İçeriğe Yönlendir

1.0 MPİ vs 1.0 TSİ


Ebrar Tüfek

1.0 mpi vs 1.0 TSİ  

55 oy

Bu ankete oy verme veya sonucunu görme izniniz yok Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Çağlar Bayur
  Metin Akbal yazdı:

Istanbuldan Rize ye 2016 1.0 Ecotsi DSG Ibiza getirmiştim. Valla çok keyif aldım default_smile.png Hem ekonomik hem performanslı. DSG den korkma.

Genişlet  

rize den İstanbula XL kasa 1.3 enişte doblosu getirmiştim, en zevkli anımız, yol üstünde yediğimiz börek idi :rofl:

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Alpay Sumer yazdı:
Bak bak havalara bak [emoji23] duyan 48 lastik Tır getirmis sanır[emoji23]
Ehliyet yetmiyor [emoji16]
  Çağlar Bayur yazdı:
rize den İstanbula XL kasa 1.3 enişte doblosu getirmiştim, en zevkli anımız, yol üstünde yediğimiz börek idi :rofl:
Enişte ısmarladıysa tabi zevkli olmuştur [emoji16]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
  Metin Akbal yazdı:

Istanbuldan Rize ye 2016 1.0 Ecotsi DSG Ibiza getirmiştim. Valla çok keyif aldım default_smile.png Hem ekonomik hem performanslı. DSG den korkma.

Genişlet  

 

Abi sanayide bi komşumuzun audi a3 aracı var, mekatronik arızası oldu komple değiştirildi, 9 bin tl ye yakın bir fiyat ödedi, şu dönemde kapımdan uzak, ilerde maddi açıdan çok iyi durumda olursam o zaman alırım hiç çekinmem, yaş genç daha ilerde masraf yapacak daha önemli işler var, ona o parayı veremem saatli bomba olarak görüyorum dsgyi, tabi dediğim gibi şuanlık :)

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
  Mehmet Göktürk yazdı:

kaç para?

Genişlet  

 

150.000 tl comfortline, tsi, 4 haneli hasar kayıtlı, 

130.000 tl mpi trendline(tek seçenek) hatasız boyasız.

Km ler hemen hemen aynı ikiside manuel, mpi lpgsiz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bunların ikisi de aynı motor. mpi kullandım enteresan bir havası sesi var. Bence mpi. bi daha bulamazsın.

devirli kullanıp 5-4-3 bağırtarak kullanmayı seviyorsan mpi.

yeni araçlarda mümkün olmuyor.

Kriz derinleşirse lpg uyumlu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

1.0 TSI da da acaip bir homurdanma var. Sanırsın V6.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

turbo yok interköller yok o yo bu yok. rahat motor. rahat :)

otomatik değil. kafan rahat. bas marşa yürü git.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
  Mehmet Göktürk yazdı:

bunların ikisi de aynı motor. mpi kullandım enteresan bir havası sesi var. Bence mpi. bi daha bulamazsın.

devirli kullanıp 5-4-3 bağırtarak kullanmayı seviyorsan mpi.

yeni araçlarda mümkün olmuyor.

Kriz derinleşirse lpg uyumlu.

Genişlet  

 

Eski stil, az parçalı, arıza çıkarmaz düşüncesinin insana verdiği rahatlığı seviyorum, hemde arada güzel bir fiyat farkı var, hızlı gitme ihtiyacı olduğunda zaten onun için ayrı düşüncem var, torosa biner gibi bineceğim birşey istiyorum ben, ama nedense forumda mpi seven kimse yokmuş siz hariç :)

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

150 ile bu da gidiyor? 

 

cazibeye kapılan çok. polo ise mpi uygun.  golf olursa o zaman tsi daha iyi olabilirdi.  torosa da benzetmek haksızlık olsu. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
  Mehmet Göktürk yazdı:

150 ile bu da gidiyor? 

 

cazibeye kapılan çok. polo ise mpi uygun.  golf olursa o zaman tsi daha iyi olabilirdi.  torosa da benzetmek haksızlık olsu. 

Genişlet  

 

Poloyu gömdüğümden değil hocam, sadece üzerindeki motordan bahsediyorum, toros çok sağlam araba. Torosu sağlamlık terimi gibi kullandım yani. Aynı hacimde daha düşük basınç, daha düşük güç bana güven veriyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

Olayın ekonomik yönü mpi, performans yönü ise tsi bakar.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
  Ozkan çoban yazdı:

Olayın ekonomik yönü mpi, performans yönü ise tsi bakar.

Genişlet  

 

Tam olarak ekonomik amaçlı kullanım, performans ihtiyacı olan birisi zaten 1 litre turbo araçla o ihtiyacını karşılayamaz.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Hacı Şenyurt yazdı:

Tansu bey merhaba. Kışlık lastikler takılı ve biliyorsunuz ben pek şehir içi kullanmıyorum. Ve buralar 2 aydır felan sabahları -5 in üzerini pek görmüyor. Anlık tuketimler 20 lt lerle başlayıp 6 lt kere dusuyor. Akşam donustede sıcaklık 0 in altına inmiyor ama 7 dereceye de çıkmıyordu. Sebep budur büyük ihtimal. Şimdi sıcaklıklar tekrar artacak ve yazlık lastiklere Nisan'da gecegiz. Bakalım ortalama nasıl olacak. 27.000 km ortalamam 6.3.

Genişlet  

Merhaba abi. Yani 0,5lt lastiklerden diye düşünsek 5,8’e düşer. Şehir dışı sürüş stili etkili tabi. Ben otoyol’da 4,5 yapıyorum ama biraz daha hızlan yavaş devlet yolunda 5lt olsa bu, siz de biraz daha sert hızlan, yavaşla, rampalarda hız azaltmama yapıyor olsanız bunu 5,8’e çıkarmak mümkündür. 
 

ben şehir içinde motor sıcaklığını zaten yükseltemiyorum ama uzun yolda sürekli çalışan motorda sıcaklık bu kadar etkiler mi bilemedim. 
 

şu an yoğun istanbul trafiğinde 4,4lt’de sürüyorum. Hanım da etkili tabi. Yazın 3,7’lere falan düşürmeyi planlıyorum. Siz uzun yol yapıyorsanız keşke turbolu bir araba verseymiş şirket. Daha rahat ederdiniz. 

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
  Ebrar Tüfek yazdı:

 

Tam olarak ekonomik amaçlı kullanım, performans ihtiyacı olan birisi zaten 1 litre turbo araçla o ihtiyacını karşılayamaz.

Genişlet  

Pistte olmadığımızı hatırlarsak karşılar merak etmeyin,  1.0 turbo üniteli bir motordan dahi sadece soft bir yazılımla 160-170 ps güç alınabiliyor örneğin; (fiesta black 1.0 gtdi)  bununda çok çok yeterli olduğunu düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Merhaba abi. Yani 0,5lt lastiklerden diye düşünsek 5,8’e düşer. Şehir dışı sürüş stili etkili tabi. Ben otoyol’da 4,5 yapıyorum ama biraz daha hızlan yavaş devlet yolunda 5lt olsa bu, siz de biraz daha sert hızlan, yavaşla, rampalarda hız azaltmama yapıyor olsanız bunu 5,8’e çıkarmak mümkündür. 
 

ben şehir içinde motor sıcaklığını zaten yükseltemiyorum ama uzun yolda sürekli çalışan motorda sıcaklık bu kadar etkiler mi bilemedim. 
 

şu an yoğun istanbul trafiğinde 4,4lt’de sürüyorum. Hanım da etkili tabi. Yazın 3,7’lere falan düşürmeyi planlıyorum. Siz uzun yol yapıyorsanız keşke turbolu bir araba verseymiş şirket. Daha rahat ederdiniz. 

Genişlet  

Gerçi kış lastiği uzun yolda tüketime 0,5’ten daha fazla etkimediyormolabilir

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Gerçi kış lastiği uzun yolda tüketime 0,5’ten daha fazla etkimediyormolabilir

Genişlet  

Düzeltiyorum. Etkiliyor olabilir :) lastik uzun yolda daha fazla ısınır. Zaten yumuşak hamur. Daha da yumuşar, sürtünme direnci artar

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Şehir içinde akıcı trafikte kullanılacaksa, rampa çıkışları olacaksa tsi, daha çok düz yolda, trafikte kullanılacaksa mpi. Neden mpi? Çünkü turboya gerek olmuyor. Faydasını göremiyorsun. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Mert Gulkokan yazdı:

1.2 tsi 1400 devirde maksimum torkunu veriyor düz de olsa rampalı da olsa her şekilde turbosu gerekli

Genişlet  

Neden o zaman turbolu araçlar istanbul trafiğinde atmosferikle yakın tüketimlere sahip? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Neden o zaman turbolu araçlar istanbul trafiğinde atmosferikle yakın tüketimlere sahip? 
Tüketimden bahsetmemiş ki burda :)

Her türlü TSI a ihtiyacın olacak denmiş.

Ayrıca Cruze de İstanbul trafiğinde 4.8 litre yakıyor mesela :)

1.4T Astra 1.6 benzinli Astra dan 1 litre civarı daha az tüketime sahip İstanbul trafiğinde. Bende bir hipotez atayım ortaya. Ayni guzergahta ayni sartlarda kaç tane turbolu ve atmosferik kıyası gördüysem artık ;)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Aynı hacim turbolu araç doğru kullanılırsa her zaman daha az yakar.

Ayrıca 1.5 Corolla çok yavaş. :D 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Selim Bilgin yazdı:

Aynı hacim turbolu araç doğru kullanılırsa her zaman daha az yakar.

Ayrıca 1.5 Corolla çok yavaş. :D 

Genişlet  

Corolla 1.5’i unutturmayalım 😁 

 

  Metin Akbal yazdı:

Tüketimden bahsetmemiş ki burda :)

Her türlü TSI a ihtiyacın olacak denmiş.

Ayrıca Cruze de İstanbul trafiğinde 4.8 litre yakıyor mesela :)

1.4T Astra 1.6 benzinli Astra dan 1 litre civarı daha az tüketime sahip İstanbul trafiğinde. Bende bir hipotez atayım ortaya. Ayni guzergahta ayni sartlarda kaç tane turbolu ve atmosferik kıyası gördüysem artık ;)

Genişlet  

Başlık sahibinn amacı güç değil ki, ekonomi :) 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
  Mert Gulkokan yazdı:

1.2 tsi 1400 devirde maksimum torkunu veriyor düz de olsa rampalı da olsa her şekilde turbosu gerekli

Genişlet  

 

1.0 tsi 2000 devirde maksimum tork veriyor, buda 1.2 kadar olmasa da gayet iyi.

 

 

  Selim Bilgin yazdı:

Aynı hacim turbolu araç doğru kullanılırsa her zaman daha az yakar. 

Genişlet  

 

Abi bende bunu söylemiştim, düşük hacim sevdalığı diye bi konu açtığımda ama iş öyle değilmiş. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...