Osman Bala 2 Haziran 2009 Paylaş 2 Haziran 2009 Süha Demirtaş yazdı: hız sensörü şanzımanı okuyan bildiğimiz sensör değilmi. Mondeo nun ki 200 TL civarından başlıyorda ondan sordum ? Aynen o. Mondeo ve sport trendlerinki pahalı. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 2 Haziran 2009 Paylaş 2 Haziran 2009 aslında servis fiyatları çok abartı değil.. Motorcraft FII disklerin dışarıda da tanesi 100-110 civarı fiyatları var.. balatalar da 90 TL.. F1 diskleriyle karışmasın.. onlar daha ucuz.. sanırım F1 diskleri FII lere olmuyor.. nette de otosan marka diskler tanesi 122 TL.. zimmermannlar 110 TL.. TRW daha da pahalı.. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 8 Haziran 2009 Paylaş 8 Haziran 2009 Selam Nuri Abi. Ben de aracın disklerini değiştireceğim. 110-120 ile giderken frene bastığımda titreme yapıyor. Disklerin değişmesi gerek dediler. CUB'un sitesinde diskin tanesi 97 TL. Çifti 194 civarına geliyor. Ön balatalar da 145 TL. Şimdi sorum şu sizce bu fiyatlara bu parçalar değer mi? TRW ya da Lucas marka disk ve balata kullansak eski memnuniyeti sağlarmıyız? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Mert Can Üzger yazdı: Selam Nuri Abi. Ben de aracın disklerini değiştireceğim. 110-120 ile giderken frene bastığımda titreme yapıyor. Disklerin değişmesi gerek dediler. CUB'un sitesinde diskin tanesi 97 TL. Çifti 194 civarına geliyor. Ön balatalar da 145 TL. Şimdi sorum şu sizce bu fiyatlara bu parçalar değer mi? TRW ya da Lucas marka disk ve balata kullansak eski memnuniyeti sağlarmıyız? Mertcim tavsiyem Motorcraft disk ve balatalar.. şu an kullanıyorum.. 194+145 verip dışarıda taktıracağına diskler + balatalar + montaj + park sensörü + garanti (en ufak birşeyde başlarını ağrıtıyorum) yetkili serviste 385 e taktırdım.. yine de karar senin.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Diskler için hadi neyse derim ama balatalar bence değmez. En dandik denilen balatalardan kullanıyorum çifti 30 liraya aldım 5 bin km yol yaptım bi sorun yok.Hafif sağ taraf durmaya yakın çok az ötüyor o kadar Alacağınız o disk ve balatalar ile daha kısa mesafede falan duracağınızı düşünmeyin.Standart olan şeylerin hepsi aynı kapıya çıkıyor.Ben değişim periyodu olan malzemelere çok para harcama taraftarı değilim..Düşünsenize en kaliteli yağı koyuyorsunuz 10 bin km olunca dökmüyormuyuz?Standart bir yağda zaten motorun gereksinimlerini karşılıyor.Gerisi hikaye kısmı.. Yorum bağlantısı
Osman Bala 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Ayhan ben yağla beraber disk değiştirmekten bıktım artık. Dolayısıyla da en iyisi neyse onu takın dedim. Diğer konularda katılıyorum ama disk için bir de ilave polen filtresi için deme bunu. Peçete gibi polen filtresi kullanmak istemiyorum hiç takma daha iyi. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Ayhan Onaran yazdı: Diskler için hadi neyse derim ama balatalar bence değmez. En dandik denilen balatalardan kullanıyorum çifti 30 liraya aldım 5 bin km yol yaptım bi sorun yok.Hafif sağ taraf durmaya yakın çok az ötüyor o kadar Alacağınız o disk ve balatalar ile daha kısa mesafede falan duracağınızı düşünmeyin.Standart olan şeylerin hepsi aynı kapıya çıkıyor.Ben değişim periyodu olan malzemelere çok para harcama taraftarı değilim..Düşünsenize en kaliteli yağı koyuyorsunuz 10 bin km olunca dökmüyormuyuz?Standart bir yağda zaten motorun gereksinimlerini karşılıyor.Gerisi hikaye kısmı.. Ayhan peki bu dandik ürünlerin verdiği zararları hesabedersek?? dandik balata diskleri yer, dandik yağ hareketli metal aksamı.. v.s. v.s. ben de herzaman kaliteli ürün taraftarıyım.. 100 liradan kaçarken 300 lira ödemek var.. ne demişler "Ucuz mal alacak kadar zengin değilim" Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Nuri Başer yazdı: Ayhan peki bu dandik ürünlerin verdiği zararları hesabedersek?? dandik balata diskleri yer, dandik yağ hareketli metal aksamı.. v.s. v.s. ben de herzaman kaliteli ürün taraftarıyım.. 100 liradan kaçarken 300 lira ödemek var.. ne demişler "Ucuz mal alacak kadar zengin değilim" Nuri dandik derken zaten belirttim STANDART ürünler diye.Bunlar nedir mesela castrol,mobil,opet ürünleridir.Balatada 30-50 Tl arası markalardır.Disklerde ise çifti 75-100 TL aralığıdır.Bunlar zaten araçlarımız için yeterlidir.Mesela Benim balatalarım BSG marka.Sorsam tuu kaka denilir.Ama taksici esnafı tercih eder.Neden hem dayanıklıdır hemde çok sert değildir.Disklerimde yine aynı şekilde ucuz olan Bendix marka.Ancak disk herkesinde bildiği gibi biraz şans işidir.En kaliteli disklerde yamulabiliyor.Kaliteli ürün ne zaman alırsın..Atıyorum kapı kiliti değişecektir kaliteli alırsın.Cam silgisi alacaksındır kaliteli alırsın.Neden çünkü camı çizmesin dersin.Camı kolay kolay değişemezsin.Ama hava filtresini 10 liraya almak varken tutupta 40 lira vermem..5 binde değişeceğime 3 binde değişirim.Osman abi polen filtresi demiş taktırırken en kalitelisini taktırırım.Neden dersen söküp takması zor ve işçiliği olan bir işlem.Ayrıca takılırken sorunlarda çıkartabiliyor.Takılmışken iyisi olsun derim.Anlayan ne demek istediğimi anlamıştır.Anlamayan arkadaşlarda bir süre sonra anlayacaktır. Araç dipsiz bir kuyu gibidir.Ne atarsan at içine kaybolur gider.Harcadıkça harcatır.. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Otosanın STANDART balatalarından taktım 3000 km işkence etti bana.. ucuz da sayılaz.. 70 TL idi.. disklerle beraber ömrümü yedi.. ondan önceki bsg ler yolda senfoni çalıyorlardı.. velhasıl iyisi de kötüsü de para yiyor kardeşim.. hee tabi gülü seven dikenine de katlanacak. yapacak bişey yok.. Yorum bağlantısı
Mert Ender 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Merhaba 2008 model Focus TDCI kullanıcısıyım. Araç şu an yaklaşık 32.000 km'de ve fren balataları hiç yenilenmedi. Yenilenme zamanı gelmiş midir, ideal değişim periyodu kaç kilometrede birdir? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Tam olarak bir değişim periyodu yoktur.Kullanıma bağlı olarak değişir.Ancak 25 bin km - 50 bin km arası rahatlıkla kullanılabilir.Bir ara kontrol ettirirsiniz.Tahminimce daha kullanırsınız.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Özgür Vurucu yazdı: Benimki 90.000 de ve daha hiç değişmedi. Birisi focus balata ömrünün ortalama 120.000 km olduğunu söylemişti burada.Ya pardon ben debriyaj balatası sandım. Baskı balata dayanabilir.150 bini bile görebilir.. Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Mert Ender yazdı: Merhaba2008 model Focus TDCI kullanıcısıyım. Araç şu an yaklaşık 32.000 km'de ve fren balataları hiç yenilenmedi. Yenilenme zamanı gelmiş midir, ideal değişim periyodu kaç kilometrede birdir? Fren balatası kullanmaya bağlıdır ama ortalama 30.bin ile 40.bin km arasında kontrol edilmeli. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 iyi balata + iyi şöför = 40-50 bin İyi balata + kötü şöför = 30-40 bin kötü balata + iyi şöför = 20-25 bin kötü balata + kötü şöför = 10-15 bin kötü balata + bahtsız şöför = 3-5 bin.. bilmem anlatabildimmi Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Nuri abi geçen haftaki bakımda park sensörü aldım zaten Bosch serviste çalışan bir tanıdığımız var. Yarın ondan disk ve balata fiyatı alacağım. Açıkçası Otosan'ın parçalarına para vermek istemiyorum. Otosan yerine TRW, Lucas, Bosch gibi markaları tercih ederim... Yorum bağlantısı
Nuri Başer 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Otosan kesinlikle alma zaten.. o hatayı bikez yaptım ben.. Motorcraft yada TRW dediğin gibi iyiler.. şuan m.craft var.. canavar gibi.. gerçi yeni takıldı daha 800-1000 civarı km yaptım.. Yorum bağlantısı
Tolga Canvar 9 Haziran 2009 Paylaş 9 Haziran 2009 Ben benim fiestanın ön balatalarını 100000 i geçince değişmiştim.Bir balatanın bu kadar uzun gitmesi benimde acayibime gitmişti hatta balata tam bitik vaziyette bile değildi. Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 (düzenlendi) ate, brembo gibi markaların fren sistemleri mükemmel ama çok sıcak disklerle suya girerseniz öyle ya da böyle yamulıuyor ve pedalda titreşimler başlıyor. eskiden tornaya giderdi bu diskler ve sözde eşit olarak tornalanırdı ama artık herkes değiştiriyor. hala eğitimsiz ve kendi doğrularında boğulan taksiciyi işin uzmanı gören zihniyeti kınıyorum. 10 Haziran 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Tolga Canvar yazdı: Ben benim fiestanın ön balatalarını 100000 i geçince değişmiştim.Bir balatanın bu kadar uzun gitmesi benimde acayibime gitmişti hatta balata tam bitik vaziyette bile değildi. ilk sahibimisiniz? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Övgü Gürşen yazdı: hala eğitimsiz ve kendi doğrularında boğulan taksiciyi işin uzmanı gören zihniyeti kınıyorum. Sanırım bana bir kınama gelmiş Ankarada 37 yıldır Taksi durağı işletmeciliği yapıyoruz.Ankara-Çankayada en saygın duraklardan biridir.Hepsi üniversite mezunu değildir ama kendilerini yetiştirmiş insanlardır.Taksici esnafıda insandır.Eğiitmsizlik sadece onların değil toplumumuzun genel sorunudur.Ayrıca Taksici esnafının kendi doğruları yoktur.Deneme-yanılma yöntemleri vardır.Sizin 50 binde değiştirdiğiniz balatayı onlar 10 binde,sizin 2-3 mevsim kullandığınız lastikleri onlar her mevsim,sizin 10 binde değiştiğiniz yağı onlar 5 binde,sizin 3-5 ayda değiştiğiniz filtreleri onlar 15-20 günde bir değişmektedir.Dolayısıyla çok sık parça değişimi yaptıkları içinde hangi ürün kaliteli bilmektedirler.Aldıkları yakıtları,yine değiştikleri bujileri,baskı balataları falan hiç saymıyorum bile..Kısaca buna göre taksici esnafı birçok uzmandan daha uzmandır.Hani ne demişler, çok okuyan değilde çok gezen bilir demişler.Bilmem anlatabildim mi? Yorum bağlantısı
Nuri Başer 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Can Umut Baykan yazdı: En iyi balata + en iyi pilot = max. 500 km Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 Can Umut Baykan yazdı: En iyi balata + en iyi pilot = max. 500 km Süperdi CUB... Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 10 Haziran 2009 Paylaş 10 Haziran 2009 (düzenlendi) Ayhan Onaran yazdı: Sanırım bana bir kınama gelmiş Ankarada 37 yıldır Taksi durağı işletmeciliği yapıyoruz.Ankara-Çankayada en saygın duraklardan biridir.Hepsi üniversite mezunu değildir ama kendilerini yetiştirmiş insanlardır.Taksici esnafıda insandır.Eğiitmsizlik sadece onların değil toplumumuzun genel sorunudur.Ayrıca Taksici esnafının kendi doğruları yoktur.Deneme-yanılma yöntemleri vardır.Sizin 50 binde değiştirdiğiniz balatayı onlar 10 binde,sizin 2-3 mevsim kullandığınız lastikleri onlar her mevsim,sizin 10 binde değiştiğiniz yağı onlar 5 binde,sizin 3-5 ayda değiştiğiniz filtreleri onlar 15-20 günde bir değişmektedir.Dolayısıyla çok sık parça değişimi yaptıkları içinde hangi ürün kaliteli bilmektedirler.Aldıkları yakıtları,yine değiştikleri bujileri,baskı balataları falan hiç saymıyorum bile..Kısaca buna göre taksici esnafı birçok uzmandan daha uzmandır. Hani ne demişler, çok okuyan değilde çok gezen bilir demişler.Bilmem anlatabildim mi? ayhan hocam kınama sana değil tabi ki ama senin yazın aklıma getirdi. mezuniyet ile ilgisi yok onu hemen belirteyim. esnafın ihtiyacı ve beklentileri sıradan vatandaştan çok farklı. iddialı araç kullanan ile esnafın ya da sıradan sürücününün de farklı. yani herkes ihtiyacına göre seçimde bulunuyor doğal olarak. problem şu ki ortalama bir sürücü ticari sürücüsünün seçimini baz alamaz; daha doğrusu almamalı. uyduruyorum 1.5 yılda sertleşecek bir lastik ya da frenajda ses yapacak bir balata diğer sürücüler için iyi seçim olmaz. yılda 15-20 bin km yapacak sürücü için de dizel ya da lpg gereksiz olabilir ama ticariler için durum tümüyle aksidir. kınadığım zihniyet sen ya da senin gibi bu işi yapanlar değil, baz alan sıradan sürücüler bu bir. çok güzel bir laf etmişsin, tam bir özet; kendi doğruları değil, deneyimleri olur diye. yıllarca gazete kağıdıyla, silmek amaçlı, camlarını çizdiler, kışın lastiklerini indirdiler; oksitlenen kutup başlarına vazelin sürmemekte inat ettiler ya da yokuş aşağı boşa attılar, ön sağ koltuk başlarını söktüler, gündüz far yakmayı ya da çoğu kez sinyal vermeyi reddettiler vs vs. ben 90 lardan beri bunlar için arada bir insanlarla karşı karşıya gelirim. hadi bir kısmını maliyet amaçlı olarak reddediyorlar diyelim ki onu bile kabul edemiyorum, diğerlerini kabul bile ettiremedim. yıllar geçtikçe sadece sürü psikolojisiyle, yani yapanlar arttıkça, bazı huylarını değiştirdiler. bu da aklıma geldi: frene basınca yanıp sönen stoplar; aracın arkasını kaldırmak; yay kestirmek vs. kısacası uzmanlık sadece görüp geçirmekle de olmaz. biraz araştırma, gerektiğinde esnek davranma da gerektirir. genelleme yapmak her ne kadar yanlış olsa da trafikteki araçlara şöyle bir bakmak ne yazık ki hazin durumu ortaya koyuyor. eğitimsizliğin genel bir sorun olduğuna yürekten katılıyorum. 10 Haziran 2009 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Önder Seçkin 21 Ağustos 2009 Paylaş 21 Ağustos 2009 evet bendede sorun var arka balatalardan gelen ses firene basıp ayagımı cektigimde sanki birsey yaglanmamışta o ses yapıyor gibi ses geliyor servise gittim birseyler yaptılar ama sorun bir süre sonra tekrarladı Yorum bağlantısı
Fatih Dokcan 22 Ağustos 2009 Paylaş 22 Ağustos 2009 Benimde şöyle bi sorunum var frene biraz sert basınca 'tır tır tır tır' diye gelen ses var ama bu ses hız dustukce azalıyor.ilk zamanlarda az duyulan bi sesti simdilerde net şekilde duyuluyor. Sebebini bilen veya yaşayan var mıdır? Yorum bağlantısı
Recommended Posts