İçeriğe Yönlendir

Otosan - Opet Yakıt Güvence Sistemi


Mehmet Mercan

Recommended Posts

Aydan Aykac

İkisinin birbirine çok iyi karışacağına eminim. Bunlar su-zeytinyagı vb. gibi değiller. Su ve mazot olsaydı ayrışması çok daha kolay olurdu. 7000ppm motorin sadece renk olarak içindeki kükürt etkisiyle sarı renktedir. 50ppm Eurodiesel ise şeffaf su renginde olması gerekli, eurodiesel alırken pompa filtresine bakın alırken rengi sarımtırak akıyorsa şüphelenin..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Enjektörlerden gelen ses için tekrar perşembe servise gittim. Test sürüiüne çıktık. Sesin tamamen enjektör sesi olduğu ve anormal derecede olduğuna karar verildi. Bu karar neticesinde ilk aksiyon olarak Enjektörleri temizlettiğim ve bakıma götürdüğümn Bosch Dizel Center'e enjektörleri araç üzerinde çalışırken tekrar kontrol etmesi için götürülmesine karar verildi. Cuma günü öğleden sonra Bosch Dizel Center - İkitelli 'ye aracı götürdüm. Test yapılmasına gerek kalmadan enjektörlerden bir veya ikisinin kesin arızalı olduğu söylendi. Ayrıca bu tipteki bir arızanında tamirinin söz konusu olmadığını belirttiler. Ben de bu durum üzerine Servise geri döndüm ve konuyu ilettim. İkinci aksiyon olarak tekrar Otosan'a durumun bildirilmesine karar verildi. Pazartesi bu konuyla ilgili olarak tekrar yazışmalara başlarım. Garantiden değişim talebim olumsuz olursa en ucuza bu işten 4 enjektör için 2000 YTL'ye kurtulabiliyorum. Oda Bosch Servisinin sağlayacağı kolay sayesinde. Otosandan parça alıp yaptırma durumunda en ucuza bin bir dilenmeyle 3750' YTL'ye patlıyor bu işlem. Artık siz düşünün aradaki farkı.. Zaten mağdur olmuşsun birde yedek parçadan insafsızca mağdur ediyorlar. Sonuç olarak Enjektörler arızalı. İspat edebilirsem ki servis iş emri formlarında zırıltıdan kaynaklı şikayetleirm daha önceden vardı. Aracım garanti kapsamıda olmasına rağmen enjektörlerin sökülmesi ve bakımının yapılması ile ilgili maliyeti de ben karşıladım. 250 YTL + 100 YTL ek masraf. Toplam 350 YTL. Üzerime düşen herşeyi yaptım. Otosanı şimdi göreceğiz. bakalım neler olacak

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlgiyle izliyorum...

Görüşsünler bakalım otosan ne diyecek...

Dün serviste bir olaya şahit oldum: Transitti galiba; enjektörde sorun varmış, Opet kart detaylarını istiyormuş, kart yokmuş hiç olmamış, ama adamlar 5-6 arabası ile sürekli opet alıyormuş ve kartı petrolcü çekmiyormuş puan kaybederim diye.. Bunlarda petrolcünün cari hesabının ve ilgili plakanın alışveriş listesinin dökümünü falan göndermişler opete.. Cevap bekliyorlardı..

Yakında gidecem servise, sorarım ne oldu diye belki örnek teşkil eder sana.. Araç 69 binde diyorlardı...

