Hasan Aksüt 23 Mayıs 2009 Paylaş 23 Mayıs 2009 Konuyu farklı açıları ile ne kadar önemsediğiniz ya da önemsemediğiniz, ürünün ihtiyaç olmasını ya da ihtiyaç gibi hissedilmesini sağlıyor. Bazıları, "Zaman ayırmaya da incelemeye de gerek yok." derken, bir grup insan "Faydası varsa da zaruri değil. Para vermeye değmez." diyebiliyor. Hatta "Bu avantajı belki hiç kullanmayacağım ama ümrüm boyunca 1 kez bile ihtiyaç duyma olasılığı kıymetlidir." de denebiliyor. Ben 3. söylemi konu lastikler olunca dile getiriyorum. Tabi maliyette ayrı bir konu. Herkesin fikrine saygı duymakla birlikte, lastikler bence araçtaki en önemli parçalar ve kafamın rahat olmasını tercih ederim. Ben çelik sibop'u kendi aracımda lastik patlağının nedenini sibop boynunda bulunca 2004 yılında kullanmaya başladım. Lastik sibop boynu çok korunmalı bir yer ve zarar görme şansı yok gibi ama zarar görmüştü sonuçta. Malzemesi zayıf bir izlenim bırakıyor. Ayrıca, 91'den beri (bazı araçlarda yılda 80 bin km) araç kullanmama rağmen başka bir örnek görmedim de duymadım da. Sonuç olarak patlamış hava kaçıran bir lastiğin fark edilmez, önemsenmez ise, gümlediğini de gözlemledim için maliyetin önemsenmeyecek bir boyutta olduğunu düşündüğümden değiştirdim. Kişisel düşüncem aracımın tek şoförü ben olsam, ya da sevdiklerimin benim kadar kontrollü davranacaklarından emin olsam lastik sibop da olabilir. Bir süre nitrojen de kullanarak daha stabil bir lastik basıncı ile hava kontrol ve düzeltmelerini azaltmak istedim. Ayrıca, güney illerde aşırı sıcakla genleşme oranını düşürmek ek konfor ve güvenlik sağlar diye de düşünerek basılmasına yeni lastik alırken izin vermiştim. Uzun süre lastik basıncı sabit kaldı. Özellikle hava şartları çok değişkense ya da yaz kış ısı farklılıkları çok ise, daha anlamlı olabilir. İyi bir konfor gibi görünse de ilk lastik patlağında takipçisi olmaktan vazgeçtim. Her yerde bulunmuyor ve lastikleri kontrol etmeye kalktığınızda benzinliklerdeki hava pompalarını kullanmak durumunda kalıyorsunuz sonuçta. Tamamen kontrolsüz bırakmak da bana göre değil sanırım. Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 23 Mayıs 2009 Paylaş 23 Mayıs 2009 ben de jantları değiştirirken 6 ay önce, nitrojen koydurdum lastiklere, para vermem dedim almadı zaten... o gün bu gündür 15 günde bir lastik havasını kontrol ve şhava basmadan kurtuldum ( acaba bu da eksiliyor mu?) Yorum bağlantısı
Haluk Gümüş 13 Haziran 2009 Paylaş 13 Haziran 2009 Ucak ve formula 1'i gectim, Ralli ve Nascar araclarinin lastiklerine de nitrojen basiliyor. Bu kadar gereksizligine inaniyorsaniz, benzin istasyonlarindaki bozuk hava olcerlere guvenip hava basarsiniz. Nitrojen bir sehir efsanesi degildir. Ayrica lastik basina 5 liraya nitrojen basan yer gormedim. Daha dogrusu son zamanlarda hava basan lastikci gormedim de diyebilirim. Cok yakinda sadece benzinliklerde kalir gibime geliyor. Lastiklerinize en guvenli hava ya da nitrojen bastiracaginiz yer lastik servisleridir. Bedava olsun diyerek, dogru ya da uygun hava olcup olcmedigi bile belli olmayan yerlerde hava basarak hem caninizi hem de malinizi tehlikeye atarsiniz. Yorum bağlantısı
Serkan Çok 13 Haziran 2009 Paylaş 13 Haziran 2009 merhaba daha önce kullanmadım ama nezamandır aklımda olduüğu için birkaçyere sordum.söylenen arabanın lastikleri büyük hacimde gaz alıyorsa nitrojen çok büyük konfor. büyük hacim ısı değiştiğinde genleşmeyi daha çok belli ettiği için. küçük hacimli lastiklerde ise çok yol yapıp lastik ısınmasına maruz kalırsa tercih edin denmişti. paylaşmak istedim. saygılarımla Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 13 Haziran 2009 Paylaş 13 Haziran 2009 bu nitrojen (yani azot, hani %73 ü nü zaten basıyoruz normal "hava" ile) uçak lastiklerine basılıyordu her nedense otomobillerde moda oldu hiçbir faydası yok. Yorum bağlantısı
Hakkı Öz 18 Kasım 2009 Paylaş 18 Kasım 2009 benim bi arkadaşım 2006 da arabasına lastiklere nitrojen bastırdı ve şun 2009 dayız. arabasının lastikleri ilk bastığımız nitrojen duruyor ve lastik bsıncında hic bi değişiklik olmadı öyle 3-4 ayda bir yada yazın kışın basıncda bi değişiklik olmuyo ve cok memnun. BENCE FAYDASI VAR Yorum bağlantısı
Murat Karahan 2 Eylül 2010 Paylaş 2 Eylül 2010 Dün servise gittim.yeni bir makina getirmişler.Sordum lastiklere nitrojen bastıklarını söylediler.Faydasını falan sordum saydı da saydı. Bende para kazandıklarını düşünerek pek güvenmedim.Söyledikleri gibi faydaları varmıdır.Deneyen arkadaşlar yazarsa sevinirim. Yorum bağlantısı
Gökhan Aldemir 2 Eylül 2010 Paylaş 2 Eylül 2010 bildiğim kadarıyla lastiğin havası daha uzun süreli oluyor yani kolay kolay inmiyor Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 2 Eylül 2010 Paylaş 2 Eylül 2010 (düzenlendi) yolda ısınmanıyı geciktirerek lastik basınçlarının artmasını düşük seviyede tutuyor, lastik patlasada yırtılmadığı sürece inmesi gecikiyor, içiersindeki hava nem yapmadığı için jant ömrünü uzatıyor v.s. .vs. dez ajantajı yolda lastiğiniz indi herhangi bir yerden veya pompayı takıp şişiremiyorunuz, mutlaka nitrojen gazı bulup şişirmeniz gerekir 2 Eylül 2010 tarihinde Mehmet Kazanc?o?lu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Karahan 2 Eylül 2010 Paylaş 2 Eylül 2010 Lassa nın kendi sitesinden alıntıdır. http://lassa.com.tr/pdf/Video_Text_2.pdf Lastiklere hava yerine nitrojen basılırsa ne olur? Lastiklere nitrojen yani azot gazı basılmasının maliyet dışında hiçbir olumsuz etkisi yoktur. Nitrojen molekülleri oksijen moleküllerinden daha büyük olduğu için zamanla lastikten sızması daha yavaş olduğundan lastiğin hava basıncını daha seyrek kontrol etme imkanı olur. Ayrıca basıncın normalin altında kullanılma ihtimali azalacağı için düşük basıncın neden olabileceği düzensiz aşınma, aşırı ısınma gibi problemler azalır. Nitrojen elde etmek için kullanılan kulelerin çalışma prensibi nedeniyle ortaya çıkan gaz oksijen ve su buharından arınmış durumdadır. Oksijenin ve su buharının az olması lastiğin genel performansını, lastik ve jantın ömrünü olumlu biçimde etkiler. Nitrojen basılan lastiğe daha sonra hava ilave edilirse sadece nitrojen konsantrasyonu düşer ve nitrojenden kaynaklanan avantajlar azalır. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Eylül 2010 Paylaş 2 Eylül 2010 Parasızsa yaptırırım, yoksa 5 kuruş vermem Yorum bağlantısı
Kaan Korkmaz 2 Eylül 2010 Paylaş 2 Eylül 2010 dez ajantajı yolda lastiğiniz indi herhangi bir yerden veya pompayı takıp şişiremiyorunuz, mutlaka nitrojen gazı bulup şişirmeniz gerekir Böyle birşey yok... İstediğiniz gibi şişirebiliyorsunuz lastiğinizi... Sadece lastik içerisindeki nitrojen yoğunluğu azalacağından nitrojenin getireceği avantajlar yok olmuş oluyor... Yoksa istediğiniz türde hava basabiliyorsunuz lastiğinize... Kaldı ki hali hazırda lastiğe bastığınız havanın 2/3'ü zaten nitrojen... Yorum bağlantısı
Eray Sireli 2 Eylül 2010 Paylaş 2 Eylül 2010 Hiç bahsedilmemiş ama arabadaki sarsıntıyıda azaltıyor. Ben kullandığım tüm arabalara bastırıyorum gayette memnunum. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Hiç gerek yok bence...Ayrıca nasıl güveneceksiniz adam nitrojen diye normal hava bassa ne olacak?Bence doğru düzgün nitrojen basan yer yok.Makine var mı var ama düzgün çalışmıyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Çok faydalı bir işlem herkese tavsiye ederim. Yeni lastiklerle 10 bin kilomtre yapmışım. Hava basıncı halen aynı Yorum bağlantısı
Doğan Özkan 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Çok önemli mi bilemiyorum ama karşılaştırma bazında söyleyeyim.Eşimin aracında nitrojen var bende yok.1.5 yıldır hava basıncları eşimin aracında değişmedi.Ben belki 2-3 ayda bir kontrol ediyorum...Gelelim ikinci bir konuya yaz-kış lastiği değişimi yapıyorsanız verilen paraya yazık olabilir sanki. Nitrojen ile şişirilen lastik daha geç ısındığı için; kışın karlı-buzlu havalarda dezavantaj yaratır diye düşünüyorum. Yazın tamam ama kışın kullanılmasını doğru bulmuyorum. Yorum bağlantısı
Serkan Dalgıç 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Çok faydalı bir işlem herkese tavsiye ederim. Yeni lastiklerle 10 bin kilomtre yapmışım. Hava basıncı halen aynı bende katılıyorum.kunlandıktan sonra farkı daha iyi anlayabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Fahrettin Karakoç 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Sıfır lastik aldığımda yaptırmıştım. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 Fayda sağladığı düşünülen ancak Kullanmakta olduğumuz araçlar için fantaziden öte gitmeyen bir nevi PARA tuzağı denilebilir. Jantın ömrünü uzatsa ne olur uzatmasa ne olur? Ayda bir lastik havalarını kontrol etsem ne kaybederim? Yol sesini azaltıyormuş odyometris getirseniz yine anlamaz. Yakıt tüketimine etkisi ve performansa katkısını kaç kişi anlayabilir ve bu şekilde kullanabilir? Muhahaaa dan öteye gidemeyecek faydalar işte. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 3 Eylül 2010 Paylaş 3 Eylül 2010 PO istsyonlarında 1 TL atıp istediğiniz kadar basabilirsiniz. Hiç bir faydası yok eğer 80-90 derece sıcaklıktaki asfalt pistte slick lastikle salise bazında yarışmıyorsanız. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 Nitrojenin bir artısıda içinde sıcak havalarda genleşmesi az olduğundan, ısınan lastiklerden ötürü basıncı yükseltmemsidir ki bunu yolda beklediğinizden daha düşük bir yol tutuşuyla karşılaştığınızda farkedersiniz. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 Bir miktarda, olası hasarlı (çivi girmiş farkedilmemiş v.b.) lastiklerde ısı nedeniyle gümleme olasılığı düşer. Yorum bağlantısı
Soner Gültekin 7 Ağustos 2011 Paylaş 7 Ağustos 2011 Yaklaşık 5000 km dir kullanıyorum.söylenenlerden sadece lastiğin ısınmamaması doğru,ancak onun da çok dezavantajı var.yol tutuşu düştü,yakıta hiçbir etkisi yok,lastik sürekli soğuk olduğu için,pütürlü yollardan dolayı çatlamalar oldu,arabanın yol sesi arttı. tavsiye etmiyorum kısacası.Ben de normal hava basacağım ilk fırsatta. Yorum bağlantısı
Recommended Posts