Furkan Bakırel 16 Ağustos Yazar Paylaş 16 Ağustos Yan sanayi davlumbaz almıştım bir sene kadar kullandım ama yazın sıcakta yamuldu ? eski orijinal ama kırık olan duruyordu ona plastik kaynakla ekleme yaptırdım iyi de oldu kitap gibi de oturdu. 4 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 10 Ekim Yazar Paylaş 10 Ekim Soğuk iklim memleketinde yaşadığım için memlekete özel bir eklenti yaptım araca. Aracın sağ çamurluk ve döşeme arasındaki boşluk bu iş için yeterliydi. Orijinalinde döşeme üzerinde çakmaklık varmış ama eski sahibi yada gümrükte beklerken çakmaklık sökülmüş. Burada çakmaklık için tesisat olması işimi bayağı kolaylaştırdı. Isıtıcının elektrik hattını buraya paralel olarak bağladım. Isıtıcı pik anında yaklaşık 10-12 amper stabil tam güçte ise 6 amper civarı güç çekiyor çakmaklık hattı ise 30A sigorta ile donatıldığı için bu bağlantı araç tesisatıyla birlikte güvenli bir şekilde çalışacaktır. Isıtıcıyı monte etmeden önce çamurluk sacı iç kısmına hem ses hemde ısı amaçlı yalıtım malzemesi uyguladım. Fabrikasyon silikonu ısı dolayısıyla erime yapabilir düşüncesi temizleyerek yerine pütür işlemi uyguladım. Isıtıcı montaj kiti içerisinde bulunan krom bağlantı sacının ayak kısımlarını 90 derece bükerek iç davlumbaz destek sacına göre uyarladım. Destek saçına iki adet delik açıp ısıtıcıyı monte ettim. Isıtıcının egzoz çıkışını aracın orijinalinde bulunan tapasını çıkararak o noktadan dışarı verdim ve çevresini sun-fix ile doldurdum. Egzozu, üzerine yanmaz kılıf geçirip egzoz lastiği(Egzoz lastiği kutu içerisinde yok, TOFAŞ’ın ile egzoz lastiğini kullandım) destek sacına monte ettim. Yakıt hattını davlumbaz üzerinden arka koltuk altından şamandıraya kadar getirdim. Davlumbaz üzerinde uygun bir noktaya da yakıt pompasını koydum. Isıtıcının hava filtresini de uygun bir yere cırt kelepçe ile sabitledim. Aracın yakıt hattını keserek üzerine T boru ile ısıtıcı için ekleme yaptım. Her iki hat üzerine de çek-valf koydum. ( Şamandırayı delsek daha mantıklı olacaktı bu işlem hatalı oldu) Bagaj döşemesini uygun noktalardan keserek kraft hortumunu çıkardım. Isıtıcı emiş kısmı döşeme içerisinde yetersiz hava alabileceğini düşünerek dışarıya aldım. Elimde 57 giriş 51 çıkış silikon hortum vardı onu kullandım, menfez maalesef kutu içerisinde yok onu 3D yazıcıda bastık. Pandizotu uygun noktadan panç ile delerek menfezi monte ettim. (Menfez direkt arka camı ısıttığı için üzerine basit bi eklenti yaptım ama eklenti sonradan olduğu için menfez C sütünü kaplamasına değdi.) Isıtıc ekranını da öne çekmeye üşendiğim için C sütünü kaplamasına monte yapıştırdım, cihaz uzaktan kumandalı olduğu için ekranla çok işim yok. Çakmaklığı ise iptal etmemek amacıyla dışardan monte bir çakmaklık satın alıp döşemeye sabitledim. Gel gelelim büyük resme; yapılan iş kötü olmadı ama şuanlık çokta matah değil evden kumandayla açıyorum 15 dakika içinde hafif ısınıyor araç içi ama kışın ne kadar faydalı olacak bakacağım. Kutu içerisinde menfez olmaması, egzoz susturucusu olmaması, yakıt borusu olmaması ( ısıtıcının kendi deposu var ), menfezlerin olmaması bana göre büyük eksiklikler. 