İçeriğe Yönlendir

LPG taktıranlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Taner Kadak

Memet niye böyle söylüyon ki şimdi.. Hani MSN'den konuşmuştukta, bende taktırda bi bakalım, patlar matlar diyorlar ama bi deneyelim dememişmiydim sana..

Sonra sende, abi Sami Hoca kullanıyor, o bir kaç aya daha kullansında patlamazsa biz de takalım dememişmiydin.. :bomb:

Yoo :) ben hatırlamıyorum.

Abi Gerçekten gözümde kalmıştı bu mekanizma. Bir türlü yaptıramadım. Test sonuçlarını merakla bekliyorum 100km'ye kaç ytl yakacak?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi Gerçekten gözümde kalmıştı bu mekanizma. Bir türlü yaptıramadım. Test sonuçlarını merakla bekliyorum 100km'ye kaç ytl yakacak?

Memet konuyu baştan aşağı okumanı tavsiye ederim. Gerekli açıklamaları bulacaksın.. :bomb:

Hadi biraz ipucu sana; bugün 2. depoyu bitirdim; 50 liralık gaz 420 km. (Bu sefer çok yaktı, artık pek bu kadar basmayacam gaza, Gazın altına yumurtayı yine koysakmı ne..)

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Bu çok az yakmış 0.120ytl.

Yanlışmı hesapladım. :bomb:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

İlk depoda, 0,11/km yakmıştı, ikinci depoda gazamı geldik ne 0,12/km yakmış..

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Abi, sürüşünde değişen bir sey var mı? Performans anlamında değil, ses devirlenme, gaz tepkilri vs. hepsini soruyorum...

Yani çaktırmadan arabayı benzine döndürsem kullanırken anlar mısın?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
(düzenlendi)

Caan, ilk gün aracı teslim aldıktan sonra ben bu aracın LPG ile çalıştığına iknaa olmadım.. Ve naaptım biliyormusun, depodaki tüp bitene kadar gaz kökleyecem dedim, olmadı baktım bitmiyor, aha dedim haklıyım, bu araba benzin yakıyor..

Hatta gecenin 11'inde Erdem'i aradım olayı anlattım, abi olabilir dedi, gaza geçmiyor veya ikisini katıp yakıyor olabilir falan dedi..

Arkadaşım vardı yanımda, hadi dedi tam gaz erciyese çıkalım, şehir içinde bitmez bu gaz.. Tam gaz 2 ve 3. viteslerle erciyese çıktım ve bitti..

Can, kaput açıksa; LPG'ye geçtiği zaman hafif bir şıkırtı geliyor.. LPG'nin enjektörlerinden geliyormuş o seste.. Ama kapatınca ne dışarıya nede içeriye duyulmuyor..

Bu ne biçim bir bagaj?!

Yarın benim bagajın fotoğrafını koyayım da bagaj görün!

Lastik olmasa ben o çantayıda koymayacam bagaja ya neyse.. :bomb: tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Caan, ilk gün aracı teslim aldıktan sonra ben bu aracın LPG ile çalıştığına iknaa olmadım.. Ve naaptım biliyormusun, depodaki tüp bitene kadar gaz kökleyecem dedim, olmadı baktım bitmiyor, aha dedim haklıyım, bu araba benzin yakıyor..

Hatta gecenin 11'inde Erdem'i aradım olayı anlattım, abi olabilir dedi, gaza geçmiyor veya ikisini katıp yakıyor olabilir falan dedi..

Arkadaşım vardı yanımda, hadi dedi tam gaz erciyese çıkalım, şehir içinde bitmez bu gaz.. Tam gaz 2 ve 3. viteslerle erciyese çıktım ve bitti..

Evet Evet :bomb: bu tamda benim işaret ettiğim "LPG taktırdım, az yakıyorum" sendromu olmalı :) Dikkatli olmak lazım Mehmet abi! Bu sendrom LPG nin bütün ekonomisini ortadan kaldıracak tavırlara zorlayabilir sanıyorum insanı :blink:) Gerçi Sümer abiye sormak lazım bu olayı :blink:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

"LPG taktırdım, az yakıyorum" sendromu olmalı :blink: Dikkatli olmak lazım Mehmet abi!

Hiç bir sendrom günde 20 bez kirleten ikiz bebekler sendromunun önüne geçemez..

Evet nasıl olsa tüplü diyerek biraz çok gezdiğim doğru, ancak bu gezintinin güzergahı genelde kampanyalı prima arama gezisi oluyor.. :bomb:

Bence yol bilgisayarı hastalığına tutulmuş bizim Özyürek...

Bu hastalığım olduğu doğru, bir mod yapılsa ve anlık tüketim, 10 litreyi geçince siren çalsa :)
Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

Abi Dayımın focus'ta da lovato var, onun yol bilgisayarında anlık tüketim ve diğer ölçümler çalışıyor ama doğru çalışıp çalışmadığını bilmiyorum.

Acaba sen buna dikkat ettin mi?

Yol bilgisayarının verileri doğru mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi Dayımın focus'ta da lovato var, onun yol bilgisayarında anlık tüketim ve diğer ölçümler çalışıyor ama doğru çalışıp çalışmadığını bilmiyorum.

Acaba sen buna dikkat ettin mi?

Yol bilgisayarının verileri doğru mu?

Ben buna dikkat ettim, Menzil dışındaki anlık ve ortalama tüketim verileri doğru çalışıyor..

Hani Sadece Sami Hoca ve bende LPG vardı.. Bak bidaha çıktı, LPG'li focus.. :bomb:

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

Dayımda ki ticari taksi, yani mecburiyetten takıldı.

Ama bekleyin yakında bende aranıza katılcam

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
(düzenlendi)

Benim sistem BRC ama Lavato'dan biraz bilgi bulabildim. Sistem aynı olması lazım.

SIRALI SİSTEM (S.G.I)

3.NESİL LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ

Günümüzde yaygın olarak kullanılmaya başlanan bu sistemler ,üçüncü nesil sıvı LPG püskürtmeli sistemlerdir.Plastik manifoldlu araçların artmasıyla üçüncü nesil sistemler de çoğalmaktadır.

3. nesil LPG DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ , sıralı LPG enjeksiyon kontrollü sistemlerdir. (Enjeksiyonlu taşıtlar için elektronik LPG sistemi) Sistem kontrol sinyallerinin çoğunu doğrudan doğruya ECU'dan almaktadır. Bu ise, üreticinin ayarlarını sisteme uygulama olanağı sağlamaktadır. Sonuç, daha az LPG kaybı, daha düşük emisyonlar ve daha kısa kalkınma periyodu demektir. Özetle, 1. ve 2. kuşak sistemler teknolojisi biraz daha eski, 3. kuşak sistemler ise teknolojisi daha yeni taşıtlar için tercih edilmesi uygun olan sistemlerdir

SIRALI SİSTEM (S.G.I- SEQUENTIAL GAS INJECTION) NEDİR?

Adından da anlaşılacağı gibi “sırayı takip eden sistem” anlamına gelir.Bunun açılımı şudur:Enjeksiyonlu araçlarda yakıt sistemini kontrol eden bir elektronik kontrol ünitesi (ECU-beyin) mevcuttur.Aracın yakıt verileri bu ECU ‘den alınarak , bu beyinden gelen sinyallere göre silindirlerdeki yanma düzenlenir.ECU bunu da enjektörlerin ne zaman ve ne aralıklarla açılıp kapanacağının sinyallerini vererek yapar.

1996 yılından önce üretilen enjeksiyonlu araçlarda ,enjektörlerin hepsi birden açılarak yakıt püskürtmesi yapmakta idi. Bu durum araçta yakıt sarfiyatını arttırmakta idi. Günümüzde enjektörler ihtiyaç oranında ECU den aldığı sinyaller doğrultusunda tek tek açarak yanma hücresini doldurur ve tam yanmayı sağlar .1996 yılından sonra üretilen enjeksiyonlu araçlarda ise enjektörler sıra ile açılarak işlevini yerine getirmeye başlamıştır..Bu sisteme de “Sıralı Sistem “ yani İngilizce tabiri ile SEQUENTIAL GAS INJECTION sistemi denilmiştir.

SGI yani sıralı sistem aracınıza monte edildikten sonra aracın orijinal benzindeki verileri bilgisayar vasıtasıyla kalibre edilerek gaz enjeksiyon elektronik kontrol ünitesine yüklenir. Bu veriler gazın çalışma prensipleri dikkate alınarak sonradan monte edilen gaz enjektörleri üzerinden direkt olarak yanma hücresine gönderilir.Araca monte edilen Sıralı Sistem araçta performans kaybına neden olmaz.

Sıralı sistemde gaz ECU sü aracın kendi ECU sünden bilgi alarak kendini kalibre eder. Bağladığımız gaz ECU sü sayesinde aracın çalışma verileri bir bilgisayara aktarılır.

Sistemde araç üzerinde bulunan benzin enjektörlerinin hemen yanına gaz enjektörleri monte edilir. Araç üzerinde var olan ECU (Elektronik Kontrol Ünitesi) sünün çıkış verilerini alabilmek için araca yeni bir gaz ECU’sü bağlanır. Bağladığımız gaz ECU’sü sayesinde aracın çalışma verileri bir bilgisayara aktarılır. Daha sonra sistemi devreye sokabilmek için bir kalibrasyon yapılır.Bu kalibrasyon neticesinde aracın gazla çalışır duruma gelmesi sağlanır.Bu sayede aracın rölanti modunda ayarları yani enjektörlerin açma kapama milisaniyeleri düzenlenerek silindirlerdeki tam yanma sağlanır.Daha sonra yol kalibrasyonu yani araç 2000, 3000, 4000 devirlerdeki yanma oranları ayarlanarak monte edilen sistemin adaptasyonu sağlanmış olur. Sıralı gaz enjeksiyon sistemleri (S.G.I ) tüm enjeksiyonlu araçlara monte edilir.

