İçeriğe Yönlendir

Karavan Alacağım Sanırım


Muhittin Kaplan

Recommended Posts

Muhittin Kaplan

Muhtemelen bir karavan alacağım. Emeklilik yakın, evde de durulmaz. 750kg altı, 4 kişinin "yatabileceği".  Kısa süreli konaklamalı, uzun gezilere çıkabileceğim bir karavan bakınıyorum.

Evin önünde durduğunda, elime laptop umu alıp kendimi kapatabileceğim bir mekanımda olur ayrıca. Yoksa hanım günlerinde kısır yer dururum emeklilik yaşamımda.

nk breath 360 modeli nedense daha cazip geliyor.

Tabi önce bir çeki demiri işimiz olacak.

Tüm önerilerinize açığım.

 

Lütfen beni gelecekteki aşağıdaki durumdan kurtarın.

altin-gunu-teyzeler-ikram.jpg

  • Beğen 3
  • Mutlu 15
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Çekme almayın. Arabaya yazık. En azından kamyonet tarzı aracınız yoksa

çekme almayın.
 

Ucuza eski model panelvan alıp içini yapabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çekme karavanın işletme maliyeti yok, yada ucuz. 
Ancak, yol kullanımı özen ister. Boyut olarak da genelde darlar. 
Motorlu karavan çok keyifli, işletme maliyeti çok yüksek. 
Ben de olsam çekme alırdım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Çekme karavanın işletme maliyeti yok, yada ucuz. 
Ancak, yol kullanımı özen ister. Boyut olarak da genelde darlar. 
Motorlu karavan çok keyifli, işletme maliyeti çok yüksek. 
Ben de olsam çekme alırdım. 

Arabaya yazık değil mi? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Arabaya yazık değil mi? 

Kullanmasını bilirsen Arabaya bir şey olmaz.
Limitleri belli ve ona göre yapılıyor zaten.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:


Kullanmasını bilirsen Arabaya bir şey olmaz.
Limitleri belli ve ona göre yapılıyor zaten.


dağ bayır da gidecek ama. Arkada 1000kg çekmek veya durmak… 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arabaya yazık değil mi? 

Neden yazık olsun ki. seyir hızı 20 km alta çekilir mis gibi gidilir. Moto karavanlarda kaza olayında risk çok büyük. Enseme ütü yemek istemezdim mesela ani frende.

En fazla 50 k gidecek fren balatası 30 k 200 k gidecek baskı balata 100 k gider.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
İlkay Başaran yazdı:

Neden yazık olsun ki. seyir hızı 20 km alta çekilir mis gibi gidilir. Moto karavanlarda kaza olayında risk çok büyük. Enseme ütü yemek istemezdim mesela ani frende.

En fazla 50 k gidecek fren balatası 30 k 200 k gidecek baskı balata 100 k gider.

20 ile nereye gidiyoruz :)  çekme daha tehlikeli. Yükleme noktası hatalı olursa araba durup dururken kendi kendine zigzaglar yapıp kaza yaptırır. Frenlemesi tehlikeli. Römork çekmek her zaman sabit kasadan daha tehlikelidir. İşin orasında değilimde arkadan çekilecek 1000kg yükü krank üstünde, biyel kolunda ne yükler oluşturur. Motor ömrü azalır yani kısacası. 
 

navara ranger hilux varsa o zaman tamam

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Azalsın ya. Baktık su koyverecek bayandan garaj arabası der satarız :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

çekme karavan, orada seçimim belli. İkinci araçla uğraşmak vb işleri sevmiyorum. Mümkün olduğunca "sistem dışındaki" metalara yöneleceğim.

Araç dizel c5 çeker 750kg ı sanırım.

