Servet Aydın 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Yüksek basınç pompası kaç amper çekiyor bilelim. Start stop aküleri anma akımı yüksektir, daha sık yüksek akım talebine cevap verir. Sizin sorun için çözüm olmaz. Aracın günlük kullanım periyodu nedir, kaç km kaç defa marş basılıyor, ıds ile bağlanıp akü tipi akü kapasitesi ayarları yapıldı mı? Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? 1 Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 LPG tankı içindeki yüksek basınç pompasının kapılar açılınca çalışmaya başlamasının özel bir nedeni var mı? Aracınızda kontak anahtarı olmadığı için mi? Kapılar açıkken çalışıyor olması dezavnataj çünkü park halinde sürekli kapıların açık kalması akünüzü zayıflatacaktır. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? Start stop yokmuş.. Sadece anahtarsız çalıştırma varmış.. Mustafa YILDIRIM yazdı: LPG tankı içindeki yüksek basınç pompasının kapılar açılınca çalışmaya başlamasının özel bir nedeni var mı? Aracınızda kontak anahtarı olmadığı için mi? Kapılar açıkken çalışıyor olması dezavnataj çünkü park halinde sürekli kapıların açık kalması akünüzü zayıflatacaktır. Aynen.. Sonuçta bir kontak açık pozisyonu oluşuyor araçta. Kapı yerine kontak hattından tetik alınmalıydı.. 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 ben yıllardır yiğit akü kullanıyorum. pek çok arabaya taktım kullandım. sorun olmadı. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Servet Aydın yazdı: Yüksek basınç pompası kaç amper çekiyor bilelim. Start stop aküleri anma akımı yüksektir, daha sık yüksek akım talebine cevap verir. Sizin sorun için çözüm olmaz. Aracın günlük kullanım periyodu nedir, kaç km kaç defa marş basılıyor, ıds ile bağlanıp akü tipi akü kapasitesi ayarları yapıldı mı? Start stop sistemi varsa normal çalışıyor mu? Servet bey bilgilendieme ve sorular için teşekkür ederim. Yüksek basınç pompası kaç Amper çekiyor bilmiyorum, tahminim klima fan motorundan aşağı değildir. Zira bu sistemde LPG nin benzin enjektörlerine kadar sıvı olarak taşınması gerekiyormuş. Bütün akülerin akü seçici programlarında 75 Ah 730 s.marş (ölçüleri 31.5x17.5c17.5) Kuga için uygun görunüyor. LPG basınç pompasının elektriği kapılar açıldığında alması motorun direkt LPG li çalışması ve hızlı başlangıç içi prins açısından bir zorunluluk sanırım. Standart aküler 2.yılın sonuna doğru benim araçta yukarıda belirttiğim yetersizlikler gösyeriyor. Bunun için marş basma sayısı benim için önemli. Araç çalıştıktan sonra zaten mesele yok. Akü markalarının sitelerini tek tek inceledim hemen hemen hepsinde EFB akülerin iç yapısı ve marş basma sayıları bakımında güçlendirilmiş su-lu aküler olduğu normal sulu aküler yerine kullanılabileceği yazılmış. Yetkili Ford servis de bunu teyit ediyor. AGM aküler için motor bloğu içinde ısıdan dolayı akünün ömrünün kısa olacağı belirtilmiş. Yani AGM akü aracın görece olarak daha soğuk bölgesine (bagaj) gibi konumlandırılması imiş. Zaten kugaya uygun ölçülerde AGM akü yok. Yada ben göremedim. 2 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Start stop yokmuş.. Sadece anahtarsız çalıştırma varmış.. Aynen.. Sonuçta bir kontak açık pozisyonu oluşuyor araçta. Kapı yerine kontak hattından tetik alınmalıydı.. Kontak açık durumu olmuyor. Uzaktan kumanda ile aracın kapılarını açtığınızda zaten park lambaları, iç aydınlatma ve yan aynalar çalışıyor. Yani motor çalışmadan öce de araçlar aküden elektrik kullanıyor. LPG basınç pompası bu donanıma ek enerji kullanıyor. Akü zayıflamaya başlayınca da marş basmama problemleri özellikle yazın. Kapılar kapatıldıktan sonra ya da açıkken belli bir süre sonra iç lambalar ve parklar sönüyor, pompa çalışması duruyor, hatta kapılar kapalı ise 2, 3 dk içinde manüel açılmazsa araç kendisini geri kitliyor vs. Sıvı sistem LPG de montaj yönergesine birebir uyulması gerekiyor.Montajı yapan ustanın tasarrufuna izin vermiyor. Ayrıca LPG sisteminden memnunum. Cevap ve bilgiler için teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 (düzenlendi) Ez cümle şimdi ben dostlar akü bitmiş bir el atın şu arabayı vurduralım, çalışsın diyorum. Servet bey iterek vurdurma kaç Amper baktırıldı mı diye soruyor. ?? 7 Ağustos 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Servet doğru ve teknik yaklaşıyor.. Biz ancak düşük amperli alma diyebilirken, Siz servetin istediği bilgiyi verebilseydiniz, Servet size örnek : 84,3 amper almalısın diyebilirdi. Bunu diyebilmek için de akım çeken donanım.. günde kaç defa marşa bastığınız, her marşta kaç km yol gittiğiniz, gündüz mü gece mi seyahat ettiğiniz gibi bir sürü soru gerekir. Aksi durumda servet size net bilgi veremez. 2 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Bence bahsettiğiniz yüksek basınç pompasından kaynaklı bir durum değil. Örneğin bizim araçlarda da kontağı açınca ABS sistemi ilk devreye giriyor ve akü baya çöküyor ve kısa bir süre sonra toparlıyor. Ben akünün o çöktüğü anda bile marş bassam çok rahat çalışıyor. Sorun sanki daha farklı gibi geldi bana. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 Mehmet Ozyurek yazdı: Servet doğru ve teknik yaklaşıyor.. Biz ancak düşük amperli alma diyebilirken, Siz servetin istediği bilgiyi verebilseydiniz, Servet size örnek : 84,3 amper almalısın diyebilirdi. Bunu diyebilmek için de akım çeken donanım.. günde kaç defa marşa bastığınız, her marşta kaç km yol gittiğiniz, gündüz mü gece mi seyahat ettiğiniz gibi bir sürü soru gerekir. Aksi durumda servet size net bilgi veremez. Takıldım sadece Mehmet bey. Muhabbet olsun. Ben Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Teknik konulara meraklansam da uzağım. Ancak arkadaşlardan epey istifade ediyorum. Servet bey de sağ olsunlar. Valla bendeki verebileceğim ön malumat bu kadar. Her şey gönlünüzce ve güzel olsun. 2 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 (düzenlendi) Mustafa Arıkan yazdı: Bence bahsettiğiniz yüksek basınç pompasından kaynaklı bir durum değil. Örneğin bizim araçlarda da kontağı açınca ABS sistemi ilk devreye giriyor ve akü baya çöküyor ve kısa bir süre sonra toparlıyor. Ben akünün o çöktüğü anda bile marş bassam çok rahat çalışıyor. Sorun sanki daha farklı gibi geldi bana. Mustafa bey teşekkür ederim. Benim acizane yorumum araçlardaki donanım arttıkça durağan hallerde aküden kullanılan enerjiye daha çok ihtiyaç duyuluyor, bu da akünün genel kullanım örünü kısaltıyor. ben Kugada iki kez akü değiştirdim, bu üçüncü olacak. Her iki akü de (Varta ve İnci) 2.5 yılı zor ettiler. Bundan önce Toyota Corolla (diesel) de kullandığım akü (orijinal aracın üzerinde gelmişti, 4 yılı doldurmasına rağmen herhangi bir performans düşüklüğü yaşamadım. Çevreme soruyorum Örnek 2011 model CITROËN C-ELYSÉE kullanan arkadaşımın aracında araç üzerinde gelen akü (60 Ah standart Varta) 7 yıl olmuş hala dip diri. Bizimki 20-30 dk kapılar açık kalsa ya da dörtlüleri açık unutsak marş tık demiyor. Ya aküler artık gerekli kalitede üretilmiyor. Ya da bizim araçlar akü canavarı. Baktırdım, araçta herhangi bir elektrik kaçağı vb. yok. Anlamaya çalıştığım şu ki 80/82 Ah akü için 2.5 yıl normal midir. Bunun ömrünü nasıl uzatabilirim. Ya da daha uzun ömürlü uygun model var mıdır. Yoksa hangi akü bayisine gitsem hemen akü kasasına uygun bir akü bulup takıyorlar. Nedense en kalitelisi de kendi sattıkları marka. Yeni üretim rafta beklememiş 75 Ah 730 Bosch / Mutlu takan bir bayi bulursam taktıracağım. Fazla mı bimprikliyim bilemedim şimdi. Sağlıcakla kalınız.? 7 Ağustos 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi İmla Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 İbrahim Bark yazdı: Anlamaya çalıştığım şu ki 80/82 Ah akü için 2.5 yıl normal midir. Bunun ömrünü nasıl uzatabilirim. O, 8 yıl dayanan mutlu aküler yok artık Kısa mesafe kullanılıyorsa araç çok yatıyorsa, yapacak bir şey yok.. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 7 Ağustos 2019 Paylaş 7 Ağustos 2019 (düzenlendi) İbrahim hocam kendi aracımda Peugeot’un servis aküsü var. Üzerinde sadece Peugeot yazıyor başka marka yok. Maşallah diyeyim 4,5 yıl oldu bir sorun yaşamadım dizel aracımda. Kaldıki ben öyle akü bozulmasın diye alternatördür dinamodur dikkatli kullanmadım. 4-5 kez aküyü tamamen bitirdim. Bir kez kendim şarj aleti ile şarj ettim. Araç kameram var, bazı geceler açık bırakırım 1-2 gün açık kaldığı olur filan yani. Ona rağmen yolda koymadı. Belki benim bir avantajım vardı, marş bastım mı en az 30km yol gidiyordum. Yılda ortalama 17-18.000km yapıyorum. Babamın aracında 2 kez Bosch akü kullandık. İkisi de garanti dolmadan bozuldu. Değişti, değişenler de bozuldu. Şu anda İnci kullanıyor o da. 7 Ağustos 2019 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Kaçak testi yaptım araç kilitli bütün sistem kapalı iken aldığım en düşük değer 0.83 amper sarfiyat görünüyor. Kuga için normalmi bilmiyorum. Araştıracağım. Bilgisi olan arkadaşlar yorumlayabilir mi? Cümleten iyi bayramlar. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Bu yüksek olmalı zira 3 gün kullanmazsanız akü marş basamaz? Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Sani Gerşon yazdı: Bu yüksek olmalı zira 3 gün kullanmazsanız akü marş basamaz? Benim yorumum da böyle, ancak aracın, kendi orijinal teyibi, çakmaklık soketi kontağa bağlı değil. Ancak kaçak da görünmüyor. Aracın ve LPG sisteminin beyni sanırım bazı bilgileri koruma adına bu sarfiyatı yapıyor. Bu durumda Akü 2 - 2.5 yılını doldurana kadar bazen 10 güne kadar aracı kullanmadığım oluyordu. Sıkıntı yaşamıyordum. Marş basıyordu. Akü yukarıda belirttiğim süreyi doldurdukça aracın bekleme süresi 3-4 güne düştü. Kapılar açık motor çalışmıyorken yaklaşık 20-30 dk da akü voltaşı 9, 10 v düşüyor dolayısı ile marş basmıyor. En iyisi yeni bir akü alıp, başka sorun çıkmazsa 2-2.5 yıl kullanmak. Sani bey yorumunuz için teşekkür eder iyi bayramlar dilerim. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Bence aküde sorun yok şu. Tüketim çok fazla. Bi yerde sorun var ki, bunu şöyle test edebilirsiniz. Amperi 0.8 gördüğünüzde sigorta kutusundan sigortaları çekmeye başlayın. Bir tanesinde tüketim düşecek. ORadan arızalı donanımı bulabilirsiniz. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Bence sizin LPG tesisatı ile ilgili bir probleminiz var. 0.8A bekleme modunda yüksek bir değer. Aküden ziyade bu kaçağı bulmaya yoğunlaşın. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Bir ara deneyim. Sani Gerşon yazdı: Bence aküde sorun yok şu. Tüketim çok fazla. Bi yerde sorun var ki, bunu şöyle test edebilirsiniz. Amperi 0.8 gördüğünüzde sigorta kutusundan sigortaları çekmeye başlayın. Bir tanesinde tüketim düşecek. ORadan arızalı donanımı bulabilirsiniz. Bir ara deneyim. Sigorta kutusu LPG beyninin altında kaldı, çok fazla da kurcalamak ya da kurcalatmak istemiyorum. Hayırlısı bakalım. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 1 saat sonra uyku modunda 70ma civarı tüketim olacak. Test için beklemeniz gerekiyor. Çakmaklık yuvası boştu dimi? An itibariyle çekilen akım ile 90 saat içinde akü %20 civarı kapasiteye iner. Bir 90 saat sonrası derin dejarj olur ki ölüm demek 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: 1 saat sonra uyku modunda 70ma civarı tüketim olacak. Test için beklemeniz gerekiyor. Çakmaklık yuvası boştu dimi? An itibariyle çekilen akım ile 90 saat içinde akü %20 civarı kapasiteye iner. Bir 90 saat sonrası derin dejarj olur ki ölüm demek Teşekkür ederim Servet bey. Çakmaklık yuvası boş. Multimetreyi bağladığında 3 küsür Amp. lerden 3-5 dk da 0.83 Amp. iniyor. 15 dk kadar bekledim dahada inmedi. Aracın uyku moduna girip girmediğini anlamıyorum. Ancak kapıların kilitlenmesi dahil öncesinde butonla çalışan bildiğin elektrikli tüm sistemleri kapattım. Uyku modu için bir saat beklemek mi gerekiyor acaba. Vesile ile yukarıda latife olsu için takılmamla sizi üzmemişimdir inşallah. 9 Ağustos 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 Kaput dahil kapalı ve aracın kilitli olması gerek diye biliyorum. Yorum bağlantısı
İbrahim Bark 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 (düzenlendi) Mustafa Arıkan yazdı: Kaput dahil kapalı ve aracın kilitli olması gerek diye biliyorum. Kaput kapalı test yapılamaz sanırım Ayrıca kaputa mekanik, elektrik harcayan bir mekanizma (kilit, lamba vs gibi) yok. Akü ve bağlantıları kaputun altında. Bagaj dahil tüm kapılar kapalı ve araç kilitli test edildi. Alternatör araç çalışmıyorken marşa basmadan akım çeker mi? Bilemiyorum. 9 Ağustos 2019 tarihinde İbrahim Bark tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 (düzenlendi) Akım çekmesine gerek yok. Kapı veya kaput herhangi biri açık olduğu müddetçe ecu uyku moduna girmiyor. VW’de kaput kapalı olması gerekiyor. Muhtemelen Ford’da hatta bir çok araçta öyledir. 9 Ağustos 2019 tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Ağustos 2019 Paylaş 9 Ağustos 2019 İhtimal, ölçü aleti pili zayıf ise fazla okumaya başlar. Yanılgı olmasın 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts