İçeriğe Yönlendir

2009 Yeni Fiesta'nın şaşırtan eksiklikleri


Ömer Akdeniz

Recommended Posts

Eser Çekiç
Merhaba;

Yani fiesta sahipleri arka silecek fıskiyesine dikkat eden oldumu ben arabayı yıkadıktan sonra yada yıkattıktan sonra iyice kurulamama rağmen ertesi gün sabah silecek fıskiyesinden su sızdığını gördüm bu şekilde başına böyle bi durum gelen varmı...

engın bey bu sorunu sılecek fıskıyesının altına bır kac kez ufleyerek cozebılırsınız nekadar ugrasırsanız ugrasın bır mıktar su altında kalıyor ve sankı sızın gıtmenızı beklıyor sonra da usulca suzuluyor asagı :) aracı yıkattıgım yer hava pompası ıle fıskıye altına ayna cevrlerıne plaka altını kurutuyor sonra ne su suzlumesı kalıyor ne de ız. bılgınızee ....

Merhaba;

Bende de 2009 fiesta titanium tdci 1.4 lansman paket bir aracım var. Araç özellikle mıcırlı yollarda ön emniyet kemerlerinin oradan olduğunu düşündüğüm bazı sesler geliyordu, beni çıldırtıcak düzeydeydi. Aynı zamanda 130 km/h'nin üzerine çıktığımda ıslık sesi geliyordu. Daha sonra ön konsoldan, ekranın oradan çıtır çıtır sesleri gelmeye başladı. Araç özellikle sabahları soğuk havalarda bu sesi duymaya başladım. 15.000 bakım geldiğinde yetkili servise bu sorunumu anlattım. Onlar ıslık sesini kesmişler, emniyet kemerlerinin oradaki plastik konsola sünger yerleştirilmiş, ön konsola da ses yapmasın diye sprey sıkılmış. Arabamı diğer gün sabah tekrar kullandığımda ne yazık ki orta konsoldaki sesin daha da arttığını farkettim ve aynı zamanda ön güneşlikte koskocaman bir yağlı parmak izi gördüm. İnsanın morali bozuluyor böyle şeylerden, bu arada kaputu açtığımda ses geçirmesini önlemek amacıyla konulmuş olan bariyerin yerinden çıkmış olduğunu farkettim, en kısa zamanda resmini koyucam, sizin araçlarınızda böyle problem var mı bilmiyorum? Sesin arttığını söylediğimde servise, getirin ön konsolu çıkarabiliriz yerinden dediler, bunu kabul etmeli miyim sizce? Yoksa bu sese katlanmak zorunda mı kalayım? Kar-zarar hesabı tam olarak yapamıyorum.

Saygı ile

Not: Eski aracım 99 model fiestaydı, 206 çıktığında bu araç vardı diye kesinlikle aşağılatmam. 206 ile 99 fiestayı sürdüğünüzde farkı görürsünüz.

ne yazıkkı ses yalıtımı cok kotu bı araca sahıbız aynı yerden benımde ses gelıyordu ek olarak yagmur sensorunun altındakı sıyah kutudan her yere ek sunger yerlestırdıler ama olmaması gereken bır sey ınsanı arabadan sogutuyor resmen..

Yorum bağlantısı
Kenan Bayrak
ne yazıkkı ses yalıtımı cok kotu bı araca sahıbız aynı yerden benımde ses gelıyordu ek olarak yagmur sensorunun altındakı sıyah kutudan her yere ek sunger yerlestırdıler ama olmaması gereken bır sey ınsanı arabadan sogutuyor resmen..

merhaba;

benim araçta da zaman zaman yagmur sensörünün olduğu yerde siyah hutudan ses geliyor.

diğer marka araclara baktım

adamlar ne kadar kalıtelı yapmıs bızımkısı ise 80lerde kullanılan adi plastikten yapılmış resmen

insan bunu gördükçe morali bozuluyor

şuanda sıfır araç 36 bin liraya satılıyor

merak ediyorum bu paraya bu kadar kalitesizlik insanı üzmez mi?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Guest Tun
Fiesta nın Türkiyedeki kabahati: Satıldığı segmentin üstü bir araç olarak algılanması. Hiçbir Clio veya Albea sahibinden fazla şikayet duymassınız, zira satın aldıkları aracı olduğu gibi kabul etmişlerdir, viraj öncesi yavaşlamaya da alışıktırlar.

bravo :)

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
- Benzin depo kapağı enteresan ama iddiaya göre pompa ağzı dışında bir şey girmiyormuş.

