İçeriğe Yönlendir

LPG taktıranlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Fatih Uzun

Sümer abi yarın bende Hasanpaşa da MMO nun izin verdiği bir lpg dönüşümcüsünün yanına fiyat almaya gidicem,benim çalıştığım eski durakta çalışan araçlar için bir kampanya yapmışlar,şimdilerde takside moda Toyota ve hyundai kullanan arkadaşlarım çok memnunlar ki ayda en az 15000 km yol yapıyorlar,bu merak ettiklerinizide sorar onlardan öğrenirim benimde kafama yatmaya başladı artık sıralı sistem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Eski ithal araç alarak tasarruf yapıldığını da ilk defa duydum. Adamlar hurdaya çıkarmak masraflı olduğu için ortadoğu ülkelerine çakıyorlar bu arabaları. Emisyonu yüksek, çok yakan, parçası zor bulunan araçlar. Tırlarla arap ülkelerine geçiriyorlar her Allahın günü Türkiye üzerinden. Eski aracın yakıt sorunu nasıl olmaz? Bir nesil değişince otomobillerin yakıt tüketimleri ne kadar değişiyor bilmiyormusunuz? Bir önceki kasa Astra ile şimdiki aynı mı yakıyor? Yahut normal Zetec motorla şimdiki TI-VCT benzinli motor.

Avrupa'nın eskilerini alarak ancak paranızı heba etmiş olursunuz. Adamları da ihya ederek hem de.

Arabamın garanti süresi dolmuş olsa ve daha kullanıcak olsam düşünmem gider taktırırdım sıralı elektronik sistem lpg. 1750YTL bence yapacağınız ekonomi ile karşılaştırınca normal bir bedel.

Fahri böyle düşüneceğini tahmin etmemiştim. Benim söylemek istediğim eğer ithal araç kullanıyorsak bunu uzun süre kullanmalıyız. Hemen değiştirmemeliyiz. Yakıt ve güvenlik sorunları olmayan diye zaten söyledim. Yani 1995 model ithal bir aracı "artık eskidi" diye usanarak elden çıkarmak yerine daha dikkatli olarak bakımlarını aksatmadan daha uzun süre kullanabiliriz. Yoksa yurtdışından eski araç alalım demedim. Yeni araç alacaksak da katma değerin yurtiçinde kalması açısından yerli almakta fayda görüyorum.

Önceki kasa Astra daha çok yaksa bile taksicilik yapmıyorsan eski arabanın bakımlarını duzgun yapıp ona binmeye devam etmen yeni araç almaktan hem sana hem devlete daha ucuza gelecektir.

Ben bunu belirtmek istemiştim. Çevremde çok fazla "haddinden fazla" yeni araç kullanan kişi görüyorum. Tasarruf olayı yani benim söylemek istediğim.

Ayrıca yedek parça sorunu araçlar piyasada kaldığı surece bulunur merak etme. Anadol parçası bile bugün bulunur. Yan sanayici hemen yapar onu.

Eger gelir seviyesi duzgun kişiler paralarını araç almak yerine daha güzel yatırımlara (mesela evini boyatmak, eşya değiştirmek ya da tatile gitmek gibi) kaydırırlarsa bu para iç piyasada tüketilir. Ayrıca ilk el araç satışı düşeceğinen ikinci el piyasası da yukselir. Gel gör ki adam gecekonduda oturuyor kapı önünde VW touran!!!

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu konuyu çook uzun zamandır inceliyorum, Düzgün takılmış bir LPG sisteminin en az benzin kadar zararsız olduğuna inanıyorum. Piyasada ve medyada dolaşan haberlerin bir sansasyon ve hatta bazı odalara gelir sağlamak amacıya çıkarıldığını düşünüyorum.

Yanan ve patlayan araçlara baktığımızda LPG'nin bir dezavantaj olduğu kanısında değilim..

Bu güne kadar takmadıysam sebebim, yılda 12-15 bin km. arasında yol yapıyor olmam ve yakıt tüketim değerlerimin Nevşehir'de yaşıyor olmam sebebiyle şehir içinde 8 litreler şehir dışında ise 6 litreler civarında olması.

Bu günlerde yoğun olarak düşünmeye başladım, Çünkü bişekilde tasarrufa yönelmem gerekecek...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Eski arabalarda karburatörden ust bloga giden bir hortum olurdu ama o basınç içindi sanıyorum. hatta oradan yukarı yag atardı bazıları. Onu mu diyoruz? ben de anlamadım.

;) ANladım galiba. Motoru kucağımıza aldığımızda söküyoruz ya. Temizlemek için benzine yatırıyoruz ekzantrigi. O zamanı kastediyor. :)

Bir de ben şunu merak ettim. Benzin ile LPG simultane kullanılabilir mi? 10 saniyede bir biraz benzin püskürtsek?

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

SEQUENT (SIRALI) GAZ FAZI ENJEKSİYON SİSTEMİ

Sequent (Sıralı) Gaz Fazı Enjeksiyon sistemleriyle araçlarda LPG kullanımı bir evrim geçirmiş olup, SEQUENT 24 teknolojik olarak bu evrimde gelinen en son noktayı temsil etmektedir.

SEQUENT sistemlerini klasik dönüşüm sistemlerinden ayıran en önemli parçaları; Benzinli araçlarda kullanılan ECU benzeri bir kontrol ünitesi, LPG buharlaştırıcı/Regülatör, Gaz Enjektörleri, Enjektörlerin sıralandığı bir kollektör ve özel kablo gruplarıdır.

Gaz Elektronik Kontrol ünitesi (ECU), her enjektörün püskürtme zamanını her bir silindir için büyük bir hassasiyetle tek tek hesaplamakta ve ihtiyaç duyulan gaz miktarının diğer enjektörlerden bağımsız olarak emme sübapının açık olduğu bir sırada silindirlere püskürtülmesini sağlamaktadır.

Günümüzde modern diesel araçlarda da kullanılan ve COMMON RAIL olarak adlandırılan, üzerinde enjektörlerin sıralandığı kollektörün beslenmesi Buharlaştırıcı/ Regülatör tarafından yapılmaktadır.

Eski nesil sistemlerde kullanılan ve motorun hava girişinde engel teşkil eden mikser SEQUENT sistemlerde olmadığından aşağıdaki avantajlar elde edilmektedir:

1- Benzinle çalışırken mikserin neden olduğu performans kaybı yaşanmamaktadır.

2- Gazda, benzin enjeksiyon sistemindeki gibi performans sağlanmaktadır.

3- Motorun hava girişindeki mikser montajının yarattığı olumsuzluklar olmamaktadır.

4- Gaz enjektörleri her silindir için emme sübaplarının yakınına monte edildiğinden ve püskürtme emme valfinin açık olduğu bir sırada hassasiyetle gerçekleştirildiğinden multipoint enjeksiyon sistemlerinde görülen PATLATMA “back fire” riski hiçbir zaman oluşmamaktadır.

Yukarıdaki avantajlara ilave olarak;

1- Benzin enjektörlerinin uyutulması için ilave emülatörlere ihtiyaç duyulmamakta, bu göre SEQUENT ECU’ su tarafından yerine getirilmektedir.

2- Benzin ECU’ sunda hiçbir zaman hata kodları oluşmamaktadır.

3- Eski nesil dönüşüm sistemlerinde OBD’ li araçlara takılan “MEMORY” cihazına ihtiyaç duyulmamaktadır.

4- Benzin ECU’ sunun fonksiyonları araç gazla çalışırken aynen devam etmekte ve araçla ilgili tüm sensörler devrede kalmaktadır.

5- Dönüşümde hiçbir ilave ayar cihazına gerek duyulmamaktadır.

http://www.2a-engineering.com/tr/product3/p31f.htm

(teknik dokümanlar kısmında markalara göre resimler de var ama şifre istiyor)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şimdi napıyoruz arkadaşlar.. yedek lastikleri atıp yerine tüp mü takıyoruz..

Ortak kararımız ne, bilelimde ona göre hareket edelim.. ben bu ay en az 3 bin km yol yapacam..

Takacaksak yarın taktırayım.. ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Böyle bir uygulamaya gidilirse, uzun yola çıkarken lastik bagajın bir yerine sıkıştırılır artık. Aslında hatırlarsanız Toros'larda yedek lastiğin bir kılıfı olur ve bagajın sağ tarafında dikine durur, öyle bir modda yapılabilir..