LOVATO sıralı sistem montajında kullanılan parçalar şu şekildedir:

Tank

Şamandra

Güvenlik bobin vanası

Buharlaştırıcı

Enjektör bağlantı aparatı

Beyin (ecu)

Gaz sıcaklık ve basınç sensörü

Sistem kabloları

Emilatör

Anahtar

Sensör okuyucu

Hortumlar

Sequential (sıralı) sistemlerde monte edilen MAP yani basınçölçer sayesinde aracın gazı bitince veya basınç düştüğünde (gaz kaçağı vb.) otomatik olarak araç benzine geçer.İlk çalışma esnasında sistem montaj esnasında takılmış olan ısı sensörlerinden ısıyı algılaması ile otomatik olarak gaza geçiş yapar.

Örneğin aracınızı sabah çalıştırdınız, yola çıktınız 400-500 metre gittikten sonra araç 28

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi iyisimi ben yarın motorun resimlerini güzelce bi çekeyim..

Ama bildiğim kadarı ile manifolda delik açıldı.. Bunu taktırdıktan sonra Ford servisine uğramıştım da orda böyle bişeyden bahsetmişlerdi..

Ayrıca internette araştırırken, şöyle bir cümle de gördüm..

LPG kuru bir yakıttır.Kurşun veya başka katkı maddeleri içermez.Bu sebeple silindirlerde yağ ve diğer kalıntılar bırakmaz.Kuru bir yakıt oluşu sübapların sertleşmesine sebep olabilmektedir.Bunu bertraf etmek için ise araçlar ilk çalıştırma ve son kapatma anında 3 er dakika benzinle çalıştırılmalıdır ki sübaplar yağlanabilsin.Ya da çok düşük maliyetlerle (10-20 ytl gibi ) ek sübap yağlama sistemi takılabilir.

Yorum bağlantısı
Özgür Yıldız

Sümer abi focuslarda ve son yıllarda çıkan bi çok araçta artık plastik manifold kullanılıyor.

Focuslarda da sadece sıralı sistem lpg nin kullanılma sebeplerinde en büyüğüde bu.

Eski lpg sisteminde geri tepme oluyordu, bu da plastik manifoldlu araçlarda manifoldu patlatıyor.

sıralı sistemde ise geri tepme olayı giderildi.

Gaz enjektörleri maniflod üzerinde açılan küçük deliklere monte ediliyor.

Bildiğim kadarı ile aracın orjinal ecu'su ile sıralı sistemin ecu'su birlikte çalışıyor.

Aşağıda ki linkte 4,5lt 8 silindirli porsche cayenne yapılan lpg sistemini detaylı olarak resim ve video'larla anlatmış faydası olacağını sanıyorum.

Alt kısımlarda manifoldla ilgili baya resim var

http://www.auto.cz/testy/porsche-cayenne-t...nova-zbran.html

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
(düzenlendi)
Gönderilen Resim tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet bey, burada sorun süpaplarda değil süpap yataklarındaymış. Aşırı ısınma ve yetersiz soğutma nedeniyle problem yaşanıyormuş. Yabancı sitelerde hiç "ek yağlama sistemi" diye birşey okumdaım. Bizim ustaların şehir efsanelerinden olmasın? :bomb:

Bu yazıyı Lovato ile ilgili bir sitede okudum..

Bu konuyu BRC'nin distribitörü 2A Mühendisliğin takip ettiği bir forumdada sordum.. Bakalım ne diycekler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Foruma cevap yazmalarını beklemedim. Telefon açtım..

Ek yağlama işini sordum.. Tamamiyle saçma bir sistem olduğunu para tuzağı olduğunu söyledi.. Bunu benim bayim söylediyse ismini ver falan dedi...

Neyse, sonuçta böyle bir yağlama sistemi yokmuş, + gerekte yokmuş, Araç LPG ile çalışırken fazladan bir ısı oluşmuyormuş, benzinlide ısı neyse gazdada odur diyorlar..

Daha teknik bisürü bişey söyledide anladığım bu kadarı abi..

Peki bir sorum olacak Mehmet, lpg takılan ve ruhsata işlenen bir aracın kasko miktarı normaline göre % kaç artıyor?

