İçeriğe Yönlendir

Seat Toledo 1.9 TDI Signum


Furkan Bakırel

Recommended Posts

Furkan Bakırel

Yan sanayi davlumbaz almıştım bir sene kadar kullandım ama yazın sıcakta yamuldu ? eski orijinal ama kırık olan duruyordu ona plastik kaynakla ekleme yaptırdım iyi de oldu kitap gibi de oturdu. IMG_6881.jpeg.8c5ce7f98b0ec41d992cfdd649212893.jpeg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Furkan Bakırel

Soğuk iklim memleketinde yaşadığım için memlekete özel bir eklenti yaptım araca.


Aracın sağ çamurluk ve döşeme arasındaki boşluk bu iş için yeterliydi. Orijinalinde döşeme üzerinde çakmaklık varmış ama eski sahibi yada gümrükte beklerken çakmaklık sökülmüş.

 

2AA706EF-5767-4032-B8D6-493BC0CBE42F.jpeg.9ba34847027f85cb620fee8cc3fad892.jpeg
 

Burada çakmaklık için tesisat olması işimi bayağı kolaylaştırdı. Isıtıcının elektrik hattını buraya paralel olarak bağladım. Isıtıcı pik anında yaklaşık 10-12 amper stabil tam güçte ise 6 amper civarı güç çekiyor çakmaklık hattı ise 30A sigorta ile donatıldığı için bu bağlantı araç tesisatıyla birlikte güvenli bir şekilde çalışacaktır. 


4AD34D9F-C96A-4960-A539-B5ECA4D12A4E.jpeg.754b6ce15bbc099ebbd3064861be52bc.jpeg
 

Isıtıcıyı monte etmeden önce çamurluk sacı iç kısmına hem ses hemde ısı amaçlı yalıtım malzemesi uyguladım. Fabrikasyon silikonu ısı dolayısıyla erime yapabilir düşüncesi temizleyerek yerine pütür işlemi uyguladım. Isıtıcı montaj kiti içerisinde bulunan krom bağlantı sacının ayak kısımlarını 90 derece bükerek iç davlumbaz destek sacına göre uyarladım. Destek saçına iki adet delik açıp ısıtıcıyı monte ettim.

 

IMG_7114.jpeg.734a78cc5184d67240dca2c1f8e61e46.jpeg
 

Isıtıcının egzoz çıkışını aracın orijinalinde bulunan tapasını çıkararak o noktadan dışarı verdim ve çevresini sun-fix ile doldurdum. 
 

Egzozu, üzerine yanmaz kılıf geçirip egzoz lastiği(Egzoz lastiği kutu içerisinde yok, TOFAŞ’ın ile egzoz lastiğini kullandım) destek sacına monte ettim.


Yakıt hattını davlumbaz üzerinden arka koltuk altından şamandıraya kadar getirdim. Davlumbaz üzerinde uygun bir noktaya da yakıt pompasını koydum. Isıtıcının hava filtresini de uygun bir yere cırt kelepçe ile sabitledim.

 

Aracın yakıt hattını keserek üzerine T boru ile ısıtıcı için ekleme yaptım. Her iki hat üzerine de çek-valf koydum. ( Şamandırayı delsek daha mantıklı olacaktı bu işlem hatalı oldu)

 

IMG_7098.jpeg.c06a270ef05edaac1bed7c27923894a6.jpeg


Bagaj döşemesini uygun noktalardan keserek kraft hortumunu çıkardım. 

Isıtıcı emiş kısmı döşeme içerisinde yetersiz hava alabileceğini düşünerek dışarıya aldım. Elimde 57 giriş 51 çıkış silikon hortum vardı onu kullandım, menfez maalesef kutu içerisinde yok onu 3D yazıcıda bastık.

 

7AE3E063-AC0F-48C2-AACD-5F8CE957D4DD.jpeg.b43e4f87cdbf93b0c7429a07554d7930.jpeg
 

Pandizotu uygun noktadan panç ile delerek menfezi monte ettim. (Menfez direkt arka camı ısıttığı için üzerine basit bi eklenti yaptım ama eklenti sonradan olduğu için menfez C sütünü kaplamasına değdi.) 

Isıtıc ekranını da öne çekmeye üşendiğim için C sütünü kaplamasına monte yapıştırdım, cihaz uzaktan kumandalı olduğu için ekranla çok işim yok.

 

IMG_7144.jpeg.cf1a29b020ec949d3ee7d69fcd7c4b6a.jpeg
 

Çakmaklığı ise iptal etmemek amacıyla dışardan monte bir çakmaklık satın alıp döşemeye sabitledim.

 

Gel gelelim büyük resme; yapılan iş kötü olmadı ama şuanlık çokta matah değil evden kumandayla açıyorum 15 dakika içinde hafif ısınıyor araç içi ama kışın ne kadar faydalı olacak bakacağım. 
 

Kutu içerisinde menfez olmaması, egzoz susturucusu olmaması, yakıt borusu olmaması ( ısıtıcının kendi deposu var ), menfezlerin olmaması bana göre büyük eksiklikler.

IMG_7153.jpeg

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...