Süleyman Can 16 Ekim 2021 Paylaş 16 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Mesela dün golf 1.4 122’liklerden turbo arızası için başlık açıldı. Bi atmosferik sahibi hiç böyle bir sorun yaşamayacak masraf yapmayacak. Olay bu. Bunu anlatmaya çalışıyorum. Bu sorunlara para harcamak isteyen alsın. Benim için bu, torktan daha önemli Her turbo beslemeli araç arıza yapacak masraf açacak diye kesin bir algı olsa en başta araç üreticileri küçük hacimden turbo ile yüksek güç elde etme peşinde kosmazlardi, yapsak da nasıl olsa bozulacak derlerdi. Bu sanayide yayılan hurafedir. Sırf masraf çıkartır diye korkup yokuşta klima kapamaktansa 3 silindir 1.0 turbo benzin ile daha iyi tırmanır günün sonunda daha az benzin tuketirim. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Süleyman Can yazdı: Her turbo beslemeli araç arıza yapacak masraf açacak diye kesin bir algı olsa en başta araç üreticileri küçük hacimden turbo ile yüksek güç elde etme peşinde kosmazlardi, yapsak da nasıl olsa bozulacak derlerdi. Bu sanayide yayılan hurafedir. Sırf masraf çıkartır diye korkup yokuşta klima kapamaktansa 3 silindir 1.0 turbo benzin ile daha iyi tırmanır günün sonunda daha az benzin tuketirim. Gerçekler acıdır keyfi de başkadır. Herkes özgür. bir de motorda turbo olunca güç artmıyor. Bunu anlatamadık bi türlü. Atmosferik 110 beygir ile turbo 110 beygir aynı güce sahip. Pamuk mu ağır demir mi ağır gibi bir durum var. O yüzden 1.2 110 beygir turbolu ile klima kapamadan gidilen yerde 1.6 110 atmosferik de gider. Devri yüksek olur biraz. Yorum bağlantısı
Serkan Maden 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Gerçekler acıdır keyfi de başkadır. Herkes özgür. bir de motorda turbo olunca güç artmıyor. Bunu anlatamadık bi türlü. Evet motorda turbo olunca güç artıyor. Tork güçten sayılmıyor mu ? 1.0 atmosferik motorda 200 nm tork alınabilir mi? Bana anlatamazsınız en azından. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 (düzenlendi) Serkan Maden yazdı: Evet motorda turbo olunca güç artıyor. Tork güçten sayılmıyor mu ? 1.0 atmosferik motorda 200 nm tork alınabilir mi? Bana anlatamazsınız en azından. Tork güç değildir. Güç kw cinsinden ifade edilir. Tork bir moment birimidir. Düşük devirlerde 1500-2000 devirde tork etkisini gösterir. Üstünde faydası yok. Anlamak istemezseniz siz bilirsiniz 17 Ekim 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Maden 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Tork güç değildir. Güç kw cinsinden ifade edilir. Tork bir moment birimidir. Düşük devirlerde 1500-2000 devirde tork etkisini gösterir. Üstünde faydası yok. Anlamak istemezseniz siz bilirsiniz 125 beygirlik 156 nm torklu atmosferik araçları 110 beygirlik 200 nm yorklu araçlar yokuşta geçiyorsa anlamama gerek yok. Yorum bağlantısı
Celal Aydın 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 125 beygirlik 156 nm torklu atmosferik araçları 110 beygirlik 200 nm yorklu araçlar yokuşta geçiyorsa anlamama gerek yok. Atmosferik yüksek devir ister, turbolu düşük devirde maksimum torku tekerlere iletmeyi başardığından, kayıp daha azdır, atmosferik devrini alana kadar turbolu çoktan sollar, önde gider.Şayet yol uzunsa, atmosferik olan turboludan güçlüyse, atmosferik olan kapışmayı kazanır, burda torkun bi esprisi yoktur. Güç(hp) güçtür, birim zamanda motorun yaptığı iştir, Tork ise döndürme momentidir. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Maden 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Celal Aydın yazdı: Atmosferik yüksek devir ister, turbolu düşük devirde maksimum torku tekerlere iletmeyi başardığından, kayıp daha azdır, atmosferik devrini alana kadar turbolu çoktan sollar, önde gider. Şayet yol uzunsa, atmosferik olan turboludan güçlüyse, atmosferik olan kapışmayı kazanır, burda torkun bi esprisi yoktur. Güç(hp) güçtür, birim zamanda motorun yaptığı iştir, Tork ise döndürme momentidir. Düz yolda öyle. Yol yokuş olunca o torkun bir espirisi oluyor. Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 10 derecelik yokuşa 5.vites tork devrinde girersen yığılmadan çıkabilirsin ama tork devrinin altı ya da üstünde çıkarsan kaybedeceğin sürat daha fazla olur. Çevirme momentinin yüksekliğini hızını korumak gibi düşünebiliriz. Ayrıca son hıza da bir faydası yok. Son hızda beygir gücü konuşur yoksa 2100 nm torklu kamyonlarla maseratilerden yol istiyor olurduk. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Daha önce çok söyledi, güç = tork x devir Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 (düzenlendi) Serkan Maden yazdı: 125 beygirlik 156 nm torklu atmosferik araçları 110 beygirlik 200 nm yorklu araçlar yokuşta geçiyorsa anlamama gerek yok. Hayır. Bakın burada 105’lik tdi leon var. 250nm tork var. Diğeri 1.6 atmosferik corolla 132 beygir. 150nm tork var. Leon önce başlamasına rağmen corolla kalkıştan itibaren uzuyor. Hem de tam otomatik kayıpları olan şanzımana rağmen. O yüzden tork denen şey yük çeken arabalar içindir. ha düşük devirde arabayı bağırtmadan yokuş çıkayım, hızlanayım, araziye gireyim derseniz yüksek tork iyidir. bunun gibi binlerce tork karşılaştırmasını izleyebilirsiniz. 17 Ekim 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Maden 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Ayrıca son hıza da bir faydası yok. Son hızda beygir gücü konuşur yoksa 2100 nm torklu kamyonlarla maseratilerden yol istiyor olurduk. Ayrıca 2100 nm torklu 400 beygirlik kamyon motorunu 18 tonluk kamyona değilde 1300 kg lik otoya takabilirseniz masaretiden yol istemenize bile gerek kalmaz. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Serkan Maden yazdı: Düz yolda öyle. Yol yokuş olunca o torkun bir espirisi oluyor. yolun eğimi araba için fark etmez. Motorun o anda verdiği güç önemli Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 122hp 200nm golf 132hp 150nm corolla Yine corolla uzuyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 bende de bir tdci var mütevazi 109 ps, corolla ları beklerim 1 Yorum bağlantısı
Celal Aydın 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Düz yolda öyle. Yol yokuş olunca o torkun bir espirisi oluyor.Evet eklemeyi unutmuşum onu, yokuşta atmosferiğin canını almak lazım ki hızını korusun. O yüzden diyorum ki 2.0 TDI 177 hp. Ulaşılabilir en güzel motor. Tadı hala damağımda. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 0:22 vw deki şoför bilip bilmeden motru maniplüe etmiş kesin pedal dipte gidiyor,hatalı, kangu bile içinden geçer bu kullanıcıyı Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: 0:22 vw deki şoför bilip bilmeden motru maniplüe etmiş kesin pedal dipte gidiyor,hatalı, kangu bile içinden geçer bu kullanıcıyı Anlamadım ben. Pedala ne yapmalı 17 Ekim 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pedala ne yapmalı çiğnememeli, yandaki bile bu araba daha iyi gderdi ne olmuş diyor? direksiyonu tutmayı bile becerememeiş daha ne olsun Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: çiğnememeli, yandaki bile bu araba daha iyi gderdi ne olmuş diyor? direksiyonu tutmayı bile becerememeiş daha ne olsun Tamam abi çiğnemesin. Bilmediğimden soruyorum. Nasıl bi kombinasyonda daha iyi giderdi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Tamam abi çiğnemesin. Bilmediğimden soruyorum. Nasıl bi kombinasyonda daha iyi giderdi? max tork aralığında vites yükselterek, gaza tam bastıkça devri en yukarı taşımaya çalışır Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Vw kesin kendini daynoda sanıp emisyon kıstı 1 5 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: max tork aralığında vites yükselterek, gaza tam bastıkça devri en yukarı taşımaya çalışır Ama araç beyni gaza tam basmadıkça belki güç kısıyordur? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 böyle sürücüyü görünce korkup korumaya alıyordur 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Hız için hp lazım. Bunun turboyla mı yoksa atmosferik beslemeyle mi sağlandığının önemi yok. Benim benzinli 145 beygir 190 nm mondeo 240 yapardı. ancak 130 beygir 350 nm dizel 220 de kalırdı. Turbonun avantajı küçük motorlardan düşük devirle daha fazla güç üretmesidir. Bu da tasarruf sağlar. Kimler atmosferik bir dizel kullandı. ? Kulanmış olanlar turbonun farkını anlar. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts