İçeriğe Yönlendir

1.0 MPİ vs 1.0 TSİ


Ebrar Tüfek

1.0 mpi vs 1.0 TSİ  

55 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

şakır şakır ford ka kullanıyor insanlar. ne oluyor üzülüyorlar mı? Dalga mı geçiliyor? "tokatlanıyorlar mı"?

pisste s2000 i ka ile tokatladım virajda...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

pisste s2000 i ka ile tokatladım virajda...

Pilotaj çok ama çok önemli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Çağlar Bayur yazdı:

pisste s2000 i ka ile tokatladım virajda...

KAçan balık büyük oluyormuş 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Kullanım amacı önemli. 1.2 mpi Fabia kiralamıştım Bosna'da, daha doğrusu bir seçenek o vardı, bir kaç denemeden sonra sollama işinden vazgeçip varsayalım ki ben de bir kamyonum dedim ve tırlarla kardeş kardeş gittim dağ yollarında. O dönem 1.6 EB Focus'um vardı, kulağını çok çınlatmıştım.

Ha performans beklentisi hiç yoksa konforlu, sürüşü kolay ve az yakan bir arabaydı.

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

O boyuttaki araba için 1.0 tsi çok ideal bir motor. Mpi ise tarihi eser benim gözümde. Ayrıca kim demiş mpi bozulmaz diye. Yeterince uzun süre devirli kullanınca her biri bozulabilir. 2 saat 150 yapmak yetebiliyor..

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Merhaba abi. Yani 0,5lt lastiklerden diye düşünsek 5,8’e düşer. Şehir dışı sürüş stili etkili tabi. Ben otoyol’da 4,5 yapıyorum ama biraz daha hızlan yavaş devlet yolunda 5lt olsa bu, siz de biraz daha sert hızlan, yavaşla, rampalarda hız azaltmama yapıyor olsanız bunu 5,8’e çıkarmak mümkündür. 
 
ben şehir içinde motor sıcaklığını zaten yükseltemiyorum ama uzun yolda sürekli çalışan motorda sıcaklık bu kadar etkiler mi bilemedim. 
 
şu an yoğun istanbul trafiğinde 4,4lt’de sürüyorum. Hanım da etkili tabi. Yazın 3,7’lere falan düşürmeyi planlıyorum. Siz uzun yol yapıyorsanız keşke turbolu bir araba verseymiş şirket. Daha rahat ederdiniz. 
Yani pandemi döneminin büyük kısmında Malatya çıkış ve dönüş olmak uzere; İstanbul Ankara İzmir Kayseri Erzurum yaptım. Ankara İstanbul ve İzmir İstanbul arasi haric otoban kullanımı yok. Yolun büyük kısmı 124 km hız sınırlayıcı açık şekilde rampa iniş ve çıkışlar da dahil yol izin verdiği sürece yapılan km dir. Ki Kayseri'ye kadar surukli rampa iniş çıkışlar var. Ben yakıtın çok anormal olmadigini düşünüyorum. Lakin bu sürüşleri yol koşullarını düşünerek gerektiğinde hızımı 80 düşürüp gerektiğinde yokuş aşağı ne kadar hizlanirsa hızlansin şeklinde yapsam eminim 5 lt civarında olurdu. Tabi sirket verdiği için bunu kullanıyoruz. Aynı yolda 1.6 lt dizelde sanırım aynı yakıt değerlerini görürdü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

pisste s2000 i ka ile tokatladım virajda...

Gaza bassa ters dönecek garibim s2000.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Gaza bassa ters dönecek garibim s2000.

vesile ile 2.elde 500bin tl isteyen var Ondalar a :) kafalar karışık piyasada

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Emre Şimşek yazdı:

O boyuttaki araba için 1.0 tsi çok ideal bir motor. Mpi ise tarihi eser benim gözümde. Ayrıca kim demiş mpi bozulmaz diye. Yeterince uzun süre devirli kullanınca her biri bozulabilir. 2 saat 150 yapmak yetebiliyor..

 

güzel konuya değinmişsin. ben de ondan mpi al diyorum. bir daha atmosferik zor bulunur. şöyle 5500-6500 arada kullanırsın ses alırsın. 

Evren Erakçora yazdı:

Görgüsüz insanlar sıkıştırabiliyor .Arabam ne kadar pahalı ve güçlüyse yolda o kadar hakkım var diye düşünen çok. 

 

Rıfkıyı sıkıştıramıyorlar. İsteyen gelip vurabilir. Bazen korna çalan oluyor yürü diye. Nereye yürücen? Araba ne verirse o... Bu arada rıfkı fotokopi amacıyla biraz söküldü maslakta şu an. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

Ben o aracı kiralık olarak bir hafta kullandım. sorun yok. insanımız ne istiyor bilemiyorum. Ben ışıklara yaklaşırken sağımdan zar zor geçip önüme dolaşıp frene basmak açıkgözlük ise onu yapamaz pek kolay tabi.

şakır şakır ford ka kullanıyor insanlar. ne oluyor üzülüyorlar mı? Dalga mı geçiliyor? "tokatlanıyorlar mı"?

 

Tam mesajınızı okurken, kendi mesajımda bir harfimi eksik yazdığımı farkettim, sıkışık trafikte turbonun gerekliliğini düşünmüyorum yazacaktım. Rampada 3 e atmam olur biter, alış fiyatı ve yürütme maliyet açısından mpi motor çok daha mantıklı, bikere kafadan 25 bin tl'den fazla fark var, bu parayı yatırım yaparak değerlendirebilirim. Prins vsi2 takılmış mpi motor ilk tercihim olacak, bulamazsam benzinde binerim. 815 euroluk prins vsi2 kit güncel kur ile 7360 tl ye geliyor. 

Hatta Almanyadaki akrabalarımdan, eğer uygun malzeme ise fabrikasyon doğalgazlı-lpg'li 1.0 motorun valflerini getirtip takmayı düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Çok fazla yakmıyor o motor. 1.2 mpi gibi değil. test edildi görüldü. ama lpg önümüzdeki kriz döneminde belki olur tabi. Bence gerekmez. Çünkü lpg var diye daha çok bineceksin.

 

 

elbette sürüş zevki vesaire tsi daha iyi benim araba tsi.  ama hitler motoru ile bastığım gibi bunla basamıyorum. motoru hissedemiyorum. ruhsuz. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Emre Şimşek yazdı:

O boyuttaki araba için 1.0 tsi çok ideal bir motor. Mpi ise tarihi eser benim gözümde. Ayrıca kim demiş mpi bozulmaz diye. Yeterince uzun süre devirli kullanınca her biri bozulabilir. 2 saat 150 yapmak yetebiliyor..

 

Abi 1 avuç büyüklüğünde motorla neden 2 saat 150 yapalım ki, uzun yola bile gitmeyecek bende olduğu sürece 100 kilometreye bile 2 3 defa çıkacam bir araç olacak :)

 

Selim Bilgin yazdı:

Kullanım amacı önemli. 1.2 mpi Fabia kiralamıştım Bosna'da, daha doğrusu bir seçenek o vardı, bir kaç denemeden sonra sollama işinden vazgeçip varsayalım ki ben de bir kamyonum dedim ve tırlarla kardeş kardeş gittim dağ yollarında. O dönem 1.6 EB Focus'um vardı, kulağını çok çınlatmıştım.

Ha performans beklentisi hiç yoksa konforlu, sürüşü kolay ve az yakan bir arabaydı.

 

Kullanım amacı burda büyük farklılık, ben  nasip olursa poloyu aldığımda dağ yolunda gitmeyecek, dümdüz şehir içi sınırlarından çıkmayacak. Ev-iş-market.

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile 2.elde 500bin tl isteyen var Ondalar a :) kafalar karışık piyasada

 

En ucuzu demek istedin galiba, 2 tane 1 milyon yazan var, piyasada malum birisi daha aldı şimdi olur 1.5 m :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

Bu iki motorda aynı yılın teknolojisi . Buyrun bu güzel iki döküman size billu serpecek. 

 

1.0 mpi : https://drive.google.com/file/d/1yFsCtBi_339fRu-3NQ3N8v2YS5G9oyVH/view?usp=sharing

1.0 tsi : https://drive.google.com/file/d/1cbZ-uZoIWXPV5B0qy9Cq5EBXjE8ByTJ2/view?usp=sharing

 

Dökümanları inceleyeceğim, instagramdan konuşurken 100 nm altında motor alma demiştin, uzun yola hiç çıkmayacak olsan tekrar 1.0 atmosferik alırmıydın, uzun yol için ayrı araban olacak ama ? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Dökümanları inceleyeceğim, instagramdan konuşurken 100 nm altında motor alma demiştin, uzun yola hiç çıkmayacak olsan tekrar 1.0 atmosferik alırmıydın, uzun yol için ayrı araban olacak ama ? 

 

i10 alırım gene, ama 1.0 benzinli manual. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

Çok fazla yakmıyor o motor. 1.2 mpi gibi değil. test edildi görüldü. ama lpg önümüzdeki kriz döneminde belki olur tabi. Bence gerekmez. Çünkü lpg var diye daha çok bineceksin.

 

 

elbette sürüş zevki vesaire tsi daha iyi benim araba tsi.  ama hitler motoru ile bastığım gibi bunla basamıyorum. motoru hissedemiyorum. ruhsuz. 

 

Yoldaki eğim durumu ve ortalama yakıtınızı hatırlıyormusunuz hocam ?

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

ikisi de aynı motor. 

 

Hocam biri tsi motor. diğeri mpi

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Darbaz yazdı:

 

i10 alırım gene, ama 1.0 benzinli manual. 

 

Seni de vakvakcı yapalım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

 

ikisi de aynı motor. sen hocaya inan.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA211_engine

 

 

İkiside aynı blok, aynı yılın teknolojisi, sadece besleme şekli farklı. Arkadaşlar antika motor dedikleri için paylaştım. Oysaki her iki motor kardeş ve aynı yılın teknolojsi.

Ebrar Tüfek yazdı:

 

Seni de vakvakcı yapalım. 

 

Araba alacak olsam Atkinson CVT Corolla alırım. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Yoldaki eğim durumu ve ortalama yakıtınızı hatırlıyormusunuz hocam ?

 

 

istanbulda arabasız kalmıştım kiralamıştım herhalde passat serviste kalmıştı. 6 larda idi 5lerde olabilir mi diye denedim olabilirdi ama öyle sakin kullanmadım. motor sesi egzos sesi çok hoşuma gitmişti. Yorumlara bakmak lazım ama vites oranları iyiydi. ayrıca alinin paylaştığı grafikte 1500 devirde 85 newton devir var. 3000 de 95 zaten

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

 

istanbulda arabasız kalmıştım kiralamıştım herhalde passat serviste kalmıştı. 6 larda idi 5lerde olabilir mi diye denedim olabilirdi ama öyle sakin kullanmadım. motor sesi egzos sesi çok hoşuma gitmişti. Yorumlara bakmak lazım ama vites oranları iyiydi. ayrıca alinin paylaştığı grafikte 1500 devirde 85 newton devir var. 3000 de 95 zaten

 

İstanbulda 6 yakıyorsa samsunda çok rahat 5 litre ile gezerim ben. Mis gibi tam aradığım araç, özellikle multimedya ekranındaki mavi renkli yakıt ekonomisi alanı beni çok cezbediyor, o ekran açık iken kendimi 6 silindirimsi gibi çıkan sesten mahrum bırakacağım gibi görünüyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yok 5 le gezemez. benim kullanım güzergahım samsun gibi değil. sen 7 olarak planla yolun kısadır senin

sürmeden alma.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

yok 5 le gezemez. benim kullanım güzergahım samsun gibi değil. sen 7 olarak planla yolun kısadır senin

sürmeden alma.

 

Kiralık araç çeşidi samsunda biraz az, inşallah o dönemde bulabilirim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...