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Yedek lastik sürekli bagajda duracak olsa bile simit depo daha akılcı... Lastik sağa sola çekilir, dik konur, evde bırakılır vs.

Depoyu kıpırdatamazsınız...

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Bugün zamlar sonrası ilk kez benzin aldım. 30 YTL'lik 11 litre civarı birşey verdiler. Üstelik 95 oktan alıyorum, yoksa 10 litre birşey verecekler. LPG'liler 30 ytl ile depoyu yarılıyorlar sanırım. Ne yapmalı ne etmeli yahu? ;)

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Geçen hafta 30ytl lik LPG ile 210km diye bir hesap yapmıştım.30 deyince aklıma geldi.

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

Sami bey sizin lpg kitinin markası nedir,verdiğiniz rakamlar çok iyi ben doğanı 3 ay önce sattığım zamanda bile bu rakamları göremedim tabiki doğanın sistemi sıralı sistem değildi.Benim aklıma yatmaya başladı lpg arabayı değiştirsem yok pahasına gidecek elimizdekini en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıcaz artık.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

100 ytl ye 600 km yapıyorum ben 1200 kg 8V bora ile. 30 tl ye 210 km ucuz degil.

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

Bu değerler ortalama benzin sarfiyatımı yoksa şehirdışımı?şehirdışı ise bence focusun gerisindesiniz ben 130ytl ye 890 km yol yaptım(istanbul-Manavgat)

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

Teşekkürler,bende brc için fiyat aldım şu an düşünme aşamasındayım ama sıralı sistem kullanan arkadaşlarım da brc yi methediyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Bu değerler ortalama benzin sarfiyatımı yoksa şehirdışımı?şehirdışı ise bence focusun gerisindesiniz ben 130ytl ye 890 km yol yaptım(istanbul-Manavgat)

Ben tabi gerisindeyim. 6.5 lere felan düşüyor ancak. Kışın 7.5. Bora çok yakıyor diğer araçlara göre. çok çok değil ama çok. Deney yaparsam 6.0 ile gidebilirim ama gerçekçi olmaz. 6 nın altına da indim aslında ama dediğim gibi gaza basmadan. 0-100 arasını 45 saniyede yaparak....

pek çok benzinli araç daha az yakıyor. Polo mesela ya da fiesta.

Tuketim degerleri istanbul civarı ama trafikli değil. Uzun yolda benim gittiğim yerler düz olmadığından ve aracı biraz zorladığım çin daha aşağı düşmez.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Uzun
(düzenlendi)

Lpg nin amacı zaten şehir içindeki yakıt maliyetini düşürmek,sürekli uzun yol yapsam benzinden şaşmam,ama senede 2ve ya 3 sefer uzun yol yaptığım için genelde şehir içinde kullanıyorum aracı,o sebeple lpg mantıklı geliyor.

tarihinde Fatih Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sami Hoca, bu yazdığın değer yani; 30 lira 210 km. şehir içi ise çok güzel.. ??

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Aslında LPG o kadar tasarruflu olmuyor.Hem kullanırken devirli kullanıyorsun hemde arabaya çok sık biniyorsun. ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şu cevabı bi alsak Hocam, bu değerler şehir içi tüketim değerlerimi, Şahsen ben uzun yolda bu değere yakın değerlerde benzin tüketiyorum da..

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

Mehmet Ağbi zaten şehirdışı ise lpg ile uğraşmaya gerek yok.Zaten hoca çokda tasarruflu olmadığını söylüyor,bizde 2500deviri geçmeyelim diye uğraşıyoruz.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Cevap: Şehiriçi

Ama buna rağmen bana fazla gelmişti açıkçası...

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

Sami bey benim aslında öğrenmek istediğim gaz bitince araç otomatikmen benzinemi geçiyor,birde gazın bittiğini nasıl anlıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şehir içini 8 litreden aşağı düşüremiyorum. 8 ila 8,5 arasında bir yerde yakıyor..

Uzun yolda ise normal kullanımda 6 litre civarı, Uçarsam 7,5-8 litreye kadar çıkıyor..

Yani Şehir içi: 0,23 Uzun yol: 0,17 Yani şimdi LPG moduna geçsem yılda tahminen 1.200 lira tasarruf sağlayacağım gibi görünüyor..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...