6 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Işık 10 Ekim Paylaş 10 Ekim Her şey çok güzel de arabanın kendi sistemi yeterli değil mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ekim Paylaş 10 Ekim lakin arka cam ön camdan farklıdır, dışarısı çok soğukken cama sıcak hava geldikçe cam patlayabilir bilginize. sade el ısısı ile patlayanı bile var. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 10 Ekim Yazar Paylaş 10 Ekim Çağlar Bayur yazdı: lakin arka cam ön camdan farklıdır, dışarısı çok soğukken cama sıcak hava geldikçe cam patlayabilir bilginize. sade el ısısı ile patlayanı bile var. O yüzden menfeze ufak bi modifikasyon yaptım abi şuan pandizota doğru üflüyor. Tevfik Işık yazdı: Her şey çok güzel de arabanın kendi sistemi yeterli değil mi? Çok yeterli ateş ediyor suyu da elektrik desteğiyle ısıtıyor ama hararetin optimum seviyeye gelmesi için yarım saat yol gitmesi gerekiyor 1.9 TDİ ısınmıyor kolay kolay ve burası Sivas zehir gibi soğuk var burada. Bu sistem evden kumandayla çalışıyor yada zaman ayarlı bu şekilde sabah işe giderken ve akşam gelirken araç içi sıcak oluyor. 1 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 11 Ekim Yazar Paylaş 11 Ekim Çağlar Bayur yazdı: o değil de şahane bir şey olmuş bu. Şu arabayı 6 vites yapabilecek bir çılgın bulsam çok müthiş olacak. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim Paylaş 11 Ekim Furkan Bakırel yazdı: Şu arabayı 6 vites yapabilecek bir çılgın bulsam çok müthiş olacak. onu focusta yapacaktım da 150d/d fark ediyor bu da 7.5 km/h artışa denk geliyor az .vaz geçtim Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 11 Ekim Yazar Paylaş 11 Ekim Çağlar Bayur yazdı: onu focusta yapacaktım da 150d/d fark ediyor bu da 7.5 km/h artışa denk geliyor az .vaz geçtim Çok fark ediyor bunda 6. viteste 1000d/dk düşüyor. 5. vites dişlisi çok küçük 4. vitesle arasında 500d/dk var 120km/h sonrası optimum deviri geçmeye başlıyor bu da yakıta direkt yansıyor. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 11 Ekim Paylaş 11 Ekim Gülerek kullan. Ön cama verebilseydin buzu da çözerdi. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 13 Ekim Yazar Paylaş 13 Ekim (düzenlendi) Metin Akbal yazdı: Gülerek kullan. Ön cama verebilseydin buzu da çözerdi. Aslında ilk plan sileceklerin altına koymaktı ama cihaz su alırsa bozulur diye üreticiden geri dönüş alınca olay bu şekilde şekillendi. Boruyu öne çekmek maalesef imkansız. Orjinal keçesi çok iyiydi ama yırtılmıştı. Alev almayan kendinden yapışkanlı sünger ile orijinal keçe ölçülerinde yaptım. 13 Ekim tarihinde Furkan Bakırel tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Arka taraftan uğultu geliyordu teker bilyası bozulmuş. 2 bilya 1800TL İşçilik 1000 TL. Sökülmüşken frenlere de baktırdım iki tarafında kaliper pimleri kitlemiş nasıl olduysa onları da tornacıya yaptırdım, alıştırdı 200 TL de oraya ateşlemek zorunda kaldım. Sökülen tüm civataları da sıfırladım 50 TL de buraya ateşledim. Soğuktan üşendim kendim yapmadım. (Maksimum İş Güvenliği) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Furkan Bakırel yazdı: İşçilik 1000 TL. 2 adet jantı söküp takmaya aynı parayı istiyorlar İstanbulda Yorum bağlantısı
Recommended Posts