İçeriğe Yönlendir

96 Mondeo Sorunlarım İçin Yapılanlar


Misafir

Recommended Posts

Misafir
(düzenlendi)

herkese mrb.iki gün önce otomatik vitesin topuzu oynuyordu gevşekti ama yandaki dügmesi çalışıyordu sonra çalışmadı semsert oldu sanki kilitlendi çıkarttım yerinden dugmeye basan uzun plastik çubuk var o topuzun içinde kalmış bırakmamış dügme çalışıyor sorun yok.daha önceden bişiler yapmışlar içine bant dolamışlar sanırım topuzun sertlik kazanmış yerine oturuyomuş demekki bant yırtılmış iyice artık boşluk yapıyor ve topuz oturmadıgı için dügme yaylı şekilde işlevini görmüyorişini düzgün yapmayan kişilere sinir oluyorum baştan savma iş yapanlar deli ediyor beniher şeyin bi yolu yordamı var degilmi.vites demirinde sıkmak için diş izi göremedim var gibi ama ya sıyrılmış yada topzu sıkar gibi yapmışlaz iz oluşmuş.bende iyice söktüm zaten vitesin nerde oldugunu gösteren plastikte kırıktı onu yapıştırdım güzel oldu lambasıda yanmıyodu ledlerim gelince onuda yapıcam zaten yuvalı sonradan takılabiliyorbirde kablo var ucunu kesip bantlamışlar,lambanın ve sport economi dügmesine ait degil neyin oldugunu anlamadımbilen varmıvarsa fikir lütfen.vites demirinde bir delik var acaba burda topuzu oturmak için bir çengelmi vardı yoksa topuzu oturtup sıkmak için diş izi olmalımı bunu çözemedim fikri olan arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.şimdiden tşk.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Benzer problemi bende yaşadım. Zannedersem o keskik kablo oranın aydınlatması için,vites kolunun ordaki delik dediğiniz herhalde kolu sökmek için alyansla açılan delik. Vites atabiliyormusunuz?

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

sizin sorununuzu detyaylı okudum.vites atmada sorun yok topuz yokken plastik uzun parcayı takınca sorunsuz calışıyor.topuz otuırmadıgı için yaylanmıyor plastik uzun parca ve dugme haliyle basmıyor.atdınlatma için kablo saglam ama harici aydınlatma varsa yuvayı kesmiş olabilirler.resimlerde görülen dış çerçeve ve vitesin yerini gösteren kük parçanın yapıştırdıgım hali.mavi ışıklandırma yapıcagım için bu plastik parcayı koyu mavi şerit yapıştırdım.resimler cep telimle çekildigi için çok net degil idare ederiz degilmi.tşk.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

O zaman sizin sorununuz vites kolunun kendisi arızalı yada tamire ihtiyacı var. İlk resimdeki parçayı ben de kırmıştım yapıştırayım derken hepsini kırdım. Sonra da vites kolu takılmaya başlayınca ikinci resimde görülen parçayı vites kolunu ve alt taraftaki bütün o gözüken şeyleri değiştirdim.Şu an sıkıntı yok viteste ama usta yani kapağı takarken çatlatmış. yani benim de yapıştırmayla ilgilenmem lazım..

Yorum bağlantısı
Misafir

anladım her şeyi kontrol edicem ama sorun sü anda topuz oturmadıgı için yaylanma olmuyor dügmede sucu ona buluyorum.

Yorum bağlantısı
Misafir

bu gece ugraştım topuzla,kaplamadan dolayı vida varmış onu göremedim kaplamayı vida başı boyutunda kestim vidayada bant gibi bişi dolayıp sıkmışlar.8mm genişliginde orta dişte ne ince diş nede kalın diş. 1.2cm uzunlugunda bir vida bu yeri laçka olmuş sıkmıyor.bu vida genişliginde bir boru buldum zaten vites demirinde delik var 3.5 mm lik bir delik oraya bulucagım orta dişte içine çok kısa girecek şekilde yaklaşık 2mm kadar anca kurtarır bir vida sıkmam gerek fazla sıkarsam vites borusu içindeki plastigi sıkıştırır bu çok önemli zira vites geçmiyor bu plastik yaylanmazsa.durum bu resimleride ekliyecegim uygulamadan sonra detaylı olarak.sonucu yazarım.ledim yok haftaya gelicek bellki burdan buraya yetecek kadar alırım uygularım bir daha sökmek işime gelmiyor.açıkcası zarar veren fazlasıyla vermiş.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...

otomatik vites topuzu bulabiliyomuyuz asraştırdım ebayda 1 tane çıktı ama türkiyeye yollamıyorlar.hurdacılara gidicem bakalım ama merakımda olan topuz alt tarafında dügme oluyormu 96 hachbacklerde bilen varmıdır.resimlerdede görünmüyor satış ilanlarındaki resimlerde.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Zannedersem mk1 ve mk2 lerin vites teşkilatı aynı. Aracıma taktırdığım zannedersem 96 modelinki idi.

Yorum bağlantısı

yan basma butonu haricinde altta buton varmı viteste.vites kolunun orda boşta kablo var aklıma sadece o buton için olabilecegi geliyor ve bendeki topuzun vida sıkma yerini mahvetmişler bişiler yaptım ama içime sinmedi eger o buton varsa topuz bulmaya çalışcam özellik bozulmasın istiyorum.topuz 96 dedin o yıldaki her otomatik viteste o buton varmıdır acaba buda soru işareti.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
o/d iptal dügmesinden bahsediyorsunuz. 97 kasa hepsi aynı

resimde yeşil kablo görünüyor o boşta ve aklıma gelen topuzdaki o dügmenin olabilecegi oldu o yüzden benim araçta da varsa o vakit topuz bulmam şart sanırım araştırmaya devam umarım temiz bulurum.aracın özelliklerini mahvetmişler arabam yavaş yavaş ayaga kalkıyor buna seviniyorum.özellikleri harika benim için.egzos manivoltunu mecburen düz yaptık orjinalin temizi yoktu buldum ama onunda yag çubugu deligi yoktu düz yaptık.orjinale kaynak yaptırmışlar onda adı neydi emin degilim ama o özellik maalesef son buldu artısı eksisi nedir bilmiyorum ama üzüldüm.neyse.topuz aramaya devam bulunca yazarım yada bilen arkadaş varsa yazsın bakıyım.

http://img87.imageshack.us/i/05042010412.jpg/

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

2 ay önce v kayışı ve takım setiyle sıfır olarak yenilenmişti.bir çok donanımla beraber tabii.bu gece ankara etlik bauhause yakınıdaki otobandan sincan yoluna giderken ostim ivedik ayrımına yaklaştıgımda önce akü ikazı yandı dedim akü mefta,umarım motor stop etmez .sonra devir göstergesi resmen sapıttı ve ardından hararet iyice yükselmeye başladı bunlar olurken ben çoktan yavaşlamıştım mecburen tabi dreksiyon taş kesildi resmen far gitti önümü göremiyordum.durdum ve kontrol ederken ilk baktıgım yer su haznesi oldu su yavaşca taşıyordu çok su taşmamış,araç stop ettirmiştim zaten.şarj dinamosu tarafına ışıkla yaklaştım kayış uçları dinamonun içine sıkışmış .4 dişti sanırım bu kayış tek diş saglam kalmış parçalanmış iyice.sonra tamirci arkadaşımı aradım aksilik kırıkkalede'oldugunu söyledi.otobanın ortasında kaldık ailem yanımda.rike girip aracı çalıştırdım rolantide aracı sürdüm bi gözüm hararette bi gözüm yolda mesafe çok yakındı ostim ayrımına girdim ve aski spor salanunun önüne kadar geldmiştimki hararet yükselmeye başladı ve orda park ettim. mesafe 5 km den azdı.bu arada radyatör fanı sürekli çalışır durumdaydı bu aküyü maalesef bitirdi mecburdum.yagmur bi taraftan oglumda aglamaya başladı duygulandı iyice.ve çekici çagırmıştım oda anca geldi ve tamirci arkadaşın dükkanını önüne çektik.50tl ilk masraf.kardeşimi aramıştım oda çocukları alıp sincana gitti.bende iş yerime geldim.yarınki yapmam gereken işleri bu gece yapıp araçla ugraşmam gerekecek.sebeb ve sonuçları bilahire yazıcam.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
2 ay önce v kayışı ve takım setiyle sıfır olarak yenilenmişti.bi,r çok donanımla beraber tabii.bu gece ankara etlik bauhause yakınıdaki otobandan sincan yoluna giderken ostim ivedik ayrımına yaklaşyıgımda önce akü ikazı yandı dedim akü mefta,umarım motor stop etmez dedim.sonra devir göstergesi resmen sapıttı ve ardından hararet iyice yükselmeye başladı bunlar olurken ben çoktan yavaşlamıştım mecburen tabi dreksiyon taş kesildi resmen far gitti önümü göremiyordum.durdum ve kontrol ederken ilk baktıgım yer su haznesi oldu su yavaşca taşıyordu çok su taşmamış,araç stop ettirmiştim zaten,sonra şarj dinamosu tarafına ışıkla yaklaştım kayış uçları dinamonun içine sıkışmış .4 dişti sanırım bu kayış tek diş saglam kalmış parçalanmış iyice.sonra tamirci arkadaşımı aradım aksilik krıkkalede'oldugunu söyledi.otobanın ortasında kaldık ailem yanımda.aracı çalıştırdım d ye aldım rolantide aracı sürdüm bi gözüm hararette bi gözüm yolda mesafe çok yakındı ostim ayrımına girdim ve aski spor salanunun önüne kadar geldmiştimki hararet yükselmeye başladı ve orda park ettim.yaklasık mesafe 5 km den azdı.bu arada radyatör fanı sürekli çalışır durumdaydı bu aküyü maalesef bitirdi mecburdum.yagmur bi taraftan oglumda aglamaya başladı duygulandı iyice.ve çekici çagırmıştım oda anca geldi ve tamirci arkadaşın dükkanını önüne çektik.50tl ilk masraf.kardeşimi aramıştım oda çocukları alıp sincana yolcu ettimiştim bende iş yerime geldim.yarınki yapmam gereken işleri bu gece yapıp araçla ugraşmam gerekecek.sebeb ve sonuçları bilahire yazıcam.

Geçmiş olsun, zor durumda kalmışsınız. İnşallah daha büyük hasarlar yoktur.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
2 ay önce v kayışı ve takım setiyle sıfır olarak yenilenmişti.bir çok donanımla beraber tabii.bu gece ankara etlik bauhause yakınıdaki otobandan sincan yoluna giderken ostim ivedik ayrımına yaklaştıgımda önce akü ikazı yandı dedim akü mefta,umarım motor stop etmez .sonra devir göstergesi resmen sapıttı ve ardından hararet iyice yükselmeye başladı bunlar olurken ben çoktan yavaşlamıştım mecburen tabi dreksiyon taş kesildi resmen far gitti önümü göremiyordum.durdum ve kontrol ederken ilk baktıgım yer su haznesi oldu su yavaşca taşıyordu çok su taşmamış,araç stop ettirmiştim zaten.şarj dinamosu tarafına ışıkla yaklaştım kayış uçları dinamonun içine sıkışmış .4 dişti sanırım bu kayış tek diş saglam kalmış parçalanmış iyice.sonra tamirci arkadaşımı aradım aksilik kırıkkalede'oldugunu söyledi.otobanın ortasında kaldık ailem yanımda.rike girip aracı çalıştırdım rolantide aracı sürdüm bi gözüm hararette bi gözüm yolda mesafe çok yakındı ostim ayrımına girdim ve aski spor salanunun önüne kadar geldmiştimki hararet yükselmeye başladı ve orda park ettim. mesafe 5 km den azdı.bu arada radyatör fanı sürekli çalışır durumdaydı bu aküyü maalesef bitirdi mecburdum.yagmur bi taraftan oglumda aglamaya başladı duygulandı iyice.ve çekici çagırmıştım oda anca geldi ve tamirci arkadaşın dükkanını önüne çektik.50tl ilk masraf.kardeşimi aramıştım oda çocukları alıp sincana gitti.bende iş yerime geldim.yarınki yapmam gereken işleri bu gece yapıp araçla ugraşmam gerekecek.sebeb ve sonuçları bilahire yazıcam.

Büyük talihsizlik olmuş , geçmiş olsun..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Geçmiş olsun, böyle durumlarda kasko yoksa eğer trafik vakfının çekicileri çok küçük miktarlara arabayı çekebiliyorlar. Aklınızda bulunsun, ben faydalanmıştım...Kayışın kopma sebeplerini de mutlaka paylaşın bizimle...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

herkese çok teşekkür ederim sagolun.sebebleri muhakkak paylaşacagım tabii.trafik vakfı o stres altında hiç gelmedi,halbuki bihaberdim.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Çelen

öncelikle geçmiş olsun.Benim bir ricam olacak 99 model mondeo v kayışının numarası bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun..Zaten bu tip şeyler hep akşam,yağmur yağarken ve araçta çoluk çocuk varken olur.V kayışının önemini bilmeyen arkadaşlarımız da öğrenmiş oldular.V kayışı yerine bir çok araçta kravat ve ince külotlu çorap çözüm sağlıyormuş.Denemek zorunda kalmadım ama aklınızda olsun..

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

herkese tşk.günboyu yorgunluguma bu mesaj iyi geldi aklıma gelseydi baglardım klotlu çorap galiba diyomuyorum ama naparsın gülmeye ihtiyaç var.sorunun kaynagını kayışa bagladık.bu durumda işin en ilginç tarafı triger kayışının üstünü kapatan plastik koruyucunun sanki hızar makinası ile kesilmiş gibi olması oldu.ve bu kesik yer v kayışının çalıştıgı alanın yaklaşık 3 cm üstüne denk gelmesi ve olayı kayışın bir diliminin önce koparak ki saydım bugün 6 dilim var sürtmesi sonucu plastik koruyucuyu kesmiş olması ve kayışın yapısı bozuldugu için ve yavaşca dilimlere ayrılıp her yere parçalanarak dolanması olarak kabul ettik.başka açıklama bulamadık.continantel kayıştı parçalanan ve yine aynı marka kullandık buldugumuz bi kaç marka vardı yapı olarak en saglamı buydu yine.plastik parçanın saglamını bulup degişimi lazım sanırım ama meşakkatli bi iş yeri zorda üst çıkan yer degil alt tarafını kesmiş kayış parçası.motorda çok şükür sorun görünmüyor çalışması çekişi sesi her şey normal şu anda yaklaşık 3 saat sürekli hareket halindeydi araç başka sorun çıkmadı.kayış parçalarını kasnakların arasından toplamak 2 saatten fazla sürdü nerdeyse özellikle devirdaym kasnagının arasına öyle sıkışmışki parçalar en çok ugraştıran yer oldukasnagın sökülememesinden dolayı.sonrası kolay oldu takviye akü ile çalıştırdık mecburen.her şey normal.işçilik dahil 80 tl masraf oldu artı çekici parası 50 tl.sanayiye ugramışken gaz bakımına gittim ve tahmin ettigim gibi gaz kaçagı oluşmuş sıktılar güzelce hortumları sonrasında kaçak kalmadı.durum bu arkadaşlar contada falan sorun çıkmadı çok şükür ilersi için saglıklı kullanmak ve dikkat etmek şart.biraz daha dikkatli ve sürekli kontrol gözlerimizle yani bu birazda benim yogunlugumun eseri sanırım 1 haftadan fazladır kaputu açıp bakmadım hiç yoksa farkederdim diye düşünmüyorum.olucagı varmış diyerek kandırıyorum bakalım kendimi.herkese tşk.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)
Geçmiş olsun..Zaten bu tip şeyler hep akşam,yağmur yağarken ve araçta çoluk çocuk varken olur.V kayışının önemini bilmeyen arkadaşlarımız da öğrenmiş oldular.V kayışı yerine bir çok araçta kravat ve ince külotlu çorap çözüm sağlıyormuş.Denemek zorunda kalmadım ama aklınızda olsun..

Şehir efsanesi. Daha doğrusu reno 12 gibi sadece fan ve alternatör devredeyse ve kayış V ise olabilir. Şimdiki kayışların adı "V" de olsa tipleri kanallı. Çorap morap dayanmaz.

Muhtemelen alternatör sıkışmış olabilir diyecektim ki triger kutusuna değmiş diyorsunuz. Bu durumda gerdirmeyi hatalı takmış olabilirler. Kutu yanlış takılmış olabilir. Kasnak boyu hatalı olabilir. Kayışta hata olmaması lazım. Arada bir ciyakkk yapma huyu var mıydı?

Bir de anormalliği farkeder etmez aracı sürmemeniz gerektir prensip olarak. Nasıl olsa çekici sistemi mevcut.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
evet büyük şansızlık geçmiş olsun. kayış gergin olsa kaçırır ,sıkı olsa çabuk aşınıp parçalanır ama bunlarda otomatik gergi var kendi boşluğunu ayarlıyor . kayış gergiden dolayı parçalanıp muhafazayı parçalamış olabilir. birde bunun kayışını değiştirmek için sağlama malzeme lazım yolda belde allah göstermesin . kamyonda yanımızda devamlı yedek bulunur kendimiz değişririz. ama bunda zor.

haklısınız otomatik gergi oldugunu bugun gösterdi ustam ona lafım olmadı o yuzden ama takılma hatası olsaydı 2.5 ay gitmezdi ve motor sorun yapardı bariz şekilde.ve evet bu kayışı degiştirmek çok zorr.motor kulagı çıkıyor rahat çalışmak için bunu söylemem anlatıyor zorlugu zaten.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...