Onlar Türk'ü tanımamışlar daha.. Su damacanasına tecavüz etmiş insanlarla aynı havayı soluyoruz. Depo dediğin nedirki.. Tekki onda potansiyel görsünler.. :)

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Onlar Türk'ü tanımamışlar daha.. Su damacanasına tecavüz etmiş insanlarla aynı havayı soluyoruz. Depo dediğin nedirki.. Tekki onda potansiyel görsünler.. :)

:)

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Nurettin Aktürk

arkadaşlar şunu belirtmeliyimki benm aracım full falan değil trend standart araç bence fiyatına göre full olmadıdığı halde gayet iyi şuan elimde 2006 araçta var karşılaştırmaya gerek yok, 206 yı kötülemiyorum tam bir hayranıyım ama iyiye iyi derim.

arabanın kusurlarına gelince bence soylenenler içinde en yakışıksız olanı yani forda yakışmayanı paspas meselesi sıfır araç alıyorum ve paspas yok ve

birşey sormak istiyorum siz fiestayı aldığınızda yangın tüpü varmıydı ve ilk yardım kiti vs... ?????

2. sorum motor üstünde 2006 veya citroenlerdeki gibi motor kapağı olsa daha iyi olmazmıydı yada sizde varmı bende yokta ????

seslere gelince bende 14" jant olduğu için çok ses yok sadece emniyet kemerinin orda uzun yol giderken beni hasta eden bir ses geliyor..

birde sesi çok açınca sağ hoparlörün ordan çıtırtılar gelıo???

bir arkadaşın dediği gibi araç kendini çok pisliyo :))

Yorum bağlantısı
Engin Oynak
arkadaşlar şunu belirtmeliyimki benm aracım full falan değil trend standart araç bence fiyatına göre full olmadıdığı halde gayet iyi şuan elimde 2006 araçta var karşılaştırmaya gerek yok, 206 yı kötülemiyorum tam bir hayranıyım ama iyiye iyi derim.

arabanın kusurlarına gelince bence soylenenler içinde en yakışıksız olanı yani forda yakışmayanı paspas meselesi sıfır araç alıyorum ve paspas yok ve

birşey sormak istiyorum siz fiestayı aldığınızda yangın tüpü varmıydı ve ilk yardım kiti vs... ?????

2. sorum motor üstünde 2006 veya citroenlerdeki gibi motor kapağı olsa daha iyi olmazmıydı yada sizde varmı bende yokta ????

seslere gelince bende 14" jant olduğu için çok ses yok sadece emniyet kemerinin orda uzun yol giderken beni hasta eden bir ses geliyor..

birde sesi çok açınca sağ hoparlörün ordan çıtırtılar gelıo???

bir arkadaşın dediği gibi araç kendini çok pisliyo :))

Merhaba;

Ben aracı aldığımda paspas verdiler açıkcası hemde orjinal paspas aracı sorarsanız 1.4 TDCİ titanium 2009 model,motor kapağı da var akü kapağı da var belki benzinli yada opsiyonlu araçlarda değişiklik gösterebilir...

Yorum bağlantısı
Nurettin Aktürk
Merhaba;

Ben aracı aldığımda paspas verdiler açıkcası hemde orjinal paspas aracı sorarsanız 1.4 TDCİ titanium 2009 model,motor kapağı da var akü kapağı da var belki benzinli yada opsiyonlu araçlarda değişiklik gösterebilir...

banada pas pas verdiler fakat sarı renkte işe yaramaz bişey. ilk bakım geliyor gider gitmez motor kapağını falan sorucam pekii size ilk yardım kiti yangın tüpü falan varmıydı..

