İçeriğe Yönlendir

LPG taktıranlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Hayırlı olsun.

Detaylı bir şekilde fotoğraflamanız mümkün mü.. Hava filtresini, manifoldu falan deliyorlarmı..? Ne tip bi depo kullandınız.?

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar

İlk olarak hayırlı olsun diyeyim. Bende lpg taktırmayı düşünüyorum. Bir miktar araştırmada ben yaptım. Focus için uzun vadede üst motor kapağında yüksek hararet yüzünden deformasyon olacağı söyleniyor. sizin bu konu hakkında herhangi bir bilginiz var mı? Eğer kapak konusunda bir problem yoksa yarın gidip taktırıcam!!!

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yeni bir dizel arabadan kaybedeceği sermaye kaybının yarısını bile yaşamayacağını düşündü + yeni bir dizel araba için en az 15-16 bin YTL daha çıkartması gerekiyordu. Gayet makul.

Valla aynen bende öyle düşünüyorum. Araç şu anda tüm ihtiyaçlarımı karşılıyor, bir şikayetimde yok.. Değişmeyi düşünmüyorum. Bir araba değişimi minimum 20 milyar.

Sami Hoca'dan da bi ses çıkmadı.. Bir sorun olsa heralde yazardı buraya..

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş
(düzenlendi)

Haluk Bey hayırlı olsun.

Sanırım aşağıdaki lafları çok duymuşsunuzdur.

1.Focuslara bu sistem uymuyor.

2.Motoru mahvediyor.

3.Patlar

4.Ne gerek var güzelim arabaya yazık.

5...:)

Buna rağmen iyi bir karar vermişsiniz bence.

Valla ben de hiçbir sorun yok.Kasımda takıldı. Ben her ay bir taksit kazanıyorum.Kendini ödüyor yani.Haziranda gerçek tasarruf başlar bu gidişle.

Motor problemi konusunda bende düşündüm ama özetle şu sonuca vardım.LPG motor ömrünü 100000km düşürse.Diyelim ki benzinliyken 300k km ömrü var LPG ile 200k ye düşsün.200000km de yaklaşık 20000ytl kar edilir.

tarihinde Sami Akta? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben senin gibi sadece hafta sonu pikniğe giderken binecek olsam, bırak lpg düşünmeyi 100 oktan shell koyarım.. :)

Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit

yahu yeni moda bu galiba,mertol bizim arabaya olmuyo mu lem bu lpg :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Valla şahsen Memede tak demiştim.. Ama tak derken bilinç altım, "taksında bi denesin sorun çıkarsa onun arabada çıksın" diye düşündümüydü bilmiyom.

Arabayı satamazsan, tüp tak tüp takamazsan manuel şanzuman tak demiştim. :)

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Aslında teknolojiden yararlanmak isteyen insanlar daha çok ilgilenmeli.Bu sıralı sistemin kullandığı teknoloji pek çok araçta hala yok.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

İngiltere'de fabrika çıkışı satılıyo bu kitle bazı araçlar bildiğim kadarıyla, eğer kötü ya da güvensiz olsa takılmazdı herhalde. Bir arkadaşım yukarıdakine benzer bir hesabı yaparak Vectra'ya taktırdı, birkaç aydır mutlu mesut yaşıyor LPG sistemiyle...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Sadece kendi aracımızı korumamız yetersiz diye o zaman kendimizinkini de korumayalım mı diyeceğiz? Kıyı kanununa benziyor. Koruyamıyoruz o zaman kanunu değiştirelim.

selamlar

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Patlayan aracın yanında olmak, içinde olmaktan iyidir...

Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit

bence kaliteli malzeme ve işçilikle uygulanırsa hiç bir tehlikesi yok,ama bu lpg sistemlerinin amacı daha az ödemek olduğu için bazıları bunu araçlarına taktırırken de ne kadar az ödersem o kadar iyi diye düşündükleri için ne kontrol ne ayar gereksenimi duymadan araca takıldığı gibi yola fırlıyorlar,

Ama aracın motoruna zararı vardır veya yoktur onu bilemem,4-5 sene önce bende kullanmıştım gayet güzeldi ,özellikle performans olarak çok iyiydi...

düşük model çok yakan bir aracım olsaydı hiç düşünmez taktırırdım

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Düzgün yapılmayan her işte sorunlar olur tabi.Zaten ruhsata işlenme aşamasında sızdırmazlık kontrolü başta olmak üzere muayeneler yapılıyor.Sorun denetimsizlik aslında.

Güvenlik meselesine gelince:LPG deposunun kalınlığı avrupa standartlrına uygun yaplımak zorunda.Herhangi bir yangında benzin deposunun patlama olasılığı LPG deposundan çok daha fazla.Standart bir montajda depodan enjektörlere gelene kadar 3 ayrı yerde güvenlik vanaları var.Depo girişindeki tahliye vanası herhangi bir basınç artışında gazı tahliye ediyor.