Turgay, LPG'li diye bir seçim yapma şansımız yok, Ama herhangi bir kazada sorun çıkmaması için notlar kısmına LPG'li olduğunu belirtiyoruz ve LPG nonanımının teminata dahil olması için, ya araç bedelini artırıyor yada aksesuar olarak ilgili bedeli yazıyoruz.

Artış araç bedeli ile orantılı olacaktır... Örnek: 10.000,00 liralık araçta 1.500,00 lira = % 15 prim artışı..

Dur kendiminkini bi yapayım bakalım ne çıkacak... :bomb:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben kaskonun riski göz önüne alıp almadığını merak ediyorum. :D

Senin demene göre böyle bir risk değerlendirmesi yapılmıyor herhalde, öyle mi?

Evet Turgay aynen öyle, Şimdi Hasar servisi ile görüştüm, yaptığımın normal olduğunu bir sorun olmayacağını söylediler..

Hatta Bölge Müdürlüğünden hasarcı arkadaşımız dedilerki:

Sıfır Marea aldım, aracı teslim almadan servise indirdim, BRC kit taktırıyorum, Fiat'da fabrika garantisi veriyor. dedi. Karşılıklı hayırlı olsun dedik birbirimize..

Niye Focus almadın dedim.. Koç indirimlerinden dolayı Marea bana hediye gibi bişey oldu dedi..

Peki bir sorum olacak Mehmet, lpg takılan ve ruhsata işlenen bir aracın kasko miktarı normaline göre % kaç artıyor?

Kasko bedeli; 16.200,00 lira olan 2000 model Focus 2,0 bir araca full bir kasko hesapladım: 1.007,00 lira

Aynı aracın bedelini 17.700,00 lira olarak hesapladım.. 1.084,00 lira prim tuttu..

Bu olay: Araç özellikleri ve yaşına göre değişkenlik gösteriyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Turgay'ın dikkatine;

Dizel motorların benzinli motorlarda olduğu gibi sadece LPG veya sadece Doğalgaz ile çalışması mümkün değildir. Dizel motorlarda LPG veya doğalgaz emilen havanın içerisine verilmekte ve ateşleme esnasında bir miktar motorin sadece karışımın tutuşturulması için yanma odasına püskürtülmektedir. Dizel motorlarda kullanılan bu sistemin adı "DUAL FUEL" çift yakıt sistemidir.

Bilindiği gibi benzinli motorlarda çalışma anında hangi yakıt seçildi ise motor sadece seçilmiş olan yakıtla çalışmaktadır. Bunun adı da "BI-FUEL" yakıt sistemleridir.

Dizel motorların alternatif yakıtlarla çalıştırılmasında %30 dizel+%70 LPG veya doğalgaz kullanılıyordu. Elektronik sistemlerin geliştirilmesiyle günümüzde bu oran %10 Motorin+%90 LPG veya Doğalgaz mertebelerine kadar çekilmiş bulunmaktadır.

Dizel araçlarda alternatif yakıt kullanımı vuruntuyu azaltmakta, emisyonları azaltmaktadır. Yakıt ekonomisinden ziyade çevreci gerekçelerle dünya' da teşvik edilmektedir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

LPG takılınca yıllık vergi artışı olmuyormu?

Olmuyor, O yasa iptal edildi..

Beni unuttunuz galiba Mehmet Bey.

Sen ceptesin, :D Gerçekte üçümüz varız galiba, Sen, Ben ve Sami
Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Çok karıştırmayın yahu.Bir sorun çıkartacaksınız.Sonra uğraş dur. :D

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun
(düzenlendi)

Maalesef olmuyorlar Turgay bey üç sene önce bende aracıma doğalgaz kiti taktırmıştım yanlızca Maltepe Kapet den dolum yapabiliyorduk,devlet baba baktı biz ucuz yakıt kullanıyoruz hemen el atıverdi doğalgazlı araç konusuna ben ve duraktaki beş arkadaş tekrardan lpg ye dönüş yaptık mecburen.ayrıca doğalgaz tankları çok kalın ve çok büyük benim arabamda bir tane tank vardı oda ortalama 130 km falan yapıyordu ,ikili tank taktıran arkadaşların km side 300 ü bulmuyordu ve araç çok ağır oluyordu,şimdi benim garajda yatıyor o sistem.

tarihinde Fatih Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bitkisel yağ ya da alkolü en iyi çare görüyorum. Bir de kömürden elde edilen mazot mu benzin mi neyse o işte. Sonuçta bizi saçmasapan yakıtlara yöneltecekler ya.

Bir yeni alternatif motosiklet kullanmak. Bazı noktalar arası uygun mevsimlerde motosiklet karlı olabilir.

peki ne oldu kapet e vergi mi koydular? Ben bilmiyorum bu olayı? TAnk kaç kiloydu ne kadar buyuktu. Doldurması kaç dakika alıyordu vs vs.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...