İçeriğe Yönlendir

Otosan - Opet Yakıt Güvence Sistemi


Mehmet Mercan

Recommended Posts

Mehmet Mercan

Yazsam Best Seller olurmu ? Fordunu satan Ford Zede Adam :seytan:

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Mehmet sana diyecek laf bulamıyorum. Ben hakim olsam, sende F/O'dan davacı, bunları okuduktann sonra arabanın yenisiyle değiştirmesine karar vermekte tereddüt etmezdim...

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Başkasına satarken ne dicem Fordun ayıplı malını satıyorum kusura bakma kardeş hakkını helal et. Ne zaman ne çıkacağı belli olmaz :seytan:)

Otosan'a iade edip üste para verip sıfırını alsam yine değmez. Bana maliyeti arabanın 50K nerdeyse. 10K-15K fark verip aynısını sıfırına binnek yada mondeo veya F2 almak saçma geliyor. 65K YTL maliyeti olacak bana. Satarken 35K bile satamicaksın :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

ayıp olan satarken başından geçenleri söylememek .. Mehmet tabiki bunu yapmaz ...

İyide bunu yapmaya kalkarsa, arabayı sattığı kişiye bir haftada ancak teslim eder.. Bide satarken herşeyi söylemek zorunda değilsin ki..

Ben satsam derdimki: "Bir kutu civata kardeşim, alın gidin gezin, servise gösterin işinize geliyorsa alın. fiyatımda şu"

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

"Ben de aynı istasyondan alıyorum, şu ana kadar bişii olmadı, mazot kötü olsa benimkine de olurdu"

zihniyeti, olasılık hesabı, matematik, fizik neyse işte hiçbişey bilmeyen bir zihniyetin lafıdır.

Ben hep hızlı gidiyorum şu ana kadar ölmedim. mi demeli?

Kötü mazot, hatalı üretim vs. bütün bunlar bir problem varsa HEPSINDE ortaya çıkar anlamı taşımaz. ortaya çıkmıyorsa da PROBLEM YOKTUR anlamı da taşımaz. Dizel aracın motor ömrü 500bin km deniyor. 500bini gördükten sonra konuşsunlar. 30-40 bindeki araçlarda bişii yok demek kolaydır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Aynen katılıyorum. 72500'de arabanın değişmedik bir turbo ve yakıt pompası kaldı. Kalkışlarda yaşadığım çekiş problemi aynen devam ediyor. İlk günlerde biraz heyecandan olsa gerek iyi gibi geliyordu ama tekrar eskisi gibi oldu. Kimbilir nereden kaynaklanıyor bu problem. Güç var çekiş yok kalkışlarda. Hareket halinde ise herhangi bir problem yok. Bilmiyorum artık gittiği yere kadar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

senin arıza yakıt pompasında demek ki :=)

Yada turbodan.. :D

Ne güzel konuşuyorsunuz iki mehmet bir olup bir mehmet'i çiledenmi çıkarmak istiyorsunuz :D

Şimdi asıl sormak istediğim şu Enjektör değişti ama araçta enjektör sesi dışında performans anlamında bir değişiklik olmadı. Aracımda şöyle bir problem seziyorum doğrumuyum bilmiyorum. 1500-3000 devir arasında motor en yüksek torku oluşturuyor o devirde herhangi bir basamakta gazdan ayağımı çektiğimde motordan sanki torka düşmüşüm gibi dinamo sesi karışık bir zırıltılı sesı geliyor. (Çekiş gücünden Rolantiye düşerken bu ses geliyor) Enjektörlerdende geliyor olabilir pompadan veya Turbodanda geliyor olabilir. Ama tamamen gaz pedalını çeker çekmez geliyor devir düşerken bir zırıltı oluşuyor. Sizce ne olabilir. Ben Enjektörler değişince bu ses gider demiştim ma o ses değişmedi. Bence benim arabaın asıl problemi bu noktada. Çünkü birden gaz verince de araç kendini toplayamıyor. Geç tepki veriyor. Elektrik akımı düşüyor-kalkıyor gibi bir durum oluşuyor , ivmede kesilme oluşuyor. M.Göktürk gibi bende Pompadan şüpheleniyorum. Düşük devirlerde bu problem var. Yüksek devirlerde problem yok gibi. Ama kararsızım Turboda bu problemi çıkarıyor olabilir. Sonuçta ilk çalışırken yüksek akım çeken parçalardan biride bu. Turbomda ıslık çalmaya devam ediyor. Sanki bisikletlerdeki far dinamosu gibi. Çok sıkı yapınca çok ses çıkarya. Sanki oda zorlanıyor. Yada gerçekten pompa yeteri kadar doğru oranda popalama yapamıyor. Dolaysıyla bundan Enjektör ve Turbo etkileniyor. Ne derseniz yorumlarınız bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Benim arabada gaza basınca ilk anda bir hırıltı geliyor ama gazı bırakınca böyle bir ses yok. Turbom nazar değmesin ıslık falan çalmıyor. Bana hava akımında bir problem var gibi geldi. MAf sensorü mutlaka kontrol edilmiştir. Ama hava filtresinin önündeki "vacuum chamber" denilen parçada bir deformasyon varsa ses yapabilir. İnşallah pompa çıkmaz belkide baştan beri arıza pompada ve herşeyi bozanda o....

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Aydan sağolasın. MAF Sensörüm EGR Valfi problemimde yani sanırım Temmuz gibi değişmişti. Oda yeni. Geriye iki durum var ya Turbo yada Pompa. Düşük devirlerde özellikle kalkışlarda Turbonun bir etkisi olmaz diye düşünüyorum. Yani yeni facia olarak POMPA gibi görünüyor :D

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Pompa'nında birinci derece katili kötü partikül içeren mazotmuş. Opet YGS'nin kıyağı gene galiba....

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Enjektör'lerden yakıt kaçağına örnek resimler :) Bu birde buharlaşmış hali. Aşağıda birinci sıra ikinci resmin sağ alt bölgesine bakın hava filtre kutusunun motor bağlantı yerine. Serviste kırılmış öyle duruyor. Birde operasyon yapmışlar. Yapıştırmışlar ona rağmen parça tekrar kırılıyor ve kayboluyor. Dile getirdim halen değiştirecekelr :D

Aydan katil kim bilmiyorum ama ben araç sahibi olarak katil olabilrim yakınlarda :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Yok eğer pompa gerçekten arızalıysa ve bunu tesbit edemiyorlarsa ne işim olacak onlarla. İşim bitmiştir. Benim için ölmüş olacaklar :D

Aracın kaybedecek bir şeyi kalmamış. Ayağında bir çorabı kalmış zaten. Benim de kaybedecek birşeyim kalmadı kısacası. Evladiyelik bir araba değil artık gözümde. Eskiden kendim yıkardım paklardım ama sağolsunlar sayelerinde oda kalmadı. Sadece marşa basar biner oldum araca. Gönül bağlantısı bitti :D

Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş

Sen en iyisi AutoShow fuarına bi uğra abi.. :D Ama sakın ford standına takılayım deme.. :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Ah Ah araba evde kaldı Mertol Hocam. Hurdalık bile kabul etmeyecek :D Ama ben nereye hibe edeceğimi çok iyi biliyorum. Rahmi KOÇ müzesine hediyem olacak. :D

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Bende benim motorun resimlerini koyayım. Öyle pas falan yok.. Birde fazla arabayı elletmeyeceksin, çünkü her dokunan bir parçayı tamir ederken diğerini yalama yapıyor. Dediğim özellikle sık sökülen vidalar için geçerli özenli çalışan çok az insan var, genelde vida başları hep ezik-yenmiş vb. oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Bende benim motorun resimlerini koyayım. Öyle pas falan yok.. Birde fazla arabayı elletmeyeceksin, çünkü her dokunan bir parçayı tamir ederken diğerini yalama yapıyor. Dediğim özellikle sık sökülen vidalar için geçerli özenli çalışan çok az insan var, genelde vida başları hep ezik-yenmiş vb. oluyor.

Benim hava filtresi kapağının vidaları aynen dediğin gibi nanay durumda. ayrıca aldıkları maaşdan memnun olmadıkalrı için bazen iş yoğunluğuda olunca kafa kol girerek parçaları takıyorlar :D Allah'a emanet durumdayız.
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Evet arkadaşlar bu hafta sonu yine araç üşütmüş. Öksüre öksüre yola devam etti :) Dediğim gibi kalkışlardaki silkelenme ve motorun alt kısmından EGR civarından gelen uğultunun artması ile bugün servisin yolunu tuttum. Haftalık görev gibi :) Neyse sonuç olarak TURBO ŞARJ motoru bugün değiştirilecek :D İnanılacak gibi değil. Biri düzeliyor biri bozuluyor. Şuanda yaşadığım problemin Turbodan olduğuna karar getirdiler. Ama buraya yazıyorum bu film 15 gün sonra devam eder. Bence 2.5 Ay iyice bozulmuş enejketörle gezmekten EGR yine nasibini birazda almış oldu yine diye düşünüyorum. Bunun yanında asıl problem bence Yakıt pompasında. Bazen kesme yapıyor gibi. Ama yinede ustaların kararını pek etkilemek istemedim. Sensör var dendi. Basınç düşünce arıza kaydı yapar hatta motor çalışmasını kesiyormuş. Öyle deyince inandık yine :). Acaba sensör arızalıysa ne yapicaz ! Neyse bugün Allah kısmet ederse Turbo Şarj Motoruda değişecek. Biyonik Araba oldu bizimkiside. Değişmedik bir şöförü ben kaldım :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Biz Mehmet'ler deyince kızıyordun.. :D

Şimdi turboyu değişsinler, bundan sonrada pompayı değişirler sıkma canını.. Ne güzel işte, sürekli güncellenen bi araban var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Microsoft'un güncellemeleri gibi habere bir tarafa yama yapılıyor :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Aracı teslim aldım. Bu arada ek olarak Yağ karterinin yağ kaçırdığını söylediler. Garantiden değiştirmişler. Fatura 2250 YTL. Bu faturanın sadece 138'i bana ait. Yağ + yağ filtresi vs. 6 aylık-kış bakımı da yaptırdım. Bugün garantiden değişim günüydü galiba. Üstüne Ford Deri Top ve Cam Suyu hediye ettiler :D. Turbo Şarj Motorum değişti çok şükür. İlk izlenim olarak çekiş fazlasıyla artmış durumda. Ama yine ilk heyecana kapılmak istemiyorum. İyice test edeyim. Neticeleri tekrar yazarım. Bu arada dönüp baktığımda yaklaşık nerdeyse 10-12K YTL garantiden parça değişmiş. Öyle yada böyle zorda olsa değişti. Birde bugün artık iyice 2004 C-MAX'lerde problemin hat safhada olduğu çıktı ortaya. Ustalarda artık illallah etmiş durumda. Motordaki ana arızaya sebep olan ilk nesil EGR valfi ve o dönemde yazlılımların tam anlamıyla final yazılımları olmayışından kaynaklı olduğunu shbet esnasında konuştuk. Ceremesini çekiyoruz işte. Tek değişmeyen Pompa kaldı ama bakalım çekiş problemi devam ederse özellikelde motor ısındıkça ozaman Pompayada sırada gelecek :D İnşallah bu son sefer servise gidişimdir. Servise bakım amaçlı ve zamanı gelen parça değişimler için gitmek en güzel hayalim. Sorunsuz bir araba kullanma keyfi yaşamak istiyorum. Acaba çokmu birşey istiyorum..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk izlenim olarak çekiş fazlasıyla artmış durumda.

Hep böyle diyorsun.. :D Şaka bir yana inşallah bu son arızası olur..
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...