İçeriğe Yönlendir

Lastiklere Nitrojen Basmak ?


Alkın Yılmaz

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek
uçakların lastikleride nitrojen gazı ile dolduruluyor. demek ki olumlu ve faydalı ki uyguluyorlar. eski arabama, yeni lastik takdırdığımda lastikçi jantları düzeltip, kuruladıktan sonra nitrojen ile şişirdi aylarca basıncı düşmedi. benim izlenimlerim gayet olumlu.

İyide bizimkiler uçak değil ki..

CemBo üstadın dediği gibi, beleşse kabul.. Paralıysa gerek yok..

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Peki tamam pes ettim, son sözümü düzeltiyorum: 300 km/s hızlara çıkıp bu tempoyu 250-300 km sürdürmeye çalışacak ya da benzer hızlarda beton piste havadan konma eyleminde bulunacaksanız mutlaka nitrojen basın...

Bütün bu teorik faydaların mütevazi bir Ford'un günlük kullanımında pratik bir faydası yok. Üç yıldır (bedava) nitrojen kullanan birisi olarak yazıyorum!

Herhangi birinizin aracının lastiklerini fark ettirmeden nitrojen ile şişirseler aradaki farkı anlamazsınız.

Cadde koşullarında bir güvenlik sorunu olsa zaten bu durum araç üreticileri tarafından en azından öneri olarak gündeme getirilirdi.

Neyse yine de heves edenlere mani olmayayım...

Yorum bağlantısı
İsmail Doğan

yüzde 78 nitrojenmi var havada ?

ben azot diye biliyorum ama ...

Yorum bağlantısı
Reşat Uz

Nitrojen=azot

Sıkıştırılabilir ve boğucu bir gaz olarak biliyorum

Lastiğe gelecek ani darbeleri sıkışıp absorbe ederek fayda sağlayabilir.Bu özelliğinden dolayı lastik içinde daha fazla muhafaza edilebilir

Korozyonu önlemeside olumlu

Sn. Cem bey e katılıyorum beleşse iyi de sık sık para ödemek yersiz

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Guest Ak?n Atakan
Dün lastiklerin balans ayarını yaptırdıktan sonra nitrogen gazı bastırdım. Önlere de arkadalara da 32 psi basınç yeter dedi usta. Fakat arabanın lastik sesi arttı gibi geldi bana yoksa ilgisi yok mu içindeki gazla...

Bunun yanında aracımın ön tekerleri yeni arkalar biraz aşınmış değişme zamanına az kaldı. Usta bunun yanlış olduğunu söyledi. Her zaman arka lastikler daha yeni olmalıymış. Yazın başka bir lastik bayisinde 2 lastik alınca önlere taktık öndekileri arkaya aldık. Yaptığımız yanlışmış. Sizlerin düşüncesi nedir?

Nitrojen gazının bir faydasını görmedim ben..Boşuna para vermeye gerek yok derim..Lastik konusuna gelince ustanız doğru söylemiş geçenlerde aracımın yol tutuşuyla ilgili bir problem için rot balans yaptırmaya yetkili servise bir uğrayayım dedim arka lastikler 30-32 binde önler 4 bindeydi lastikleri ön arka yapalım dedim ustaya .Olmaz dedi.. yeni olanlar her zaman önde olmalıymış..! Adam ısrar edince ben de vazgeçtim değişimden..

Halbuki michelin'in sitesindeki bu yazıyı daha önceden okumuştum..

http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich...250〈=TR

Bu arada eklemeliyim ki servis maceram mutlu sona ulaşmadı doğal olarak...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cem Boneval
evet arkadaşlar haberlerde lastiği patlayarak kaza yapan ve yaralanan araçları izleyince, karar verdim hemen bu gün gittim lastikçime lastiklere nitrojen gazı bastırdım.

Sadık Bey, safa yakın nitrojenin kazaları önlemede nasıl bir etkisi var?

Ben kaçırmışım bu bilgiyi...

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Bizim Türk ustalar nitrojen diyerek kimbilir neler basıyorlardır lastiklere?

Para tuzağı haline gelmiş olma olasılığı çok yüksek bir uygulama.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

ANladım...

Bunlar klasik bilgiler ve teorik önemi var, pratikte lastikler asla patlama ya da yanma ısısına kadar ısınmaz.

Düzenli olarak lastik basınçlarını kontrol etmek nitrojen de bassanız yapılması gereken bir şey.

İyi olmuş da, siz yine de tedbirli olun ve nitrojene fazla güvenmeyin!

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Nitrojen oksijene göre daha büyük moleküllü bir gaz. Kauçuk permeabilite özellikleri nedeniyle oksijenin zamanla boşalması söz konusu. Buna karşılık nitrojeninin kauçuktan sızması üç kez daha düşük oranlarda oluyor. Bu da pratikte lastik havasının daha uzun süre sabit kalması demek. Basılan normal atmosferik havanın %21 oksijen %78 nitrojen olduğunu hatırlayalım bu arada, genellikle azalan bu oksijen kısmından oluyor işte.

Aylık lastik havası kontrol ettirme derdinden kurtulmak için özellikle yeni lastiklerde tavsiye ederim. Kullanılmakta olan lastiklerde ise lastik havasını tamamen boşaltmak için lastiği söküp tekrar takmak lazım aslında.

Lastik hava basıncının düşmesi hem sürüş güvenliğini olumsuz etkilemesi, hem yıpranmayı arttırması hem de tüketimi arttırması nedenleriyle sakıncalı.

Ayrıca teorik olarak nitrojenin ısınma ile oksijene oranla daha az genleşmesi veya alev almaması gibi avantajları var ki bunlar standart binek lastiklerinde önem arzetmiyor...

Uçak, ağır iş makinaları ve F1 gibi pist yarış araçlarında nitrojen yıllardır kullanılıyor.

Metni henüz bulamadım ama kabaca şöyle anlatıyım;

Nitrojenin oksijene göre daha yavaş hareket ettği bir gerçek.

Fakat bu kimya gerçeğinin lastikle ilişkilendirilmesinde minik değişiklik gerekiyor.

Çok kaba olarak,lastik lastik yüzeyinden hava kaybetmez sevgili dostlar.Tabiki patlamadığı sürece.

Lastik durduğu sürece yada uzun zaman periyodu içinde,havayı ya jant kenarından,yada sübaptan(üstünden yada dibinden) kaçırır arkadaşlar.Sübap -jant-lastik üçlemesinin en zayıf halkasıdır. rolleyes.gif

Yani bildiğiniz lastiğin yüzeyinden hava kaçağı olmaz.

Çünkü lastiğin iç çeperinde geçirmezlik tabakası vardır.

Bu tabakanın olmadığı durumlarda,lastiğin radyal yapısında korezyon meydana gelir.

Bu yüzdendirki nitrojenin hava kaçağının azalmasaıyla bu bağlamda etkisi sınırlıdır.

Tekrar ediyorum;

Lastik yüzeyinden kaçak olması olağandışı bir gelişme yoksa pek mümkün değil.

Bunun dışındaki,basınç azalmasının etkileriyle ilgili olarak söylenicek birşey yok.

Tamemen katılıyorum.

Nitrojen,normal koşşullarda kullandığımız araçlarda gereksizdir.

Ne araçlarımız,nede yollarımız bu farkı anlamamıza uygun değil.

Yani bu farkı yaşayamazssınız arkadaşlar.

Ama yukardada denildiği gibi,kullanıldığı alanlar mevcuttur.

Motor sporları

Uzun yolda,sıcak iklimlerde,ağır yük taşıyan kamyonlar.

Hmmm hani,A.B.D de çöllerde giden ağır yük taşıyan kamyonlar falan,buna iyi bir örnektir.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Siboplarıda değiştiryolar 5 den 20 kaat 4 lastiğe almaya çalışıyolar.Senelerdir aynı sibobları kullanıyorum ne lastiğim indi ne de siboptan dolayı başıma bi iş geldi.Anlaşılır gibi değil.

Fiesta 130k oldu, bir defa lastik indi yolda giderken, neden dersen....Sibop çürümüş... :D Nitrojen bencede gereksiz, en son lastikçiyi pataklayacaktım...Focus'un lastiklere nitrojen bastım diye 60 lira değişim ücreti istedi...Siboplar ile değişimi sayarım 40 lira veririm, istersen gazı geri çek dedim...Karşılıklı homurdandık ama ben galip çıktım... :f1:

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

kesinlikle nitrojen normal havaya göre daha geç çıkıyor lastiğimden. yani kontrollerimde lastik havalarım uzunca bi süre hep aynıydı.

rot-balans ve jant kontrolu sırasında yine normal havaya döndük...yine 3-4 haftada bir 2-3psi eksiliyor.

haftaiçi sürekli yatıyor araç, bu da var tabe.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

çağlar bey'in söylediğine göre jantların gerçek rs olması yüksek ihtimal.

lastiklerde daha 15000de falan olmalılar.

yokki 2.0 mondeomuz, ne yapalım :D

ayda 2-3psi eksilmesi normal değil mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim 1 ay falan önce kontrol etmiştim.. 32 ps yapmıştım hepsini..

2-3 gün önce petrole gittim.. Birisini beklerken lastik havalarına bakayım dedim..

Lastiklerin dördüde 32 ps çıktı.. 1 ps bile basamadım..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

4 jantı kontrol ettirmiştim yamuk falan yoktu...bi deniyelim bakalım, benimde 3 hafta oldu, bi kaç hafta sonra bi aksilik çıkmazsa yine kontrol amaçlı bakınayım...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Hava kaçırma muhabbeti benim eski lastiklerde vardı. Hepsine 32 basardım,1 hafta sonra hiç biri 32 olarak kalmazdı,alayı ayrı tellerden çalardı. Lastikler değişince bu sorun da ortadan kalkmıştı ki lastikler yine değişti. :unsure:

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir

Şu nitro yazılarına baktımda biraz,yani verilen linklere...

Arkadaşlar;

Daha öncede yazmıştım,lastiklerin yapıları gereği korezyona uğramalarının sebepleri bellidir.

En önemli sebebi,patlak ve bu petlağın yanlış tamir edilmesi.

Bunun dışında bir lastikte korezyon oluşması neredeyse imkansızdır.

Çünkü lastiklerin geçirmezlik tabakası vardır.Tekrar ediyorum,geçirmezlik tabakası vardır.

Kısaca,bu metinlerde şeyi gördüm.

Tüketim,gereksiz yere tüketimin teşviki...

Azot oksijen arasındaki farklar v.s hepsi tamam ama dediğim gibi.

Güncel hayata uyarlanması konusunda ise fikrim belli.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Daha öncede görüş belirtmiştim sanırım ama yine yazayım.Günlük kullanımda nitrojen gereksizdir.Zararı olurmu derseniz..Olmaz.Ama faydasıda yoktur.Ayrıca lastikçinin bastığı havanın nitrojen içerdiğini nasıl tespit edeceksiniz.Üzerinde nitrojen yazısına mı bakacaksınız?Bu işlem sadece para tuzağı ve pazarlama taktiğidir.

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
olumsuz görüş belirten "bazı" arkadaşlar, lütfen soruyorum size, Allah aşkına kaçınız aracınızın lastiklerine nitrojen bastırdınız da ve sonuçtan memnun kalmadınız da burada sadece varsayımla görüş belirtiyorsunuz.

arkadaşlar ben bizzat daha önceki aracımdaki lastiklerdede kullanmış ve gerçektende çok memnun kalmıştım.

ya herşeyden önce zırt pırt lastiklerin havası inipte hava basmak zorunda kalmadım. 6-7 ay sonraki kontrolde 1-2 ps tamamladılar o kadar. bunun rahatlığı bile yeter, ve en önemlisi lastik hava basınçlarının eşit olmaması az veya çok olması da zaten aracın hem yakıt giderlerini arttırdığı hemde yol tutuşunu da olumsuz olarak etkilediğinide düşününce

faydası oldukça fazla bana göre. bide çivi vs gibi cisimlerin batması sonucunda lastiğin gümlememesi ve daha geç inmeside faydalarından biri.

ben nitrojenin pazarlamacısı değilim, ama bildiğim faydalı yönlerini sizinle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum.

Sevgili Sadık :omlet:

lastik havalarının bakım periyodu v.s konusuna girmiyicem.

Çünkü bu konuda,işte diyoruz ya kaliteli lastik v.s konuları...

İşte geçirmezlik tabakası, sızdırmazlık,topuk teknolojisi gibi konular bu konuyla ilgili.

Şimdi gelelim şu şu cümleye;

"...bide çivi vs gibi cisimlerin batması sonucunda lastiğin gümlememesi ve daha geç inmeside faydalarından biri...."

Bunu bi düzeltelim,böyle bişey yok.

Gümleme sebepleri bellidir,nitroyla uzaktan yakından ilişkisi yok.

Patlağa bağlı olarak,geç inmesi diye bişeyde sözkonusu değildir.

Tekrar ediyorum,nitro zararlıdır demiyorum.Kötülemiyorum. ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
ErkanBey; bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. anlaşılıyor ki sizde konuya vakıfsınız. ama bende izlediğim görsellere ve okuduğum yazılara güvenenerek

Reklam onlar.. boşver...

Ha sen faydasını görmüşsün.. Ne güzel.. Ben bir faydasını göreceğime inanmadığım için hiç denemedim.. Param cebimde duruyor..

Cembo ne demişti..

Beleş ise, sorun yok.. Kullanmaya devam...

Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir
ErkanBey; bilgilendirmeniz için teşekkür ederim. anlaşılıyor ki sizde konuya vakıfsınız. ama bende izlediğim görsellere ve okuduğum yazılara güvenenerek aynı zamanda kullanımda memnun kalarak bilgilendirmek istedim. teşekkür ederim.

Şöyle söyliyim kısaca;

Bu okuduğunuz yada gördüğünüz şeylerin çok ama çok büyük bir kısmı,tüketime yönlendimek amaçlı olan şeyler.

Unutmayınki sonuçta ticaret var işin içinde :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...