İçeriğe Yönlendir

Almanya'da Yaşam


Mustafa Yenigün

Recommended Posts

Erdem Doğan
Çağlar Bayur yazdı:

gözün kapalı geri vitesle bile geçersin yahu

 

280 euro verince adamın gözleri faltaşı gibi oluyormuş :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Yol hizi ne ise onunla gidin. Bir arkadasim 50lik yolda 45 ile gittigi icin kaldi direksiyon sinavindan. Aynalar cok onemli. Aynalari gerektigi yerde hep kontrol edin. Omuz bakisi da cok onemli. Serit degistirirken ve donuslerde mutlaka omuz bakisi yapin. Arabadan inerkende kapiyi sag elle acin. Acmadan arkadan gelen varmi diye bakarak (aynadan degil) kontrol edin. Tabelalara da dikkat edin. Dur isareti oldugu yerde mutlaka kuralina gore durun. Sagdan gelenin onceligine dikkat edin. Otobuslere dikkat edin. Duraktan cikacaklari zaman sinyal verirler. Kesinlikle yol verin. Durakta duruyorsa önunden yaya cikabilecegini hesap ederek sollayin

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erdem Doğan yazdı:

 

280 euro verince adamın gözleri faltaşı gibi oluyormuş :)

izmir den rodosa ayak bastı parası anca.. tek kişi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

Güncel ve güzel haber, yazılı sınavı 2 yanlış ve 8 puan ile geçtim. Aslında cevabını bildiğim sorulardı, hatasız geçebilirdim. Nasıl oluyor diye düşünürdüm, oluyormuş :) Birkaç hafta sonra direksiyon sınavı olacak. Tecrübeli olanların önerilerini bekliyorum. Kurstan 1 ders almak istiyorum, nelere dikkat edeyim, neleri sorayım? Sınav güzergahı çok büyük olmayan bir şehir merkezi. Daha önce girenleri otobana bile çıkarmamışlar. Sınav 45-50 dk diyor ama jüri emin olunca 20 dk da bitiriyormuş. Genel tavsiyelerde yavaş kullanın deniliyor. Ne kadar hızlı gidersek o kadar ihtimal artacak sanırım. Evet, dinliyorum :)

 

Direksiyon sınavı ile ilgili pek diyebileceğim bir şey yok ama sanırım kurallara maksimumda dikkat etmek yerinde olur. Hatalar konusunda buradakiler kadar toleranslı olacaklarını sanmıyorum.

Berlin'de taksiye bindim sabahın 4'ü falan.. Taksici otobüs ve taksiler için şeritle bölünmüş yoldan gidiyor. Virajlarda hiç dışarı taşma falan yok. Dedim ortalık bomboş neden o kadar uğraşıyorsun, bas git. Ehliyetimi kaptırmak istemem, geri alması da çok zor minvalinde bir şeyler söylemişti. Yine üniversitedeki bir öğretim görevlisi arkadaşım boş bulunup bisikletiyle kırmızı ışık ihlali yaptı diye anında ceza yemişti. Aynısını Ankara'da ben yaptmıştım (çocukken) polis "bu sana ders olsun" diye sibobu söküp ön lastiğin havasını indirmişti :D

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Yurdaer Elay yazdı:

 

Direksiyon sınavı ile ilgili pek diyebileceğim bir şey yok ama sanırım kurallara uymak en önemli kriter olur. Hatalar konusunda buradaki kadar toleranslı olacaklarını sanmıyorum.

Berlin'de taksiye bindim sabahın 4'ü falan.. Taksici otobüs ve taksiler için şeritle ayrılmış bölünmüş yoldan gidiyor. Tüm virajlarda hiç şerit ihlali yapmıyor. Dedim ortalık bomboş neden o kadar uğraşıyorsun, bas git. Ehliyetimi kaptırmak en son isteyeceğim şey gibi bir şeyler söylemişti. Yine üniversitedeki bir öğretim görevlisi arkadaşım boş bulunup bisikletiyle kırmızı ışık ihlali yaptı diye anında ceza yemişti. Aynısı Ankara'da ben yaptmıştım (çocukken) polis bu sana ders olsun diye sibobu söküp ön lastiğin havasını indirmişti :D

 

Bisiklet ile yapılan kural ihlalleri, varsa direkt ehliyetinize işleniyor araba ile yapılmış gibi.. Alkollü bisiklet sürmek bile yasak.. İlk geldiğimde karşıdan karşıya geçerken yaya ya kırmızı yandı, hemen hızlanıp yolun karşısına attım kendimi. Bir siren sesi geldi, aha dedim polis gördü ceza yazacak. Az ilerde durdu araçtan indi bisikletli birini durdurdu. Adam bisiklet kullanırken telefonla konuşuyormuş, ceza yazdılar hemen 😂

Çağlar Bayur yazdı:

izmir den rodosa ayak bastı parası anca.. tek kişi...

 

O paraya öküz pardon araba alırız burda 😂

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Belki abes bir soru olacak ama yazılı sınava Almanca mı giriliyor yoksa alternatif dillerde de girilebiliyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yurdaer Elay yazdı:

Belki abes bir soru olacak ama yazılı sınava Almanca mı giriliyor yoksa alternatif dillerde de girilebiliyor mu?

Tam bunu düşünüyordum.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
Belki abes bir soru olacak ama yazılı sınava Almanca mı giriliyor yoksa alternatif dillerde de girilebiliyor mu?
Yazılı sınava içlerinde Türkçe'nin de olduğu bir çok dilde girilebiliyor. Ancak direksiyon sınavı Almanca.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
Güncel ve güzel haber, yazılı sınavı 2 yanlış ve 8 puan ile geçtim. Aslında cevabını bildiğim sorulardı, hatasız geçebilirdim. Nasıl oluyor diye düşünürdüm, oluyormuş [emoji4] Birkaç hafta sonra direksiyon sınavı olacak. Tecrübeli olanların önerilerini bekliyorum. Kurstan 1 ders almak istiyorum, nelere dikkat edeyim, neleri sorayım? Sınav güzergahı çok büyük olmayan bir şehir merkezi. Daha önce girenleri otobana bile çıkarmamışlar. Sınav 45-50 dk diyor ama jüri emin olunca 20 dk da bitiriyormuş. Genel tavsiyelerde yavaş kullanın deniliyor. Ne kadar hızlı gidersek o kadar ihtimal artacak sanırım. Evet, dinliyorum [emoji4]
Hayırlı olsun default_smile.png

Direksiyon sınavı için tek ders bence yeterli olmayacaktır. Tabii siz bilirsiniz. Eğer öğretilmesi o derse sığmayan ya da unutulan bir kural varsa, bilmediğiniz için sınavda kalırsınız.

Sınava dışarıda başlama ihtimaliniz var. Motor kapağını açıp size bazı sorular sorabilirler. Benzer şekilde lastik için minimum diş derinliği gibi sorular gelebilir. Cam suyu ve soğutma suyu, antifiriz soruları gelebilir.

Gözlük vs. kullanıyorsanız yani göz raporunuzda yazıyorsa yanınıza alın, yoksa sınava giremezsiniz.

Araca bindiğinizde koltuk, direksiyon ve aynalar her ne kadar ayarlı olsa da, ayarlar gibi yapın.

Emniyet kemerinizi takın, yan ve arka koltuktaki kemerleri de kontrol edin.

Gidelim dediklerinde, omuz bakışı ve sinyal olmadan kesinlikle harekete geçmeyin. Hız sınırlarına dikkat edin, yüzde 10luk toleransı kesinlikle kullanmayın. 50 hız sınırını olan bir yerde, 30 tabelası görürseniz ama tabelanın altında küçük yazı ile hafta içi 8-14 arası geçerlidir gibi bir yazı varsa, gün ve saate göre dikkate alın. İnşaat alanlarında genelde 30 tabelası vardır ama olmaması durumunda da 30'a düşün. Gerekirse inşaat nedeniyle 30'a düştüm dersiniz.

Dönüş ve şerit değişikliklerinde sinyal ve omuz bakışını unutmayın, tabii ayna sıralamasını da. Tabelaları iyi öğrenin, özellikle "tüm kavşaklarda öncelikli olduğunuzu gösteren" ya da "sadece sonraki kavşakta öncelikli olduğunuzu gösteren" tabelaları kaçırmayın. Öncelik sizde ise, yandan gelene nezaketen yol vermeyin, trafik akışını bozmaktan kalırsınız. Hiç tabela ve öncelik belirtmesi olmayan ara sokaklarda, sağ öncelikli kuralını unutmayın. Sağdan gelen biri olsun ya da olmasın, kontrol için yol ağzına yaklaşırken yolun iyice sağına yanaşın, böylece sağdan gelip sizin geldiğiniz yola dönecek biri varsa, hem öncelik tanımış olacaksınız, hem de yolunu kapatmamış olacaksınız.

Gidiş geliş bir ara sokakta giderken, sizin tarafınızda park etmiş biri varsa, aynı anda karşıdan gelen biri de varsa, öncelikli davranmayın. Öncelik kendi tarafı boş olandadır. Durup yol verdikten sonra yeniden hareket ederken sinyal ve omuz bakışını unutmayın.

Sarı trafik ışığında hızlanıp geçmeyin. Üç şeritli bir yolda, en sağ düz gidiyor, soldaki iki şerit birden sola dönüyorsa ve size düz giderken sola döneceğiz derlerse, iki kere şerit değiştirip en sola gitmeyin. Gideceğiniz yöne dönen ilk şerite geçmeniz yeterlidir. Fazlası kalmaya sebep olabilir. Asla düz çizgi üstünden şerit değiştirmeyin.

Bisikletlilere dikkat edin. Yaya geçitlerine yaklaşırken çok dikkat edin. Yayanın geceği belli ise ama daha geçide varamamışsa bile yavaşlayıp yol verin. Asla hızlanıp yayadan önce geçmeye çalışmayın.

Trafik ışıklarında dur çizgisini geçmeyin. Stop tabelasında yolda kimse olmasa bile durun, en az 2 saniye bekleyin, öyle devam edin.

Yeşil ok tabelasını iyi öğrenin. Yaya bölgesi olan yerlerde 8km hızı geçmeyin, yani birinci viteste freni bıraktığınızda 6-8 yapacaktır, o hızda gidin.

Panik freni sınavda hep yaptırılır. Fren sonrası yapmanız gereken hareketleri öğrenin.

Dik ya da paralel park yaptıracaklardır.

Trafikte durduğunuzda öndeki araçla, lastiklerinin yere değdiği noktayı görecek kadar mesafe bırakın.

Işıklı 4 yol ağızlarında, size ve karşıya aynı anda yeşil yandığında öncelik sırasını öğrenin.

Otobanlarda çıkacağınız yeri söylediklerinde, çıkış tabesı 300m gösterdiğinde sinyal vermeye başlayın.

Otobandan şehir içine girdiğinizde, hız sınırı işareti olmasa bile, şehir adını gösteren sarı tabelayı gördüğünüzde hızınızı 50'ye düşürün.

Bazı sokak aralarında olan 4 yol ağızlarında hangi yöne gitmeniz gerektiğini özellikle söylemezler. Ama karşı ve sağda girilmez tabelası varsa, sormadan otomatik olarak sola dönmenizi beklerler.

Sokak arasında giderken, aracından çıkan, aracın çevresinde olan bir yaya varsa, gerekirse adam çekilene kadar durun ya da adım hızına kadar yavaşlayıp geçin.

Size şu yöne dön demedikleri sürece düz gitmenizi beklerler. Bazen düz giden bir şerit, biraz sonra sola dönmesi zorunlu şerit olabiliyor. Böyle durumlarda sormadan düz devam eden şeride geçmenizi beklerler.

Duraklarda duran otobüslerin yanından geçerken adım hızına düşün, böylece otobüsün önünden fırlayacak bir yaya için riski azaltırsınız.

Sınav bitip araçtan inerken, sol elinizle kapının tutma yerini, sağ elinizle de kapı açma kolunu tutun. Böylece vücudunuz zorunlu olarak sola dönmüş olacak. Bu şekildeyken arkadan gelen var mı görürsünüz, bakın ve kapıyı öyle açın.

Sınav görevlisine çok iyi kullandığınızı ispatlamaya yarayacak hiçbir şey yapmanızı tavsiye etmem, onlar için önemli olan kurallara ne kadar uyuduğunuz.

Unutmadan, sınavda iki el de hep direksiyonda olacak.

Son önerim ise, direksiyon hocası sınav güzergahı olabilecek bir bölgede sizi eğiteceği için telefonunuzda google maps'in zaman ve konum kaydeden özelliğini açın. Sonradan aynı bölgelere kendi aracınızla gidip tekrar çalışabilirsiniz.

Şimdiden başarılar default_smile.png






  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

Bisiklet ile yapılan kural ihlalleri, varsa direkt ehliyetinize işleniyor araba ile yapılmış gibi..

yahu yaşanmaz orada, ben de diyorum videolarda ne kadar düzenli sürüyorlar bu bisikletleri diye,bizde her kaldırım köşesinden fırlyanlar var, pilli scooter da mı aynı acaba ceza anlamında?

Mustafa Yenigün yazdı:

Gidiş geliş bir ara sokakta giderken, sizin tarafınızda park etmiş biri varsa, aynı anda karşıdan gelen biri de varsa, öncelikli davranmayın. Öncelik kendi tarafı boş olandadır. Durup yol verdikten sonra yeniden hareket ederken sinyal ve omuz bakışını unutmayın.

ben bunu feriköy de uygulayıp durunca, arkamdaki beni solluyor ama bilemedim...

Mustafa Yenigün yazdı:

Sınav bitip araçtan inerken, sol elinizle kapının tutma yerini, sağ elinizle de kapı açma kolunu tutun. Böylece vücudunuz zorunlu olarak sola dönmüş olacak.

pöjoğ kapısnın böyle açarsak belimiz çatırdar yahu

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Çağlar Bayur yazdı:

yahu yaşanmaz orada, ben de diyorum videolarda ne kadar düzenli sürüyorlar bu bisikletleri diye,bizde her kaldırım köşesinden fırlyanlar var, pilli scooter da mı aynı acaba ceza anlamında?

ben bunu feriköy de uygulayıp durunca, arkamdaki beni solluyor ama bilemedim...

 

Selektör, korna da cabası.. Benim de en korktuğum şey yaya geçitlerinde yayaya yol verirken arkadan gelenin durmaması.. O yüzden hep durmadan önce kontrol ederim arkadan biri geliyor mu diye.. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Yurdaer Elay yazdı:

O yüzden hep durmadan önce kontrol ederim arkadan biri geliyor mu diye.. 

Kaza arkadan gelenin sizin yol vereceğinizi kestiremeyip radyoya dalması gibi saçma bir sebepten bile çıkabiliyor o konularda. Bir de önde ki yayaya yol verdi diye arkadan yol verene küfredenler korna çalanlar var. Direkt arabadan iniyorum hal hatır sormak için. Trafik adabı da bir yere kadar :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Çağrı Alaf yazdı:

Kaza arkadan gelenin sizin yol vereceğinizi kestiremeyip radyoya dalması gibi saçma bir sebepten bile çıkabiliyor o konularda. Bir de önde ki yayaya yol verdi diye arkadan yol verene küfredenler korna çalanlar var. Direkt arabadan iniyorum hal hatır sormak için. Trafik adabı da bir yere kadar :D 

 

Haklısınız.. Benim en büyük endişem durmayıp yayaya çarpma ihtimali.. Özellikle yaşlı insanların (yayaların) reflekslerinin zayıf olduğunu hesaba katarak maksimumda dikkat etmek lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mustafa Yenigün yazdı:

Hayırlı olsun default_smile.png

Direksiyon sınavı için tek ders bence yeterli olmayacaktır. Tabii siz bilirsiniz. Eğer öğretilmesi o derse sığmayan ya da unutulan bir kural varsa, bilmediğiniz için sınavda kalırsınız.

Sınava dışarıda başlama ihtimaliniz var. Motor kapağını açıp size bazı sorular sorabilirler. Benzer şekilde lastik için minimum diş derinliği gibi sorular gelebilir. Cam suyu ve soğutma suyu, antifiriz soruları gelebilir.

Gözlük vs. kullanıyorsanız yani göz raporunuzda yazıyorsa yanınıza alın, yoksa sınava giremezsiniz.

Araca bindiğinizde koltuk, direksiyon ve aynalar her ne kadar ayarlı olsa da, ayarlar gibi yapın.

Emniyet kemerinizi takın, yan ve arka koltuktaki kemerleri de kontrol edin.

Gidelim dediklerinde, omuz bakışı ve sinyal olmadan kesinlikle harekete geçmeyin. Hız sınırlarına dikkat edin, yüzde 10luk toleransı kesinlikle kullanmayın. 50 hız sınırını olan bir yerde, 30 tabelası görürseniz ama tabelanın altında küçük yazı ile hafta içi 8-14 arası geçerlidir gibi bir yazı varsa, gün ve saate göre dikkate alın. İnşaat alanlarında genelde 30 tabelası vardır ama olmaması durumunda da 30'a düşün. Gerekirse inşaat nedeniyle 30'a düştüm dersiniz.

Dönüş ve şerit değişikliklerinde sinyal ve omuz bakışını unutmayın, tabii ayna sıralamasını da. Tabelaları iyi öğrenin, özellikle "tüm kavşaklarda öncelikli olduğunuzu gösteren" ya da "sadece sonraki kavşakta öncelikli olduğunuzu gösteren" tabelaları kaçırmayın. Öncelik sizde ise, yandan gelene nezaketen yol vermeyin, trafik akışını bozmaktan kalırsınız. Hiç tabela ve öncelik belirtmesi olmayan ara sokaklarda, sağ öncelikli kuralını unutmayın. Sağdan gelen biri olsun ya da olmasın, kontrol için yol ağzına yaklaşırken yolun iyice sağına yanaşın, böylece sağdan gelip sizin geldiğiniz yola dönecek biri varsa, hem öncelik tanımış olacaksınız, hem de yolunu kapatmamış olacaksınız.

Gidiş geliş bir ara sokakta giderken, sizin tarafınızda park etmiş biri varsa, aynı anda karşıdan gelen biri de varsa, öncelikli davranmayın. Öncelik kendi tarafı boş olandadır. Durup yol verdikten sonra yeniden hareket ederken sinyal ve omuz bakışını unutmayın.

Sarı trafik ışığında hızlanıp geçmeyin. Üç şeritli bir yolda, en sağ düz gidiyor, soldaki iki şerit birden sola dönüyorsa ve size düz giderken sola döneceğiz derlerse, iki kere şerit değiştirip en sola gitmeyin. Gideceğiniz yöne dönen ilk şerite geçmeniz yeterlidir. Fazlası kalmaya sebep olabilir. Asla düz çizgi üstünden şerit değiştirmeyin.

Bisikletlilere dikkat edin. Yaya geçitlerine yaklaşırken çok dikkat edin. Yayanın geceği belli ise ama daha geçide varamamışsa bile yavaşlayıp yol verin. Asla hızlanıp yayadan önce geçmeye çalışmayın.

Trafik ışıklarında dur çizgisini geçmeyin. Stop tabelasında yolda kimse olmasa bile durun, en az 2 saniye bekleyin, öyle devam edin.

Yeşil ok tabelasını iyi öğrenin. Yaya bölgesi olan yerlerde 8km hızı geçmeyin, yani birinci viteste freni bıraktığınızda 6-8 yapacaktır, o hızda gidin.

Panik freni sınavda hep yaptırılır. Fren sonrası yapmanız gereken hareketleri öğrenin.

Dik ya da paralel park yaptıracaklardır.

Trafikte durduğunuzda öndeki araçla, lastiklerinin yere değdiği noktayı görecek kadar mesafe bırakın.

Işıklı 4 yol ağızlarında, size ve karşıya aynı anda yeşil yandığında öncelik sırasını öğrenin.

Otobanlarda çıkacağınız yeri söylediklerinde, çıkış tabesı 300m gösterdiğinde sinyal vermeye başlayın.

Otobandan şehir içine girdiğinizde, hız sınırı işareti olmasa bile, şehir adını gösteren sarı tabelayı gördüğünüzde hızınızı 50'ye düşürün.

Bazı sokak aralarında olan 4 yol ağızlarında hangi yöne gitmeniz gerektiğini özellikle söylemezler. Ama karşı ve sağda girilmez tabelası varsa, sormadan otomatik olarak sola dönmenizi beklerler.

Sokak arasında giderken, aracından çıkan, aracın çevresinde olan bir yaya varsa, gerekirse adam çekilene kadar durun ya da adım hızına kadar yavaşlayıp geçin.

Size şu yöne dön demedikleri sürece düz gitmenizi beklerler. Bazen düz giden bir şerit, biraz sonra sola dönmesi zorunlu şerit olabiliyor. Böyle durumlarda sormadan düz devam eden şeride geçmenizi beklerler.

Duraklarda duran otobüslerin yanından geçerken adım hızına düşün, böylece otobüsün önünden fırlayacak bir yaya için riski azaltırsınız.

Sınav bitip araçtan inerken, sol elinizle kapının tutma yerini, sağ elinizle de kapı açma kolunu tutun. Böylece vücudunuz zorunlu olarak sola dönmüş olacak. Bu şekildeyken arkadan gelen var mı görürsünüz, bakın ve kapıyı öyle açın.

Sınav görevlisine çok iyi kullandığınızı ispatlamaya yarayacak hiçbir şey yapmanızı tavsiye etmem, onlar için önemli olan kurallara ne kadar uyuduğunuz.

Unutmadan, sınavda iki el de hep direksiyonda olacak.

Son önerim ise, direksiyon hocası sınav güzergahı olabilecek bir bölgede sizi eğiteceği için telefonunuzda google maps'in zaman ve konum kaydeden özelliğini açın. Sonradan aynı bölgelere kendi aracınızla gidip tekrar çalışabilirsiniz.

Şimdiden başarılar default_smile.png
 

 

Tam aradığım kısa kısa bilgiler.. Aslında hepsi bildiğimiz şeyler ama unutmamak için tekrar tekrar okuyup uygulamak gerekir. Sınav güzergahı sabit ise, mutlaka birkaç kere gidip sürüş yaparım.


Genelde sınavlar zor oluyormuş ancak kolay geçtiği de oluyor. Tamamen sınava giren görevlide bitiyor iş. Almanya'ya gelene kadar araba kullanmayan arkadaşım 20dk da almış ehliyeti. Üstelik ne ingilizce ne almanca biliyor. Bilmediği kelimeleri de görevli öğretmiş. Kornaya bas dediği anlamayınca, düt düt dedi diyor. Dörtlü flaşör için bip bip diyerek göstermiş. Biraz turladıktan sonra L park yaptırıp tamam demiş. Umarım bana da zorlamayacak bir görevli denk gelir.

 

Cuma sabah için 2 ders randevu yaptım. Kurs hocası Türk. Bakalım destek mi olacak yoksa köstek mi :) Genelde toprak toprağı gurbette sever derlermiş :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
 
Tam aradığım kısa kısa bilgiler.. Aslında hepsi bildiğimiz şeyler ama unutmamak için tekrar tekrar okuyup uygulamak gerekir. Sınav güzergahı sabit ise, mutlaka birkaç kere gidip sürüş yaparım.

Genelde sınavlar zor oluyormuş ancak kolay geçtiği de oluyor. Tamamen sınava giren görevlide bitiyor iş. Almanya'ya gelene kadar araba kullanmayan arkadaşım 20dk da almış ehliyeti. Üstelik ne ingilizce ne almanca biliyor. Bilmediği kelimeleri de görevli öğretmiş. Kornaya bas dediği anlamayınca, düt düt dedi diyor. Dörtlü flaşör için bip bip diyerek göstermiş. Biraz turladıktan sonra L park yaptırıp tamam demiş. Umarım bana da zorlamayacak bir görevli denk gelir.
 
Cuma sabah için 2 ders randevu yaptım. Kurs hocası Türk. Bakalım destek mi olacak yoksa köstek mi [emoji4] Genelde toprak toprağı gurbette sever derlermiş [emoji4]
Benim direksiyon hocam şöyle bir uygulama yapıyordu. Arka arkaya ders alacak öğrencilere aynı saate randevu veriyordu. İlk ders alacak direksiyona, diğeri arka koltuğa geçiyordu. Böylece kullanmasa da tüm kuralları, detayları ve güzergahları da görüyordu. Direksiyon hocanızdan bu tip bir uygulama da rica edebilirsiniz. Hep cebinizden ek para çıkmaz, hem de kendinizi biraz daha geliştirme şansınız olur.

Sınav konusuna gelirsek, evet biraz şans işi. Benim sınavım da çok uzun sürmedi. Ama güzergah hep aynı olmuyor. Sınav yetkilisinin keyfi nereye gitmek isterse orası oluyor. Bu arada direksiyon hocaları, sınav yetkililerini tanıyor. Bu nedenle siz arabayı kullanırken arabada bir sohbet ortamı oluyor, tabii siz hariç default_smile.png Bu da sizi biraz rahatlatır.

Sınava da aynı hoca ile gireceğiniz için Türk hocalar genelde öğrencilerine sınavda göz ucu ile elime bak falan diyor. Örneğin farketmeden hızlandıysanız, arkadan görünmeden yavaşla yada duruma göre hızlan işareti yapıyor.

Aslında kuralları kafanızda tam oturtursanız hiçbir desteğe ihtiyacınız olmaz.

Hocanın Türk olması bence avantaj. Türkiye'den gelenlerin klasik alışkanlıklarını biliyorlar. Ona göre eğitim veriyorlar.

Şunu da eklemeyi unutmayayım.

https://youtube.com/c/FischerAcademyGmbH

Bu bir sürücü kursu sayfası, gerçek sınav ve sınav denemesi videolarını kesinlikle izleyin.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mustafa Yenigün yazdı:

Benim direksiyon hocam şöyle bir uygulama yapıyordu. Arka arkaya ders alacak öğrencilere aynı saate randevu veriyordu. İlk ders alacak direksiyona, diğeri arka koltuğa geçiyordu. Böylece kullanmasa da tüm kuralları, detayları ve güzergahları da görüyordu. Direksiyon hocanızdan bu tip bir uygulama da rica edebilirsiniz. Hep cebinizden ek para çıkmaz, hem de kendinizi biraz daha geliştirme şansınız olur.

 

Pandemi sebebiyle bunu kabul edeceklerini sanmıyorum 😕 Aslında iyi olurdu birkaç eğitime katılmak.

 

Link için teşekkürler, mutlaka izleyeceğim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
 
Pandemi sebebiyle bunu kabul edeceklerini sanmıyorum [emoji53] Aslında iyi olurdu birkaç eğitime katılmak.
 
Link için teşekkürler, mutlaka izleyeceğim.
Biz de pandemide yaptık :) Maskeliydik hepimiz. Tabii direksiyon hocasının kararına kalmış.
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mustafa Yenigün yazdı:

Biz de pandemide yaptık :) Maskeliydik hepimiz. Tabii direksiyon hocasının kararına kalmış.


O zaman yarin bir sorayim hoca tamam derse giderim mutlaka. 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Hoca kabul etti, yarın sabah karga .ok yemeden başka birinin eğitimine katılacağım.

 

Bu arada dün bu videoyu izledim. Omuz bakışı bu kadar gerekli mi, yoksa eleman abartmış mı? Önünden çok arkasına bakıyor neredeyse. Tamam 90 derece sola sağa dönerken yaya veya bisiklet olabilecek yollarda bakmayı anlarım da, düz yolda sol şeride geçerken omuz bakışına ne gerek var? Şehiriçi olmayan yolda, zaten geçtiğimiz noktada yaya yada bisiklet olamaz ki? Hocadan her cevabı alamam muhtemelen, o yüzden önce buradan sormak istedim :) @Mustafa Yenigün

 

https://www.youtube.com/watch?v=ynmo_9cPI7Q

 

 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Erdem Doğan yazdı:

Tamam 90 derece sola sağa dönerken yaya veya bisiklet olabilecek yollarda bakmayı anlarım da, düz yolda sol şeride geçerken omuz bakışına ne gerek var?

 

Kör nokta olayı sanırım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Yurdaer Elay yazdı:

 

Kör nokta olayı sanırım.

18:25 de sol şeride geçerken kör nokta yokki :) veya bir gidiş bir geliş yolda, sola dönüş için ek şerit açılıyor, yine omuz bakışı yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün
Hoca kabul etti, yarın sabah karga .ok yemeden başka birinin eğitimine katılacağım.
 
Bu arada dün bu videoyu izledim. Omuz bakışı bu kadar gerekli mi, yoksa eleman abartmış mı? Önünden çok arkasına bakıyor neredeyse. Tamam 90 derece sola sağa dönerken yaya veya bisiklet olabilecek yollarda bakmayı anlarım da, düz yolda sol şeride geçerken omuz bakışına ne gerek var? Şehiriçi olmayan yolda, zaten geçtiğimiz noktada yaya yada bisiklet olamaz ki? Hocadan her cevabı alamam muhtemelen, o yüzden önce buradan sormak istedim [emoji4] [mention=41675]Mustafa Yenigün[/mention]
 

 
 
Omuz bakışı maalesef önemli, şimdiden alışın. Artık yeni araçlarda Blis vs. gibi bir sürü kör nokta engelleyici ya da şerit değiştirirken otomatik engelleyen sistemler var. Ancak olmayan bir araçta, Almanya sizden kör nokta uyarı sistemi olmanızı bekliyor.

Burada sadece araba diye düşünmeyin, özellikle bisikletler, bisiklet olmayınca normal yola inip gitme hakkına sahipler. Aynı zamanda elektrikli scooter sahipleri de. Maalesef bisiklete çarpmak burada başınıza gelebilecek en kötü şeylerden biri olduğu için de, sürücüler mümkün olduğu kadar dikkat ediyor. Böyle olunca da bisikletliler aşırı rahat hareket ediyor. Bir kaç saniye önce kaldırımdaki bisiklet yolunda giden bir bisikletli, yol bitince bir anda şeride iniyor. İki saniye önce aynadan baktığınızda orada yokken, şerit değiştirmeye başladığınızda yanınızda oluyor. Bu tip durumlarda kazayı önlemenin tek yolu omuz bakışı.

Bizlere garip gelmesi normal, çünkü ciddi ciddi kafayı arkaya çeviriyoruz. O sırada da araba devam ediyor. Önce ani bir trafik sıkışıklığı olsa, arkadan çarpmak an meselesi oluyor. Ama dediğim gibi, bu önlemler hem sizi, hem de trafikteki diğer kişileri korumak için yazılmış kurallar. O nedenle omuz bakışını aynen o şekilde yapmanız gerekiyor.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün

Bu arada videoyu şimdi tam olarak izleyebildim. Gerçek sınavı simüle etmişler, sonunda da sınav sorumlusu hatalarını tek tek anlatmış. Gerçek sınav olsaydı, Stop tabelasında durmadığı ve otobanda takip mesafesini çok yakın tuttuğu için kalırdı herhalde.

Öyle ya da böyle, izlerken cidden sınav bitmiyor gibi geliyor ama kendiniz sınavdayken bu kadar yavaş geçmiyor.

Omuz bakışlarının tamamı doğru, hatta bazı yerlerde bakmadığı için turuncu mesajı gösteriyorlar.

Eğitim alırken bize öğretilenleri yapmayanları direksiyon hocama gösterdiğimde, kısa bir cevap vermişti : Onların ehliyeti var, senin yok :)

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Yani istisnasız her dönüşte omuz bakışı mı yapacağız :) 

 

Stop tabelasında 2 saniye durmak gerekiyor sanırım. 21-22 diye sayıp devam et diyorlar.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mehmet Ozyurek yazdı:

Esas konuya gelelim.
Bizi kıskanıyorlar mı ?
Evet ise hangi konularda ?
Teşekkürler

Acayip kıskanıyorlar abi. Biz 92 telefon alırken Almanya'da sadece 9 telefon alabiliyorlar 😁

iphone-2021-en-1.png

 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...