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Mertol neden öyle dediğini biliyorum :) Ancak Mehmet ustadaki ikinci el enjektörlerin markası Bosch değilse boşuna sevineceğim: Çünkü Bosch değilse Delphi olacaktır. Delphi olursa Bosch pompa vs. takıam uygun olmuyormuş. Bu operasyonu şimdilik araç yolda kalmadığı için Otosan'a tekrar bu konuda çzöüm bulmaları gerektiği ile ilgili yazışmalara başvurmak daha mantıklı gibi olacak sonuçta Bosch Dizel Center bana enjektörlerler ile ilgili değişik birşeyler öğretti. Bu enjektörler tamam ben bozuldum deyip birgünde bozulmayan cinsdenmiş. Özelliklede sesden önce motor rolantideyken farklı bir test gösterdiler hayret ettim. Nasıl fark etmemişim bu güne kadar şaşrıdım. Sonuçta tecrübe :) Bunu neden yaptığını Otosana veya servise sor; sana ilk önce buna cevap versinler dedi. Motorun gazına basıyorsun 1700 devir civarinda araç bir sağa bir sola sanki birisi sallıyor gibi yukarı aşağı sağa sola vibrasyon yapıyor ama öyle böyle değil. Bana söyledikleri bu arıza tamamen enjektör arızası. Ve muhtemelen aracı aldığın ilk günden beri bu arıza mevcut ve Enjektörler bu durumda kalibrasyon vs hiçbirşey tutmaz dediler. Yanma anında düzensizlik var. Otosanın kıvıracak bir yanı kalmadı anlayacağın http://www.otoclubturkiye.com/forum/public/style_emoticons/default/lol.gif

Ama binlerce dansöz varmış ya ! onlar bizi bulursa bilemem artık :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Mercan

Dün akşam Otosan'dan gerekli açıklama geldi. Tam beklediğim gibi. Dürüstlüğün sonu 9 Köylük mevzu anlayacağınız. Ama ben 10. Köyde yaşıyorum :)

Şimdi yazı özet olarak şöyle. Eğer Bosch Yetkili Servisi Yakıt kaynaklı bir rapor verdiyse Opet Yakıt Güvence Sistemine başvurabiliriz. Ama onun dışındaki bir arıza raporu varsa Bosch Servisinden Enjektörler yenilenmek zorunda kalacak. Yani benim anladığım şimdi tam tersi taktik uygulandı. Yakıt kaynaklı arıza yok gerçekten. En azından yakıtın verdiği zarar en fazla %10 'dur. Bunuda benden sözlü olarak duydular ve birileri bu haberi Otosan'a uçurdu :) Neyse burası çok önemli değil. Önemli olan Dün EGR valfi için yakıt kaynaklı deyip olayı geçiştirenler şimdi Enjekörlerin ne hikmetse yakıt kaynaklı olmadığını öğrendikelrindenmidir yada insafamı geldiler bilmiyorum artık diyorlarki yakıt kaynaklı ise ozaman OYGS'den başvuruda bulunanım :)

Yani Bosch servisi ısrarla diyorki kardeşim senin enjektör Yakıt kaynaklıda rapor verilir ama bundan daha önemlisi senin enjektör mekanik arızalı ve bu arıza muhtemelen ilk aldığın günden beri mevcuttu siz fark etmediniz diyor. Dolaysıyla aracım halen mekanik garanti altında ayrıca servis kayıtlarının çoğunda Enjektörlerden gelen zırıltı ve var olan vibrasyondan şikeyetlerim yazıları ile dolu.

Yani aracımla ilgili problem şu : Enjektörler aldığım günden beri zırıltılıydı. 5000 KM sonra bu arıza gerçek yüzünü gösterdi. Vibrasyon artmıştı. Rolantide vs. Neyse hep kalibre ederek geçiştirdiler. Yok yazılım güncelemesi yok bilmemne güncellemesi derken hep geçiştirildim. Bu araba dizeldir böyle çalışır diye geçiştirildim. Bunlar ayrı konular. Ama bağlantılı konular. Ben de şimdi Bosch Servisinin vermi olduğu teknik bilgiler sayesinde bir bir parçaları birleştirdim ve bugünkü kara tabloyu artık daha güzel görmeye başladım. Aracımda manifolttan çıkan 1.5-2 cm kalınlığındaki kurumda bunun ispatı. EGR problemin Debriyaj yeme problemim bunların hepsinin kanıtı. Enjektörler yokuşda araç torka düşünce hep vibrasyon yaptırarak yarı motor kesmesi şeklinde silkelenerek devir alıyordu. 2.5 Yıldır bu problem giderilemdi. İlk debriyajı 37000'de yedim bu sebeple bence şimdi yine yemiş olacağım Araç yokuşlarda kalkarken zorlanıyor. Hepsinin sebebi bu bir veya ik arızalı enjektör yüzünden. Bunun resmini artık çok daha rahat görüyorum. Aracın bugüne kadar yolda kalmamasını tek bir sebebi var oda oda aracı 7500 KM 'de bir full ara bakımını yaptırmış olmam ve aracı çok fazla zorlamamam. ayrıca şehir içinde neredeyse yok denilecek kadar az kullandığım içindir diye düşünüyorum. Enjektörleri söken ustalar enjektörler dediğim gibi 3.5 saatte zor söktüler çıkan enjektörler pas ve kurum içinde çok trajik bir görüntü içindeydi. Kendileri bile şaşırdı.

Uzun lafın kısası Otosan yine yandan çarklı işi götürüyor. Dün akşam tekrar itiraz ettim. Bosch servisi Mekanik arıza raporu verdi. Benim aracımda mekanik garantide ordan karşılayacak formülü Cuma akşamanına kadar düşünün Pazartesi de bu işin net cevabını yazılı olarak adresime gönderirin dedim. Olay bundan ibaret. İş tam netlik kazansın yazışmalarıda PDF olarak burda yayınlayacağım.

Enjektör Problemi : Yakıt zamanlamasını doğru olarak yerine getiremiyor. Geç tepki veriyor vs. Fazla yada az püskürtüyor. Zamanından önce veya sonra

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şimdi kısaca; Boschun raporuna rağmen Otosan kıvırıyormu..? Yoksa bunun cevabını henüz vermediler mi.?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Mehmet Abi. Yakıt Kaynaklı olmadığı için hemen kıvırmaya başladı. Yakıt kaynaklı olsaydı birşeyler yapabilirdik modundalar. İkincisi Enjektörde büyük bir ihtimalle üretim hatası var. Bosch servisi derki zaten bu enjektörün Test Bülteni yok dolaysıyla bu enjekötü kimse doğru olarak test edemez Türkiyede :) Ayrıca senin arıza çok klasik bir arıza üretim hatasına işaret ediyor. Yazılımla veya tamirle düzeltilebilecek bir enjektör değil yani. Bunu kavramaları çok uzun sürecek gibi Otosan'ın.

Uzun lafın kısası bu enjektörü hiç uğraştırmadan kafadan değiştirmesi gerekiyor. Hemde konuyu çok uzatmadan. Aracım bu enjektörler yüzünden başka arızalarda çıkarmaya başlayabilir belkide kalıcı arızalar oluşmaya başladı. ama hemen fark etmek çok zor olacak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ya bunlar daha öncede yakıt kaynaklı olanlarda kıvırıyorlardı. (Örnek:EGR)

Demekki, hala septirme çabasındalar..

Ben olsam şöyle derdim; "Bu araç Ford ve garantili, nerden ödeyeceğiniz beni ilgilendirmez" Gerçi bunu sende söylemişindir muhtemelen..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

dedikya dürüstlüğün daniskansını yaşıyoruz. Cuma'ya kadar süre verdim. Nasılsa araç bende. Adam gibi düşünüp taşınsınlar. Bu olay patlak verir yoksa. Halen 4 enjektörün hesabını yapıyorlar. Basit hesap yaparken diye unsurları unutuyorlar. :)

Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

bu oneriyi bende destekliyorum :) ama bence biraz daha bekle ve sonra git servise avazın çıktığı kadar bağır büyük ihtimalle işe yarar ve mümkünse ay sonunda git 25- ve sonrası aylık kotalarını doldurmak için uğtaştıkları günler daha etkili olur. bende hizmet sektöründe çalıştığımda hergün butür muamelelerle karşılaşıyorum birçoğunada çözüm bulmak zorunda kalıyorum. :)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mehmet Mercan

Nihai sonuca ulaştık arkadaşlar.