Yorum bağlantısı
Engin Oynak
banada pas pas verdiler fakat sarı renkte işe yaramaz bişey. ilk bakım geliyor gider gitmez motor kapağını falan sorucam pekii size ilk yardım kiti yangın tüpü falan varmıydı..

Valla yangın tüpü ayrı olarak verilmedi ama ilk yardım seti verdiler bir tane heralde onun içinde yoktur hiç açıp bakmadım bile,bende alalı 1 seneye yaklaştı,ama henüz km dolmadı fakat ben dolmasını beklemeyeceğim götüreceğim yağı değişsin bakalım neler olacak,bana verilen paspaslar gayet muntazam sayılır öyle kötü birşey değil yani rengi siyah orjinal ford amblemi var paspas üzerinde...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Mustafa Cerci

bu gonu gayet iyi olmus bende yeni fiestalar nasil diye dusunuyordum eskisi bidaha asla dedirmisti yenileri nasil diye dusunuyordum oda eskisinden kotu anlasilan

bir diger konu ise hararet gostergesi 2002 modellerde digital ve ikaz verince hemen araci durdurun diyor

ama ikide bir ikaz veriyor bazen sabahlari iki gun calismayan aracbanin kontagi ceviriyorum hararet ikazi yaniyor :p

allahtan bu modellerde motor korumasi vokta bisey yokmus gibi devam edebiliyoruz umarim sizin araclardada ayni sorun cikmaz

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan
Yıllarca bende doğan kullandım. 85 lik termostat vardır. 89 derecede fan açar, 97 derecede kapatır. Çünkü döküm bloklu motorlarda pistonların en verimli çalışma sıcaklığı o tip araçlarda 85-95 derece arasıdır. Ben forttan öğrendiğime göre yeni nesil araçların motorları alimünyun gövde ve pistonların en verimli çalışma sıcaklığı ise 110-130 derece arasıymış . Bu nedenle hararet ibresini ortada durması demek 120 derece sıcaklık demekmiş. Peki 120 derecede su niye kaynamıyor ? Buradada antifiriz suyun kaynama sıcaklığını 150 dereceye çıkarıyormuş. Su max 150 derecede kaynama noktasına ulaşıyormuş.

Antifriz kaynama noktasını yükseltiyor tabi. Ayrıca kapalı sistemlerde 120 derece çok yüksek bir değer değil.

Yorum bağlantısı
Onur Hançer

Öncelikle herkese merhaba,

Bende 2011 Model Yeni Ford Fiesta 1.4 TDCİ Titanium var,

Şimdi satarlarken gayet güzel orj. paspas veriyorlar, motor kapağı, akü kapağıda mevcut, yardım kitide koymuşlardı. Sadece yangın tüpü yoktu, onuda ben aldım.

Hareret göstergesi, kapı içi el tutmaçları falan filan bunları mühedisler kesin düşünmüştür, bir bildikleri vardır elbet. Ama şu yağmurda çamurda kendini pisletme özelliği yokmu deli ediyor beni, ben arabayı temizliyorum garajda duruyor. Dışarı bir çıkıyorum, eve döndüğümde arabanın yanları hemen çamur olmuş. Buna bir çare bulmalı ama ne olduğunu bilmiyorum :nazar:(

Onun dışında aracaımdan gayet memnunum, bence gidişi sesi falan gayet hoşşş.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Klasik Ford dizayn hatası, şimidiye kadarki modeller hep bu tür çamur etme, taş fırlatıp marşbiyeli çizme vs. sorunları vardı, adamlar bir türlü şu marşbiyel şeklini ön tekerin yere basan yüzeyinin tamamen aracın alt kısmında kalmasını sağlayıp konumunu düzeltemediler, 2011 focusta marşbiyel şekli ve kaplaması düzeltilmiş galiba bu işi çözecekler inşallah.

Kaynama ısısı olayını anlamadım, mesela benim fiesta dizelin motoru aliminyum ve çalışma ısısı 92-93 derece yani 120 dereceler çıkmıyor bildiğim, zaten hem antifiriz kaynama ısısını düşürür hem de soğutma sistemi basınçlı olduğu için düdüklü tencere misali kaynama derecesi zaten yüksektir, yani 120 dereceye kadar ısı çıkmıyor, çıksada kaynama olmuyor, belki silindirin dışında su kanalında bu ısıyı geçiyordur ama genelde ısı 92 derece civarı oluyor.

Yorum bağlantısı
Ali Çukur
Klasik Ford dizayn hatası, şimidiye kadarki modeller hep bu tür çamur etme, taş fırlatıp marşbiyeli çizme vs. sorunları vardı, adamlar bir türlü şu marşbiyel şeklini ön tekerin yere basan yüzeyinin tamamen aracın alt kısmında kalmasını sağlayıp konumunu düzeltemediler, 2011 focusta marşbiyel şekli ve kaplaması düzeltilmiş galiba bu işi çözecekler inşallah.

Kaynama ısısı olayını anlamadım, mesela benim fiesta dizelin motoru aliminyum ve çalışma ısısı 92-93 derece yani 120 dereceler çıkmıyor bildiğim, zaten hem antifiriz kaynama ısısını düşürür hem de soğutma sistemi basınçlı olduğu için düdüklü tencere misali kaynama derecesi zaten yüksektir, yani 120 dereceye kadar ısı çıkmıyor, çıksada kaynama olmuyor, belki silindirin dışında su kanalında bu ısıyı geçiyordur ama genelde ısı 92 derece civarı oluyor.

İşte bizim yenilerde hareret göstergesi yok anca kaynayınca haberimiz olacak galiba :)

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
İşte bizim yenilerde hareret göstergesi yok anca kaynayınca haberimiz olacak galiba :)

Bence devir saatinden çok daha önemli bir gösterge..

Hey gidi eski Reno 9'umuz yağ göstergesi bile vardı :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Merak etmeyin bir şey olmaz, yinede ben olsam şüphelenirdim harici hararet göstergesi taksak bu seferde magirus minibüs gibi olacak, şüpheciyseniz gerçekten zor bir durum bana göre.

Yorum bağlantısı
Ali Çukur
Merak etmeyin bir şey olmaz, yinede ben olsam şüphelenirdim harici hararet göstergesi taksak bu seferde magirus minibüs gibi olacak, şüpheciyseniz gerçekten zor bir durum bana göre.

Çokta fazla sıkıntım yok

Kayınpederimin 2004 fiestasıyla uzun yol yaptım o bile normal değerlerin üzerine hiç çıkmadı arıza olmadığı sürece heralde bizim 2011 de çıkmaz :)

Yorum bağlantısı
Onur Hançer

Kafanıza çok takmayın, ne demişler "sakınılan göze çöp batarmış"

Artık o eski haralet yapan arbalar yok, neydi o eski günler :))) (Babamdan biliyorum)

Herkese iyi sürüşler,

Yorum bağlantısı
Ali Çukur
Kafanıza çok takmayın, ne demişler "sakınılan göze çöp batarmış"

Artık o eski haralet yapan arbalar yok, neydi o eski günler :))) (Babamdan biliyorum)

Herkese iyi sürüşler,

+1 :)

Yorum bağlantısı
Ali Çukur
Artık arabalarda akıllandı. .

Eeee artık beyin & yazılım kullanıyorlar o kadar olsun ama değil mi? :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ayhan Şentürk
İşte bizim yenilerde hareret göstergesi yok anca kaynayınca haberimiz olacak galiba :rolleyes:

Common rail sistemi maf sensöründen gelen verileri, motor devrini, gaz pedalı konumunu ve diğer unsurları değerlendirdiği gibi motor suyu sıcaklığınıda değerlendiriyor ve ona göre yakıt akışı sağlıyor.

Motor suyu sıcaklığına göre milisaniye cinsinden yakıt püskürtme süresini ayarlıyor. Motor suyu sıcaklığı arttıkça bu süre kısalır, hararet belli bir seviyeyi asla geçemez ve risk oluşmaz.

Hararet göstergesi olan birçok araçta hararet göstergesini göremesseniz motor hararet yapabilir ama yeni fiestada hararet göstergesi olmamasına ramen hararet yaptırmak neredeyse imkansız. 1. vitesta devamlı rampa çıkarak hararet yaptırmak isterseniz belli bir süre sonra enjektörler püskürtmeyi minumum seviyeye düşürecek ve motor performansı düşüp motor suyu sıcaklığıda yükselemeyecek. Kendim bunun labaratuar ortamında testini yaptım. Ecuya motor suyu sıcaklığı bilgisini arttırarak verdiğimizde enjektörler püskürtmeyi hassas bir şekilde git gide azalttı. Çok yüksek motor suyu sıcaklığı bilgisi gönderildiğinde neredeyse normalde püskürttüğü yakıtın 1/20sini püskürtüyor ve hararet dahada yükselirse yakıt akışı tamamen kesiliyor.

Yakıt akışı dediğim enjektör üzerindeki selenoidlerin yakıt akışını kısıtlaması veya yakıt açmaması şeklinde. Motor yüksek devirliyse yakıt basıncı yine sabit.

Yakıt bitmek üzereyken Ecu'nun motor güçünü düşürmesi gibi birşey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

Enjektörler üzerindeki selenoidler iş yapamaz duruma gelirse nolucak, yani yakıtı azaltamazlarsa yada kesemezlerse :D

Yorum bağlantısı
Ali Çukur
Common rail sistemi maf sensöründen gelen verileri, motor devrini, gaz pedalı konumunu ve diğer unsurları değerlendirdiği gibi motor suyu sıcaklığınıda değerlendiriyor ve ona göre yakıt akışı sağlıyor.

Motor suyu sıcaklığına göre milisaniye cinsinden yakıt püskürtme süresini ayarlıyor. Motor suyu sıcaklığı arttıkça bu süre kısalır, hararet belli bir seviyeyi asla geçemez ve risk oluşmaz.

Hararet göstergesi olan birçok araçta hararet göstergesini göremesseniz motor hararet yapabilir ama yeni fiestada hararet göstergesi olmamasına ramen hararet yaptırmak neredeyse imkansız. 1. vitesta devamlı rampa çıkarak hararet yaptırmak isterseniz belli bir süre sonra enjektörler püskürtmeyi minumum seviyeye düşürecek ve motor performansı düşüp motor suyu sıcaklığıda yükselemeyecek. Kendim bunun labaratuar ortamında testini yaptım. Ecuya motor suyu sıcaklığı bilgisini arttırarak verdiğimizde enjektörler püskürtmeyi hassas bir şekilde git gide azalttı. Çok yüksek motor suyu sıcaklığı bilgisi gönderildiğinde neredeyse normalde püskürttüğü yakıtın 1/20sini püskürtüyor ve hararet dahada yükselirse yakıt akışı tamamen kesiliyor.

Yakıt akışı dediğim enjektör üzerindeki selenoidlerin yakıt akışını kısıtlaması veya yakıt açmaması şeklinde. Motor yüksek devirliyse yakıt basıncı yine sabit.

Yakıt bitmek üzereyken Ecu'nun motor güçünü düşürmesi gibi birşey.

Bu faydalı ve doyurucu bilgi için teşekkür ederim Ayhan...

Artık içim rahat :bambam:

Yorum bağlantısı
Ozan Artun
(düzenlendi)

Araçta eksikten bol ne var güvenlik paketi denilen paket ekstra bide full alıyoruz sunroof yok, park sensörü yok, sonradan takılıcakmış paspas yok falan acaba 2011-2012 de ne olacak?

tarihinde Engin Deniz tarafından düzenlendi
Ozan Bey, B
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...