İçeriğe Yönlendir

Corolla Hybrid 1.8 Kullanıcı Deneyimleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

tam boşken ama. 2KW mi  3.7kw mi? hangisinde?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

tam boşken ama. 2KW mi  3.7kw mi? hangisinde?

sigorta ne kadarına izin veriyor? 3,7kw'a mı?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

Clio kasa olsa bişeye benzerdi

Hatta dacia dokker sekilli olsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

sigorta ne kadarına izin veriyor? 3,7kw'a mı?

Daha çok da izin verir ama ev tipi kablo 16 amper sınıfı.. prizler vs. O nedenle her tür tesistatta 3.7kw uygundur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

350-400 civarı fiyatı olsa bari, o zaman yine pahalıda enazından biraz zorlar alırdık, mesela ben Zoe alsam memlekette her türlü yeter bana, İzmire git gel yapsa yeter ki zaten yapar ve şarjda var yollarda, Kona ultra yeter, olay fiyatta çok yüksek...., 

tabii yaygınlaştığı an şarj derdi başlar, Edremitte 1 hızlı şarjvar gerisi 22 kw lıklar, araca ulaşılabilirlik arttıkça, bununla beraber şarj olayınında artması lazım doğal olarak...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Hybrid araçta turbo motor var mıydı daha önce? Biraz önce test videosunu izledim. Motor güç olarak çok iyi duruyor. Plug-in olması sebebiyle Turbo ve küçük hacime uygun mu oluyor? Yoksa normal hybrid araçlarda da bu kombinasyon olabilir mi?
Corollo'ya göre verimliliği nasıl? @Tansu Kalafatoğlu

 

https://mgmotor.de/model/ehs

 

https://www.youtube.com/watch?v=o4vcEwXRFD0

 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Hybrid araçta turbo motor var mıydı daha önce? Biraz önce test videosunu izledim. Motor güç olarak çok iyi duruyor. Plug-in olması sebebiyle Turbo ve küçük hacime uygun mu oluyor? Yoksa normal hybrid araçlarda da bu kombinasyon olabilir mi?
Corollo'ya göre verimliliği nasıl? [mention=86676]Tansu Kalafatoğlu[/mention]
 
https://mgmotor.de/model/ehs
 

 
Bu plug in hiybrid dedikleri model. Dışarıdan bir kablo ile şarj ediyorsunuz ve sizi 50 km kadar götürebiliyor. Corolla hibritten farklı bu. Ama bu modelde de benzinden faydalanıp pili sanki fişten dolruruyor gibi doldurabilirsiniz. 1.5 life turbo sanırım 165 beygir güç üreten bir motor var üzerinde. Bence turkiye için daha ideal bir model ozellike Anadolu şehirlerinde.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Piller bitince hybrid gibi çalışma tarzı var. Yani frenden, rampa inişten, ayak gazdan çekilince boşa giden enerjileri tekrar depo ediyor. 
 

ama turbo kullanmak üreticiye bağlı. Toyota turbo kullanmıyor. İstese kullanır tabi. Fakat amacımız tasarruf. Güç değil :) turbonun olası masrafları azaltma da amaçlarımızdan. 
 

Elektrikli motorları içten yanmalı motora entegre etmenin değişik yolları var. Bu arabadaki incelemedim ama bir şanzımanı var. Yani daha sürüş odaklı, performans odaklı bir araba MG. 
 

Eğer bu arabayı günlük şarj edip işe gidip gelirseniz zaten 50-60km hiç benzin kullanmıyorsunuz. Ama daha uzun sürüyorsanız hibrite dönüyor. O şekilde daha az yakar fakat muhtemelen pilleri çok daha büyük. 8-10kwh falan olmalı. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Erdem Doğan yazdı:

Hybrid araçta turbo motor var mıydı daha önce? Biraz önce test videosunu izledim. Motor güç olarak çok iyi duruyor. Plug-in olması sebebiyle Turbo ve küçük hacime uygun mu oluyor? Yoksa normal hybrid araçlarda da bu kombinasyon olabilir mi?
Corollo'ya göre verimliliği nasıl? @Tansu Kalafatoğlu

 

https://mgmotor.de/model/ehs

 

https://www.youtube.com/watch?v=o4vcEwXRFD0

 

Türkiyede PHEV yok sanıyorum.. Normal hibritte bu olmaz. Bunda sadece ufak menzilli bir tam güç aküsü ve motoru mevcut.

 

Elektrik işine girdikten sonra ben araca benzin sokmazdım.

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay

Bu araçlarda elektriği nereden aldığına ve üretilen elektriğin emisyon değerine bakılıyor mu? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Bu araçlarda elektriği nereden aldığına ve üretilen elektriğin emisyon değerine bakılıyor mu? 

tüketildiği zengin londra da şehir temiz kalsın kafi , üretildiği yerdeki fakirler ölebilir ona bakmıyoruz

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hazır lafı edilmiş iken elektrik üretimi emisyon olarak oldukca iyi yerlerdeyiz. Özellikle Rüzgar ve Güneş enerjisinde depara kalktık. Yalnız elektrik ucuzlatmıyor aksine pahalı. Burda yatırımı geleceğe daha temiz bir çevre bırakmak için yapıyoruz. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Bu araçlarda elektriği nereden aldığına ve üretilen elektriğin emisyon değerine bakılıyor mu? 

Bakılsın. 
 

elektrikli bir araba 1kwh enerji harcıyorsa aynı yolda benzinli araba 5kwh enerji harcayarak gidiyor. 
 

Harcanan enerji anlamında tasarruflu. 
 

Elektrik üretmek ise her türlü motorlu arabadan daha verimli. Linyit, doğalgaz dahil buna. Nükleer ve yenilenebilirleri saymıyorum zaten. 

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bakılsın. 
 

elektrikli bir araba 1kwh enerji harcıyorsa aynı yolda benzinli araba 5kwh enerji harcayarak gidiyor. 
 

Harcanan enerji anlamında tasarruflu. 
 

Elektrik üretmek ise her türlü motorlu arabadan daha verimli. Linyit, doğalgaz dahil buna. Nükleer ve yenilenebilirleri saymıyorum zaten. 

Sonuçta nükleer olmadığı zaman veya tamamı yenilebilir olmadığından sıfır emisyon değil ..

 

Her yere nükleer santral tüm evlere elektrikli ısıtıcı yollar şıkır şıkır, arada elektrikte satarız, karlı iş :)

 

Çağlar Bayur yazdı:

tüketildiği zengin londra da şehir temiz kalsın kafi , üretildiği yerdeki fakirler ölebilir ona bakmıyoruz

Kömürden mi üretelim elektriği nükleer var yahu..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

elektrikli bir araba 1kwh enerji harcıyorsa aynı yolda benzinli araba 5kwh enerji harcayarak gidiyor. 

italyanmıydı neydi onun yazısı ise, anlamsız bir hsap idi o

Yunus Gökhan Ay yazdı:

nükleer var yahu..

caponlar bunu sevdi

Ali Darbaz yazdı:

depara kalktık.

aman fazla kalkmayalım , ne zaman deparlansak cüzdan boşalıyor

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

italyanmıydı neydi onun yazısı ise, anlamsız bir hsap idi o

 

Niye. Enerji enerjidir. Benzininin kalorisi belli sonuçta. Bunun %30-35’ini harekete çevirebiliyoruz ancak. Termik santralde de aynı durum var ama sabit devir ve geri dönüşüm sistemlerinin daha fazla olmasından dolayı verim artıyor

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Yunus Gökhan Ay yazdı:

Sonuçta nükleer olmadığı zaman veya tamamı yenilebilir olmadığından sıfır emisyon değil ..

 

Her yere nükleer santral tüm evlere elektrikli ısıtıcı yollar şıkır şıkır, arada elektrikte satarız, karlı iş :)

 

Karnın aç galiba, elektrik yenmez.

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Ali Darbaz yazdı:

Hazır lafı edilmiş iken elektrik üretimi emisyon olarak oldukca iyi yerlerdeyiz. Özellikle Rüzgar ve Güneş enerjisinde depara kalktık. Yalnız elektrik ucuzlatmıyor aksine pahalı. Burda yatırımı geleceğe daha temiz bir çevre bırakmak için yapıyoruz. 

Şaha kalkarsak problem işte. İnişler sert oluyor. En son kalkıyor demişlerdi, doğru söylemişler. Dolar 14, Euro 15.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Enerji enerjidir. Benzininin kalorisi belli sonuçta. Bunun %30-35’ini harekete çevirebiliyoruz ancak.

karşılaştırma yaparken benzin motor bloğu kaç para? elektrik motoru kaç paraya da bakacağız o zaman, yoksa mersolar serçeye göre %10000 gerkesiz para mı diyeceğiz?

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...