İçeriğe Yönlendir

Connect - Yakıt Tüketimi


Ömer Yüce

Recommended Posts

Barıs Akıncı

Gerçekten çok iyi bir değer bu...Umarım bende görebilirim:)

Saygılar...

Yorum bağlantısı
Barıs Akıncı

Bende bir depo ile 800 km'yi gördüm.3000 km'de yakıtı baya bi düştü....Ortalama 6-7lt/100km'de.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek

Uzun şasi ve yüksek tavan bir dezavantajdır.

Daha önce ne kadar yakıyordu ki.. (Litre olarak)

Yorum bağlantısı
Ömer Açay

benim arabam 90 lık 100 kmde 80/100 arası hızla 6 litre uzun yolda yakıyor.şehir içi ise 8 /8,5 litre yakıyor.arabam 3000 km de

Yorum bağlantısı
Ömer Açay

FORD Tourneo Connect Duratorq 1.8 TDCi (2003/04)

Genel Bilgiler

Ford Otosan'ın Gölcük fabrikasında üretilen Transit Ailesi'nin yeni üyesi Connect, ilk olarak 2002 yılı sonunda yollara çıktı. Binek versiyonu Tourneo Connect olarak adlandırılan araç, halen 1.8 litre 115 HP'lik benzinli ve 1.8 litre 90 HP'lik TDCi turbo dizel olmak üzere iki farklı motor ve iki farklı şasiyle üretiliyor. Benzinli motor seçeneği istek üzerine satılıyor. Donanım versiyonu bulunmayan aracın ekipman listesi, ekstra paketlerle zenginleştirilebiliyor.

Karoser, iç mekan

Tasarım çizgisi Ford'un Fiesta ve Fusion modelleriyle büyük benzerlik gösteren Tourneo Connect, 4278 mm'lik boyuyla kompakt ölçülerde bir araç. Standart versiyonda 2664 mm olan dingil mesafesi, uzun şasili versiyonda 2912 mm. Toplam 625 kg taşıma kapasitesine sahip olan aracın yüksekliğiyse 1739 mm. Aracın büyük kapılarından geçilen geniş ve ferah iç mekanında kokpit yapıSı, Ford Fiesta'yı anımsatan yalın çizgilerden oluşuyor. Hatta orta konsolun yapısını Mondeo'ya benzetmek bile mümkün. Üzerinde kullanışlı bir boşluk bulunan kokpitin plastik kalitesi Fiesta'yla neredeyse aynı hissi veriyor. Aracın üç kollu direksiyon simidi de Fiesta'dan alınmış. Kokpit ergonomisi başarılı olan otomobilin koltuk ayarları da zorlanmadan yapılabiliyor. Ancak sürücü koltuğunun yükselme/alçalma biçiminden herkes hoşlanmayabilir. Koltuk döşemeleriyle otomobilleri anımsatan otomobilin sunduğu, oturma, baş, diz ve omuz mesafeleri çok başarılı. Arka koltuklar gerektiğinde yatırılıp katlanabildiği gibi tamamen de çıkartılabiliyor. Böylece bagaj hacmi genişlerken araç binek otomobilden ticari vana dönüşebiliyor. Tourneo Connect'in 1800 litrelik bagaj hacmi, arka koltuklar çıkartıldığında 3100 litreye kadar genişletilebiliyor. Koltukların değişken özellikleri sayesinde kabini ihtiyaca göre farklı şekilde düzenlemek mümkün.

Motor, perfomans

Tourneo Connect, gücünü Focus'ta da kullanılan, 1.8 litrelik, Delphi direkt enjeksiyonlu, intercoolerlı turbo dizel motordan alıyor. Ancak turbo basıncı ve elektronik işletim sistemi farklılığına paralel olarak Focus'taki versiyona göre daha düşük güç ve tork üretiyor. Bununla birlikte, maksimum torkun elde edildiği devir 1.5 tonluk aracın kalkışlarını çevikleştirmek için 150 d/d aşağı çekilmiş. Focus TDCi'da 3800 d/d'de 115 HP güç, 1850 d/d'de 250 Nm tork üreten 1753 cc hacimli Duratorq motor, Tourneo Connect'te 4000 d/d'de 90 HP güç, 1700 d/d'de 220 Nm maksimum tork üretiyor. Hızlı kalkışlarda yüksek tork değerinin etkisiyle ıslak/kuru zemin fark etmeksizin kolayca patinaja düşebilen araç, elektronik çekiş kontrol sistemi sayesinde önemli kayıplar yaşamadan ilerlemeye başlıyor. 1750 d/d'de ulaşılan maksimum torkun etkisiyle kolayca devirlenen araç, motorun 4500 d/d'ye kadar ürettiği etkili güçle şaşırtıcı derecede dinamik sürüş özellikleri gösterebiliyor. Bu devirden sonra gücü tükenen otomobil, gerektiğinde 150 km/s düzeyine kadar hiçbir kesinti yaşamadan ulaşabiliyor. Sessiz ve sarsıntısız çalışan motor, performans konusunda kesinlikle tatmin ettiği kullanıcısı için en iyi sürpriziniyse en sona saklıyor. Bu sürpriz yakıt tüketimindeki cimriliği. 100 km'lik parkur sonunda 6.7 litre motorin tüketen Tourneo Connect, 60 litrelik deposu sayesinde 895 km'lik menzile ulaşabileceğini ilan ediyor. Sakin kullanımla bu otomobilin bir depo yakıtla 1000 km'yi aşması kimseyi şaşırtmamalı.

Kullanım, konfor

Kolay devirlenmesi ve dinamik sürüş karakterini övgüyle anlattığımız aracın bu gücünü yere güvenle aktardığını vurgulamalıyız. Önde MacPherson tipi, arkadaysa makaslı tabir edilen iki aşamalı çoklu yaprak yaylar ve denge çubuklarından oluşan süspansiyon sistemi, hem sürüş konforu hem yüksek taşıma kapasitesi hem de başarılı yol tutuş özelliklerini birarada sunabilecek kadar iyi tasarlanmış. Araç yüklü olduğunda ya da kaygan zeminlerde kalkış performansını korumak ve önden kaymaları kontrol altına almak için opsiyonel olarak sunulan elektronik çekiş kontrol sistemi zaman zaman virajlarda da aracın çizgisini korumaya destek oluyor. Virajlarda yanlara yatmayan araç, sert rüzgarlardan geniş yanal yüzeyleri nedeniyle huzur kaçıracak kadar değilse de biraz etkilenebiliyor. Ama genel olarak Tourneo Connect'in rakip araçlardan daha stabil yol tutuş özellikleri gösterdiği anlaşılıyor. Konfor düzeyi de yeterli olan süspansiyonun sessiz çalışması da bir diğer artı puan sebebi. Genel olarak ergonomik tasarlanmış iç mekanda sadece arka yan kapıların içerden kapanma zorluğu dikkat çekiyor. Çünkü kapı açıldığında iç kapı kolu, kapıyla karoser arasında kalıyor. Gerçi Ford mühendisleri kapı çerçevesine kapı kapatmak için bir uyarlama yapmışlar ama rakiplerinde kapıyı kapatmak için daha pratik çözümler sunuluyor. Kapıların hafifliği kullanımı kolaylaştırıyor. Karoserinde görüş açılarıyla ilgili sorun bulunmayan otomobilin her iki dış aynada ayrı açılı ayna sunulması görüşü iyileştiriyor. Ancak ortadaki arka koltuk başlığı geri görüşü biraz sınırlıyor. Tourneo Connect'in arka koltuk sırası 60:40 oranında yatırılıp katlanabildiği gibi gerektiğinde tamamen çıkartılabiliyor. Katlanma işlemleri çok pratik olan koltuklar söküldüğünde ne kadar hafif oldukları da anlaşılıyor. 1.5 tonluk aracın gösterdiği fren performansı, birçok otomobili kıskandıracak kadar başarılı. Dozlama hassasiyetide çok başarılı olan otomobilin 100 km/s hızdaki panik frende saptadığımız 39 metrelik duruş mesafesi, üst üste yapılan frenlerde bile uzamıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
alındığına göre sende sallayanlardansın galiba yalana gerekyok kardeşim gerek yok.

Çoğu insan araba kullanmayı bilmez bildiğini zanneder... Kendisi kasıp kasıp ta çok yaktıran, az yakanları duyunca yalan söylediğini zanneder...

Burada kimseyi yalancılıkla itham edemezsiniz..

Bu forumda herkesin her şeyi eleştirme hakkı vardır.. Ancak eleştiri dozu aşılıp hakaret ve karalama boyutuna ulaşması tehlikelidir..

Ayrıca Hiçbir şart altında küfür, hakaret ya da karşı tarafı rencide edici mesaj atamazsınız..

Üyeliğinizi geçici olarak askıya alıyorum..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
istemeyerek biraz gerginliğe sebep oldum, çok üzgünüm, herkesten özür dilerim.

İlhan Bey. sizin bir suçunuz yok ve özür dileyecek bişey de yok...

Aracınız çok yakıyor ve çözüm arıyorsunuz...

Sebep; Kötü yakıt, kötü kullanım şartları, deneyimsizlik, bakım noksanlığı yada arıza gibi nedenler olabilir...

Siz bunun sebebini ve çözümünü bulmak için sormuşsunuz, soracaksınızda, forumlar bunun içindir...

Yorum bağlantısı
Barıs Akıncı
Merhaba

Özür dilenecek bir durum yok,sadece yılların verdiği deneyimle sezgisel bir tepki verdim.Çünki forumda bu aracı kullanan bir çok kişi bir çok mesaj yazıyor,yazmayada devam ediyor.Fazla yaktığını yazanda var 90km'yi geçmeden 800 görende.

Neyse...

Mesela benim bir çok yazım var bu konuda,kullanan bazı arkadaşlarında yazıları var.Ben sürekli Total Exellium alırım ve alışkanlık olarak aynı yerden ve depodan alırım (zorunlu hallerde sadece farklı istasyondan alıyorum) Dolayısı ile Total Card ile km kontrolu vs yapmak çok kolay oluyor.

3 ayda bir hava filtresini değiştiririm,yağını ise ilk bakımdan çok önce kendim değiştirttim zaten.Bu ilk yağdan ve hava filtresinden sonra gözle fark edilir bir fark oluyor zaten.3000Km'de iken 580Km anca gidiyordu,gittiğim yer ise şehir içi sürekli.Sabah rutin güzergah,oğlanı yuvaya bırakıyorum,hanımı işe sonrada ben gidiyorum.Akşamda tersine aynı işlem.Hafta sonları ise çoğunlukla alışveriş vs. uzak yerler olmuyor.

Size tavsiyem bir benzinli araç gibi gaza basmayın,nazik olun.Zaten bu araç 1.5 ton birde gaza ani hareket yaparsanız su gibi emer zaten yakıtı.

Onun haricinde ani hızlanmalardan kaçının yeter,zamanla her dizel gibi düşüş olacak zaten.

550Km şu an için iyi rakam,ancak araç yüksekliği sevgili Mehmet'inde yazdığı gibi dezavantaj,malum sürtünme :) Ama ne olursa olsun gittiğiniz yer vs. aynı ise sürüş stiliniz aynı ise ve bazı noktalara dikkat ederseniz kısa süre sonra 630-650 leri göreceksiniz.

Sevgiler

Bende de 110 ps connect var.3000 km'ye kadar yakıtı oldukça fazla gelmişti.Sonra bir uzun yol yapma fırsatım oldu.Aracı kendim kullandım.90'ı geçmedim desem yeridir.Hatta çoğu zaman 80'le yolculuk yaptım.Ve inanamadım 0.18 ykr yaktı connect.Baya azaldı yakıtı.Bülent bey'e kesinlikle katılıyorum.Yakıtınız yavaş kullanım sonucunda düşecektir.Ve ben daha ilk bakıma götürmedim.Henüz 5500'de araç ve daha da azalacağını düşünüyorum.Aldığım yerde biraz daha düşebilir de düşmeyebilir de dediler.Şu an ki bir depo ile aldığım yol 800 km.Aracınızın uzun ve yüksek olması etkileyebilir ki bu şaseden kullananlarla konuştum.Aynı şekilde daha fazla yaktığını söylediler.Ama verdikleri 6-6.5lt/100km de.Fazladan kastım bu miktar.Siz buna fazla derseniz bilemem ama bu araç için makul değerler...

Yorum bağlantısı
Ali Turhan Baş

Aracı nazik kullanınca tüketim yüksek olmuyor.Ama yüksek devirlerde kullanınca inanılmaz tüketimlerle karşılaşabilirsiniz.Tek çözüm sağ ayağınıza hakim olmak.

Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz

100 km de 7.8 litrenin altina dusemedim araba 9000km ye geldi 90ps delux daha dusukde olamaz heralde istanbulda

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ömer Açay

arkadaşlar son tüketimimi sizlerle paylaşmak istiyorum.çavdırdan ankaraya ankaradan çavdıra dönüşte toplam 577 km(bunun 50 km si şehir içi)yol yaptım.hızım90/110 arası genelde 100 km civarı 106 ytl lik euro dizel aldım litre olarak 34 litre ankarada opette euro dizel 3140 ytl idi.yani 100 km de 5.89 litre yani km de 184 ykuruş yakmışım.aynı yolu şubatta 160 yenikuruşa gitmiştim.

Yorum bağlantısı
Bülent Okan

arkadaşlar ben de kilometrelerimi kayıt ediyorum ayrıca aracı şehirler arası yoldada 110-120 gibi kullanıyorum şu zamana kadar aldığım toplam yakıt ve km veriyorum kararı size bırakıyorum araç 75lik connect km=48400 alınan yakıt=3856,56 litre ortalama=0,07968099 lt/km

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
benim arabam 90 lık 100 kmde 80/100 arası hızla 6 litre uzun yolda yakıyor.şehir içi ise 8 /8,5 litre yakıyor.arabam 3000 km de

bu veriler doğru , daha üstü kullanım stilinizin hatası veya aracınızdaki problemle alakalı , küçük bir ihtimal daha var , eski connectlerde ecu yazılım hatası :nazar:

Yorum bağlantısı
Erkan Özel
(düzenlendi)
bu veriler doğru , daha üstü kullanım stilinizin hatası veya aracınızdaki problemle alakalı , küçük bir ihtimal daha var , eski connectlerde ecu yazılım hatası :D

benim aracımda 90ps sehir içi 0,275ykr yakıyor kmsi 10000 de daha yeni araçta ne sorunu olabilirki 2008 model ucu hatasımı vardır diyorsunuz

tarihinde Erkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

erkan bey yanlış bir şey yazılmamışki , zaten siz yaklaşık 8.8 lt yakıyorsunuz 100 km , bu değerde normal .

eski connect derken 2006 ve önceki modelleri kapsıyor yazdığım... sizin aracınız 10000 km oldu diye eskide yazılmaz , kimi bir ayda yapar 10000km kimide 5 yılda .

Yorum bağlantısı
Erkan Özel

uğur bey benim arcın rakamı doğrumu şimdi hani nebileyim arkadaşların ortalamaları şehir içi 0,240 ytl kadar düşmüş ama yinede 800km gibi rakamları göremedim

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

Erkan bey şehir içi 100 km 8.8 lt yakıt harcamanız çok normal , zaten motor ısınana kadar gitti 20 km , dizel motorlar verimli oldukları için motorlarının ısınması diğer benzinli motorlara göre daha geç olur , bence ortalama 8.8 normal bir tüketim .şehir dışında otoyolda 80 - 100 km çok geçmemek şartıyla 6.5 lt ben gördüm, güvenlik sınırı hariç 50 lt depo kabul edersek 770 km hayal olmasa gerek .

normalde süratli araba kullanan biriyim , fakat connect ticari ve yoldan yüksek bir araç daha sakin ve yavaş kullanmaya çalışıyorum , T E M otoyolunda bu değerleri yakalamak daha kolay , şehirler arası yol derken izmit balıkesir veya adapazarı kütahya yolu malumunuz hem sıkışık hemde bol virajlı sürekli vites değiştirme durumunda olacağımız için yakıt tüketimi ne yapsakta bu değerlerin 100 km 1 veya 1.5 lt üzerine çıkacaktır.

diesel makinalar motor yeterince ısınınca ben bunu ilk 100 km gibi görüyorum , daha sessiz ve seri hale geliyor , uzun yol araba kullanmayı seven biri olarak connect benzinli bir aracın verdiği performansa yaklaşıyor.

nice benzinli araç müptelası arkadaşlarımı diesel makinalı araç almaya teşvik ettim , şimdi bana sıkça teşekkür etmektedirler, motor teknolojisinde gelinen nokta diesel motorların yıldızını tekrar parlatmakta .

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

arkadaşlar herkese merhaba,yeni uye oldum,sizleri cok okudum bilgilerinizden faydalandım nede olsa ilk fordum oldu bundan bilgilerinizi paylaşmaktan memnun olacam... :unsure:

Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Arkadaşlar gecenlerde hava filtresini değiştirdim,filitre kutusunu temizlerken farkettimki S şeklindeki plastik parca [hava giriş] cıkıyormuş,zaten iki tırnak tutuyormuş.tekrar takmadım parcayı ve 2 hafta oğle kullandım aracı,depoyu doldurdum,tuketimim 37 lt.500km eurodisel 7,41lt*100km tamamı şehir ici,önceki tuketimim 8,4lt*100km aracim 11000kmde,bu parcayı cıkaran var mı?tekrar takim mi?aracın hava giriş sistemine bir sakıncası olurmu? Göruş ve önerilenize acihım..

Yorum bağlantısı
Erkan Özel

bu parça olmaz ise hava aşırı derecede girer içeriye fabrika herşeyi ölçüp biçip ona göre yapıyor (hava akış) akışmetre algılamayı yapamaz rolantide bozulma düzensiz yakıt sarfiyatı (azalma ve yükselme) şeklinde sorunlar çıkar. 75 pslerde hava akış metre var olmasaydı çıkarabilirdin

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

hava filitresi kabının ucundaki eğimli plastik parça , hava filitresinin içine emilenen havanın sıkıştırlarak sürat kazanmasını sağlar , onu çıkarmanızdaki artılar ve eksiler şunlar

önce artılardan bahsedeyim , araç daha rahat nefes alır, yüksek devirlerde daha kolay pedala tepki verir, çok azda olsa yakıt ekonomisi mümkün 100 km 1 lt biraz hatalı gibi geldi olsa olsa 1/2 lt olabilir.

eksilerii , bulunduğu mevkiden dolayı su sıçrama riski mevcut , eğer kağıt hava filitreniz ıslanırsa , iyi hava ememez güç düşüklüğü yaşarsınız, çabuk filitreniz tozlanır , çünkü önünde hiç bir engel yok, düşük devirlenrden yüksek devirlere tırmanma hafif biraz düşecektir.

turbonuzu riske daha açık hale sokarsınız, en önemlisi ses aşırı olur .

denedim merak etmeyin :seytan:

bence filitrenizi sık sık değiştirin orijinali ile en iyisi bu

map sensörü , hava akış debisini ölçer , ecu ya ona göre yakıt püskürtürtmesini emir verir.

