Ali Darbaz 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 (düzenlendi) Bu arkadaşı takip etmek lazım. Siz sorun o cevap verir. Dostumdur https://www.instagram.com/p/CMT0xpQFDNaVWX2oIhbuvE7-4O_5Bbuwg1-Z8w0/?igshid=1wchfcj3thhvo 12 Mart 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 TSI iyidir. Mpi macera gibi bir şey. Mpi'nin avantajı detaylı bir motor değil kolay kolay arıza vermez ama performans yok. Yokuşta filan kağnı gibi giderim beni bozmaz diyorsan düşünebilirsin. Yakıt konusunda da TSI'den çok yakar. Çünkü bir motor ne kadar zorlanırsa o kadar yakıta yüklenir. Yabancı forumlarda da yazıyor bunlar iyice araştırın derim ben. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Başlık sahibinn amacı güç değil ki, ekonomi [emoji4] Bence güçlü olan ekonomik midir diye anket açmış Senin mantıkta orneklendirecegim VW motoru üzerinden.1.8 düz motor 1.8T den çok yakıyor.1.9 SDI turbosuz dizel 1.9 TDI dan çok yakıyor.1.4 atmosferik 1.4TSI dan çok yakıyor (Polo 6R de her iki motor da var atmosferik in avantajı lpg).Opel de Astra J1.4 atmosferik 1.4T den çok yakıyor.Insignia 1.6 atmosferik 1.6T den çok yakıyor.Astra J 1.6 atmosferik sanırım 1.6T den az yakıyor birtek [emoji16] Sadece bunda emin değilim.Ayrıca Ebrar sadece tüketimden bahsetmemiş. Yürütme maliyeti diyelim buna biz hangisi daha masrafsız demiş.Benim fikrim turbo olan tüketim maliyeti diğer maliyetleri karşılar ve turbonun da zevki alınmış olur. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Metin Akbal yazdı: Bence güçlü olan ekonomik midir diye anket açmış Senin mantıkta orneklendirecegim VW motoru üzerinden. 1.8 düz motor 1.8T den çok yakıyor. 1.9 SDI turbosuz dizel 1.9 TDI dan çok yakıyor. 1.4 atmosferik 1.4TSI dan çok yakıyor (Polo 6R de her iki motor da var atmosferik in avantajı lpg). Opel de Astra J 1.4 atmosferik 1.4T den çok yakıyor. Insignia 1.6 atmosferik 1.6T den çok yakıyor. Astra J 1.6 atmosferik sanırım 1.6T den az yakıyor birtek Sadece bunda emin değilim. Ben zaten akıcı trafikte kullanılacaksa tsi dedim. Dur kalk çok varsa tsi için fazla para vermeye gerek yok dedim. Maliyet de eklemiş. Olası bir sorunda hangisi az maliyetlidir demiş. Mpi sorun çıkarma anlamında daha sorunsuzdur diye düşüneceğim ama bu kadar küçük motorun stres altında ne yapacağını tahmin etmek zor Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Ben zaten akıcı trafikte kullanılacaksa tsi dedim. Dur kalk çok varsa tsi için fazla para vermeye gerek yok dedim. Maliyet de eklemiş. Olası bir sorunda hangisi az maliyetlidir demiş. Mpi sorun çıkarma anlamında daha sorunsuzdur diye düşüneceğim ama bu kadar küçük motorun stres altında ne yapacağını tahmin etmek zorSamsun o kadar akıcı degil az çok bilirsin. Hele Atakum Canik vs oralar üstelik rampa. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Metin Akbal yazdı: Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben zaten akıcı trafikte kullanılacaksa tsi dedim. Dur kalk çok varsa tsi için fazla para vermeye gerek yok dedim. Maliyet de eklemiş. Olası bir sorunda hangisi az maliyetlidir demiş. Mpi sorun çıkarma anlamında daha sorunsuzdur diye düşüneceğim ama bu kadar küçük motorun stres altında ne yapacağını tahmin etmek zor Samsun o kadar akıcı degil az çok bilirsin. Hele Atakum Canik vs oralar üstelik rampa. Zaten yeni araba. Bu km’lerde sorun çıkarmaz diye düşünüyorum ben. Hepsi alınır. Manuel alınacakmış. Satması gün geçtikçe zorlaşıyor bu arada Yorum bağlantısı
Metin Akbal 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Zaten yeni araba. Bu km’lerde sorun çıkarmaz diye düşünüyorum ben. Hepsi alınır. Manuel alınacakmış. Satması gün geçtikçe zorlaşıyor bu aradaBu km lerde sorun çıkarmaz da fitil eder işte sorun orda [emoji16] Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben zaten akıcı trafikte kullanılacaksa tsi dedim. Dur kalk çok varsa tsi için fazla para vermeye gerek yok dedim. Maliyet de eklemiş. Olası bir sorunda hangisi az maliyetlidir demiş. Mpi sorun çıkarma anlamında daha sorunsuzdur diye düşüneceğim ama bu kadar küçük motorun stres altında ne yapacağını tahmin etmek zor ne stresi? sakin sakin sürecek? satmayı düşünerek alınıyorsa bu kez de otomatik pahalı, alan kişi acaba arızalı mı diyecek fiyat kıracak. vs vs. Manuel araç tüm dünyada mevcutken bu kadar lükse şaşaya 4+1 daireye olmazsa olmaz demesek sanki iyi olur 1 Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Ali Darbaz yazdı: Araba 1,0 tsi olmak zorundamı. 0,9 tce olsa ne olur. Vag grubu olmak zorunda, artık sadece vw audi seat skoda alacağım Ali Darbaz yazdı: Bu arkadaşı takip etmek lazım. Siz sorun o cevap verir. Dostumdur https://www.instagram.com/p/CMT0xpQFDNaVWX2oIhbuvE7-4O_5Bbuwg1-Z8w0/?igshid=1wchfcj3thhvo Bi bakayım. Muhammet Ali Deli yazdı: TSI iyidir. Mpi macera gibi bir şey. Mpi'nin avantajı detaylı bir motor değil kolay kolay arıza vermez ama performans yok. Yokuşta filan kağnı gibi giderim beni bozmaz diyorsan düşünebilirsin. Yakıt konusunda da TSI'den çok yakar. Çünkü bir motor ne kadar zorlanırsa o kadar yakıta yüklenir. Yabancı forumlarda da yazıyor bunlar iyice araştırın derim ben. Mpi sıradan bir motor ve bakım maliyeti çok düşük olması beni cezbetti, hemde arada 20 25 bin tl fiyat farkı var. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ben zaten akıcı trafikte kullanılacaksa tsi dedim. Dur kalk çok varsa tsi için fazla para vermeye gerek yok dedim. Maliyet de eklemiş. Olası bir sorunda hangisi az maliyetlidir demiş. Mpi sorun çıkarma anlamında daha sorunsuzdur diye düşüneceğim ama bu kadar küçük motorun stres altında ne yapacağını tahmin etmek zor Samsun'da İstanbul gibi dümdüz yollar yok, trafikte 80 90 ile öyle dümdüz gidemiyoruz, Ali abinin çektiği videolardaki yol bizde uzun yol niyetine gidiliyor. Hız ortalaması 18 km yol bilgisayarında. Aynı hacimde küçük motor stres altında turbolu olanı daha çok zorlanacaktır, basınç fazla çünkü. Mert Gulkokan yazdı: Tansu Kalafatoğlu yazdı: Zaten yeni araba. Bu km’lerde sorun çıkarmaz diye düşünüyorum ben. Hepsi alınır. Manuel alınacakmış. Satması gün geçtikçe zorlaşıyor bu arada Ben manuel poşolu zor sattım otomatik olsa hemen giderdi Satarken biraz beklenir abi, spor araba hariç, günlük kullanımda çift kavrama şanzıman almam. Fluence i edc yüzünden sattım, dsg yüzünden başı yanan çok yüksek paralar ödeyenleri de gördüm, belki yanlış kullanım belki şans ama ben yürütme maliyeti düşük olan bir araba istiyorum. Mehmet Göktürk yazdı: ne stresi? sakin sakin sürecek? satmayı düşünerek alınıyorsa bu kez de otomatik pahalı, alan kişi acaba arızalı mı diyecek fiyat kıracak. vs vs. Manuel araç tüm dünyada mevcutken bu kadar lükse şaşaya 4+1 daireye olmazsa olmaz demesek sanki iyi olur Adamlar touareg'i, g20 bmwyi manuel vites alıyor, bizim vatandaşın otomatik hastalığını çözemiyorum satmayı düşünerek araba alınmaz bencede, sol bacağım çalıştığı sürece manuele devam. 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Vag grubu olmak zorunda, artık sadece vw audi seat skoda alacağım Bi bakayım. Mpi sıradan bir motor ve bakım maliyeti çok düşük olması beni cezbetti, hemde arada 20 25 bin tl fiyat farkı var. Samsun'da İstanbul gibi dümdüz yollar yok, trafikte 80 90 ile öyle dümdüz gidemiyoruz, Ali abinin çektiği videolardaki yol bizde uzun yol niyetine gidiliyor. Hız ortalaması 18 km yol bilgisayarında. Aynı hacimde küçük motor stres altında turbolu olanı daha çok zorlanacaktır, basınç fazla çünkü. Satarken biraz beklenir abi, spor araba hariç, günlük kullanımda çift kavrama şanzıman almam. Fluence i edc yüzünden sattım, dsg yüzünden başı yanan çok yüksek paralar ödeyenleri de gördüm, belki yanlış kullanım belki şans ama ben yürütme maliyeti düşük olan bir araba istiyorum. Ortalaman 18 ise bence turbolu araca gerek yok. Ama yine hem mpi hem manuel aracı satarken zorlanabilirsin. Yani vakit alır istediğin rakama satmak. Belli de olmuyor satış işleri Mehmet Göktürk yazdı: ne stresi? sakin sakin sürecek? satmayı düşünerek alınıyorsa bu kez de otomatik pahalı, alan kişi acaba arızalı mı diyecek fiyat kıracak. vs vs. Manuel araç tüm dünyada mevcutken bu kadar lükse şaşaya 4+1 daireye olmazsa olmaz demesek sanki iyi olur 1.0 motor için 1,2 tonluk arabayı her kaldırış bence stres Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Sadece sakin sürüş, hypermiling. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ortalaman 18 ise bence turbolu araca gerek yok. Ama yine hem mpi hem manuel aracı satarken zorlanabilirsin. Yani vakit alır istediğin rakama satmak. Belli de olmuyor satış işleri Samsunda şehir içinde yol boş iken yapacağın en fazla 50 60 anca abi, atakum yolu hariç. Hyundai i10 aynı hacim manuel çok güzel satıyor 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ortalaman 18 ise bence turbolu araca gerek yok. Ama yine hem mpi hem manuel aracı satarken zorlanabilirsin. Yani vakit alır istediğin rakama satmak. Belli de olmuyor satış işleri 1.0 motor için 1,2 tonluk arabayı her kaldırış bence stres 1.5 motor 1.8 tonluk arabayı kaldırıyor? Ebrar Tüfek yazdı: . Adamlar touareg'i, g20 bmwyi manuel vites alıyor, bizim vatandaşın otomatik hastalığını çözemiyorum satmayı düşünerek araba alınmaz bencede, sol bacağım çalıştığı sürece manuele devam. "manuel çöp" ben otomatiği ancak hibrit ya da elektriğe geçince alacağım mecburen. Yurtdışında çok kullandım evet avantajları var büyük ama gerekli mi? Sonuçta bir maliyet. maliyetine katlanırsan sorun yok. Amerikada şanzımanı bozuk diye araçlar çöp olurdu doğrudan. kimse almak istemezdi. çünkü yapılması 3-5 bin dolar tutardı (değişmesi). Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 1.0 mpi 75 hp 95nm'a oy veren tek kişiyi tahmin etmek zor değil heralde 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Mehmet Göktürk yazdı: 1.5 motor 1.8 tonluk arabayı kaldırıyor? "manuel çöp" ben otomatiği ancak hibrit ya da elektriğe geçince alacağım mecburen. Yurtdışında çok kullandım evet avantajları var büyük ama gerekli mi? Sonuçta bir maliyet. maliyetine katlanırsan sorun yok. Amerikada şanzımanı bozuk diye araçlar çöp olurdu doğrudan. kimse almak istemezdi. çünkü yapılması 3-5 bin dolar tutardı (değişmesi). Ne kadar hacim, o kadar az stres hocam Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Mert Yeldan yazdı: 1.0 mpi 75 hp 95nm'a oy veren tek kişiyi tahmin etmek zor değil heralde ilk sayfada ikinci cevap https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/307054-10-mpi-vs-10-tsi/?do=findComment&comment=3618230 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 araba 800 900 kg ise mpi de olur. ama o kadar hafif araba kalmadığına göre tsi almak lazım. Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 Mehmet Göktürk yazdı: "manuel çöp" ben otomatiği ancak hibrit ya da elektriğe geçince alacağım mecburen. Yurtdışında çok kullandım evet avantajları var büyük ama gerekli mi? Sonuçta bir maliyet. maliyetine katlanırsan sorun yok. Amerikada şanzımanı bozuk diye araçlar çöp olurdu doğrudan. kimse almak istemezdi. çünkü yapılması 3-5 bin dolar tutardı (değişmesi). Bende dsg'yi ancak spor arabada alırım, golf 6R, Audi TT gibi. Diğer türlü ne gerek var boşa masraf kapısı Dogan Arsiray yazdı: araba 800 900 kg ise mpi de olur. ama o kadar hafif araba kalmadığına göre tsi almak lazım. Otopark'ın videosunu izledim, bir önceki polonun 1.0 mpi testini, arabada bir kaç kişi varken sollama diye birşey yapamazsın tarzında bir yorumları olmuştu. Şehir içi ortalama hız 20 kmh olduğu, dur kalk trafik olan bir yerde turbonun gerekliliğini düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Dogan Arsiray yazdı: araba 800 900 kg ise mpi de olur. ama o kadar hafif araba kalmadığına göre tsi almak lazım. https://tr.wikipedia.org/wiki/Anadol_STC-16 vardı Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek 12 Mart 2021 Yazar Paylaş 12 Mart 2021 https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/306492-düşük-hacim-atmosferik-sevdası/ Şöyle bir konu açmıştım, burda da bazı bilgiler mevcut. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Çağlar Bayur yazdı: https://tr.wikipedia.org/wiki/Anadol_STC-16 vardı hyundai accentim vardı 2001 de 928 kg idi. 82 hp ile gayet yeterliydi çok doldurmadıkça. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Ebrar Tüfek yazdı: Bende dsg'yi ancak spor arabada alırım, golf 6R, Audi TT gibi. Diğer türlü ne gerek var boşa masraf kapısı Otopark'ın videosunu izledim, bir önceki polonun 1.0 mpi testini, arabada bir kaç kişi varken sollama diye birşey yapamazsın tarzında bir yorumları olmuştu. Şehir içi ortalama hız 20 kmh olduğu, dur kalk trafik olan bir yerde turbonun gerekliliğini düşünüyorum. Ben o aracı kiralık olarak bir hafta kullandım. sorun yok. insanımız ne istiyor bilemiyorum. Ben ışıklara yaklaşırken sağımdan zar zor geçip önüme dolaşıp frene basmak açıkgözlük ise onu yapamaz pek kolay tabi. şakır şakır ford ka kullanıyor insanlar. ne oluyor üzülüyorlar mı? Dalga mı geçiliyor? "tokatlanıyorlar mı"? Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Hanımın Fiesta 1,25 trendx benzinli aracı üç aylığına evin tek aracı olmuştu. Şehir içi ve şehirler arası kullandık ailecek. Akçakoca Düzce arası kabalık rampalarında ve bolu dağında 4. Vitese aldığım da 1,6 araçlarla aynı şekilde gidiyordu. Şehir içi kırmızı ışıklarda drag yapmıyorsanız hiç sıkıntı yok. 1 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: şakır şakır ford ka kullanıyor insanlar. ne oluyor üzülüyorlar mı? Dalga mı geçiliyor? "tokatlanıyorlar mı"? Kırmızı ışıklarda drag yapmıyorsanız hiç sıkıntı yok. 12 Mart 2021 tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 12 Mart 2021 Paylaş 12 Mart 2021 Mehmet Göktürk yazdı: Ben o aracı kiralık olarak bir hafta kullandım. sorun yok. insanımız ne istiyor bilemiyorum. Ben ışıklara yaklaşırken sağımdan zar zor geçip önüme dolaşıp frene basmak açıkgözlük ise onu yapamaz pek kolay tabi. şakır şakır ford ka kullanıyor insanlar. ne oluyor üzülüyorlar mı? Dalga mı geçiliyor? "tokatlanıyorlar mı"? Görgüsüz insanlar sıkıştırabiliyor .Arabam ne kadar pahalı ve güçlüyse yolda o kadar hakkım var diye düşünen çok. Yorum bağlantısı
Recommended Posts