Otosan Yönetim kararı ile enjektörlerimin garanti kapsamında değiştirilmesine karar verdi. Üzerine gittiğim konularda hangi haklı yanımı kullandıkalrını bilmiyorum. açıklmasını yapmadılar. Ancak sanırım Bosch'un vermiş olduğu arıza raporu baz alındı ve benim servis kayıtlarımda 2004 yılından bu yana enjektörlerden gelen zırıltı şikayetlerim baz alınırak değerlendirildi yada bilinçli olarak ortaya koyabildiğim gerçekelri değerlendirmemden çekindiler :) Artık orasını Allah bilir. Otosanın bana bayram hediyesi vereceği hiç aklıma gelmezdi. Ayrıca aracın durumu şu anda çok kötüydü. Vites atarken bile araç silkelenmeye başladı. Enjektör iyiden iyiye iflas bayrağını çekmiş durumda.

Allah'a çok şükür 4500 YTL gibi ek bir masrafı göz göre vermekten kurtuldum. İnşallah herkezin işi haklı olduğu yönlerden benim çektiğim zahmetlerle değilde zahmetsiz giderilir.

Bu arada bunuda hatırlatmadan geçemeyeceğim. Gerçekten Otosan tarafında bu işle uğraşan adı bende saklı arkadaşa burdan ayrıca tekrar teşekkür etmek isterim. Gerçekten çok ilgilendi. Sonuca varılıncaya kadar gerçekten ilgilendiğini söyleyebilirim. Kendisi ile yaptığım son konuşmada artık aracınızda enjektör bazlı problemlerin giderilimiş olacağını düşündüğünü (temel kaynağın enjektör olduğu artık açık ve net ortada) dolaysıyla artık bu temelde farklı bir arızanın zamanından önce olmayacağına inandığını belirtti. Gerçi olursada biz burdayız ifadesini kullandı. Yeterki OPET kullanmaya devam edin diyerek konuşmayı bitirdi :)

Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş

Hadi gözün aydın abi.. Otosan' ın iyi tarafına denk geldin galiba.. :)

Uğraşınca insan istediği sonuçlara ulaşıyor demekki..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Sağol Erdem kardeşim ve Turgay

Çok yıprandım ama. Sonu güzellikle oldu ama Güzellikle olması isin çok zorlandım. herkes benim kadar da şanslı olmayabilir diyeyim artıkta. İlla bir yerlerden zorlaman lazım. Hakkım olduğu için değil hak ettirildiğim için oldu demekkte istemiyorum. Ama Allah yardım etti diyelim. Yoksa bu iş olmazdı. Çok zor bir süreç. Bir yandan 4500 YTL gibi yüksek bir rakam bir yandan araçsız kalma problemi , bir yandan hakkını arayamıyorsun. Haklısın vs vs. nereye tükürsen sakal misali.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Hadi geçmiş olsun Mehmet, çok mücadele ettin yalnız. Sabrın sonu selamet derler ya, nihayet oldu.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Adınıza sevindim. Ancak arkadaşınız size opet kullanmaya devam etmeniz gerektiğini söylemiş. Siz de problemin kaynağının opet olduğunu düşünüyorsunuz. Bir daha ki sefere bu kadar mücadele gösterebilecek misiniz? Bile bile lades?

Yok burda bir yanlış anlama var OPET'in yakıtını Bosch Servisi aklamış oldu. Enjektördeki arıza Yakıt kaynaklı değil. Tamamen fabrikasyon yada mekanik arıza dersek daha iyi olacak. OPET tamamen iyiidr diyemicem yine. Bu konuda farklı tecrübelerimde var :rolleyes: Ancak Enjektör'lerden bir tanesi tamemn dağıtılıp incelendi. Kaçak yakıtlardan kaynaklı oluşabilecek yüksek oranlı kükürtün verdiği metal yanması siyahlaşma yoktu. Yine sulu yakıttan kaynaklanan paslanma yoktu. Ancak aşırı derecede kurum vardı. Bunun sebebi ya OPET'in kullandığı FULLFORCE katkı maddesi yada gerçekten Enjektörün hatalı çalışmasından kaynaklanan düzensizliğin verdiği etkiden oluşan kurumlaşma diyebiliriz. Dolaysıyla OPET bu anlamda benim nezdimde konu açık kalsada aklanmış durumda. Direk suçlama yapamıyorum. Ayrıca OPET Marmara Bölge Mdr. ile de bu konuda 45 dK. yakın bir konuşma yapmıştım. Kendiside yakıtları aldığım yerlerin %100 sorunsuz istasyonlar olduğunu söyledi. Kendiside ayrıca öncellikle yakıttan kaynaklı kuşkularını zkaldıralım aracınızdaki problemin kaynağını beraber bulalım demişti. Bende şirketin sağladığı Focus2 TDCi kullanıyorum dedi. Görev bölgesi olarakta %90 sizin kullandığınız istasyonalrdan yakıt dolduruyorum dedi. Sizdeki problemi bende yaşardım en azından dedi. Dolaysıysla ilk önce yakıt kaynaklı kuşkudan öte aracınızda farklı bir problem varmı ona baktırmakta fayda var dedi. Zaten ondan sonra Enjektör arızasının olduğu ortaya çıktı ki zaten 2004'den beri Enjektörlerden gelen zırıltı problemi şikayetim vardı.

Hadi geçmiş olsun Mehmet, çok mücadele ettin yalnız. Sabrın sonu selamet derler ya, nihayet oldu.

Aynen öyle ama pekte sabır kalmamıştı artık :) Teşekkürler.

geçmiş olsun umarım başka bir sorun çıkarmaz arabanız ama aklıma bir soru takıldı bu arızalı enjektörlerin normal çalışmamasından yani arızalı olmasından dolayı motorda başka bir sorun meydana gelmiş veya gelecek olabilirmi bunu araştırdınızmı belkide çekiş sorununda dolayı kavramalar falan gibi sorunlar çıkabilir bunu göz önüne almak lazım bence

evet bu konuda haklısın. Zaten benimde Enjektörden şüphelenmem yokuş yukarı çekiş ve geri geri yokuş yukarı çıkarken motorda oluşan sarsıntı ve bunun yanınında motorda oluşan aşırı vibrasyonla başladı. daha aracım ilk 8000'de bu belirtileri verdi. Aracın bakımlı olması bu hatanın fark edilebilirliğini uzattı sadece. Tabik ibu arada EGR 4 defa temizlendi ve sonunda değiştirildi, MAF Sensörü bozuldu değiştirildi, Debraiyaj baskı balata zarar gördü değişti, Enjektör yatakları iyice korozyona uğradı. Bunların sonunda 3 aydır enjektörlerle uğraşıyorum. Bu arada motor iyice zorlandı. Özelliklede son 1 aydır iyice yokuş yukarı çekişlerde ve hatta düz yolda kalkışlarda bile zorlanıyor. Baskı balata bundan nasibini alıyordur. Hatta EGR ve Manifolt kim bilir nasıl kurum toplamıştır.Bunlarıda yeni gelecek Enjektörler takılınca iyice elden geçirmeyi düşünüyorum. Bu arada Turbo ve Yakıt pompası zarar görmediyse umuyorumki ve Allah'tan ümit ediyorumki çektiğim problemler Otosan'ın dediği gibi bitecek. Ama sonuçta mekanik olan herşey birgün bozulacak. Yeterki zamanı gelince bozulsun sevabına yada günahına katlanırsın. ama zamından önce 4500 YTL vermek uçuk rakamlar açıkcası
Yorum bağlantısı
Özdemir Deniz

Geçmiş olsun Mehmet, bu son olur inşallah ...

