İçeriğe Yönlendir

96 Mondeo Sorunlarım İçin Yapılanlar


Misafir

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Elektronik parçalara yoğunlaşmadan önce, motor mekaniği kontrol edilmeli. Sıcakken düzeliyor ve lpg ye alınca düzeliyor ise, akla gelen:

1. Lpg montajına tekrar bakılmalı

2. Kompresyon testi yapılmalı.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
(düzenlendi)

yeni aldıgım gaz potansiyometresi kodları aynı olmasına ragmen ters yönde çalışıyor.orjinal pot saga dönüyorsa gelen pot sola dönüyor.buda aracın hız kazanmamasını ve yokuşta yıgılmasına yol açtı.vites degişimleri geç veya erken oldu.ama aracın çalışmasında ve rolanti bozuklugu için degişim olmadı aynıydı.mecburen eve gidene kadar söküp degiştiremedim.buda yakıtı artırdı yokuşlarda belli etti kendini.vites geçişleriden sonra devir düşüp yükseldi.garanti degişimi için yolluyacagım artık.

ilginç olan aküm akü birden bire voltaj düşürdü.8 voltta ve asit ölçümü mükemmel çıktı plaka baglantılarından biri attı diye konuştuk akü cüyle.başka altarnatif yok.hala aracın camı vs. her yeri çalışıyor ateşleme hariç.aklıma gelen akü mü acaba bu soruna sebeb olan diye düşünmekten kendimi alamadım hiç.

sürekli aküyü takip ediyordum araç boşta iken ve farlar yanıkken falan 12voltun altında görmedim ama bu akımı saglam anlamına gelmiyor tabiki.abs kontrolüde gayet normaldi hep.

forumda tavsiye alıpta karar verdigim akü markasını alıp takamamıştım bi türlü kısmet olmadı erteledimde aslında.ama eski akü şimdiye kadar sorun vermemişti ve hep bi gün akü arıza verecek diye bekliyordum ve verdi.

hafta sonuna kadar alırım aküyü kısmet olursa.compresyon testini muhakkak yaptırırımda cc için bilmiyorum artık compresyon testinden çıkıcak degeri burda danıştıktan sonraburadaki yorumlarla hareket edecegim.lpg ustasıylada konuştum bütün tesisatı yeniden çekicek yarım gün sürer dedi.

kadir bence senin mafta sorun yok hegodada olmayabilir.ben bu hafta sonu yolluyayım sana eski mafı belli olur.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aküyü anlamadım? yazıda 12 V altına düşmüyor derken, 8V ölçüldü demişsiniz. Mondeo da akü 10 küsür V altına düşerse, marş basmaz?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
aküyü anlamadım? yazıda 12 V altına düşmüyor derken, 8V ölçüldü demişsiniz. Mondeo da akü 10 küsür V altına düşerse, marş basmaz?

evet 10volt altında şimdi akünün içindeki plaka baglantısı kopmuş.sürekli kontrollerimde 12volt görüyordum.dün birden 8volta düştü marş basmıyor ama diger fonksiyonlar kısmen çalışıyor.

araç sogukken ilk çalışmada acaba akü yüzündenmi bu rolanti tarzı sorunu veriyordu diye kafamda soru oluştu.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
(düzenlendi)

aküyü aldım 72amper mutlu silver modeli 135 tl net fiyata geldi.

aküyü taktım sorunsuz ilk marşta çalıştı aksini hiç yaşamadım şimdiye kadar.önceki arızam devam ediyor araç sogukken benzinde çalışırken ciddi şekilde nefessiz kalıyor.aşırı titreme var.devir 900 de olmasına ragmen stop edecek gibi oluyor ama rolanti tekrardan yükselip aynı şeyleri tekrarlıyor.lpgdede benzindede motor ısındıkcada titreme bitiyor ama rolantideki bozukluk bogulma devam ediyor iç çekiyor sanki trafikte beklerken rolanti 900 ile 700 arasında dolaşıyor stop edecek noktaya gelip tekrar rolanti düzeliyor.

bunun haricinde 2 sorun ortaya çıktı.

1.araç parkta dururken lpg bitmiş.buda lpg de kaçak oldugunu gösteriyor.6km bile gidemedim oysa doluydu,akü bozulmadan 1 gün önce almıştım km bile yapmadım o vakit.

2.mondeomun egsozunu iki taraflı çıkış yapmışlar.sag tarafa gelen çıkış agzı öncesindeki boru ciddi şekilde çürümüş,yaklaşık 10cm civarında açıklık oluşmuş o kadar bakmama ragmen bu sorunu yeni gördüm.ses den başka etkisi ne olabilir?

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlker Selimoğlu
(düzenlendi)

Bu nefessiz kalma maftan değilse neden olabilir,acaba motora benzin mi gitmiyor?

tarihinde ?lker Selimo?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çürümüş arka egzosun hiçbir yan etkisi olmaz, kompresyonu hiç ölçtürdünüz mü?

Yorum bağlantısı

benzinden olsa bu sorunu yaptıgında hareket ettirdigimde araç tabirici caizse tay gibi atılıyor bu nedenle ihtimal dışında bırakıyorum.karmaşık bi durum ve öyle düşünüyorumki çok basit bi hata var ortaya çıkıcak bakalım.bu hafta sonu veya haftaya kompresyon ölçümü yaptırcam o zaman ortaya çıkar heralde diye düşünüyorum en azından fikir olucak arıza sebebleri konusunda.

Yorum bağlantısı
Misafir

ben orjinalini 50 liraya aldım kadir, eskisinin üstündeki kodu okuyup ona göre sipariş vermişdik, eskisini sök kodu okunuyosa bana yaz, olmadı benimkinden bakıp ben sipariş veririm, 100 lira verme.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

sabahleyin cepten video çekimi yapıyım.galiba iyi olur.arızayı yazıyla anlatmak tam olmuyor.video tam anlatır sorunu.

hortumu kadir halledecekti bi şekilde.otoserveti falan arayacaktı.o kadar para verilmez bence.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

sabah çektim videoyu ama yarısından sonrasında ses yok sanırım ilk başı yeterli olucak sonra tekrar çeker yüklerim.

araba bu şekilde çalışırken elimle hava filtresinin hava alan agzını iyice tıkadıgımda araba stop ediyor.durum bu.sanki dizel araba gibi ısındıkca düzeliyor.gaza geççince bu şekilde ikende rolanti 1000 devire geliyor çalışma düzeliyor.benzine aldıgımda tekrardan bu sesleri yaparak aynen kötü çalışmaya devam ediyor gaza aldıgımda yine düzeliyor.birden rolanti düşüyor ve bu şekilde çalışıyor.hafif gez verince normal sonra aniden yine düşüyor.yorumlarınıza ihtiyacım var.

http://img839.imageshack.us/i/video35.mp4/

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ateşleme problemi, ama bu kadar sese titreşim olması gerkirdi? motor hiç sallanmı yor mu, yoksa çekimden dolayı fark edilmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Misafir

epeyce sallanıyor tabiivideodan anlaşılmıyor.titreme fazlasıla mevcut.

ateşleme derken bujiler yeni eskisindede yapıyordu.kablom yeni eskisindede aynıydı bobinim yeni eskisindede aynıydı.başka nerden olabilir.ateşleme bobinin kablosunun gittigi ecu var adını hatırlamıyorum ama ondanmı oluyor.nereye bakılmalı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bobin-buji - kabloyu sıfır alıp bozuk çıkan nadir deildir, vesile ile kompresyon ölçümü şart. Bu kötü yanma sonrası, 11 den yüksek çıkmayacaktır diye tahmin ederim. Ama öncelikle ateşleme düzenlenmeli, yoksa zaten CC yapılamaz.

Yorum bağlantısı
Misafir
bobin-buji - kabloyu sıfır alıp bozuk çıkan nadir deildir, vesile ile kompresyon ölçümü şart. Bu kötü yanma sonrası, 11 den yüksek çıkmayacaktır diye tahmin ederim. Ama öncelikle ateşleme düzenlenmeli, yoksa zaten CC yapılamaz.

anladım .kompresyon muhakkak yaptırıcam.dediginiz gibi bu sorunu çözmeden olmuyacak.

peki araba çalışırken hava filtresinin hava emiş agzına elimle sıkıca kapattıgımda stop etmesi normalmi budamı ateşleme sorunundan kaynaklı?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Bence direk buji ve kablodan.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
2.mondeomun egsozunu iki taraflı çıkış yapmışlar.sag tarafa gelen çıkış agzı öncesindeki boru ciddi şekilde çürümüş,yaklaşık 10cm civarında açıklık oluşmuş o kadar bakmama ragmen bu sorunu yeni gördüm.ses den başka etkisi ne olabilir?

Egsozun içi tıkalı olmasın ? Bir arkadaşımın başına gelmişti.. Yolda giderken araba stop edip kalmıştı.. Arızayı bulana kadar bakılmadık yeri kalmadı en sonunda egsozun orta susturucu içi tamamen dağılmış ve çıkışı tıkamış olduğu ortaya çıktı; haliylede araba stop etmiş..

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)
Hava alamayan her içten yanmalı motor stop eder.

hava filtresi falan takılıykende stop edermi diye şüphe duydum sonuçta hava çekişi oldukca güçlü olucagını düşündügüm için sormuştum.bu durum hava hortumuyla beraber filtre takılı degilken stop etmesi kadar normal.o zaman diger envai hava hortumlarında falan sorun yok.

ateşleme sorununa egilecegim.ya tesisatta var yada yeni aldıgım ürünlerde var diyecegim ama bakalım.eskilerdede aynı sorunu yaptıgı için tesisatada bakıcam.

yag yakmışmıdır acaba en son baktıgımda yag seviyesi normaldi.bu sorun neticesinde yani ateşlemenin kötü olması yag yaktırırmı?

Egsozun içi tıkalı olmasın ? Bir arkadaşımın başına gelmişti.. Yolda giderken araba stop edip kalmıştı.. Arızayı bulana kadar bakılmadık yeri kalmadı en sonunda egsozun orta susturucu içi tamamen dağılmış ve çıkışı tıkamış olduğu ortaya çıktı; haliylede araba stop etmiş..

olmaz diyemiyorum çünki bu sorun aniden patlak verdi belirti falan olmaksızın.egsozada baktırıcam. tıkalı oldugunu bu bölümlere vurarak ses analizi yaparak anlayabiliyormuyuz?

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Eksik ateşleme, yağ yaktırmaz. Zaten yarısı çalışıyor, yakacağı varsa da fırsatı yok ki :)

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

4.sayfa ileti 76 daki t hortum patlamıştı yırtılma degil yanlız ikiye ayrılmıştı hortum. o güne dayanıyor bu sorun.bu hortum motordaki karter havalandırmasına baglı ve kelebek üstü muhafazasının altınada bir ucu gidiyor.sorum şu bu hortumun patlamasına tıkanmış egsoz yol açarmı?alakası varmı? bu hortumun yenisi buldum taktım.nk2 lerdeki gibi karter hortumunun takıldıgı yere bende westinhausun hortumu takılı.saglam sorunu yok.defaatle baktım.

egsoz tıkanması????

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Silinirin biri çalışmıyor gibi..

Kabloları tek tek çek.. Çalışmayan bujiyi çekince bir değişiklik olmayacaktır... Sende hatalı olanı bulacaksındır..

Sıfır kablo veya bobin de bozuk oalbilir..

Yorum bağlantısı
Misafir
Silinirin biri çalışmıyor gibi..

Kabloları tek tek çek.. Çalışmayan bujiyi çekince bir değişiklik olmayacaktır... Sende hatalı olanı bulacaksındır..

Sıfır kablo veya bobin de bozuk oalbilir..

uygulayacagım.

Yorum bağlantısı
Misafir
yakıtta hedefim emmiye yaklaşmak.motor bölümünü en temiz mondeo haline getirmek.......................................

maşşallah abi baya emek verıyon piyasadakı en temız mondeo senınkı herhalde......... :):f1:

hedefin yoksa niye ugraşasınki?

mondimin neyi eksik seninki kadar tırt işte.ilerde görüşürüz erkan bey unutma bunu.. :p:):nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...