İçeriğe Yönlendir

Otosan - Opet Yakıt Güvence Sistemi


Mehmet Mercan

Recommended Posts

Aydan Aykac

5 Mayıs 2004'te C-max'i aldığımda, Total eurodiesel getirip satıyordu. Önceden eurodiesel alacağım yeri bile saptamıştım. Aracı sıfır alıp o benzinciye kadar yanan ısıkla yolda kamayım diye dua ederek gitmiştim.

O kadar üzerine titreyip kullandığım aracımın ırzına şubattaki ferrari kampanyasındaki arabayı görüp isteyen oglum sayesinde Kemerburgaz shell geçti. C-max'i satmadan önce star bosch servisini tanıdım, hurdacı mehmetten bir adet enjektor alıp taktım. Sağolasın izocam :( (anladınız siz onu)

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Oooo Aydan,

Aynı yolda talim yapmışızı haberimiz yok :( Yeni aldığın enjektörü nasıl numaralandırmıştın. Programsal olarak servise mi yaptırdın. Enjektörler al yeni direk tak olarak çalışmıyor diye biliyorumda o yüzden sordum. Sırası bile önemli. Yani 4 enjektörden sağ baştakini al sol başa tak çalışmıyor araç. Elektronik olarak sanırım seri numarası kodlaması gibi bir durum var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Eyvallah.. Ben mecazi söyledim sen özetledin fena olmadı :(

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Eeee aracımızı 100bin bakıma götürdüm sözüm ona aslında gündemde olan ve yeniden başlayan problemeleri gidermek için servise bıraktım bugün. Yapılacak işlemler kısacası şu şekilde oalcak:

1. Motor Manifolt bloğu sıvı keçe uygulaması yapılacak. Var olan keçe zaman aşım ına uğramış araç yağ sızdırıyordu. Artık Göz ardı edilmeyecek kadar kaçak vardı.

2. V Kayışı çatlamaya başlamış o değiecek.

3. Enjektörler, EGR, MAF ve Manifolt bakıma alınacak temizlenecek yine 1.5 cm kalınlığında Kurum oluşmuş (OPET baba sayesinde)

4. Ön diskler ve balata değişecek

5. Klima göstergeleir sıvı akması vardı temizlenecek.

6. Ön takım kasislerde blup blup yapıyor kontrol edilecek

7. Otobanda yine patlayan kamyon lastiği parçası üzerinden geçmek zorunda kaldım. Egzoz boşluğunda olan bazı kabloların klemensleri kopmuş onlar takılacak.

8. Siyah duman atıyordu artık ama o sanırım Enjektörler vss bakımdan geçtikten sonra kesilir.

9. Kapı ayarları yapılacak.

10. Yağ, hava, polen, yakıt filtreleri, yağ, değişimi olacak.

11. Arka koltuklar ses yapıyordu onlar giderilecek.

Eklediğim resimde enjektörlerin durumu ortada 30Bin KM giden enjektörlerin durumu. Gerçi problem yeniler takıldıktan 15Bin KM. sonrada başladı. OPET sağolsun. 90bin bakımdan sonra TOTAL'e geçtim araç rahatladı ama arızalanan yada koorozyona uğrayan enjektörü tabiki onaramıyor :) Sağ en baştakine dikkatinizi çekerim :D

image00028kh7.jpg

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Benim 56000km'de sattığım c-max'te sökülen enjektorlerin durumu bundan daha iyiydi. Şimdilik BP kullanıyorum ama DVD playerlarımın üzerine yatmaya kalkarlarsa hemen totale geçeceğim. :rtfm:

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

aydan bey dvd işi sıkıntılı 1 aydır hiçbir istasyonda yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

bitti bitti garanti çok şükür. Kurtulduk dertlerden. Parayla daha güzel oluyor bu işler. Sağolsun Servis toplam 806 YTL tutan faturayı müşteri memnuniyeti adına eski müşteri olmamında verdiği katkı ile 215 YTL indirim uyguladı. Fren disklerim ve balatar değişmesi gerekmiyor dediler 10bin KM daha rahat rahat gider dediler. Bir dahaki bahara kaldı kısaca :nazar:

Şuanda araç rahatlamış durumda Enjektörler bakımdan geçti Ses dışında araca vereceği bir zararı yok. Şakırdama sesi dışında yakıt sarfiyatını etkileyen bir durum yok. Aracın çekişi ve kalkışlar iyice yumuşadı. Çok şükür şimdilik 500 KM yol testi yaptım yakıt ve çekiş istediğim gibi. Tek şikayetim. Biraz rolantide avanslı gibi çalışıyor. Ama onun da sebebi Enjektörler biraz oturması lazım dediler. Onu bekliyorum.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Şu yakıta açıklık getirelim, garantimin dolmasına 2 ay kaldı Opetin zararını görmedim (Yada görmek üzremiyim acaba garanti bitince içimde kötü bir oluşacak gibi) fakat Total e geçmek istiyorum, Mertol bey sende Total kullanıyorsun memnunsun değilmi? Tercih sırasına koyarsam Total-BP-Shell-Opet doğrumudur?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sağol Mertol, tamda onu soracaktım vallahi, Edremit Balıkesir yolunda 2.km de Çapanoğlu 3. km Akkaş, Bölge tarfik karşısında Hasırcı, Altınolukta ise İzmirli petrol var hangisi acep?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hımm Havranlı bir arkadaşımda aynı yerden almamamı söylemişti 3. km dekinden Akkaş' tan almamı tavsiye etti, demekki doğru söylemiş, şimdiye kadar hep opet' ten aldım ne ses nede sorun oldu Edremitten Akçaya giderken sağdaki ilk opet AS PRESTİJ Akçay asfaltı 5.km Migros yanı, kendilerindede Focus falan var baktım kendi araçlarındada kullanıyorlar serviste iyidir dedi hep oradan aldım, şimdiye kadar bişey olmadı, acaba değiştirmesem mazot kaynaklı arıza olursa YGS işe yararmıki? Garantim 2 ay sonra biticek ama YGS nin garantiyle ilgisi yok sanırım, Opetten aldığın sürece devam ediyor galiba, arabada ses vuruntu yada performans düşmesi şimdiye kadar hiç olmadı gayet normal tüm veriler.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yeni 29000 oldu, kendini belli etmesi için azmı daha?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Merak etme fiestada pek problem çıkmıyor. CMAX tork,ağırlık vs yüzünden yakıttan daha çok etkileniyor. Bariz kaçak Euro dizel olmadıktan sonra fiestalarda yakıt kaynaklı pek problem çıkmıyor. Servisin söylediği öyle. Birde fiestalarda enjektörler siemens diye biliyorum.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Evet siemens enjektör garret turbo var, ozaman ne yapayım herzaman aldığım opet istasyonuna devammı edeyim? Yoksa Totale geçişmi yapayım?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Şu yada bu demek doğru olmuyor. Bölgesel bile istasyonlardan dolayı fark ediyor. (Polat Alemdar bunada el atsa güzel olacak :)) Mesela ben Adapazarı TOTAL'den ve Bostancı TOTAL'den alıyorum sadece. Ama bazen Mertol'un dediği gibi Bostancı Total'de bir durumlar oluyor. Aynı performansı vermiyor. Kısacası benim tercihim TOTAL - BP - OPET olarak gidiyor. Mesela bu defa ilk defa BP deneyeceğim. Aracımı yeni bakımdan çıkardım. Herşeyi temizlenmiş ve tamir edilmişken farkı görmek istiyorum. Ses anlamında bir kesilme olacakmı diye. Benim izlenimim şöyle.

OPET :

Hem sesli çalışıyor hemde performans okadar iyi değil. Euro Force katkısı yüzünden Euro dizel etkileniyor diye düşünüyorum. Yakıt sarfiyatı 5.9/100KM (120 KM sabit hızda)

TOTAL :

Biraz sesli ama performans iyi. Yakıt sarfiyatı OPET'e göre daha iyi 5.4/100KM (120 KM sabit hızda)

BP :

Henüz kullanmadım. Forumdan bildiğim kadarıyla Sessiz ve performans iyi deniyor.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Banada BP daha bi sağlam geldi, önce bir depo Bp deneyeyim, sonrada Total bakalım sonuç nasıl olacak?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

En sonunda yakıtımı buldum diyebilirm. 105Bin KM deneyimimden sonra biraz geçte olsa C-MAX için uygun Euro Dizelin BP olduğuna karar verdim. Hem sessiz hemde gerçekten performansı mükemmel. İnşallah böyle devam eder. Aracım yeni bakımdan çıkmıştı. TOTAL'e devam ettim. Ama yüksek avanslı sanki subaplar vuruyor gibi sesli çalışıyor. Performans ve yakıt sarfiyatı normal. Ama Uzun vadede böyle sesli çalışmasıda sanki preblem yaratacak gibi duruyordu.

Bende BP deneme yoluna baş koydum. Gerçi forumda bir çok arkadaş BP kullanımı ile ilgili olumlu yorumların belirtmişlerdi. Özellikle Mertol ve Aydan :p Ben OPET Güvence sisteminden çıkmak istemdiğim içinin inat ettim mecburen. son 8 aydır TOTAL kullanıyordum. Total da güzel yakıt temiz yani. Aracımı bu yakıt sayesinde korudum diyebilirim. Ama istediğin sonucu alamaıyordum açıkcası. Neyse sonunda uygun yakıtı bulmak güzel birşey.

Aracım hem eskiye oranal daha sessiz kalkışlarda ve uzun yol sürüşlerinde daha performanslı ve yakıt sarfiyatı 5.2/100KM (120KM Sabit hızda)

Bu sonuçlar bana yeterde artar bile :rolleyes:

Arkadaşlar bu yakıt reklamı değildir. Gerçekten uzun deneyimlerimim sonucunda verdiğim kararın neticesidir ... Gerçi istasyon seçimi de çok önemli. BP iyi deriz istasyon mimlidir. Dikkat etmek lazım. Ben ilk BP'den aldığım depomu Kadıköy Belediyesine gelmeden sağda olan BP aldım. İlk depoda yüzüm güldü. İnşallah gülmeye devam eder.

OPET : 2.5 YIL = :p

Hem sesli çalışıyor hemde performans okadar iyi değil. Euro Force katkısı yüzünden Euro dizel etkileniyor diye düşünüyorum. Yakıt sarfiyatı 5.9/100KM (120 KM sabit hızda). Yakıt ekipmalarına yüksek oranda zarar veriyor diyebilirm. Enjektör,EGR, Turbo Motor,MAF Sensörü değiştim. Manifolt Temizliği yapıldığında 1.5 cm kalınlığında çamurumsu kurum vardı.

TOTAL : 8 Ay = :p

Biraz sesli ama performans iyi. Yakıt sarfiyatı OPET'e göre daha iyi 5.4/100KM (120 KM sabit hızda). Kısa vadede araca zararını görmedim. Aslında daha iyi performans alabilirdim. Ama Enjektörlerim değiştikten sonra Mecburen Opet yakıt güvenceye devam etmek için OPET kullanmaya devam etmiştim. Ondan kalan zararı TOTAL uzun süre idaere etti. Araç arızalaı ama rahat çalışıyordu. En son bakıma kadar hakkını verdi desem yeridir. Tek rahatsoz edici tarafı çok sesli çalışıyor motor. Hem OPET hemde TOTAL yakıtında enjektörüm 2500-3000 Devirde zıngırdıyordu. Hele ilk kalkışlarda. Hiç sormayın bana bu konuyu.

BP : 1 Depo = :lol:

Hem sessiz çalışıyor. Hemde performans açısından etkisini bizzat gördüm. Yakıt sarfiyatı 5.2/100KM (120 KM sabit ) Kayınbiraderim bile araba çok değişmiş dedi. Gaza bastığında motordan birçok ses geliyordu dedi. Son yapılan büyük bakım sonrasında bile sesler devam ediyordu. Tek fark araç daha rahat ver çekiş gücü yükselmişti. BP aldıkatan sonra araca doping vermiş gibi oldu. İnşallah devam eder.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Betimleme güzel olmuş :rolleyes: bende BP ye geçicem zaten, bakalım Fietsa' nında hoşuna giedecekmi bu durum bakıcaz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

problemi bayiye değil ford otomotive yapın. bayiye yapılan şikayet mailleri vs distribütöre ulaşmaz ve onlar da kendi istedikleri gibi cümleler kurarlar ancak distribütörden gelen sorulara bu şekilde anlamsız cevap vermemzler. aşınan parça garantiye girmez cümlesinin yazılı metnini isteyin (distribütör onaylı ). ayrıca bu yazdığınız yazınızı ford otomotive yollayın ve bırakın onlar sizi yönlendirsin.

not: egzos sistemini inceleyen oldumu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
Merhabalar;

Mehmet Bey,yasadığınız sorunları özenle okumaya dikkat ettim,zira sanırım benzeri sorunları ben de yasıyorum.

Öncelikle şunu belirteyim;2004 model trend donanımlı bir c-max kullanıcısıyım ve aracım 93.000 km de.

aracı geçtiğimiz şubat sonunda 70.000 km deyken 2.el olarak izmirden bir diş hekiminden satın aldım.9 ayda 33.00 km yol yaptım.Aracım 85.000 km ye gelene dek herhangi bir sorunla karşılaşmadım.Sedece bir ara egr temizlendi sonra da egr ile alakalı bir sorun yaşamadım.

Yakıt alırken Opet,Total,Shell ağırlıklı tercihim var ancak henüz aralarında bir fark hissedebilmiş değilim.

Gelelim yaşadığım sorunlara;

Aracım 85.000 km deyken birgün şarj lambasının sürekli yandığını görüp Nazilli Dikmenlere gittim ve şarj dinamosunun değişmesi gerektiğini söylediler.Aracımda uzatılmış garanti olduğu için garantiden bu değişim yapıldı.aradan 1-2 hafta geçmediki İzmirden Aydın'a giderken rahatsız edici bir zırıltı duymaya başladım;aydın Zafere girdim,turbo gitmiş dediler.Sonrasında Nazilliye devam edip Dikmenlerde bu değişimin de garantiden yapılmasını sağladım.Aynı serviste bir de sol ön farın içi lekelendiği için far değişimi de yapıldı.

Aracımda turbo dedğişimi gerçekleştikten sonra sesin kesilmediğini farkederek ertesi gün yine servise gittim ancak kaynağını bulamadılar;vaktim de olmadığı için dilerseniz İzmir Otokoçta baktırın dediler,onlara uydum ve İzmire döndüm.Otokoça gittim,arabamı test ettiler,bu ses ciddi bir ses deiler ama bunun turboyla alakası yok gibi,arabanızı bırakın biz inceleyelim dediler.Aracım 4 gün Otokoçta kaldı,bana motorla ilgili bir sorun göremediklerini,enjektörleri kontrol ettiklerin,oradada bir soruna rastlamadıklarını,sesin büyük olasılıkla volanttan geldiğini bunun da garantiye girmediğini,maliyetinin ise 2.650 lira olduğunu söylediler.Konuyla ilgili Otokoçun internet sitesine girip bir mail yazdım ve bu mekanik parçanın garantiye girmeme nedeninin ne olduğunu sordum.Hatta birçok parçayı da yakıtla alakalı diyerek garantiye sokmuyorsunuz zaten,bu mekanik parça neden girmesz dedim?Aradılar beni ve dediler ki bu aşınan bir parça :rolleyes: Sorarım,bir mekanizmada aşıınmayan hangi parça olabilir?

Neyse;otokoç böyle yapınca alternatif çözümler aramaya başladım ama içime sinmedi,son olaak K.Yaka Arkas Yetykili servise gittim.Onlar volantı garantiden değiştirebileceklerini söyleyince çok mutlu oldum :lol: Geçen hafta şanzuman söküldü,volant değiştirildi.Ancak ses hala var!!!Zaten çıkan volantı ben de gördüm,biraz yatak boşluğu dışında bir aşınma sözkonusu değildi.Bugün de beni arayarak motor üst kapağını sökmek zorunda kaldıklarını,enjektörlerin kaynamış olduğunu ve çıkarırken de kırılabileceğini,enjektörlerin de garanti kapsamı dışında olduğunu söylediler...

Kafayı yemek üzreyim,siz bu konuda tecrübelenmiş görünüyorsunuz,hatta mümkünse bana PM den mesaj atabilir ve size ulaşabileceğim bir telefon numarası verirseniz bu konuyu konuşmak isterim.

Yaşadığınız problem eğer sarf malzemeleri ile alakalıysa garanti söz konusu olmuyor. Ancak aracınzıın kilometresine bakınca aklıma kayışların ve ona bağlı ekipmanların değişim zamanı gelmiş diye düşünüyorum. Sesi duymadan net bir yorum yapmak zor. Ama bana sorarsanız eğer Enjektörler dedikkleri konumdaysa manifolt kurum içindedir ve büyük bir ihtimalle Enjektörler gitmiş durumdadır. Yani korozyona uğramış ve artık zangırdama enjektördeki püskürtme düzensizlşğinden kaynaklanmaya başlamıştır. Tavsiyem şudur. Enjektörler sökülmeden önce Carbon Clean yaptımanız. Eğer sesde azalma yoksa mecburen bosch marka enjektör varsa aracınızda Bosch Enjektör servisinde enjektörleriniziz test ettirip temizletip bakımlarının yapılması çözüm olabilir. Tabi Enjektörlerin korozyona uğrama oranı sonucu etkiler. Netice alınamayabilir. Bence ilk iş güveneceğiniz bir servise inceletip içinize sinmiyorsa sanayide vs. bildiğiniz bir ustadan arızanın ne olabileceği hakkında bilgi alıp ona göre aksiyon almanızdır. İletişim bilgilerimiz üyeler bölümünde var.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sizin teoriye göre eski araçlardaki kurşun sisteminden araca zarar veriyor diye vazgeçilmiş olması lazım. oysa ki çevreye zarar veriyor diye vazgeçildi ve bu bahsettiğiniz kurşun faydalı diye konuyordu. yani süpap çarpmasını azaltmak için.

aynı mantıkla ses yapmayan yakıt yeni nesi l dizellerde niye tortu mortu yapsın? Hangi madde tortu yapıyor ve bu madde ne amaçla yakıta katılıyor onu belirtebilirseniz aldığınız eğitime güveneceğim. yoksa tamamen belirli bir firmanın "alakası yok" politikasının eğitimine yansıması olarak değerlendiririm.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Akademik boyutuna bakmadım. Ama BP gerçekten diğer kullandığım yakıtlardan iyi çıktı. Tecrübeyle baki olduğu için bunu anlatmakta zor. Diğer topikleri incelemek lazım benle alakalı. Fark çok bariz var.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

yok mehmet ben senin yazına birşey söylemedim. total in yakıtının ve bp nin yakıtının daha iyi olduğunu ben de testlerle gördüm kendi testlerimle.

benim anlamadığım dediğim sesin azalmasının kötü olduğu gibi bir çıkarım yapılamayacağı. sesin azalması benim naçizane fikrime göre iyidir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)
yok mehmet ben senin yazına birşey söylemedim. total in yakıtının ve bp nin yakıtının daha iyi olduğunu ben de testlerle gördüm kendi testlerimle.

benim anlamadığım dediğim sesin azalmasının kötü olduğu gibi bir çıkarım yapılamayacağı. sesin azalması benim naçizane fikrime göre iyidir.

Bende senin yazıya isitinaden yazmadım zaten. Bende katılıyorum senin yazına. Aslında uzun bir yazı yazmıştım. Wireless Modem'in azizliğine uğradım. o yüzdende kısa kez meges tipinde yazı yazdım :seytan:

Yani benim demek istediğim BİR DEPO alımı ile bukadar değişiklik göstermesi önemli oranda bir farkın olduğunun kanıtıdır. OPET ve TOTAL'ın yakıtıda temiz ancak sanırım her iki firmanında uygulmaış olduğu ek katkı maddeleri OPET'te Euro Force diye geçiyor. Bunlar yan etki yapıyor diye düşünüyorum. Kurum toplama yüksek avanslı çalışma gibi. Yoksa türkiyedeki tüm petrol şirlketleri neredeyse Euro dizeli yurtiçinden temin ediyor. Kendi formüllerine göre işleyip pazara sunuyorlar. TOTAL sadece Cezayırdan getirttiğini duydum.

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan
(düzenlendi)

Şöyle bir düşünmek lazım benim aracımda ENJEKTÖR SESİ kalamdı. Buna ben bile inanamıyorum. Çok hayret ediyporum. Bir yakıt bukadar değişitirebilirmi aracı. Ses ve performans anlamında değişti. Ama orta ve uzun vadede bu yakıt araca başka bir problem yaratırmı onuda bilmiyorum açıkcası. Görecez. Ama en azından şun gönül rahatlığı ile söyliyorum. 104Bin KM dedir çektiğim Enjektör sesi, Kalkışlardaki titreme, geç gaz yeme olayı ortadan kalktı. Çok ilginç geliyor bana gerçekten. Bir yakıt bukadar etki edermi. Burda kimsenin reklamın yapmam. Ancak tercih olarak ben BP tercih ediyorum artık. İnşallah bu kallte de devam eder. Ayda 2500-3000 KM kişisel amaçlı yol alan birisi için markadan çok gerçekten araca değer katan yakıtı tercih ediyorum. TDCİ motorlar maalesef yakıt ayırıyor. Bir daha dizel araç almak zorunda kalırsam mutlaka TDi motoru tercih ederim. Common Rail biraz nane limon Türkiye için.

Bu olaya biraz daha mizah katarak özetleyeyim. BP şimdi bana CocaCola gibi geliyor. TOTAL ise PEPSi ve OPET de Cola Turka gibi. Hepsi güzel içelebilir. Ama bizim eşşek CocaColayı beğendi kısacası :)

tarihinde Mehmet Mercan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...