çalışmada sorun yaşamazsınız

ucundaki plastiği sökmeyin derim :D

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat İmeci

Evet,parcayı zaten geri taktım,nede olsa orijinal görünümüdür ancak bu akışmetre sadece 75psde mi var diğerlerinde yok mu.Aracın neresınde oluyor,Erkan bey bu dediniz sorunlar cok kirli ve tıkalı bir hava filtresinde olmaz mı.Hava akışı hep aynı sevhedemi olmalı,bu şekilde aracımızın inceliklerini bilmek cok iyi.Bilgileriniz icin teşekkurler Uğur bey :seytan: r..

Yorum bağlantısı
Barıs Akıncı
100ps connect ile bir depo benzinle 800km :tap: ben bu miktarları hiç göremiycem galiba hocam aynı aracı kullanıyoruz seninle ama km de 30 kruş yakıyo. aldığımda ilk depoyu fulledim 145 ytl verdim 470 km gittim arada 330 km fark var. şuanda araç 2400 kmde işin sırrını anlatırmısın bana. devirde kullanıyorum arabayı ama neden bu kadar çok yakıyo?? :agla:

(Valla az yaktırma konusunda Uğur Bey oldukça detaylı bilgiler vermişti hem bu başlıkta, hem de farklı başlıklar altında...) Ben Manisa/Turgutlu'da oturuyorum.Turgutlu'dan Kütahya/Gediz'e gidiş-geliş 400 km'dir.Ben burdan çıkarken depoyu doldurdum ve sayacı sıfırladım.Aracı kalkışlar da ve devamında ki hızlanmalarda çok yavaş gaz pedalına dokunarak ivmelendirdim.Süratim kesinlikle 90'ı geçmedi.Yolculuk boyunca bu böyle devam etti.Araçta 4 kişiydik.Vites değişimlerini 2200-2300 devirde yaptım.Hatta bazen 2000d/d'de değiştirdiğim oldu.Sabit gazda araç 1750-1900d/d yaptı.Ama bu geçişler gayet sakinceydi.Zaten gaza fazla dokunamıyosunuz bu ufak değişimler için...Ben hiç kamyon sürmedim ama yolda ki hızlanmam tıpkı bir kamyon gibiydi.Bu araç benim bugüne kadar ki edinimlerime göre kesinlikle ani hızlanmaların aracı değil.Zaten bunu bu şekilde bir kullanımda anormal yakmasıyla gayet net belli ediyor.Bu arada Turgutlu'ya geri döndüm ve yakıt ibresi tam yarıya geldi, sayaçta 400 km yazıyodu.Sıfırlamadım ve kalan depo ile şehir içi 395 km daha yaptım.Mazot aldığımda hala lamba yanmamıştı.Ama yanmak üzereydi.

Farklı zamanlar da ve yol koşulunda tekrar denedim.Yine aynı değerlere yakın değerleri gördüm.İlk denemem de araç 3000 km'de idi.Şu an 7500 km'de.15000 bakımını bekliyorum.Bakımdan sonra ki yakıt durumunu merak ediyorum.Araç 3000-4000 km'den sonra yakıtını baya bir azalttı bende.Umarım sizde de öyle olur... :) Aslında o kadar çok farklı değerler var ki forumda, bazen bu araçların aynı modelinin bile standart bir kaliteye sahip olmadığını düşünüyorum.Araç sınıfında en çok yakan ama sağladığı artılarla bunu telafi ediyor bence.Tabi çok km yapmayan birisi olarak bunu söylemek mümkün. :):)

Hem kalite hem az yakıt hem de konfor diyorsanız VW caddy...Ben alamadım ama yedek parça fiyatlarını kıyaslayınca Ford aldığıma çok memnun oldum...Araştırmadan alıp memnun olan tek benim herhalde... :):)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...