Öyle dağ bayır extrem kampları yeterince yaptım zorunluluktan. Artık yolun iniş tarafını arıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Çok iyi bir karar almışsınız.
En kısa zamanda karavanınızı alırsınız inşallah , 750 kg altı karavanı c5 rahat çekmesi lazım. Hele birde evin önü müsait ise park etmeye değmeyin keyfinize. Şimdiden hayırlısı olsun.
Fiyatlar daha da artmadan bir karavan edinin derim. Marka model olarak Saly carabinata öneririm. XL olursa daha da iyi olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

:nazar: kg işi önemli içi doldurulur ise ağırlığı aşar ona dikkat etmeli. 750 - karavanı vosvos bile çeker, karavanla seyahat ayrı bir dünyadır, dinamikleri farklıdır, capri pantalonlu kalender yaşam işi,

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Çekme karavanın en büyük avantajı, hem karavanınız hem de otomobiliniz oluyor.

Herhangi bir gezi yerinde karavanı bırakıp, en yakın markete veya şehir içine girebilirsiniz.

Ama motorlu karavanlarda şehir içine girmesi zor olur ve her şeyi toplayıp hareket etmek zorunda kalırsınız.

 

Gitmişsin bir bölgeye çekme karavanla, açmışsın tenteni sandalyeni koymuşsun, önünde mangal.

Bir bakmışsın aaa sucuklar yok, binersin otomobile bi koşu alıp gelirsin...

Normal karavanda topla tenteyi geri yerine koy sandalye masayı topla vs işleri uğraştırır.

 

Bende çeki demirini 1 saat evvel sipariş verdim bu arada.

Hafta sonu elimde olur muhtemelen, montajını yapıp, ruhsata işlettireceğim.

Ben şimdilik normal römork çekeceğim bağ, bahçe işleri için.

İleriki yıllarda belki karavan da olabilir. Diye düşünüyorum.

 

Sorulmadan yazayım çeki demirinin maliyetini

 

2400 TL demir ve elektrik seti CE belgeli

600 TL Projelendirme ücreti

570 TL TSE belgeleme ücreti

300 TL de Noterde ruhsat değişimi 

 

Toplam 3800-4000 gibi bir rakama geliyor.

 

 

 

  • Beğen 13
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hasan Karabekiroglu yazdı:

çeki demirinin maliyetini

lpg gibi tüv tespit muayenesi yok mu

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Çağlar Bayur yazdı:

lpg gibi tüv tespit muayenesi yok mu

 

O kaldırılmış abi önceden varmış.

Şimdi direk tse ve noter yapıyorsun yeni ruhsatın veriliyor.

  • Beğen 5
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Zaten bence çekme karavan deneyimi olmadan motokaravana geçmek pek iyi değil. Yavaş yavaş. Çadır çadırdan çekmeye çekmeden motoya gibi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Hasan Karabekiroglu yazdı:

..

Bir bakmışsın aaa sucuklar yok, binersin otomobile bi koşu alıp gelirsin...

..

 

 

 

Geldiğinde mangal olmayabilir..

 

Motokaravan olacak ise bi tane off road tipi scooter da alınır. yeter.

Yahut bisiklet.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Mehmet Göktürk yazdı:

Geldiğinde mangal olmayabilir..

 

 

Bir bekçi bırakırız geride.

Gözcü izci :D 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çekme almayın. Arabaya yazık. En azından kamyonet tarzı aracınız yoksa

çekme almayın.
 

Ucuza eski model panelvan alıp içini yapabilirsiniz. 

Kullanmak ile alakalı.. Burada römork, karavan, at çekmeyen araba yok neredeyse.. Hepside yüksek kilometreleri görüyor.. 260binde sattığım 3.18d duman bile atmıyordu. 220ye cc açarak giderdim. 10bin km de sadece 500 ml yağ eksiltmişti.. Eminim o da yüksek devir ile uzun süre gitmektendir.. Yük aracın çekebileceği limitlerde ise ve araç da bakımlı ise bence bir fark olmayacaktır..

Karavan için de, iki modelinde kendine göre avantajları var.. Olumlu ve olumsuz yönlere bakıp, hangisi sizin tarzınıza uygun ise ona göre karar verilmeli.. Sami bro'yu danışmaya çağıralım bence? @Sami Demirpaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...