Mahmut Akbulut 10 Mayıs 2021 Paylaş 10 Mayıs 2021 Yeni nesil çin malı devrelerin hemen hepsinde artık giriş voltajı 12V-15V olarak üretiliyor ve röle çözüm oluyor ama senin de bahsettiğin gibi giriş voltajı 12V sabitse röle çözüm olmaz . Yorum bağlantısı
Mustafa Bağseven 27 Mayıs 2021 Paylaş 27 Mayıs 2021 Konuyu yeni gördüm. Bu ve buna benzer problemle birkaç kez karşılaştım.Nedeni şu: Arabanın gündüz farına giden +12v besleme hattı eski arabalardaki gibi dümdüz +12volt değil.PWM kare dalga ile çalıştıgı için gelen elektrik dalgalı bu da sonradan takılan ledlerde pırpıra neden oluyor. Çözüm yolu ise sonradan taktıgınız ledler ile aracın orjinal gündüz farı beslemesi hattına diyot takacaksınız. Diyotun siyah tarafı aracın orjinal hattında kalacak,diyotun gri tarafı ise sonradan taktıgınız led tarafında kalacak..Son olarak 16v 470mf kondansator alıp kondansatorun artı ucunu diyotun gri ucuna ,eksi ucuna da şaseye bagladıgınızda problem çözülmüş olacak. Böylelikle kondansator orda pil görevi yapacak dümdüz bir +12v elde etmiş olacaksınız..Kesin çözümdür. 2 2 Yorum bağlantısı
Hasan Mildan 23 Haziran 2021 Paylaş 23 Haziran 2021 On 27.05.2021 at 10:32, Mustafa Bağseven yazdı: Konuyu yeni gördüm. Bu ve buna benzer problemle birkaç kez karşılaştım.Nedeni şu: Arabanın gündüz farına giden +12v besleme hattı eski arabalardaki gibi dümdüz +12volt değil.PWM kare dalga ile çalıştıgı için gelen elektrik dalgalı bu da sonradan takılan ledlerde pırpıra neden oluyor. Çözüm yolu ise sonradan taktıgınız ledler ile aracın orjinal gündüz farı beslemesi hattına diyot takacaksınız. Diyotun siyah tarafı aracın orjinal hattında kalacak,diyotun gri tarafı ise sonradan taktıgınız led tarafında kalacak..Son olarak 16v 470mf kondansator alıp kondansatorun artı ucunu diyotun gri ucuna ,eksi ucuna da şaseye bagladıgınızda problem çözülmüş olacak. Böylelikle kondansator orda pil görevi yapacak dümdüz bir +12v elde etmiş olacaksınız..Kesin çözümdür. Çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts