İçeriğe Yönlendir

Otosan - Opet Yakıt Güvence Sistemi


Mehmet Mercan

Recommended Posts

Mehmet Mercan

Arkadaşlar Merhaba

Bildiğiniz gibi Otosanın Opet Yakıt Güvence Sistemi mevcut. Fazla detaylara girmeden nasıl dolandırıldığımızın kanıtını ortaya koymak istiyorum ve doğru bir aksiyon alabilmem için sizlerin değerli görüş ve bilgilerinizi esirgememenizi diliyorum. Ayrıca bu sistemden mağdur olmuş çevrenizde eş dost varsa bu konuda bana yaşadıkları problemleri veya olumlu yönleri bana aktarabilirseniz çok sevinirim. Zira Önümüzdeki hafta Otosan ve OPET'e Rekabet Kuruluna suç duyurusunda ve Tüketici Mahkmelerine dolandırıldığımdan şüphelendiğim için dava açmayı düşünüyorum. Daha doğrusu salak yerine konularak kandırıldığım için örnek bir dava teşkil etmesi açısından tazminat davası açmayı düşünüyorum.

Biliyorsunuz aracımda yakıt yada başka bir sebepten dolayı kurum bağlama var ve artık ilgili ekipmanlar yavaş yavaş zarar görmeye başladı. Aslında iki gün önce öğrendiğim ancak bugün Ford Müşteri Hizmetlerinden aldığım teyit doğrultusunda şoke oldum. Aslında Opet Yakıt Güvence sistemi sadece araç garantisinin geçerli olduğu süre boyunca geçerliymiş. Bu konuda hiçbir yerde bilgi okumadım bugüne kadar. Belki atladım bir yerlerde çok küçük ve açık seçik yazmıyordur. Ama bu kadar forumda da tartıştık hiç duymadım. Duyan varsa bana nerden okumuş yazılı kanıtı nasıl nerden öğrenirim lütfen bildirsin. Düşünün benim araç +1 yıl gartanti olmasaydı şimdi Yakıt Güvence Sisteminden faydalanamayacaktım ki hoş +1 yıl bunada dahilmi değilmi sormayı unuttum.

Arkadaşlar Koç Grubunun çok iyi bir pazarlama taktiğinin kurbanıyım. Bunu Sistemin kandırma üzerine son kullanıcıyı mağdur etmeye ve nasıl parasını cebinden salak yerine koyarak alırım üzerine kurulmuş. Diğer Rekabetçi firmalar nasıl bunu görememiş hayret. Şimdi Zaten kurum toplama ha bugün olan birşey değil. Neyse burası önemli değilde ben salak gibi Aracı aldığım günden beri OPET Euro Dizel kullanıyorum ve aracın garantisi bitince Yakıt Güvence Sistemide çöpe gidiyor. Zaten Arıza, bakımlı araç olduğu için daha geç aksediyor. Ve bir bakmışsınız iki gün sonra araç elinizde kalıyor. Ne güvence ne garanti var ortada.

Kandırıldığınızla kalıyorsunuz. Bu konuyu Kamu Davasına çevirmem gerekiyor Hak davası oldu artık. Koç grubu ne diyor Aracı benden al sonra benim yakıtımı al, eğer aracında yakıt kaynaklı arıza olursa herşeyi ben karşılarım SÖZ... Ama sözde kalıyor. tabi. Birde üstelik garanti ile doğru orantılı yakıt güvence sistemi veriyor. Bu hiçbir yerde yazmıyor görmedim duymadım uyarılmadım.

Şimdi size soruyorum Davamda haklımıyım yoksa Haksızmıyım...

Teşekkürler..

Konuyla Bağlantılı Diğer Başlıklar :

Otosan Fiyaskosu

Motor Sistem Arızası

Opet Yakıt Güvence SİNİR Sistemi

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Basit bir örnek vereyim. AB ülkelerinde bildiğim kadarıyla araçla ilgili servis çağrıları mektupla yapılmak zorunda. İngiliz forumunda bizide ilgilendiren c-max sorunlarıyla ilgili bir çok servis çağrısı yayınlandı. Bunların hiçbiri ülkemizde bize gelmedi. Bu konuyu diğer bir forumda (ford çalışanlarının çogunlukta olduğu) dile getirdik. Orada bile herkesin göreceği bir cevap yazamadılar sadece PM ile servise gidildiğinde bunların yapılacağı gibi bir bilgi verdiler. Bu bile ne kadar gizli kapaklı iş döndüğünü gösteriyor. Konudan haberi olanın aracı yapılacak habersiz olanlarınkine dokunulmayacak gibi bir şeydi bu... Bu yüzden YGS gibi şeylere ben güvenmiyorum gördüğüm kadarıyla sizde güvenmeyin. 2004 Mayısında aracımı aldığımda opette eurodiesel yoktu sadece normal dizel vardı, Opet ekim 2004 gibi eyordiesel getirdi. Bu süre zarfında eminim 7000ppm mazotu koysaydım şimdi bir çok problem yaşardım. (ve zaten yaşayan bir çok c-max sahibi oldu.) Ben hiç sallamadım ve gidip totalden eurodiesel aldım. Çünkü almanya web sitesinden bu aracın euro3 dizel ve üstü kullanması gerektiği net bir şekilde yazıyordu. En basitinden koç indirimine takmış durumdayım. Koç indiriminden faydalanan koç personeli çok büyük sayıda. Ucuz alan ucuz satar mantıgıyla sırf bu yüzden fordların ikinci elinin düşük olduğu gibi bir fikrim var. Eger koç indirimi sadece otosan personeline olsa diyeceğim bir şey yok fakat satabilmek için tüm koç camiasına (birinci derece yakınlar dahil) toplamda 400000 kişi gibi büyük bir rakama büyük oranda satış yapıyorlar. İddia ediyorum koç indirimini kaldırsınlar fordun satış rakamları ciddi düşer...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu YGS denen çılgınlığın normal garanti süresi içerisinde olduğu ve aynı anda bittiği kesin..

Bunlar normal garanti sürecinde; yakıt kaynaklı bir arıza olsaydı, garanti dışı diyeceklerdi ve taahhütleri de opet yakarsan bunu demiyeceğiz, di...

Belge görmedim ama mantık bu..

Yorum bağlantısı
Oya Akardeniz

Aslında iki gün önce öğrendiğim ancak bugün Ford Müşteri Hizmetlerinden aldığım teyit doğrultusunda şoke oldum. Aslında Opet Yakıt Güvence sistemi sadece araç garantisinin geçerli olduğu süre boyunca geçerliymiş. Bu konuda hiçbir yerde bilgi okumadım bugüne kadar. Belki atladım bir yerlerde çok küçük ve açık seçik yazmıyordur. Ama bu kadar forumda da tartıştık hiç duymadım. Duyan varsa bana nerden okumuş yazılı kanıtı nasıl nerden öğrenirim lütfen bildirsin.

O yazılı kanıtı ben de bir bulsam zaten... :D

Aylar önce bir arkadaşla YGS sistemini konuşurken aklıma takılmıştı "yahu bu YGS ne kadar süreyle geçerli aracın garanti süresi dolduktan sonra da devam ediyor mu, bu konuda hiçbir yerde birşey okuduğumu ve duyduğumu hatırlamıyorum" diye... İlginçtir o zamana kadar bunu hiç düşünmemiştim. :D Tabi mantıken de YGS garantisinin yıllarca süreceğini hiç düşünmemiştim aslında. Fakat bu konuda açık bir şey söylenmemesi ve yazılmaması çok sinir harbi bir durum.

Mehmet Bey YGS'yi kullanan bir kişi olarak haklı davanızda bizlerin de imza vs. vermesi gerekirse beni de listeye ekleyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Şimdi durum şu benim elimde kozlar var. Maddiyati düşünmem eğer kesin kazanacaksamki bu iş kamu davasına dönebilir. Rekabetçi firmaları uyandırabilirsem esas ozaman güzel oalcak. Avukat arkadaşlarım var. Para problem olmaz sanırım. Tüketici köşeleri olarak Hürriyet Erkan Abi'yi bu iş için kullanabilirim. Yeterki davamda haklı olayım. Koç grubu bu konuda kurnazdır. Bir şekilde böyle bir düzeni kurmuşsa arkasına saklanacağı rafta bile olsa çözümleri vardır. Burdaki tek amacım beni kata külleye getirip birde üzerine aracım arızalanmış olmasına rağmen hakkımı vaat ettiği şekilde arayamış olmam. Bunun da hesabını sormak istiyorum. Vaatlerde ne var onu irdeleyelim :

Otosan diyorki Aracını benden aldığın zaman ve üstelik OPET'ten yakıtı alırsan aracında her türlü yakıt kaynaklı gideri OPET Güvence sisteminden karşılarım. Beni zorlamıyor ama bir şekilde satış yaparken sizi yönlendiriyor. Hatta son çıkan araçlarda sticker bile yapıştırıyor.

Ama ne oldu benim EGR valfim arızalandı değiştirme yolunda ne problemer yaşadım biliyorsunuz. Şimdi Enjektörlerim arızalı olma ihtimali çok yüksek tekrar yokuşa vurma ihtimalleri çok yüksek. Opet yakıtım temiz diyor işin içinden çıkıyor. Otosan'da yakıt kaynaklı diyor işin içinden sıyrılmaya çalışıyor. Hadi ozaman OGS devreye girsin diyorsunuz. Her iki kurumda bizi bağlamaz modunda ortada bırakıyor. İddia ediyorum eğer benim araç Yakıt Güvence Sisteminden faydalanamıyorsa hiçbir Araç faydalanamaz. Sadece Koç grubu araçları bu kampanyadan faydalanıyordur. Bir Muahsebe oyunu vardır mutlaka. Gider gösterecek bir kapı size. Her neyse böyle bir iddiam yok ama düşünmeme engel değil. Öyle olduğunu bilseydim işin başından beri Total'e başlardım BP ile devam ederdim.

İkinci öğrendiğim önemli nokta ise Opet Yakıtı Güvence Sisteminin sadece arabanın garantisi ile doğru orantılı olması. Bu konuda kimse bilgi vermiyor ve yazılı hiçbir belge yok. Maalesef undocumented bir bilgi.

Şimdi herşey önümüzdeki salı günü yapılacak servis incelemesinden sonra belli olacak. Ordan gelecek bilgi ışığından artık haklıysam hakkımı aramak yolunda ilerlemem lazım. Yoksa kendimi artık en enayi Ford kullanıcısı ilan edeceğim. Bu kadar bilgi ve tecrübe içinde yapılan kataküllelere karşı hakkımı arayamıyor olursam yada bu işden alnımın akıyla çıkmazsam yazıklar olsun..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Mehmet Abi bu mantığa bir diyeceğim yok ancak. Önceden bunu söylese karar alırken etkili olurdu. Derdimki Zaten sıfır bir araç temiz yakıt kullandıktan sonra ortalama 3-4 yıl zaten arıza çıkarmaz. Helede düzenli ve bakımlı bir araçsa. Ama şimdi onların yönlendirmesi ile OPET alıyorsun iki yıl doluyor ve araç arıza sinyalleri vermeye başlıyor. Sana güle güle diyor. Tama eyvallah Garnati süresinde zaten herşey öyledir. Ama birde benim yaşadığım garanti süresi içindeki bir mevzum var bildiğiniz gibi. Ozamanda işlemedi bu sistem. Bakalım ya bazen yazdıkça umudum kırılıyor ama inancımı yitirmedim :D

Oya Hn. çok teşekkürler..

OYGS çokca burda tartışdık yalandan ibaret. Ben geç anladım çok pişmanım keşke bende gözüm kara başka bir BP yada TOTAL neyse ona geçiş yapmış olsaydım. ama aracım yakıt kaynaklı kurum toplamayı zaten daha ilk yaşını doldurmadan başlamaıştı. Bu arada önemli bir faktör daha var. Belkide Enjektörlerim aldığım günden beri defolu olabilir. Çünkü benim aracım diğer C-MAX'lere göre daha zırıltılı çalışıyordu. Çekiş problemi herzaman vardı yokuş yukarı. Aslında Opet Yakıtı çok iyide olabilir. Ancak Araç yakıtı yakma evrelerinde bir eksikik veya zamansızlık varsa tam yanma olayı gerçekleşmiyorsa ozaman da kurum toplayabilir. Bu ihtimalde var. Ama karşımda duran iki kurumda Abi Kardeş. Kardeşi Abiye Abiyi kardeş şikayet ederek bu güne kadar geldi,k :(

Yolum ya çok kısa yada çooooook Uzun :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Yani iyimser değilimde gerçekten enjektör problemim varsa neden şimdi birden sat anasını diyeyim. Nerden baksan 3-4 bin YTL lik bir durum olabilir. Çocuğumun rıskını bu adamalara ortak etmeye niyetim yok. Başından beri beni kata külleye getirdiler. Debriyaj, Balatalar, ABS-Airbag Modülü, EGR ve şimdide kuvvetli bir tahminle Enjektörler... az buz para değilki bunlar. Yakıt içinde güvendik ama maalesef 60000 den sonra iyice patladı elimde. Artık hayırlsı diyorum..

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Opet YGS'nin garanti süresince geçerli olduğunu ben biliyordum. Bir yerde okuyup okumadığımı hatırlamıyorum ama ögrendiğimde direkt zaten düzgün mazot kullanan bir dizel arac 3-4 yıl hiçbir problem çıkartmazki diye içimden geçirdim.

Mertol ben senin niye ford aldığını söyleyebilirim "koç indirimi", bu kadar ucuz olmasaydı büyük ihtimal almazdın zaten. Alanların çogunluğuda bir yerden tanıdık üzerinden falan "koç indirimi " alarak ford sahibi oluyor. Ford bu olayın farkında ama satışlarının büyük kısmı "koç ailesine" olduğundan sesini çıkartmıyor.

Yorum bağlantısı
Oya Akardeniz

Şimdi OPET yakıt kaynaklı sorunları garanti ediyorsa bu işin km.si falan olmaz. Sınır koyacaklarsa bunu da açık açık söylemeleri gerekir.

Aslında şöyle bir bilgi de var, bir ara Opet'tekiler ya da Ford'dakiler söylemişti galiba; son 10 depoyu Opet'ten almış olmanız kaydıyla YGS işliyor. Depo doldurmak şart olmasa gerek, son 10 benzin alış da olabilir. Son 10 benzin alış şartı varsa mantıken bunun aracın garantisi ile ilgisi olmamalı.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu işte; ne yazılı ne de görsel basını kullanma şansınız yok.. Hiç bir köşe yazarı veya haber müdürü bu konuyu işleyemez ve yorum katamaz..

Karşı durulacak olan firma Koç Grubu olduğu için, medya bu işten tırsar..

Mercan, bu işte kaderinle ve hakimlerle baş başasın..

Tüketici mahkemeleri muhtemelen seni haklı bulacaktır. Çünkü bu tür davalarda tükeci korunuyor..

Ancak; Sen enjektör işini kafaya niye taktın.. Yani servis bişey mi dedi.. Enjektörlerinde bir sorun oluşma ihtimali mi var.. Yada enjektörlerin normal ömrü kaç bin km.. ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu olay medyaya sıradan bir tüketici şikayeti olarak yansırsa eyvallar, çözülür.. Ama onun ötesine gidemez..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Oya Hn. haklı son 10 depo sınırlaması var. Ama ben en az 135 depo doldurmuşum. Aracımda OPET'ten başka sadece ilk aldığım haftalarda Total görmüştür. Madem öyle ben hem müşteri sadakatı programı aldı altında üstüme düşen herşeyi yapmışım. Bakımlar bile servis çağrılarından önce ve detaylı. Benim gibi bir müşteriyi bile sille tokat kenara koyuyor. Son 10 Depoyu örnek göstereni nereye koyarlar bilmem artık. Ayrıca araç garantisi diyelim bugün bitti. Bir hafta sonra yakıt kaynaklı problem çıktı diyelim. Kampanya geçerliliğini yitiriyor. ama bu bilgi yok ortada. Tabiki aracım 100bin KM gelmiş olsa enjektörlerim bozulmuş olsa YGS devreye girmez. Bu mantık çerçevesinde kabul edilebilir bir durumdur. Ama ben yakıt kaynaklı aracımın EGR valfini kaybetmişim. Hemde aracımda garanti kapsamında ve YGS si mevcut. Yinede değiştirmediler. Bu olay oraya çıkınca Otosan'dan ilgili birim ve Yetkileirile bulunuca çzöümlendi. Ancak bu bölüm ve ilgili kişileri bulamasaydım EGR ben ödeyecektim. Taahhüt'ü geeçrsiz kıldılar. Bende bu konu üzerine gidierek halen Otosan'la olan yazışmalarım devam etmekte. Ama netice alamamaktayım. Olaydan bundan ibaret.

Mehmet Abi :

Aracın performans ve yakıtı tüketimi çok kötüye gitmeye başladı. Yarım depo 225 KM yaptım. Ayrıca o kadarda araçtan anlıyorum ve bazı ustaların yönlendirmesi sonucu Enjektörlerin durumu hakkın da biraz fikir sahibiyim. Ancak garanti yüzünden sökülemediği için tam teşhis koyamıyorum. Servisler bile Enjektörleri ilgili üretici firmaların yöneldirmesi olmadan Enjektörleri yerinden sökemiyorlar. Enjektörler normal koşullarda 90-100 bim KM kadar problemsiz çalışması lazım. Sonrasında ömrünü buna yakın bir kilometrede yada biraz daha uzun bir vadede yitiriyor diye biliyorum. Öncesi ya üretim hatası yada yakıt kaynaklı bozulma durumuna giriyor.

Medya olayını düşünüyorum. İlk etap Noter'den bir ilgili kurumalara yazı ve Rekabet Kurulu ile Tüketici Derneklerine CC sonrasında gelecek cevaba istinaden olumsuz bir durumda Koç Grubu pazarlama oyununa geldiğim ve yakıt alma özgürlüğüm kısıtlandığı için diğer rakip firmaların yakıtların test etme şansı bana verilemediği için mağduriyete uğradığım ve bunun tanzim edilmesi taahhüt edildiği halde gerçekleitirilmediği husunda tabi bu kadar basit bir analtımla değilde özet olsun diye yazıyorum. EGR Valfi ile ilgil konu buna örnek teşkil ediyor. Belki elime hiçbir şey geçmeyecek ama YGS sistemi bundan çok zarar görür özelliklede Media'ya taşınırsa olay. Çünkü bence en az %50 YGS kullanıcı bu sistemi ? işaretleri ile mecburi kullanıyor. Kendini diğer yakıtlara karşı güvensiz hissediyor. Ben bu kanıyı taşıyorum. Ayrıca MedyaTüketici köşelerinin nasıl çalıştığını çok iyi biliyorum. Bu konuda dostane bağlantılarım sayesinde aksiyon alabilirim. İlk önce ilgili kuruma bu tüketicinin mağduriyeti hakında ne düşünüyorsunuz diye faks çekilir. Hemd edirekt ilgili birime. Sonra eğer iki-üç gün içinde cevap gelemzse konuda gündem yaratacak bir konuysa ve bağlantınız iyiyse yayınlanır. Yaşamış olduğum konunun sadece beni ilgilendirdiğini düşünmüyorum.Bu konuda diğer Rekabetçi firmaların farkli bir baskı uygulayacağına inanıyorum. biraz hayalci düşünebilriim. Ama neden olmasın diyorum. Doğru politika ve yalansız bir senaryo ile bu yaşadığım olumsuz durumu doğru analtabilirsem çok şey değişebilir :)

Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk

Geçtiğimiz cuma günü ilginç bir bilgiye ulaştım.

Forumda tartışılmakta olan bu konu kapsamında öncelikle OPET müşteri Hizmetlerini arayıp YGS hakkında bilgi istediğimde "YGS ile ilgili problemlerinizde lütfen yetkili servisinize başvurun" diyen bir kayıtlı mesaj dinletildi.

Hemen ardından Ford Müşteri Hizmetlerini aradığımda bana verilen ilk bilgi "Bunun için lütfen OPET müşteri hizmetlerini arayın" oldu.

Zaten OPET aktarmalı olarak kendilerini aradığımı belirtince şu cümleleri duydum:

"YGS garantisi, araç garanti süresi boyunca devam eder. Garanti süresinin sonunda ise yakıt harcama detaylarınız incelenir".

İncelemekten kasıtlarının ne olduğunu sorunca ve biraz da bastırınca her zaman söylenen "biz ilgili bölüme ulaşalım, size dönelim" duyduğum son sözler oldu.

Haftasonu geçti ve bir kaç saat önce Ford Müşteri Hizmetleri beni geri aradı. İlgili bölüme ulaştıklarını ve OPET Yakıt Güvence Sistemi garantisinin araç garantisinden BA

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Çok basit sana söyleyeyim. Kata Kulli yapıyorlar. İlk önce sağ vur sonra sol vur. Şapşal ördek gibi yap müşteriyi sonra ortalıkta dolansın. Bakalım yarın göreceğiz neler olacak. Servis bakalım enjektörler için arızalı olma ihtimalı varmı yokmu kararı verirse Delphi firmasından Mühendislerin gelip bakması için Otosan'a talep bildirecekler. Yani nerden baksanız bu iş 1 hafta sürer yine :)

Yorum bağlantısı
Kerem Arıkantürk

Yol yakınken YGS kartını LPG alevinde yaksam mı acaba?

Henüz 13.000 km oldu...

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Zor karar Opet'in yakıtı iyide olabilir. Bilemiyorum artık. Benim durum araçtanmı yoksa yakıttanmı yada her ikisindne mi bilemiyorum artık. Kafam iyice karıştı. Ama ilk günden bu güne kadar şikayet listemde hep zırıltılı çalışan Enjektörler vardı. Yokuş yukarı çekiş problemi vardı. Büyük bir ihtimalle ilk seri C-MAX almanın hataları aksediyor. Sonuçta hatalı yazılımda Enjektörlerin düzensiz ve hatalı çalışmasını sağladıysa bir süre de öyle yola devam ettiysem. Bugün arıza çıkarması normaldir. Ama ispat anlamında bu çok zor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Bugün ultra komik bir olay daha öğrendim. Aracımdaki enjektörlerin markası belirttiğim gibi Delphi değil Bosch markaymış :)

Hem güldüm hemde çok sevindim. sonuçta Bosch otomotiv'de çalışan çok eski bir arkadaşım var ondan gerekli bilgileri alma şansım olduğu için rahatladım. Bugün servisde tekrar araç diagnostik cihazlarına bağlandı ve gerekli hata kodu vs. varmı kontrol edildi. Herhangi bir hata koduna rastlanmadı. Akabinde MAF, Enjektör, Pompa vs. yanma, püskürtme vs. gibi testleri online olarak izlendi. Burda yaklaşık %5-15 arası bir standarttan uzaklaşma görüldü. Yani 6 mg/s olması gereken değer örnek 7.0-7.5 mg/s seviyesinde görünüyordu. Bunun önemli bir fark olmadığı ancak yakıt tasarrufu, vuruntu, zor çalışma gibi şikayetlerde etken olarak gösterilebilir dendi. Ancak tek etken bunlar değil tabi. Dolaysıyla Araçta Enjektör tabanlı önemli bir sorun yok kararı alındı. Yani eğer Enjektör kullanılmaz durudma olsa araç çalışmaz zaten dendi.

Ancak aracın 68.000 KM gelmiş olmasından dolayı Enjektör'lerin bazıların da artık revizyon gerekliliği olabileceği söylendi. Bu işlem normal Carbon-Clean işleminden biraz farklı. Laser teknolojisi ile Enjektör iğneleri tek tek temizleniyor. Enejektör içinde birikmiş kurumlar temizleniyor. Bu işlem enjektör bazında 50-80 YTL arasında değişiyor. Ayrıca üç kademeli püskürtme mekanizması elden geçirildiği söylendi. Henüz Bosch'daki arkadışıma ulaşmış değilim. Doğru Bosch Servisine yönlendirilmem için önemli. Zira bu işlem titizlikle yapılaması gerekiyor. Bu işlem sonucunda çok zarar görmüş Enjektörler kullanılmaz duruma gelme ihtimali de var. Şimdi benim enjektörler ne aşamada sökülmeden Bosch Enjektör diagnostic cihazlarına bağlanmadan önce söylemek çok zor. İki tanesinde artık hissedilir bir problem var. Ama seviyesi ne durumda o sökülünce anlaşılacak.

Bu işlem gerçekleştikten sonra Aracımdaki çekiş ve vuruntu önemli derecede düşecek dendi. Sonuçta Enjektörler revize edilmiş olacak ve Enjektör yatakları da bu arada temizlenecek. Yakıt sarfiyatımda önemli derecede düşülecek dendi. Yani bu işlem için Araç garanti dışındaysa toplamda 500 YTL gibi bir fiyat çıkabiliyor. Enjektör Revizyonu + İşcilik + Tekrar programlanması vs.

Bana tahmini maliyeti 200-250 YTL gibi gelecek. toplam sürede 2 günü geçmeyecek gibi.

Şimdi iki önemli durum var Enjektörler söküldükten sonra eğer revizyon ile ömrü uzatılırsa problem yok. Zaten 100.000 KM değiştirilmesi gereken bir parça. Şanslı olan 110-120 Bin KM yapabilir. Bulunduğumuz şartlarda bu zor gibi görünüyor. İkincisi bu şartları kabul etmeyip enjektörlerin YGS veya +1 garantiden değişim için uğraşmam lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Bilgi güzel Adem sağolasın. Bende diyorum zaten OPET'in yakıtı kötü olmayabilir. Ama bu konuda YGS devreye girmemesi çok kötü. Almanya'da bu araçlar bukadar arıza çıkarmıyor. Dolaysıyla Türkiye'de bu kadar fazla bir oranın olması beni yakıt'larda kullanılan ek katkı maddeleri şüphelendiriyor. Yada bende yapılan uygulma gibi. Benim EGR valfim ilk nesil olandandı. TSB ile bunun değiştirilmesi gerekliği vardı. Ama bugüne kadar benim EGR değiştirilmemişti. Burda Otosan'ın bir ihmali var bana karşı. Belkide zamanında değiştirilmiş olsaydı bukadar problem yaşamayacaktım. Nitekim benden başka bu konuda özellikle problem yaşayan çok az kişi var. Örneğin Mertol her yerden yakıt almasına rağmen secici davranmamış olmasına rağmen benim şikayetçi olduğum konudan mesela şikayetçi değil. Buda demek oluyorki üzerinde durduğum konuda bir gerçek payı var demektir. Bunu kabul ettiremiyorum. Aracı ilk almanın mağduriyeti var.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

ygs dahilinde parça degişecegi zaman opet kartı çektirilmemiş ise garantiye almıyorlar. bilginize

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Ben 135 depodan fazla çektirmişim. Yinede yararlanamadık :)

Evet Arkadaşlar en sonunda Enjektörler ve manifolt motorun üst bloğu neredeyse komple söküldü. Enjektörler yerinden yaklaşık 3.5 saatte sökülebildi. Kurum ve paslanmadan dolayı. Çıkan enjektörlerin üzerindeki pas ve kurum kalıntıları hemen hemen bulgur taneleri kadar büyüktü. Manifolt içerisindeki çamurumsu kurum eğer kurumuş olsa herhalde motor toprak ana olurdu.

Başlangıç olarak Enjektörlerin revizyon işlemine alınarak bakım-temizlik ve tamir gerekiyorsa parça değişimleri ile enjektörlerin kontrolü yapılması sağlandı. 2 Enjektör hatta 3 enjektör hem 67 bin KM çalışmış olması hemde yakıt yada motorun çalışma prensiplerinin azizliğine uğrayarak kurum dışında biraz yıpranma mevcut olduğu ortaya çıktı. Bir tanesinde Enjektör iğne ucu fazla sıcaklık yada yanma anındaki alevden siyahlaşmıştı. Temizlenmesine rağmen halen yanmış iğne ucu gibi siyah görünüyordu. Netice oalrak Bosch Dizel Center'a kendi ellerimle götürdüğüm Enjektörleri revizyon işlemine aldırarak gerekli temizlik bakım vs yaptırarak hazır enjektörler ve manifoltunda sökülmüş olmasını göz önünde bulundurarak motor bloğunda oluşan kurumları,EGR borularında oluşan kurumları manifoltu da temizlettirdim. Bugün saat 18:00'e yetişirse yapılan bu işlemlerden sonra netice ne olacak göreceğiz. Servisdekilerin söylemesine göre araç çok rahatlayacak :) Servisdekilerde bir türlü sökülemeyen enjektörleri o halde görünce şaşırdılar. Buna rağmen şükürler olsunkji Enjektörlerde arıza niteliğinde bir bulguya rastlanmadı. Enjektörlerden bir tanesi açılarak (aşağıda resimleri mevcut) gerekli kontrolller yapıldı. Az da olsa yıpranmış kısımları görebilirsiniz. Ama genel olarak yakıt kaynaklı önemli bir arıza olmadığı Bosch Dizel Center tarafından bana söylendi. Eğer kaçak bir madde olsaydı çubuk şeklindeki iğne tamamen siyahımsı yanmış gibi görünürdü dediler. Eğer su bazlı bir yakıt olsaydı o çubuk pas içinde olurdu dediler. Dolaysıyla OPET'in yakıtı %100 temzidir diyemem ama bu şekilde aklanmış oldu. Kurum toplaması sadece yakıtın Kükürt oranının çok fazla olduğunu gösteriyor dediler. Buda BP ve Total'ın 50 Opet'inde 350 oranında olduğu düşünülürse Kurum toplamasının normal ama Euro Dizel adı altında satılan yakıtın doğasına biraz aykırı olduğunu söylebiliriz.

Sadedete gelirsek Enjektörleri çok uygun bir rakama revize etmiş oldum. Olumlu sonuçlarını henüz aracı teslim almadığım için bilemiyorum. Ancak görünen ve yapılan temizliğe bakılırsa olumlu olacağını düşünüyorum. Bosch enjektörleri için Ford'a iki yıl yada 60 Bin KM. garantisi veriyor. Dolaysıyla Bosch'dan arızalı enjektörüm bile olsaydı bu garantiden faydalanamayacaktım. Bosch Servisi Yakıt kaynaklı arıza yoktur raporu verdi. Ama Aşırı kurum toplama sonucu yıpranma olduğunu raporda belirtti. Ama 67 bin Km. deki bir araçta buna benzer vakaların normal olduğunu sadece bendeki aşınamnı biraz fazla olduğunu ve bir enjektörün fazla sıcaklığa tabi kaldığını rapor ettiler. Korozyon oluşması var açıkcası. Ama ARIZALI değil. Belki bu işlemi yaptırmamış olsam önümüzdeki 5-10 bin KM normal ömrü olan 100 binden önce ömrünü tamamlayabilecekti. Zaten zırıltı olan bu enjekötrde olabilir dediler. Çekiş anlamındada bu enjektör fazla zor etkenelre maruz kalmış olabilir dediler. Şimdi bu şikayetim bakalım ortadan kalkacakmı göreceğiz.

Ama halen şöyle bir gerçek var OPET Yakıt Güvence sisteminden faydalanamamkatayım. Bu işlemleri aracım +1 ve YGS sistemi olmasın arağmen cebten karşılamak zorunda kalıyorum. Yoksa aracım yokuşa vurulacak yazışmalarda neticesinde uzun süre motor bloğu dağıtılmış olarak servisde sonuç alınıncaya kadar bekleyecekti. Bu hafat sonu tatile çıakcağım içinde bu durumu göze almadım. Bosch Genel Mdr.'te tanıdık arkadşım olması sebebi ile doğru Dizel Center yönelndirilmiş olmam sebebi ilede uygun bir fiyat'a bu işlemi yaptırabileceğimi öğrenince böyle bir işe giriştim. Ford'un bana keseceği faturayı heyecanla beklemekteyim. Tak sök temizlik spreyleri bakalım bana maliyeti nedir. Bu işlemler sırasında sağolsun Orkun ÖZBAY arkadışımıza sipariş vermiş olduğum Rüzgarlık modülünüde kendisinden aldım. ancak bu modül alt bakalite sadece vida ile değil aynı zamanda sekmanlarlada bağlantı kurduğunu gördük. Benim GHIA ilk üretim olduğu için bu sekmanara karşılık gelen delikler mevcut değildi. Komple o bakalit parçada değişmesi gerekiyordu. Maliyeti 178 YTL + KDV. Sağolsun Doğan Oto bu işlemi ek maliyete girmeden hatır için benim bakaliti hazır sökülmüşken yeni tip bakalite uygun olarak sekmanklara karşılık gelecek delikleri ölçüp biçmişler :) Ama özellikle söylediler kimseye söyleme bu işi hatır için yaptık. Normalde böyle bir işlemi yapmayız dediler. Bunu neden yazdım. Normalde bu iş için ayrı bir modul varsa riske girip var olan bir modülü kesip biçmezler :) Ama böyle bir modifiyeyi yapmak isteyenler için bilgi veriyorum bunu herkes yapabilir :D

Orkun'dan ilgli parçaya ait sipariş verilirse sadece o parça ücreti ile rüzgarlık modülü rahatlıkla Trend ve bu parça olmayan GHIA'lara rahatlıkla takılabilir.

Gelişmeleri anlatmaya devam ederim..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Dün Opet Yakıt Güvence Sistemi kitapcığını okuduğumda verilen eklerde Opet Ultra Euro Dizel'in 50 PPm olduğu yazılıydı. Demekki saf 50 ppm'lik yakıt bu korezyon ve kuruma toplmaya uzun vadede sebep oluyorsa OPET'in kullandığı Full Force Katkı maddesi buna sebep oluyor. Ad üstünde katkı maddesi. Bunu incelemek lazım bence. Opet yazılı olarak yakıtım 50 ppm demiş ve ilave olarak Full Force katkı maddeleri ile daha sessiz ve daha güçlü performans sağlanır demiş :D Dün hem Opet yakıt güvence sistemi hemde Ford Garanti kitapçıklarında neler yazıyor neler. onların 10 da birini uyguladıkalrın ıispat etsinler ellerini öperim :)

Gelelim aracın durumuna :

Aracın çekiş gücü çok güzel özellikle 2500 devirden sonra gerçek gücünü görmeye başladım. Demekki uzun bir süredir bu performansdan yoksundum. Yanlız yakıt tasarrufu henüz yüksek gibi görünüyot. Şehir içinde test etmek zorunda kaldığım için tam anlayamadım. 8-10 arası inmedi. Resetlerle filan 6'ya kadar indi ama basar basmaz 7.5 oluyor. Bu arada 2000-3000 devir arasında aşırı derecede Enjektör zırıltısı artmış durumda eskisi açıkcası çok daha sessizdi. İnanılmaz bir mekanik ses var. Normal bu ses dediler. Ama bence normal değil. Eğer normal olsaydı öncedende bu sesi bu kadar rahatsız edecek şekilde duyardım. ama 3000 devirden sonra ses anında kesiliyor çok sessizleşiyor motor ve sadece motor uğultusu oluyor ama o işte gerçek motor sesi. Mekanik bir ses değil. Anlayacağınız henüz istediğim düzelmeyi yakalayamadım. Ama çekiş gerçekten farklılaşmış. Gerçi evin orda park ederken geri vitesde yokuş yukarı yine titreme var ama artık onu debriyaja vuruyorum. Sonuçta bugüne kadar yaşadığım çekişteki performans düşüklüğü herzaman olmasada yarım debriyaj yapmama sebep veriyordu. Bu zırıltı sesi öyle böyle bir zırıltı değil. Taramalı tüfek gibi. Gittim sanayi ustama sordum dediki. İki-üçgün bir kullan bakalım ses kesilmezse, Avans ve siboplara vurma vardır dedi. Belki ayarlanabilir dedi. Yada Enjektörler tekrar kontrol edilmesi lazım dedi :)

Bıktım artık ..... Yoruldum işimiz gücümüzü bırakıp uğraşıyoruz ama hem netice hemde haticeyi alamıyoruz.. Üstelik birde garanti kapsamındaki bir araç için işcilik ücreti ödüyoruz. Burası Türkiye demicem ama Türk vatandaşını dolandıranlarla dolu bir memleket.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Carbon Clean işleminden farklı bu işlem. Ayırca Enjektör içinde hasar varmı ona bakılması gerekiyordu. Tamir edilmesi gereken parça olsaydı tamir edilecekti.

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Opet'te BP ve Total gibi 50ppm eurodiesel satıyor. Fakat benim tahminim istasyon sahipleri arasıra eurodiesel tankırının içine 1 tanker kadar kaçak iran mazotu atmayı uygun görüyorlar. Nasılsa 60 tonluk depoda 8-9 ton bir şey yapmaz mantığıyla :D

(50 Ton x 50ppm) + 10 ton x 7000ppm = 60 ton x 1208ppm olarak motora girince böyle oluyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Bence OPET'in Full Force katkı maddesinde bir noksanlık var. Dizel olan verisyonunda özellikle. Benzinli araçlarda problemli hiç duymadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Aracın durumu çekiş anlamında fena değil. ama bu çekiş göreceli bence. Bir iki hafta sonra tekrar eskisinden de daha kötü olur. Mertol vr Adem ile Acıbadem-Kozyatağı civari bir test sürüşü yaptık hatta HerFord'da bile gittik. Enjektörlerin çıkardığı ses eskisinden çok daha fazla. Özellikle 2000-3000 devir arasında müthiş bir zırıltı sesi var. Bana pek sağlıklı gelmedi. Enejktör memeleri halen tıkalı gibi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...