İçeriğe Yönlendir

Lastiklere Nitrojen Basmak ?


Alkın Yılmaz

Recommended Posts

  • 1 ay sonra...
Ruhan Sorgun

sayın arkadaşlar, sabırla konuyu baştan sona okudum. maalesef hayretler içinde kaldım. öncelikle söyleyeyim ki bir çok arkadaş bilgisayar başında yaptığı araştırma ve kendi takdiri ile bayağı bir ön yargılı görüş belirtmiş. bence çok yanlış, kullanmadan bu kadar olumsuz görüşü nasıl edindiniz. üstelik bazı mantık hatalarıda var. şurdan başlayayım: eğer lastikçinizde nit. yoksa abi para tuzağı deyip sallıyor bilmiş olun. teknik gerekçelerin hepsi doğru. kuru olduğu için jant korunur. molekül büyük olduğu için hava kadar eksilme yapamaz. ısınma işine gelince 40.000 km denedim, hava basarken uzun yolda lastiğe dokununca elim yanar psi ise5-6 birim artardı. nit. vurunca hiç ısınmıyor değil de ılık oluyor. basınçta anormal artma olmuyor. farkındaysanız, lastik üreticileri uzun yolda havayı yükseltin derler. nedenide şudur. lastik ısınınca(kendini salar) hamurun yuvarlanma direnci yükselir yol tutuşu düşer, yakıt tüketimi artar. ama uzun yolda hava basınca ve lastikde ısınınca basıncı önceden artırdığınız için lastik yavşamaz, yani asfalta yapışmaz. ben bunları nereden mi biliyorum, tam 40.000 km kullandımda ondan kesinlikle eksiltme yok, aşırı ısınma yok, lastik aşırı ısınınca daha fazla aşınıyor, serin kaldığı için ömrü artıyor. ayrıca samsun da 20 tl ye basıyorlar, tamamlamalar ise ücretsiz. allah aşkına öyle yazan arkadaşlar varki sanki lastik başına her ay 20 TL ödüyormuşuz gibi abartanlar var. az yaktırma konusuna gelince, tamamen aynı şartlarda her ikisinide denemeden belli olmaz ama ben ekonomi hissettim. asıl önemli olan sürekli hava basmaktan kurtulmak, yol tutuşu, uzun ömür.. ayrıca bir bardak suda fırtına koparmaya gerek yok, zararı olmadığı muhakkak... yararı az bile olsa 20 lirayı iki günde sigaraya, 4 günde otoparka verirken kimsenin gıkı çıkmıyor, çok mu yani yol güvenliği için kırk yılda bir 20 TL... benim görüşümde bunlar.. tabi ki her görüşün mutlaka eleştirilecek bir yanı vardır. amacımız herkes görüşünü yazsın, hepimiz okuyup mantığımıza uyanı, faydalı olanı tespit edelim, ama ön yargılı olmadan... herkese saygılarımla...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Ruhan hocam,nitrodan bende memnunum. Aşırı soğuk havalarda lastiğim afedersiniz kazık gibi olurdu,nitrojen gazının özelliğindenmidir nedir; -10C'lerde lastiğime dokunuyorum hala elastik davranıyor. Uçaklarda,motorsporlarında(f1 Lemans WTCC) nitrojen kullanılıyor. Bu bile yeterli sebepler. 10TL ye 4 lastiğe vuruyorlar burada :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Emre Köksal

Kışın pek hoş olmuyor...özellikle araç gece sokakta park edip sabah karda buzda ilk çalıştırıp yola çıkıyorsanız...

Lastik ısındıkça mukavemeti daha bir arttığı için kışın ben nitrojeni boşaltıp normal hava bastırıyorum lastiklerime..(bu kış eşeklik edip nitrojenle dolaştım bi süre:()

Evim yokuşta karlı havada kışlık olmayan lastikle resmen paten yapıp umarım biyerden araba çıkmaz diyorum :=)

Yazın ise nitrojenden çok memnunum...lastik aşırı ısınamadığı için bence daha bir tutunma sağlıyor. Tabiki bu psikolojikte olabil r :)

Dip not: kısmetse bu sene 4 tane 14" kara jant ve ona uygun kışlık lastik alıp kış endişelerimden kurtulucam :)

14" ud8 ler 125

15" ud ler 275-300 tl civarlarında ...:)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Başka bir konuda yazmıştım.

20 TL ye 4 lastiğe bastım, geçen uzun yoldan sonra kontrol ettim; lastikler soğuktu (hava sıcaklığındaydı).

Aşırı ısınmadan kaynaklı basınç değişikliği olmuyor yani bu bile benim için 20 TL ye değer. Ruhan hocamın yazdıklarına da aynen katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Nitrojen Can dır :)

Yaz kış basarım havam her daim yerindedir,

Tek sıkıntım nitrojen bastığımız zaman sibop kapaklarının yeşil takılması.

Yorum bağlantısı
Cihangir Elbasan

Nitrojen'in faydalarının yanında yol tutuşunu olumsuz yönde etkilediğini söyleyen birkaç kişi ile konuşmuştum.

Yorum bağlantısı
Özkan Avcı

Yarın lastiklere nitrojen bastıracağım. Hava ile doldurduğum zaman Basıncı ön-arka olmak üzere 34 yapıyorum. Nitrojende herhangi bir değişiklik yapmak zorunda mıyım? Ya da 205/55/R16 lastiklere kaç bar Nitrojen basmak gerekir diye sorayım sorumu... Ustalarımdan, hocalarımdan bu konuda bilgi almak isterim.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Benim lastikçim bu nitrojen işine çok kızıyor..Lastik ısınmıyor ve çabuk aşınıyor diyor...Ben onun yalancısıyım..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çabuk aşınan lastikten başka ne ister ki bir lastikçi? nasıl bir lastikçiymiş bu :crazy:

şahsen , varsa basarım, yoksa da aramam, fal gibi.....

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan

Biri diyor iyi biri diyor kötü.Herkes bir şeyler söylüyor.Bakalım zamanla göreceğiz...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Çağlar Abi ...adamın ısınmadan kastı , yol tutuşuyla alakalı olan kısmı...Nitrojen uçaklara basılır der kendisi...Ha bide mişelinin bölge müdürüdür... ;)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Mondeo Mk3 205/55 R16 lastiklere kaç PSI basmak gerekir özetle :)

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Mondeo Mk3 205/55 R16 lastiklere kaç PSI basmak gerekir özetle :)

34...

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Özkan aldınmı cevabı yarın gidersin artık :)

34...

Teşekkürler hocam, yarın Özkan kendi başına arabaya birşeyler yapacakta heyecanlı :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Yarın lastiklere nitrojen bastıracağım. Hava ile doldurduğum zaman Basıncı ön-arka olmak üzere 34 yapıyorum. Nitrojende herhangi bir değişiklik yapmak zorunda mıyım? Ya da 205/55/R16 lastiklere kaç bar Nitrojen basmak gerekir diye sorayım sorumu... Ustalarımdan, hocalarımdan bu konuda bilgi almak isterim.

Teşekkürler.

Benim son aldığım lastiklere uygulandı bu nitrojen,oldukça memnunum ve kesinlikle tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Özkan Avcı
(düzenlendi)

Teşekkürler hocam, yarın Özkan kendi başına arabaya birşeyler yapacakta heyecanlı :)

Heyecanlı falan değilim ki... İlk defa yaptığım bir şeyde değil sonuçta. Amaç bilgi almak. ;)

Cevabımıda aldım. Teşekkürler cevaplarınız için.

İyi geceler.

tarihinde Özkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çağlar Abi ...adamın ısınmadan kastı , yol tutuşuyla alakalı olan kısmı...Nitrojen uçaklara basılır der kendisi...Ha bide mişelinin bölge müdürüdür... ;)

Ona söyle iki tane UG8 ayarlasın...

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Beleş hava varken ekstra para vermenin ve aradığın zaman bulamayıp üstüne hava ilave edilince hiç bir özelliği kalmayan bir gazın çokta önemi yok bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Tekindemir

Benim son aldığım lastiklere uygulandı bu nitrojen,oldukça memnunum ve kesinlikle tavsiye ederim.

Bende ocak mart ayında aldığım michelin lastiklere bayii özellikle nitrojen bastı ve olumlu yanları olduğunu söyledi.Mesala lastik içindeki normal hava ısıdan dolayı buharlaşıp lastik içinde su haline geliyorken nitrojende bu olayın olmadığından felan bahsetti,özellikle yaz aylarında nitrojen çok faydalıymış ama gel gelelim bu kadar faydası olan şey neden yaygınlaşmadı malesef her yerde nitrojen gazıda bulunmuyor.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Hakan, ne gibi faydası oldu?

Nitrojen içinde nem olmuyor ama havda oluyor bu da lastiği korozyana karşı koruyor, nitrojen havadan daha yoğun olduğu için basınç altında lastikden dışarı sızmıyor kolay kolay havası inmiyor.

Ama bunlar gereklimidir bilmiyorum.

Korozyon mesela zaten lastikleri aşınmadan dolayı yıl içinde değiştiriyoruz, paslansa ne olurkine...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Nitrojen basılacağı zaman lastik indirildiğinde içinde bir miktar normal hava kalıyor. Tam performans için nitrojen basılıp tekrar indirilecek ve sonra yine basılacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
..mesala lastik içindeki normal hava ısıdan dolayı buharlasıp lastık içinde su haline geliyorken..

?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...