmaz mı ? Tork daha fazla 
Örneğin şehir diyelim ki konya. Alabildiğine düz bir ova. Rampa neredeyse yok. Senin elinde güç ve tork olduğu için kanımca MPİ dan az yakacaktır. Ama dersen ki MPİ a LPG takacağım dersen ibre LPG ye döner. Her iki aracı da kiralayarak denemek en mantıklısı olur.

Kendimden örnek vereyim. Escort 1.8 varken 10 lt LPG veya 11 lt/100 km civarında yakıyordu. Şimdi şirket araci 1.8 hibrit coralla var. O da şu an 6.3 lt benzin yakıyor. Ki aradaki 20 yaş farkını da düşünürsek aslında escort LPG sayesinde çok da yakmamis oluyor. Bublara dayanarak şehir içi rampasiz yerde bende turbolu araç daha iyi olacaktır. Ha imkan varsa yaris hibrit te tercih edilebilir.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Çok sakin ve aşırı yavaş sürüşte bence mpi daha az yakabilir, alırken de ucuz olur. Ama sürüş keyfi olmaz pek. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Hacı Şenyurt yazdı:

Örneğin şehir diyelim ki konya. Alabildiğine düz bir ova. Rampa neredeyse yok. Senin elinde güç ve tork olduğu için kanımca MPİ dan az yakacaktır. Ama dersen ki MPİ a LPG takacağım dersen ibre LPG ye döner. Her iki aracı da kiralayarak denemek en mantıklısı olur.

Kendimden örnek vereyim. Escort 1.8 varken 10 lt LPG veya 11 lt/100 km civarında yakıyordu. Şimdi şirket araci 1.8 hibrit coralla var. O da şu an 6.3 lt benzin yakıyor. Ki aradaki 20 yaş farkını da düşünürsek aslında escort LPG sayesinde çok da yakmamis oluyor. Bublara dayanarak şehir içi rampasiz yerde bende turbolu araç daha iyi olacaktır. Ha imkan varsa yaris hibrit te tercih edilebilir.

6.3 ortalama ile mi kullanıyorsunuz corolla’yı?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Hacı Şenyurt yazdı:

Örneğin şehir diyelim ki konya. Alabildiğine düz bir ova. Rampa neredeyse yok. Senin elinde güç ve tork olduğu için kanımca MPİ dan az yakacaktır. Ama dersen ki MPİ a LPG takacağım dersen ibre LPG ye döner. Her iki aracı da kiralayarak denemek en mantıklısı olur.

Kendimden örnek vereyim. Escort 1.8 varken 10 lt LPG veya 11 lt/100 km civarında yakıyordu. Şimdi şirket araci 1.8 hibrit coralla var. O da şu an 6.3 lt benzin yakıyor. Ki aradaki 20 yaş farkını da düşünürsek aslında escort LPG sayesinde çok da yakmamis oluyor. Bublara dayanarak şehir içi rampasiz yerde bende turbolu araç daha iyi olacaktır. Ha imkan varsa yaris hibrit te tercih edilebilir.

 

Koyu vag grubu fanatiği olduğum için vw audi seat skoda harici araç düşünmüyorum, mpi motora lpg takmanın maliyeti 6 bin tl nin üzerinde, o paranın tasarrufu çıkana kadar motor 150 bin kilometreyi bulur, zaten o kadar lpg kullanımında elbet üst kapağı işleme tabi tutmamız gerekir. 

Mpi da lpgli olanı almak gerekir sonradan takmak maddi açıdan mantıksız olur, ama bu motorun lpg de yakıt ayarını çok iyi yapmak gerekiyor, yani işi bilmeyen biri yapmışsa faydadan çok zarar çıkarır. Mecbur benzinde devam edeceğim, gidipte 2 3 bin liraya atiker takmam. Turbo olan motor daha dikkatli lullanım gerektiriyor, mpi daha kara düzen olduğu için daha çok güven veriyor. 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
6.3 ortalama ile mi kullanıyorsunuz corolla’yı?
Tansu bey merhaba. Kışlık lastikler takılı ve biliyorsunuz ben pek şehir içi kullanmıyorum. Ve buralar 2 aydır felan sabahları -5 in üzerini pek görmüyor. Anlık tuketimler 20 lt lerle başlayıp 6 lt kere dusuyor. Akşam donustede sıcaklık 0 in altına inmiyor ama 7 dereceye de çıkmıyordu. Sebep budur büyük ihtimal. Şimdi sıcaklıklar tekrar artacak ve yazlık lastiklere Nisan'da gecegiz. Bakalım ortalama nasıl olacak. 27.000 km ortalamam 6.3.
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Evren Erakçora yazdı:

Çok sakin ve aşırı yavaş sürüşte bence mpi daha az yakabilir, alırken de ucuz olur. Ama sürüş keyfi olmaz pek. 

 

Bende o şekilde düşündüm, Mehmet hocam da bu şekilde söylemişti açtığım başka bir konuda. Sürüş keyfi için haftasonu arabası elzem.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

20 kişi (ben dahil) oy vermiş, bir kişi bile mpi dememiş :D

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Sani Gerşon yazdı:

20 kişi (ben dahil) oy vermiş, bir kişi bile mpi dememiş :D

 

Bu kadar fark olacağını beklemezdim gerçekten :D

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Bir de bu arabanın satışı olacak.

Kolay kolay kimse MPi Polo aramaz ilanlarda diye düşünüyorum.

Çok ciddi fiyat farkı olacak ki, MPi değerlendirilebilsin.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

@Mehmet Göktürk hocam sizin bu konu hakkında yorumunuz nedir ? 1.0 mpi motorun aynı hacimde tsi motora göre az yaktığını söylemiştiniz diye hatırlıyorum benim açtığım başka bir konuda.

Recep Selim Kaya yazdı:

Bir de bu arabanın satışı olacak.

Kolay kolay kimse MPi Polo aramaz ilanlarda diye düşünüyorum.

Çok ciddi fiyat farkı olacak ki, MPi değerlendirilebilsin.

 

Yaklaşık 25 30 bin tl, hatta tsi'da highline dsg donanımında 50 bin tl den fazla fiyat farkı var. Alma aşamasında bunu da değerlendirmekte fayda var. 0.8 küsür motor spark bile satılıyor bu ülkede :)

Tsi üniteden korkan, piston kırma sohbetlerinden sıkılan çok insan var, mpi motoru çok kişi tercih eder diye düşünüyorum, özellikle lpg de daha tasarruflu olduğu için yakıt fiyatı artışı devam ettiğinde talep daha da artacaktır.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ben MPI 'ın TSI a göre daha az yakacağını düşünmüyorum. Birde TSI piston kol kırma vs diyorsun da aynı sorun diğerinde de olur. Düşük hacime illaki abanman gereken yerler olacak. En azından turbo olan daha kolay gidecek.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

1.0 mpi avrupada çok kullanılıyor

avrupada, iş çıkışı şeye uğrayan insan orda şey içip  oradan evine gitmeden önce şeye de gidiyor.. şeylerin birini bile yazsak burada kıyamet kopar,yaniii  farklı dünya farklı kitle farklı müşteri farklı beklenti,

satar....

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

avrupada, iş çıkışı şeye uğrayan insan orda şey içip  oradan evine gitmeden önce şeye de gidiyor.. şeylerin birini bile yazsak burada kıyamet kopar,yaniii  farklı dünya farklı kitle farklı müşteri farklı beklenti,

satar....

 

Yani avrupada satılmasının kriter olmadığını anladım doğru dimi abi ? 

Metin Akbal yazdı:

Ben MPI 'ın TSI a göre daha az yakacağını düşünmüyorum. Birde TSI piston kol kırma vs diyorsun da aynı sorun diğerinde de olur. Düşük hacime illaki abanman gereken yerler olacak. En azından turbo olan daha kolay gidecek.

 

Tsi motoru ben çok severim, güzelin nazı misali ufak tefek dertler açıyor özellikle 160 lık, ama hiçbiri çözümsüz sorunlar değil. Konuyu açana kadar mpi düşünüyordum ama aklım cidden tsi motora doğru gidiyor. Tüm vag grubunda birçok arabada kullanılması benim gözümde kendini kanıtlıyor. Ben sadece ekonomi odaklı bakıyordum bir kaç saat öncesine kadar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

Yani avrupada satılmasının kriter olmadığını anladım doğru dimi abi ? 

yani... teknik başka, piyasa şartları tercihler başka, beklentiler başka, murlu olma kriterleri başka... sen tsi al genç adamsın

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Çağlar Bayur yazdı:

yani... teknik başka, piyasa şartları tercihler başka, beklentiler başka, murlu olma kriterleri başka... sen tsi al genç adamsın

 

Çok uygun fiyatlara 1 2 parça boyalı manuel tsi buldum, cam tavan+hayalet çok güzel fakat ona bütçe yetmiyor. 

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Tsi motoru ben çok severim, güzelin nazı misali ufak tefek dertler açıyor özellikle 160 lık, ama hiçbiri çözümsüz sorunlar değil. Konuyu açana kadar mpi düşünüyordum ama aklım cidden tsi motora doğru gidiyor. Tüm vag grubunda birçok arabada kullanılması benim gözümde kendini kanıtlıyor. Ben sadece ekonomi odaklı bakıyordum bir kaç saat öncesine kadar.
Istanbuldan Rize ye 2016 1.0 Ecotsi DSG Ibiza getirmiştim. Valla çok keyif aldım default_smile.png Hem ekonomik hem performanslı. DSG den korkma.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Çok uygun fiyatlara 1 2 parça boyalı manuel tsi buldum, cam tavan+hayalet çok güzel fakat ona bütçe yetmiyor. 

 

tezkere alana kadar daha çok bulursun, para konuşur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Metin Akbal yazdı:

Istanbuldan Rize ye 2016 1.0 Ecotsi DSG Ibiza getirmiştim. Valla çok keyif aldım default_smile.png Hem ekonomik hem performanslı. DSG den korkma.

Bak bak havalara bak 😂 duyan 48 lastik Tır getirmis sanır😂

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...