İçeriğe Yönlendir

2010 Focus MK2 TDCI (Yine Ford)


Erdem Doğan

Recommended Posts

Erdem Doğan

Focus a yağ bakımını yaptım ama bu nasıl bir mühendislik kafası diye düşünmeden edemedim. Filtrelerin montajı birbirinden zor, yağ tapası bile hatalı tasarım. VW de 1 saatte yaptığım iş 3 saat sürdü :)

Yağ filtresini kapağından ayıramadım. Eski filtreyi parçalamak zorunda kaldım. Kapağa zarar vermek istemedim aksi halde başımıza iş alırız.

Yağ filtresi bir garip. Ucundaki çıkıntıyı motordaki yerine denk getirmek lazım. Önce filtreyi motora taktım, ancak filtre kapağı oturmuyor, oturmadığı için yuvadan diş tutamıyor ve sıkamıyorsunuz. Mecbur filtreyi önce kapağa oturttum. Sonra motor kısmında yuvaya denk getirmeye uğraştım. Hafif hafif çevirerek diş tutturdum ve sıktım. Sanıırım yuvaya oturdu, aksi halde diş tutmaz gibi duruyor çünkü. Yada yerine oturmasa sıkarken filtre kırılırdı muhtemelen.

Yağ tapası direk aşağı bakıyor ve vida kafa kalınlığı çok ince. Tapayı çıkarırken eliniz yağ oluyor ve açarken/sıkarken sıyırma ihtimali yüksek.

Hava filtresi yuvarlak tip, motor kısmını taktığınız zaman filtrenin diğer ucu filtre kazanında bulunan ince kanala giriyor. Ancak normal olarak takarsanız o kanala denk gelmiyor. Filtreyi iterek biraz esnetmeniz lazım. Diğer markalardaki gibi düz kare ve olduğu gibi yuvaya oturan bir yapısı yok.

Polen filtresi başlı başına iş. Gaz pedalının tam yanında. Filtreyi çıkarabilmek için pedalı sökmek gerekiyor. 3 tane vidası var, basit ancak konumu çok zor bir yerde. Pedalın altındaki vida görünüyor ve cırcır ile kolayca açılabiliyor ancak üst kısımdaki 2 vida için cırcır a uzatma takmanız gerekiyor. Bu seferde pedalların üst kısmındaki plastiğe çarptığı için anahtarı çeviremiyorsunuz. Birkaç farklı uzatma denemesi ve makine ile zor açtım. Önceden fazla sıkmışlar heralde. Pedalı çıkardıktan sonra filtre haznesinin kapağı var ve 3 vidası var. Örneğin VW de vida yok, elle açılabiliyor :) Vidaların en üstte kalanına ulaşmak çok çok zor. Resmen göremediğiniz bir noktadaki vidayı açmaya çalışıyorsunuz. Yine elle açamadğım için zar zor makine ile açtım. Vidaları açınca iş bitmiyor, filtreyi çekiyorsunuz ve fren pedalına çarpıyor. Pedalın arkasından alayım desen direksiyon miline çarpıyor :) 

Eski filtre önemli değil de yenisini takarken baya bir hırpalanıyor filtre.

Mazot filtresi 15 bin km önce değiştiği için değiştirmedim. Anlatımdan baktığım kadarıyla o da bikaç saat sürermiş :)

 

Polen filtresi anlatım burada mevcut,

https://catalog.mann-filter.com/file/Product/MediaAssets/HBRpPpV4.pdf

 

Servis reset için, kontak kapalı iken fren ve gaza basarak kontağı 1 konumuna alıp bekliyorsunuz, ekranda servis reset yapılıyor yazıyor ve tamamlandı diyor. Periyot kaç km onu bilmiyorum ama.

611bdc78-3d5d-4870-b56b-98e7260ef65b.jpeg.a62c87aca5fc7cfa7f38046db6e6bf6d.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Fren pedalinin ordan asagidaki parca düstü, nereye takilacak bulamadim. Var mi bu parcayi bilen?

 

 

BB12D54A-BAF7-450A-A2D8-EE4FB2AEF72F.jpeg

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Erdem Doğan yazdı:

bu nasıl bir mühendislik

Herkes Fordcu olamaz :nargile:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Çağlar Bayur yazdı:

navigasyonda hangi ülke haritaları var

Bu konu hakkinda özelden cok soran oldu (kimse sormadi), 2010 fabrikasyon haritada Avrupa + Türkiye var. Sonraki 2018 haritada sadece Avrupa yaziyor ama Türkiye var mi bakmadim. 
 

IMG_2446.jpeg.814b22458fd0fa4ac4080a78bd2b749b.jpeg

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

2018 den sonra çok lazım olmamıştır Yunan sınırı sonrası varsa yeter sınırı geçene kadar olay :P

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Ön cam fitili cama tutunamadigi icin bakalit tam oturmuyordu. Fitilin yenisini almadan önce silikon ile yapistirmayi denedim. Gayet saglam olunca degistirmeye gerek kalmadi. Bakalitin cama temas ettigi yerdeki süngerli izolasyon banti da yipranmisti. Onun yerine cam ile arasinda bosluk kalmasin diye cift tarafli kalin ve dis ortamda kullanilan suya ve sicaga dayanikli bant yapistirdim. Orjinalden daha düzgün ve saglam oldu 😂

2500 km uzaktan desteklerini esirgemeyen kuzenlere forum araciligi ile tesekkurlerimi iletiyorum. (yardimci olmadilar)

 

1DE2BEA1-6C60-4F58-88BA-9372BD9EF081.jpeg.8cbeb77e9fd815d451e56398042ddd4e.jpeg
 

44EC2A8D-553E-4169-8369-D980BCE6D12B.jpeg.3380621473c545e9b285a4fc2faba868.jpeg

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Az daha yapmasa uçak bileti alacaktım daha ne diim :,∆

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Focus çok tatlıymış, güle güle kullanın. Özellikle içi çok temizmiş. Ve opsiyonları kendim seçerek araba alacak olsam, klima, koltuk ısıtma/soğutma, ön cam resistans ve ısıtmalı direksiyonu kesin seçerdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bluapunkt travel pilot sanırım cihaz. Ben zamanında Sefa kardeşimizden alıp focusa takmıştım. Ekran ışığı geceleri rahatsız ettiği için teybi bir ay sonra falan okuttum. :D Farlarla ters çalışıyordu. Bu kaç birime alındığı belli olmayan araçta nasıl Erdem ? Akşama kadar yan gelip yatıyoruz birim mirim kafası yaşıyoruz orayı sonra anlatırım. Herkes ticaret peşinde, o arabanın tek civatasını yapmak için uğraşmayan bizlere birim deyip durmak düşer anca.. :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben bu konuyu yeni gördüm. Hayırlı olsun. Güzel aletmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Serkan Toker yazdı:

Bluapunkt travel pilot sanırım cihaz. Ben zamanında Sefa kardeşimizden alıp focusa takmıştım. Ekran ışığı geceleri rahatsız ettiği için teybi bir ay sonra falan okuttum. :D Farlarla ters çalışıyordu. Bu kaç birime alındığı belli olmayan araçta nasıl Erdem ? Akşama kadar yan gelip yatıyoruz birim mirim kafası yaşıyoruz orayı sonra anlatırım. Herkes ticaret peşinde, o arabanın tek civatasını yapmak için uğraşmayan bizlere birim deyip durmak düşer anca.. :D

Evet abi Travel Pilot Fx modeli. Mavi ve Siyah olarak 2 tema var. Ayrica parlaklik ayarlanabiliyor. Gece rahatsiz etmedi beni. Farlarla ters calisiyor mu dikkat etmedim. Mantiken farlar kapaliyken ekran canli, farlari acinca ekranin kisik olmasi gerek. Veya hic degismiyor da olabilir. Denk gelince bakarim. Benim fark ettigim bir gariplik ise, bluetooth ilk eslesmede sorun yokken, ertesi gun cizirti yapmasi. Radyo da problem yok. Sadece bluetooth uzerinden spotify ile muzik dinlerken oluyor. Spotify ayarlarini kurcaladim. Bir cok ozelligi acip kapadim ancak duzelmedi. Teybi sifirladim, ayarlari degistirdim vs yine duzelmedi. Baglantiyi siliyorum, yeniden eslestirme yapinca problem yok ses gayet iyi ancak ertesi gun yine parazitler var 😂

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mahmut Yıldız yazdı:

Focus çok tatlıymış, güle güle kullanın. Özellikle içi çok temizmiş. Ve opsiyonları kendim seçerek araba alacak olsam, klima, koltuk ısıtma/soğutma, ön cam resistans ve ısıtmalı direksiyonu kesin seçerdim. 

Tesekkurler. Bazi olmazsa olmaz donanimlar yokken nadir donanimlar eklenmis. Bana da enteresan gelmisti. 3 kol direksiyon da hiz sabitleme var mi onu ögrenmeye calisiyorum. Tesisat hazirsa tuslari alip yazilimdan aktif edebilirim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
(düzenlendi)
Erdem Doğan yazdı:

 Mantiken farlar kapaliyken ekran canli, farlari acinca ekranin kisik olmasi gerek.

 

Benim arabada tam tersi oluyordu. :D Bluetooth olduğunu bilmiyordum veya yoktu. olsaydı fark ederdim diye düşünüyorum o zamanlar gençtim zıpkın gibiydim yani. Sonra Mondeoya geçiş yaptık daha bi ağır abi olduk, oturup kalkmasını bilen her gün bir köpüklü kahve içen ayın 18'i oldu mu emekli maaşı tak diye bankaya yatan birine dönüştüm haliyle..

tarihinde Serkan Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Serkan Toker yazdı:

 

Benim arabada tam tersi oluyordu. :D Bluetooth olduğunu bilmiyordum veya yoktu. olsaydı fark ederdim diye düşünüyorum o zamanlar gençtim zıpkın gibiydim yani. Sonra Mondeoya geçiş yaptık daha bi ağır abi olduk, oturup kalkmasını bilen her gün bir köpüklü kahve içen ayın 18'i oldu mu emekli maaşı tak diye bankaya yatan birine dönüştüm haliyle..

Baktim simdi farlari acinca sadece teybin tuslarindaki isiklar yaniyor :) ekran isigi sabit yani bi anormallik yok. Göz de almiyor. Bluetooth kiti volkswagen deki gibi ayri olabilir. Ben de sonradan fark ettim oldugunu. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Erdem Doğan yazdı:

Baktim simdi farlari acinca sadece teybin tuslarindaki isiklar yaniyor :) ekran isigi sabit yani bi anormallik yok. Göz de almiyor. Bluetooth kiti volkswagen deki gibi ayri olabilir. Ben de sonradan fark ettim oldugunu. 

 

Farlar açıkken ekran ışığını ayarlarsan her seferinde farları yaktığında kısık yanabilir. Ben öyle yapıp düzeni bozmuş olabilirim ama olsun sende boz, gelirken cihazı getir buraya bırak.. :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Tüketim verisi gelsin o zaman, 50 lt ile 900 km. 

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Erdem Doğan

Arka sag park sensoru arada calismiyor. Degistirecegim ancak 2 farkli tip var. Hangisi kösedeki sensör acaba? Birde nasil sökülür bi video bulamadim. Bilen varsa yesillendirsin. 
 

IMG_2681.jpeg.bd11174126fbc267f39f09abd776a137.jpegIMG_2682.jpeg.678f46845974fdd0a647adcd4e288c86.jpeg

 

1.resimdeki oldugunu tahmin ediyorum. Dogru mudur?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Erdem Doğan

Kimse bilmiyor mu bu mühendislik harikası otomobilin park sensörü nasıldır, nasıl sökülür :) 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Erdem Doğan yazdı:

Arka sag park sensoru arada calismiyor. Degistirecegim ancak 2 farkli tip var. Hangisi kösedeki sensör acaba? Birde nasil sökülür bi video bulamadim. Bilen varsa yesillendirsin. 
 

IMG_2681.jpeg.bd11174126fbc267f39f09abd776a137.jpegIMG_2682.jpeg.678f46845974fdd0a647adcd4e288c86.jpeg

 

1.resimdeki oldugunu tahmin ediyorum. Dogru mudur?

Önce bozuk olanı söksek sonra alsak kurtarmaz mı?

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Motoru indirmemiz lazım 

Usta bi yemek söyle o zaman ac ac beklemeyelim

Koray Demir yazdı:

Önce bozuk olanı söksek sonra alsak kurtarmaz mı?

Nasil sökecegimi bilsem cikan sensore gore siparis edecektim, hem arabayi 2 kere lifte almak zorunda kalmayacaktim. 1.fotodaki sensoru siparis ettim. Olmazsa iade edip digerini siparis ederim. 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Marş basarken voltaj 10.5 e kadar iniyor. Zorlandığı da belli. Üzerindeki akü 2018 üretimi Ford logolu 80 amperlik Varta. Marka model olarak aratınca 65-72-74 amper aküler çıkıyor. Orjinali kaçlık bulamadım, mevcut gibi 80lik mi alsam? Ön cam ve koltuk ısıtma olması yüksek amper almayı gerektirir mi?

 

1.6 TDCI 109 PS

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bulabilirseniz alçak tip 80’lik (Türkiye’de yok bu arada) yoksa 74 ah Varta almalısınız. Ben Varta E43 72 ah kullanıyorum. 

Yorum bağlantısı
Erdem Doğan
Koray Demir yazdı:

Bulabilirseniz alçak tip 80’lik (Türkiye’de yok bu arada) yoksa 74 ah Varta almalısınız. Ben Varta E43 72 ah kullanıyorum. 

 

Üzerindeki akü için ölçüler 315x175x175 mm olarak görünüyor internette. Bulduğum 80lik Varta F17 Blue Dynamic akünün ölçüleri de 315 x 175 x 175 mm. Anladığım kadarıyla 80lik akünün bir zararı yok? Eğer fabrikasyon amper 72 veya 74 ise öyle alayım. Araçta ekstra bir tesisat vs yok.

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...