İçeriğe Yönlendir

En Sorunlu Otomobil Hangisi, Ustalar Cevaplamış


Murat Öngür

Recommended Posts

Mehmet Yeter
Mehmet Ozyurek yazdı:

Kulanmış olanlar turbonun farkını anlar. 

 
 

Kullanımış olan arkadaşım var. C250 dizel ve c220cdi kullanıp çok farklı olduğunu söylemişti. Veya normal e290 ile turbolu e290 arasında ciddi fark vardı. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hız için hp lazım.  Bunun turboyla mı yoksa atmosferik beslemeyle mi sağlandığının önemi yok.  
 

Benim benzinli 145 beygir 190 nm mondeo 240 yapardı. ancak 130 beygir 350 nm dizel 220 de kalırdı.
 

Turbonun avantajı küçük motorlardan düşük devirle daha fazla güç üretmesidir.  Bu da tasarruf sağlar. 
 

Kimler atmosferik bir dizel kullandı.  ? 

Kulanmış olanlar turbonun farkını anlar. 
 
 

Özet olarak Beygir hızlandırır, tork tırnandırır kanaatindeyim. Düz yolda hp si yüksek olan araç kazanır, tırmanırken güç süreklilik bandını koruyan kazanır. Bu arada aracın devrini koruması lazım. Bolu dağını 1,6 tdci ve 1,25 trendx fiesta ile hemen hemen aynı hızda çıkıyorum. Düzde fiestanın 82 hp yettiği yere kadar gidiyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Tork beygir tartışmaları olmuş, şunu söyleyebilirim ki sürekli dip gaz gitmiyorsanız ki öyleyiz,amacınız ekonomiyse, koltuğunuz size burdayım diyorsa  tork beygirden önce gelir. Torkun tanımına,beygirin tanımına girmeyeceğim bile.

Olayın özeti bu [emoji1360]
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Özet olarak Beygir hızlandırır, tork tırnandırır kanaatindeyim. Düz yolda hp si yüksek olan araç kazanır, tırmanırken güç süreklilik bandını koruyan kazanır. Bu arada aracın devrini koruması lazım. Bolu dağını 1,6 tdci ve 1,25 trendx fiesta ile hemen hemen aynı hızda çıkıyorum. Düzde fiestanın 82 hp yettiği yere kadar gidiyor. 

 

Doğru bir kanaat değil.  beygir = tork x devir olarak hesaplanıyor. aracın çalışma devri motorun cinsi şanzıman oranı konforu ve sürüş stilini belirler. Bunlar her türlü araçta farklı ve zaten dizel ile benzinlide farklı olduğu için karşılaştırma yapmak doğru olmaz. Ancak mesele bir tırmanma yahut yarış ise son söz HP olarak vuku bulur. Bu bilimsel bir gerçek, sencesi bencesi de olmaz.

Yüksek torklu motorlar bağırmadıkları için sürüş konforları daha iyidir tabi dizelin sesi fazladır o da var. Bu, sanki daha rahat bir kullanımmış izlenimi verir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

dizelin sesi fazladır o da var.

pejo alınır ses derdi de olmaz hocam fısır fısır gidiyor maaşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

pejo alınır ses derdi de olmaz hocam fısır fısır gidiyor maaşallah

ya neyse işte. onun da burnu poposu tıkalıdır.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

ya neyse işte. onun da burnu poposu tıkalıdır.

yokuşta cdi lar falan geçiyor apaçık her yeri maaşalah , fransızlar yapmış

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Çok sessiz araba sakat.. seste değişimleri duyacaksın ki erken uyarı olsun. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ayrıca 2100 nm torklu 400 beygirlik kamyon motorunu 18 tonluk kamyona değilde 1300 kg lik otoya takabilirseniz masaretiden yol istemenize bile gerek kalmaz.
Yine 400 hp lik benzinli araç kadar maks hıza çıkabilir.

30 ileri şanzımanla acaip oranları çevirebilir torktan dolayı o ayrı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

yokuşta cdi lar falan geçiyor 

270 leri mi.. Bordo olan hani ?  Sürücüsü kel. ?

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Doğru bir kanaat değil.  beygir = tork x devir olarak hesaplanıyor. aracın çalışma devri motorun cinsi şanzıman oranı konforu ve sürüş stilini belirler. Bunlar her türlü araçta farklı ve zaten dizel ile benzinlide farklı olduğu için karşılaştırma yapmak doğru olmaz. Ancak mesele bir tırmanma yahut yarış ise son söz HP olarak vuku bulur. Bu bilimsel bir gerçek, sencesi bencesi de olmaz.

Yüksek torklu motorlar bağırmadıkları için sürüş konforları daha iyidir tabi dizelin sesi fazladır o da var. Bu, sanki daha rahat bir kullanımmış izlenimi verir.

Yazdıktan sonra içimden geçti Mehmet hoca şimdi yazacak diye ama tedbirli yazdım. Bolu dağı örneği, güç bandının sürekliliği ve benzinli fiestanın erken tükenmesi vs. 🙂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
[mention=872]Ali Cihangiroğlu[/mention] sen misin? Hesap mı çalındı acaba [emoji16]
Yok Ali abi duster 170 i geçmiyor dedi beni aradı. 72 amperlik sigortayı sök 140 hp ye çıkıyor motor dedim. Onunla uğraşıyor şuan. :D
  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

270 leri mi.. Bordo olan hani ?  Sürücüsü kel. ?

 

tüpü bozuk olan

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Cihangiroğlu sen misin? Hesap mı çalındı acaba 😁

en güzel araba ruhsatın başkasına ait olandır

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
270 leri mi.. Bordo olan hani ?  Sürücüsü kel. ?
 
Tarama özürlü abi. Kel demeyelim.
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Yazdıktan sonra içimden geçti Mehmet hoca şimdi yazacak diye ama tedbirli yazdım. Bolu dağı örneği, güç bandının sürekliliği ve benzinli fiestanın erken tükenmesi vs. 🙂

o fiestanın problemidir yoksa niye tükensin?

arabanın yüksek devir sesini zorlanıyor diye yorumlarsan tabi öyle düşünmek normal. Ama benzinli motor yüksek devirde çalışır. kural.

güç bandı sürekliliği işleri yazıda da dediğim gibi "konfor" parametreleri..daha iyi daha kötü güçlü hızlı geçer geçmez ile ilgili konular değil.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hız için hp lazım.  Bunun turboyla mı yoksa atmosferik beslemeyle mi sağlandığının önemi yok.  
 

Benim benzinli 145 beygir 190 nm mondeo 240 yapardı. ancak 130 beygir 350 nm dizel 220 de kalırdı.
 

Turbonun avantajı küçük motorlardan düşük devirle daha fazla güç üretmesidir.  Bu da tasarruf sağlar. 
 

Kimler atmosferik bir dizel kullandı.  ? 

Kulanmış olanlar turbonun farkını anlar. 
 
 

2.0 70 hp w124 200d kullanmıştım. düz dizel. araç inanılmaz hantaldı ancak sürekli kendi çapında hızlanıp 170 180 e kadar çıkıyordu. yüksek tork ile bayılmadan giderdi. ancak performans yoktu.

 

dizel olsun benzinli olsun , güç olmaz ise vasıta hızı korumayı başaramaz belli bir yerden sonra. eğer güç var ise güç sayesinde motroun hareketi süreklilik arz eder. tork ise dönen kütleden ileri gelir. tork miktarı ,yük x yük kolu şeklinde ifade edilir. küçücük motorlu su pompasından devşirme aletler ile birsürü çuval taşıyrolar mesela. ama hız yok. koşma hızında gidiyor.

 

bu evrensel bir kural olduğundan, kıyas için aynı ağırlıkta aynı tip iki aracı kıyaslamak lazım.

ben kendi deneyimimi sunayım, 3.0 crd ile yokuş yukarı yine bizim 4.7 v8 ile basıyorduk, v8 biraz daha hızlı şekilde yokuşu çıkıyordu. crd geride kalıyordu. çünkü: v8 biraz daha güçlüydü oysaki 3.0 un torku belirgin şekilde fazlaydı. yani ideal diye durum yada kural yok. o kadar çok değişken var ki? bir tane citroen testi var youtube de benzinlimi dizelmi diye onu izlemek lazım. motor çekişini sürdürebilecek dinamiklere sahip olan araç yürüyüp gidiyor.

 

https://www.youtube.com/watch?v=08DTS9sAl8U

Metin Uzunoğlu yazdı:

Özet olarak Beygir hızlandırır, tork tırnandırır kanaatindeyim. Düz yolda hp si yüksek olan araç kazanır, tırmanırken güç süreklilik bandını koruyan kazanır. Bu arada aracın devrini koruması lazım. Bolu dağını 1,6 tdci ve 1,25 trendx fiesta ile hemen hemen aynı hızda çıkıyorum. Düzde fiestanın 82 hp yettiği yere kadar gidiyor. 

aslında doğru. 1.6 180hp insignia , düz yolda bizim içi ve bagajı tam dolu 3.0 210 hp 510 nm jeepi geçebiliyorken, aynı aracı yokuş yukarı tırmanırken belirgin bir rahatlıkla geçebiliyordum. çünkü torkun geldiği devir bandı neredeye sürekli olan dizel büyük motorda benzinlide ise tork üst devirde geldiğinden güç yetmiyorsa devir düşüyor ve tork azalıyor.

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Birçok kişinin de yazdığı gibi HP yüksek süratte, tork ise twisting force dedikleri çevirme/döndürme kuvvetinden dolayı yokuşta elverişli. Ben şahsen maksimum sürat konusunda hiç takıntılı olmadığım için torka bakarım. Hatta limitor olsun Max 160kmh yapsın arac ama yokusa devrinde girdiğim vites ile düşmeden cikabileyim (mümkünse vites yükseltelim) Drag performansı benim için hiçbir anlam ifade etmez. Çoğu yerde zaten radar var, hız merakım yok, gaza oturunca koltuga yaslasin yeter. 😀

 

Kendi aracımı dyno teste aldık. 65hp 190nm verdi. Fabrika çıkışı 68hp 160nm. Düz yolda 160a çabuk ulaşıyor sonra bitiyor ama %15-20 dik yokuşu 5.vites 2100 devirde 100kmh altına inmeden cikabiliyorum benim için de önemli olan bu. 😁

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Kimler atmosferik bir dizel kullandı.  ? 
Kulanmış olanlar turbonun farkını anlar. 
 
 

2.5 transit. Turbo devreye giriyoru sektöre yayan araçtır kendisi.. 2500 dd olunca yakıt basıncı artar ve turbo deviri yükselir, araçta turbonun gerçekten aktif olduğu anlaşılırdı. 2500 dd altında kafasına göre boş boş dönen pervane idi sadece. Bu arada o motor için ciddi deviri vardı. Yanlış hatırlamıyorsam 50.000 dd idi maksimum test deviri.

2001 yılında sıfır t100 alıp turbo ve intercooler taktığım zaman epey bilgi toplanmıştım. Son olarak bende turbo devreye girme olayı yoktu çünkü pompayı değiştirmedim.. Arkadaki basınç ayarından yakıt miktarını açtım. 2500 yerine rölanti devrinin bir tık üstünden itibaren basınç vardı sistemde
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Servet Aydın yazdı:


2.5 transit. Turbo devreye giriyoru sektöre yayan araçtır kendisi.. 2500 dd olunca yakıt basıncı artar ve turbo deviri yükselir, araçta turbonun gerçekten aktif olduğu anlaşılırdı. 2500 dd altında kafasına göre boş boş dönen pervane idi sadece. Bu arada o motor için ciddi deviri vardı. Yanlış hatırlamıyorsam 50.000 dd idi maksimum test deviri.

2001 yılında sıfır t100 alıp turbo ve intercooler taktığım zaman epey bilgi toplanmıştım. Son olarak bende turbo devreye girme olayı yoktu çünkü pompayı değiştirmedim.. Arkadaki basınç ayarından yakıt miktarını açtım. 2500 yerine rölanti devrinin bir tık üstünden itibaren basınç vardı sistemde

hyundai accent 1.5 crdi de öyleydii. alt devir ölü üst devir mancınık. ara hızlanma 3.0 dan iyiydi belli süratlere kadar. tam uçan tabut.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Süleyman Can yazdı:

Birçok kişinin de yazdığı gibi HP yüksek süratte, tork ise twisting force dedikleri çevirme/döndürme kuvvetinden dolayı yokuşta elverişli. Ben şahsen maksimum sürat konusunda hiç takıntılı olmadığım için torka bakarım. Hatta limitor olsun Max 160kmh yapsın arac ama yokusa devrinde girdiğim vites ile düşmeden cikabileyim (mümkünse vites yükseltelim) Drag performansı benim için hiçbir anlam ifade etmez. Çoğu yerde zaten radar var, hız merakım yok, gaza oturunca koltuga yaslasin yeter. 😀

 

Kendi aracımı dyno teste aldık. 65hp 190nm verdi. Fabrika çıkışı 68hp 160nm. Düz yolda 160a çabuk ulaşıyor sonra bitiyor ama %15-20 dik yokuşu 5.vites 2100 devirde 100kmh altına inmeden cikabiliyorum benim için de önemli olan bu. 😁

yüksek süratte çevirmesi gerekmiyor mu? lütfen arkadaşlar...

 

 

arabanın devir eğrisinin sonuna gelip bak beygir yahut tork neyse artık faydasız demek kadar yanlış birşey yok. araçların beygir tork eğrileri ayrı ayrı. ama sonuç beygirdir çünkü motorun kaç devirde olacağı vitese hıza bi sürü şeye bağlı. doğru viteste her koşulda her zaman beygirgücüne bakılır. Tork ayrı bir bileşen değil. belli devirdeki dönme  kuvveti. zaten bunu devir ile çarpınca beygirgücü bulunur. 

 

Artık bunu anlatmaktan yoruldum. Sizler de yok şöyle yok böyle diye benzetme yapmaktan yorulmadınız. Açın bakın wikipedia dan tork neymiş hp neymiş ilişkisi neymiş ya.

yüksek hp hiç merak etme koltuğa yaslar.. benzinliyi kullanmayı bilmiyorsanız tabi düşük devirde dizel turbolu araçlar yaslıyor gibi gelir. 

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Mehmet Göktürk yazdı:

yüksek süratte çevirmesi gerekmiyor mu?

Yazdigim yanlış anlamiışsiniz. Çevirmeden kastim devir cevirmek değildi. Twisting i Türkçe'ye çevirince döndürme çevirme manasina geliyor. Motorun bağlı olduğu çarkı çevirme kuvveti.

 

Mehmet Göktürk yazdı:

yüksek hp hiç merak etme koltuğa yaslar.. benzinliyi kullanmayı bilmiyorsanız tabi düşük devirde dizel turbolu araçlar yaslıyor gibi gelir. 

 

Yüksek HP elbette koltuğa yaslar ancak benim bahsettiğim motorlar yüksek hacimli motorlar değil. Turbolu araçların düşük devirdeki canliligindan dolayı atmosferik motorlara göre daha atik yaslama hissiyatini anlatmaya çalıştım. Eskiden ailemizin sahip olduğu araçlar biraz da dönemin teknolojisinden dolayı hep atmosferik olduğu için 18-20li yaşlarda benzinli nasıl kullanılır öğrenmiş olduk çok şükür.

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Göktürk yazdı:

yüksek süratte çevirmesi gerekmiyor mu? lütfen arkadaşlar...

 

 

arabanın devir eğrisinin sonuna gelip bak beygir yahut tork neyse artık faydasız demek kadar yanlış birşey yok. araçların beygir tork eğrileri ayrı ayrı. ama sonuç beygirdir çünkü motorun kaç devirde olacağı vitese hıza bi sürü şeye bağlı. doğru viteste her koşulda her zaman beygirgücüne bakılır. Tork ayrı bir bileşen değil. belli devirdeki dönme  kuvveti. zaten bunu devir ile çarpınca beygirgücü bulunur. 

 

Artık bunu anlatmaktan yoruldum. Sizler de yok şöyle yok böyle diye benzetme yapmaktan yorulmadınız. Açın bakın wikipedia dan tork neymiş hp neymiş ilişkisi neymiş ya.

yüksek hp hiç merak etme koltuğa yaslar.. benzinliyi kullanmayı bilmiyorsanız tabi düşük devirde dizel turbolu araçlar yaslıyor gibi gelir. 

Ülkemizde matematik iyi  öğretilemediği için  anlayamıyoruz herhalde. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

hiçbişey iyi öğretilmiyor. anlaşılır ama anlayayım diye çaba sarfedilmesi öğretilmiyor. Aşağıdaki formüllerde tork ve hp sözkonusu devirlerdeki değerlerdir. maks değerler değildir.

 

image.thumb.png.898e4cac41ce75086a2cc25249a79309.png

 

image.thumb.png.fd2b6b5d86fc3eda6ccec10a1c0f3ad7.png

 

bu da hesap makinesi:  https://getcalc.com/electrical-torque-hp-conversion-calculator.htm

 

 

 

Süleyman Can yazdı:

Yazdigim yanlış anlamiışsiniz. Çevirmeden kastim devir cevirmek değildi. Twisting i Türkçe'ye çevirince döndürme çevirme manasina geliyor. Motorun bağlı olduğu çarkı çevirme kuvveti.

 

 

Yüksek HP elbette koltuğa yaslar ancak benim bahsettiğim motorlar yüksek hacimli motorlar değil. Turbolu araçların düşük devirdeki canliligindan dolayı atmosferik motorlara göre daha atik yaslama hissiyatini anlatmaya çalıştım. Eskiden ailemizin sahip olduğu araçlar biraz da dönemin teknolojisinden dolayı hep atmosferik olduğu için 18-20li yaşlarda benzinli nasıl kullanılır öğrenmiş olduk çok şükür.

 

 

ben anladım doğru bunları da siz kelimelerle kafanızı karıştırıyorsunuz. formülü inceleyelim en iyisi. biraz düşünelim. önyargılardan kurtulalım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Mehmet Göktürk yazdı:

formülü inceleyelim

https://ibb.co/RvfR7Wx

 

Tabi ki inceleyelim. Sizin göndermiş olduğunuz kW ve nm formülü. Bu attığım kW yerine HP için kullanılan. 9550 yerine buhar makinesi formülünde kullanılan 5252 ile hesaplanıyor.

 

On yargim yok en azından 1.0 motor çekmez yeenim en iyisi 1.6 alacan.... Hem turbo çabuk bozuluyor diyen sanayici dayılar kadar yok. Saygılar.

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...