Otopark meselesine gelince LPG nin havadan ağır olmasından kaynaklanıyor.Herhangi bir kaçak olduğunda havalandırmanın olmadığı yerlerde gaz birikmesi olur.Bu yüzden bu tür kapalı ortamlarda LPG gibi ağır gazların depolanması veya bulundurulması yasaktır.

Ben illa herkes LPG taktırsın diye birşey söylemem hatta çoğu zaman savunmam bile.Ama yanlış inanışlar ve duyumlarla hareket edilmesi doğru değil bence.Üstelik LPG patladı haberlerinin hemen hepsinin sonucunda ya bomba çıktı yada yangın.Ben hiç patlama olayı duymadım.

Yorum bağlantısı
Aydan Aykac

Valla ben CNG'yi tercih ederim. Bir kompresör ile evden doldurma şansın var. LPG'de ise öyle bir şansın yok. LPG konusunda ise hükümetimiz ilk vergi arttırımına ihtiyacı olduğunda hatırlayacaktır, diye bir beklentim var.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

LPG vergisinde zaten sınıra gelinmiş durumda.Evlerde de kullanıldığından vergi artışı yapılabilmesi açısından anayasa değişikliği gerekiyor.Ama otogaz olarak yasal düzenlemeler yapılarak artırılabilir belki.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Açıkçası,üyesi olduğumMMO'ya gittiğimde izliyorum oda kontrollerinde çok sorun yaşanıyor bu LPG'den. Sızdırmazlık raporu için arabanın gelmesi gerekiyor, adam sadece ruhsatı ile çıkıp geliyor, e haliyle imzalanmıyor, bu sefer de gelen vatandaş tanıdık , torpil vs. ile işini gördürmeye çalışıyor. sebebi de adamın da kendi aracına güvenememesi, çünkü sızdırmazlık cihazında LPG sızıntısı kabak gibi görünecek. Ya da adamın sistemi derme çatma, göstermek istemiyor. Bir de üstüne üstlük adam kafa tutuyor size, en iyi sistem bende falan diye... Neler var neler...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

İsveç'te Mercedes taksilerde LPG sistemi kullanılıyor, İsveç'linin canı kıymetli değil mi? Bence fabrika çıkışı LPG sistemli araçların çok yaygınlaştırılması gerekiyor, fakir bir ülke olarak ekonomik davranmak zorundayız.

LPG bi kere ekonomik felan değil. Yani maliyet olarak devlete. Dolayısı ile fakir bir ülke olarak LPG kullanmak diye bişey olamaz. Fakir ülkeysek bence tasarruflu araçlar ve olabildiğince eski ithal araçlar (yakıt ve guvenlik sorunları olmayan) kullanmalı, olabildiğince yerli araç almaya dikkat etmeliyiz.

LPG nin yaygınlaşması sebebi, bazı ülkelerin vergileri CO2/km üzerinden ödettirmesi. LPG havayı daha az kirlettiği için şehir merkezlerinde vs ticari araçlarda kullanımı teşvik ediliyor.

Bizdeki durum tam tersi.

Bence tasarruf zor bir konu. Ama genel anlamda ağır yakıtlar yani dizel tipi yakıtlar maliyeti devlete daha düşük yakıtlar. Bu nedenle bunları yakmak daha ekonomik olabilir. CNG dersen 150 ATU mu ne gerekiyor sıkıştırmak için. 3-5cm tank kalınlığı vs lazım (atıyorum ama kalın olacak). Bu da otomobil boyundaki araçlar için ekonomik olmuyor ağırlık nedeniyle. Yaparsan olur tabi. Bir de menzil daha kısa olur. Sıvılaştırman çok zor çünkü, sıvılaştıramıyorsun kolay kolay.

Biyodizele vergi koydu bizim hukumet ve böylece önünü kesti. Çok yazık oldu.

Sürdürülebilir enerji 100% elektrik ve hidrojen ya da bitkisel yağlar ile çözülebilir. CNG/LPG/Dızel bunlar hep geçici çözüm. Gerçi biz de geçiciyiz.

Çok satılmış adam var idari kadrolarda ve milletvekili olarak. Daha birkaç gün önce bizim universitenin arazisinin bir bölümünü yaka paça kendi yandaşlarına (devlet arasisi->şahıs arazisine dönüşerek) rant için geçirmek amacıyla bakandan karar çıkarttılar. detayları anlatsam ağlar kafayı duvara vurur, jilet atarsınız :)

Gönderilen Resim

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

METANOL vs LPG

(http://www.wps.com/LPG/LPG-book-final.html adresinden alınmıştır, daha başka bilgiler orda bulunur)

From an ``alternative'' point of view, alcohol (methanol or ethanol) seems to be the winner at first glance, because it is a potentially renewable fuel; if made from fermented organics such as plants, no more carbon dioxide is produced in combustion than is bound when the plants are grown or replenished.

Unfortunately there are a number of problems with using alcohol for existing applications. One problem is the simple fact that no organically-produced methanol is available in the US, and home production of decent quantities is not a trivial task. Also, methanol, because it is a liquid, simply does not burn completely in an internal combustion engine. The theoretical products of methanol combustion, as for gasoline combustion, are carbon dioxide and water. In real life there is unburnt fuel, carbon monoxide, nitrogen compounds, and various hydrocarbon fragments from incomplete combustion combined with the high pressures and temperatures of the cylinder combustion process.

Basically the problem is that liquid fuels are liquid -- even after vaporization in the carburetor, swirling in the cylinder head etc, fuel droplets remain unburnt, because of the short time given for each cylinder to fire to operate the engine.

Gaseous fuels simply don't have this problem -- the individual fuel molecules are by nature separate, and burn very nearly completely. This is the major reason that LPG is such a good motor fuel.

Though the sheer volume of gas needed is intimidating, fermentation methane, dried and compressed into liquid, would be at once renewable and non-polluting. Most likely you could have the same vehicle operate on commercial LPG (long trips), or methane from fermentation.

Also in LPG's favor is that pound for pound, it contains less carbon than gasoline or methanol (more of it's energy is bound up in hydrogen atoms than carbon atoms) -- an LPG powered vehicle produces approximately half the CO (carbon monoxide) and CO2 per mile, though only slightly less nitrogen compounds (created when the high volume of atmospheric nitrogen, some 70% of the air, is subjected to engine cylinder temperatures and pressures).

Yorum bağlantısı
İbrahim Sarp Doğan

çok hesap yapmam gerekirsede dizel alırım ...

diyorum ;)
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kafama takıldı şu tabloyu bulmak. Sonunda buldum. LPG nin en tepedeki kırmızı bantçık olduğunu unutmayın.. Ucuz mucuz değil yani milli ekonomiye. Sadece temiz....

Gönderilen Resim

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Yau yine söylüyorum;çakmak gazıynan gocaman araba heç gidermi yauu?

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar
(düzenlendi)

araba.com' dan alıntıdır. Onno usta böyle demiş. Fakat bu adam biraz lpg karşıtıymış.

"LPG yakıtı kuru bir yakıttır, bu nedenle piston üzerinde aşırı hararete neden olur. Dolayısı ile bir müddet sonra silindir kapağı eğilir ve conta yakar, bu motorların kapağını taşlamak doğru değildir dolayısıyla ile yeni kapak almanız gerekir. Ayrıca pistonlara ve segmanlara da zarar verir. Yani motor yenilemek istiyorsanız bence bir sakıncası yok. Taksiciler eski tip karbüratörlü motorlarda LPG kullanıyor ama o motorların kompresyon oranları yeni motorlara göre daha düşük ve araçlarını şehir içinde ve düşük devirde kullandıkları gibi motor yenileme maliyetleri de sizin aracınıza göre daha düşüktür. Aracınıza taktıracağınız LPG sistemi ile uzun yolda bir müddet yüksek süratle giderseniz motorun piston üstü harareti artacaktır ama siz bunu aracın hararet göstergesinde göremeyeceksiniz ve yolda motor problemi çıktığında bunun nedenini ancak motor açıldığında anlayacaksınız. Bence yeni teknolojili yakıt püskürtmeli araçlarda LPG kullanımının motora, yukarıda saydığım gibi çok çeşitli zararları olduğu gibi yakıt giderlerinde de size çok ciddi bir faydası olmayacaktır. Çünkü LPG satış fiyatıyla kurşunsuz benzinin litre fiyatı arasındaki makas hızla kapanmaktadır."

tarihinde Ali Ya?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sami Aktaş
(düzenlendi)

Bu Onno Usta nın 2005 başında yaptığı bir yorum.Daha sonraki açıklamalarında 180 derece dönmüş durumda.Herhalde bu sistemi satanlar sponsor olmuş.O yorumlarını bulursam yazayım buraya.Ben ciddiye almıyorum bu adamı.Bu yazdığını da sıralı sisteme methiyeler dizdiği yazılarını da ...

Ayrıca kuru yakıt tanımlaması ne kadar doğru...Kurşunlu benzinler -ki artık satılmıyor- motorun yağlanmasına katkısı olan ve motor aksamının aşınmasını azaltan bir yakıttı.Ancak kurşunsuz benzinle çalışan araçlarda daha sağlam malzemeler kullanıldı.Kurşunsuz benzinle LPG arasında kuruluk bakımından fazla fark olduğunu söylemek yanlış olur.

tarihinde Sami Akta? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Gökhan inal

isveç'te bildiğim kadarıyla fabrika çıkışlı etanol kullanan araçlar yaygınlaşmakta. bu alternatifi de değerlendirmek gerekbilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...