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Öncelikle geçmiş olsun...

Dizel aractan korkuttun benim mehmet acaba yeni arabayı benzinlimi alsam diye iyice düşünmeye başladım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Yok yok Aydan

Bu bana mahsustur diye düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
Aykut Gürkan

Yok yok Aydan

Bu bana mahsustur diye düşünüyorum..

O, resmi hizmet araçları için yazılmıyor muydu yahu?

Geçmişler olsun. Umarım tekerrür etmez.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Bugün yeni enjektörler takıldı. Sonuç çok başarılı diyebiliriz. Araç hem sessizleşti hemde çekiş olarak ilk bakışta (sadece 1 KM deneme fırsatım oldu) çok daha seri olduğunu söyleyebilirim. Ancak henüz tam test yapamadım. Pazar uzun yola çıkacağım farkı orda anlarım artık. Bu şekilde var olan büyük bir problemi zorda olsa atlatmış bulunmaktayız. İnşallah zamanından önce başka problem yaşamam artık.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Merak etme birşey olmaz. Bu hatalar benim arabaya özel :seytan:

Konuyuda kapatayım. Bu konuda sıkıntı çeken olursa bana PM'den mesaj atabilir. Elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım. Mutlu sona erdikmi bilmiyorum ama bu sona gelene kadar başını ağırttığımız arkadaşlara selam olsun :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Mertol korkulu rüya konusunu açtım yine :seytan: Bak bakalım neler çıkacak :)

Arkadaşlar bozuk enjektörle 72500 KM yaptım araba yolda kalmadı, 200 KM yol yapmış Enjektörle az kalsın yolda kalıyordum. Gerçi zorunlu kaldım. Aracım TEM- Kurtköy OPET'ten çekici ile PAzar günü Koşuyolu DOğan Oto'ya Ford Euro Servise aracılığüı ile çekildi. Oluşan problem yeni takılan enjektörleden birtanesinin fabrikasyon Enjektör Roket'i denen parçasından yakıt kaçırmasıdır. Ne hikmetse testlerde bu sorun çıkmamış benim testtimde çıktı. OPET Kurtköy tesislerinden yakıt almadan önce çekişte bir problem hissediyordum ve hatta kendi kendime diyordum netice sıfır diye. Neyse yakıt almak için tesislere girdiğimde araçtan su kaynatmış gibi duman çıkıyordu. Bu nedir Allah allah derken açtım kaputu baktım ortalık Euro Dizel kokuyor. Motor bloğu olduğu gibi Euro Dizelle dolmuş taşmış. Motorun sıcaklığıda Euro Dizeli buharlaştırıyordu. Gülermisin ağlarmısın. Bıktım bunlardan artık. Neyse Ford Euro Servisi aradım Nöbetçi Servis Ustası ile görüştüm. bu şekilde araçla yola devam ettiremeyecekelrini yerinde müdahalede yapamayacaklarını söylediler. Neyse Şahsuvarğulları nöbetciydi. Aracı buraya çekelim pazartesi gerekli müdahale yapılır dendi. Bende madem Pazartesi halledilecek ozaman işi yapan problemi görsün çözsün hatta tekrar değişim yapılacaksa yapılsın diye Doğan Otoya çekilmesini söyledim. Ve öyle yapıldı. Doğan Oto'da tesadüf nöbetçi usta vardı. Gerekli müdahale yapıldı toplam 3.5 saatte sorun giderildi ama iyice artık nefret etmeye başladım. Araç Allah'tan Dizel yoksa araç yanmış ve kül olmuştu :) Birde akıllı ford mühendisleri ön kaput sadece anahtarla açılacak şekilde tasarladığı için yangın müdahaleside nasıl olacak oda ayrı konu. Birde çift yöne çevirmek lazım.

Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş

Okurken sıkıldım bende valla.. :seytan:

Mehmet abi kitap falan yazmayı düşünüyor musun? :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...