İçeriğe Yönlendir

96 Mondeo Sorunlarım İçin Yapılanlar


Misafir

Recommended Posts

bugun saat 5.40 gibi aracımın yanına gittim ve egr valfinin tam yerini artık ögrenmiş bulunuyorum. :bambam: ama takım sıkıntım oldugu için ugraşmadım.kadir arkadaşımıza parçada alıcaktım bu bahane ile sanayiye gittim.parçayı alıcagım yerdeki arkadaş gelmemiş çaresiz elim boş şekilde ustamın dükkana yol aldım.tulumumu giydim uzun t kol ve 8nolu lokma ile 10 dakkalık ugraş sonucunda söktüm çok dar bi yer.araç altından sökümü daha zor.daha önce bu rolanti valfını kim söküp taktı ise vidaları gevşekti hiç zorlamadı sanki tuturulmuş iyice bırakılmış çok kızdım o kişiye.söktügümde valfin içinde dişli tarzı mil var ucundada tel gibi bişi var her yeri toz olmuş ve yag tabi patlayan hortumdan saçılan yag diye düşünüyorum çünki arası açık contada hal kalmamış oynaya oynaya contayı mahvetmiş ama akşamın 8 inde her yer kapalı çaresiz bu contayı kullandım.valfi önce balata spreyi ile güzelce temizledim kurudu sonra wd40 ile de kalan yaglar temizlendi.ve takmak ugraştırdı.acemilik var unutmayalım yaklaşık 25 dakka sürdü iki vidayı tutturup sıkmam ama ögrendim şimdi en kısa sürede conta için aynı işlemler olucak.foto çekemedim telim dükkanda kalmıştı.sonraki söktügümde resim paylaşırım.

rolanti ciddi şekilde kendine geldi.araç sogukkende düzgün çalışırsa iyi sonuç.bu hatalara ragmen önceki düzeltmeler ile 40 tl lik yakıt yaklaşık 22litre yapıyor 137km gitti şu an zorlasam 4km daha yapar düz yolda yokuşta olmaksızın tabi.ama zararlı degmez.yarında mecburen lpg ayarı yaptırcam ve aksilik olmazsa yarın akşam veya cumartesi kırşehir mucur yolculugu yapmaya niyetim var.degerleri paylaşacagım.4 tane daha hortum kaldı onlarıda yenisiyle degişicem yarın lpg ayarı için gittigimde hortum satan dükkan yanıbaşında.almayı düşünüyorum.

yeni performans buji kablom,yeni usa modeli contour için uygun olan escortlarada oluyormuş oksijen sensörüm yolda,ateşleme bobini orjinal burda pahalı 180tl civarı fiyatı var bunda iyi araştırıp alıcam.

Yorum bağlantısı

oktay abi; dün başka bi konu altında yazmışdım, benim usdanın dedigi, motocraft buji kablosu 180 liradan 75 liraya düşmüş, öyle söyledi, isdersen bi araştır, yan sanayi bobin varmış, oda hiç bi sıkıntı çıkartmıyormuş, 65 lira dedi, dün baktırdım, benim bi sorunum yok ama bobin ve buji kabloları daha hiç degişmemiş, bunlar fabrika çıkışı dedi, ne kadar dogru bilemiyorum, pek inandırıcı gelmedi bana.

saygılar.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
oktay abi; dün başka bi konu altında yazmışdım, benim usdanın dedigi, motocraft buji kablosu 180 liradan 75 liraya düşmüş, öyle söyledi, isdersen bi araştır, yan sanayi bobin varmış, oda hiç bi sıkıntı çıkartmıyormuş, 65 lira dedi, dün baktırdım, benim bi sorunum yok ama bobin ve buji kabloları daha hiç degişmemiş, bunlar fabrika çıkışı dedi, ne kadar dogru bilemiyorum, pek inandırıcı gelmedi bana.

saygılar.

dedigi kablo ipek kablo denilen türden o fiyata normal her yerde aynı.esas kablo hala aynı fiyatta.oto servet ile konuştum hüseyin bey yardımcı olucak ohm degerlerini ölçücez yazıcam foruma bobininde ölçücez.yan sanayi bobin için evet ucuz ama güvenmiyorum sorun yok deniyor ama bişi demek zor.bobin için şimdilik orjinalle gideyim motorcraft mutlaka düşer usa var ama buraya yollamıyorlar yollanan bulmaya çalışcam.ford bile bobinde motorcraft vermiyor sadece otosan ford yazıyor aslında güvenli olabilir.fordun buji kablosunda motorcraft yazıyor 80tl lik olanlardan veriyor.buji kablom geliyo telli tipten onda sorun çıkıcagını sanmıyorum ama şans deyim bakalım nolcak.

bobinin motorcraft ise buji kablondada ford yada motorcraft yazıyosa dogru olabilir.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
ikisinde de motorcraft yazıyor, bobinin vidalarına baktık, hiç açılmamış gibiydi.

nazar degmesin üstad.

üstteki yazımda egr valfıi yazmısım rolanti olucaktı özür.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
nazar degmesin üstad.

üstteki yazımda egr valfıi yazmısım rolanti olucaktı özür.

saol abi.

süleyman abi aynı şekilde bendede öyle , güvenemiyorum alıcam hem kablo hem bobin. birde oktay abi kablo getitirdi USA dan onun performansı cok iyi olursa bende alıcam hemen.

bobin konusundada hala karar veremedim...

yani, oktay abiyi, bekleyelim, ona göre hareket ederiz, kobay gibi :flowers:

Yorum bağlantısı

conta degişimi için yarın tekrar sökücem mantar conta kullanmamışlar ince silicon conta tarzı kullanmışlar.en çok contayı takarken yerinde tutmak ugraştırdı çok basit düşüyodu.

araç sogukken hala rolanti sorunu devam ediyor maalesef stop edecekmiş gibi oluyor rolanti hemen yükseltiyor.belki bu contadan dolayıdır.

motor sıcakken sorun yok gibi ama yinede hafif dalgalı stop etme derecesine gelmiyor hiç.motor sogukken lpg de sorun yapmıyor ama hafif hissettiriyor.

yorumlara ihtiyacım var. :D

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bugun akşam elime geçen ikinci el harap durumda rolanti valfını taktım dünden temizlemiştim içi çok kötüydü en azından arızada ne gibi farklılık olucaktı onu anlamak için yarım saatlik bir ugraş bunun 15 dakikası sökme takma oldu.alıştım bu işe.ve ciddi manada bu defa düzelme var araç sabit 900 devirde çalışıyor.yaklaşık 15 dakika çalıştırdım.dalgalanma yok denecek kadar azdı.ama egzosdan sanki çig benzin kokusu geliyor bunu çözemedim.hafif dengesizligide rolanti valfine baglıyorum.bu valfi temizlemek gerçekten çözüm degil.içi acayip kirli olan bir valf rolantiyi düzgün verebiliyosa gerisini siz düşünün.en kısa sürede buji lerede el atıcam.3000km yi geçti.en kısa sürede yeni, bir rolanti valfi almam şart oldu.yeni aldıgım oksijenn sensörünüde taktım.

egzos çıkışında ben öyle algılıyorum araç kapısını açınca benzin kokusunu drek burnumda hissediyorum.bunun sebi ne olabilir.bujiler acaba tam yakamıyor olabilirmi?

kelebek üzerindeki büyük muhafaza kapagının kelebek agzına oturan geniş agızda conta olması gerekiyormu?kelebek agzı düz contalık oyuk bi yer yok.mk2 lerinkinde görmüştüm.eger conta varsa buda hava almasına sebeb olmazmı rolantiyi etkilemezmi?

westinhaustan karter hava hortumu drek baglı bunun plastik sert hortum takılacak kısmını kırmışilar yada ben öyle görüyorum.hortumun ucuna birazcık daha ince sert plastigi uzunca takıp karter içine sokmuşlar.bu çıkmış gibiydi itekledim iyice oturdu oraya.bu baglantı normalmidir?

frende kalkışlarda garç diye ses geliyordu bunu itekleyince düzeldi nispeten.yaşar ustanın dedigi hortumlara bak demişti.sebeb burası gibi duruyor.ögrenmek istedigim westinhaouse ile karter hava hortumu baglantıosı dogrumudur?araçla oynadıkları için emin olamıyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

egsozu dinledim araç sanki bogazda gıcık olurya çok hafif yutkunursun onun gibi por por ediyor nasıl anlatayımki sabit bi ses yok egsozda ya rolantiden dolayı yada bişiler tıkalı gibi neden olabilir?

hafta içi bujilere bakmam şart yapıcam bunu.

araca masaf yaptım yolda kalmadan elimde bulunmalarıını istedim uygun fiyatlara aldım bazılarını.

rolanti valfi sıfır orjinal 110tl 37tlsi kargoya gitti.

ateşleme bobini performance modeli 42000volt sıfır ateşleme ecu sunu üreten accel edis marka 110tl 30tl si kargo ya gitti.

dreksiyon kutusu tertemiz 6 aylıkmış boyası bile çizilmemiş sayılır resimde öyle 100tl 40tlsi kargoya gitti.

maf sıfır orjinal 115tl 35tlsi kargoya gitti.

arka stoplar biri sıfır digeri çok temiz ikinci el 65tl toplam üzerindeki stoplar çatlak.25tlsi kargoya gitti.

sol aynamın dış çerçevesi kırık,sag aynanın camı deforme olmuş durumda bunları yenileyecegim ucuza düşürmeye çalışıyorum.

sanrufun açılmasını saglayan tutanak kırık hurdacı 300 istedi 100 tl ye istedigim parçayı bıraktı 120tl komple buldum yakın sürede almayı düşünüyorum.

bagag hb oldugu için içindeki büyük parça yok kırmışlar atmışla hurdacı hoparlör delikli olarak 40tl ye veririm dedi bu uygun temizine 150istiyolar ebayda kargo çok pahalı kendi 40tl ye geliyor 150tl civarı kargosu var.delikli olanı almak uygun oluyor bu durumda.

far temizligi yapıcam mecburen.aracın orjinal farları degil üzerindekiler motor ayarlı orjinali bozmuşlar sistemi.bunun araştırmasını yapıyorum ilerdeki planım orjinalini bulup almak acelesi yok.

performans bujisi bakıyorum almaya karar verdim.bujilerin kontrolünden sonra kesinleşecek alıcam kesinde bakalım.

ön fren disklerim artık kendini yemiş gibi bişi yaklaşık yarım milim dış kenarlar oyulmuş. yakın zamanda bunuda degiştirmem gerekiyor.arka kampanaları tornaya vermiştim düzeldi gibi ama bakalım.

1000tl yi gözden çıkardım bu işte şimdilik.bunların sonrasında düzene girmiş olucak aracım.sabır sabır.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
abi beni sabah sabah çok şaşırttın

Sayısal lotomu cıktı ?

kredi kartı sagolsun.sayısal çıksa hemen tatile çıkarım be kadir.mecburen alıyorum.dreksiyom kutusunun tamirine 500 tl istediler işçilik dahil.benim usta gelmedi onlkada konuşsam belki oda 250 diyecek bende bulunca aldım.aracı alırken biliyodum sorunlu oldugunu digerleride malum ihtiyacın bitmeyecegi parçalar.burda iki katı fiyattalar.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bugun bujileri söktüm mafsallı anahtar aldım bunun için 10tlcik.önceden bozulan buji kablosunun eseri galiba 1 ile 4 molu bujilerin tırmnakları simsiyah 2 ile 3 nolu bujiler ise tertemizdi.elimden geldigince temizledim ve taktım.resim çektim ama anlaşılmıyor makina şart emanet makinalarla olmuyor artık.bujiler motorcraft platinium ayfs 22f1 kodlu ve usa ürünü yazıyor.umarım aracıma uygundur çünki aramalarımda focus agırlıklı çıktı bu konuda yorum rica ediyorum.

bobinim de haftaya elimde aksilşik olmazsa.yeni bujilerimde öyle iridium aldım denso marka.bujiler 108tl ye geldi toplamda.0.4mm aralık yazıyor.

eski hava fitrem 6aylık bişi hemöen hemen 3000 km yapmışım,çok pis çıktı sanırım patlayan t hortumu yüzünden diye düşünüyoorum ama etkilimidir bilmiyorum? yorum lütfen?

alttan baglanan hortum yüzeyinden dogru aşırı yaglanmış.muhafazanın içinide güzelce temizledim.aklıma takılan şu alttan baglana hortumun içeriye baglantı kısmı ayrıyeten ktu gibi ama ufak buraya bir şek konuyormu bunu merak ettim?resimde işaretli kısıma yani.yeni filtre aldım ford orjinal,10tltakarken iyi dikkat ettim.muhafazanın her bölümünü kontrol ettim gayet iyi oturttum yerine.aracın akü kutup başını sökmüştüm zaten reset olayınıda yaptım 10km fazla benzinde kullanıcam bakalım.sabah erkenden kırşehire yolculugum var lpg de uzun yol degerlerim belli olucak.benzinde fena degildi oran en azından bana göre öyle.

lpg basınç ayar beyni galiba ona giren su hortumları var onun biri hortum agzı tarafından oksitlenme taşma yapmış ve hep ıslaktı hortum uçlarını yeniden kesip kelepçelerinide degiştirdim.

birde kelebek muhafazasıonın oturdugu kısımda conta olmalımı bilginize ihtiyacım var.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

filitre kutusunun içindeki küçük kutucuga sünger kesip yerleştir, motordan gelen yag buharı filitreyi kirletiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sorduğun yerde bir sünger olur, Orada bir sünger olmadığı için, manifolttan gelen yağ buharı filtreni yağlandırmış...

Oraya bir sünger parçası kes ve koy...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1-4 bujilerdeki siyahlık , eksik ateşleme sonucu kurum oluşmasıdır, bujide gördüğünüz siyah katmanın 2-3 misli subap yuvalarında, piston kafa-çeperinde. Genelde nemin biriktiği yer 4 numaradır, bu yüzden eksik ateşleme normal bir sonuçtur, temizlik yapılırsa, tüketim-çekiş bakımından iyi olur.

Yorum bağlantısı
Filtre için konuşuyorum: Değil 3 bin, 13 bin kullanılsa bu şekilde bi kirlenme olmaz,muhtemelen başka bir sebep söz konusu..
filitre kutusunun içindeki küçük kutucuga sünger kesip yerleştir, motordan gelen yag buharı filitreyi kirletiyor.
Sorduğun yerde bir sünger olur, Orada bir sünger olmadığı için, manifolttan gelen yağ buharı filtreni yağlandırmış...

Oraya bir sünger parçası kes ve koy...

1-4 bujilerdeki siyahlık , eksik ateşleme sonucu kurum oluşmasıdır, bujide gördüğünüz siyah katmanın 2-3 misli subap yuvalarında, piston kafa-çeperinde. Genelde nemin biriktiği yer 4 numaradır, bu yüzden eksik ateşleme normal bir sonuçtur, temizlik yapılırsa, tüketim-çekiş bakımından iyi olur.

tşk ederim yorumlar için.

sünger koyucam oraya.önceki patlayan t hortumunda etkisi var diye düşünüyorum basınç ayarı bozuk oldugu için bu filtre giriş tarafında daha etkili olmuştur diye yorumum olucak.cc bakımı için en kısa sürede gidecegim yeni buji ve bobinim gelsin onları bekleyim diyorum.kırşehir yolculugumda çekiş gücüm iyi sayılır.ama rolanti sorunu hala var yeni bobin sanırım bozuk.bariz devir bozuklugu yaşadım diyebilirim giderkende gelirkende.bu hatalar benzinde de var lpg dede var lpg de daha fazla hissediliyor.

Yorum bağlantısı

kırşehir yolculugunda aracın rolanti sorunu beni çok rahatsız etti özellikle cc de kullanırken araç resmen devir sürekli oynadı bi kasıldı bi rahatladı araba.yokuşlarda o/d yi açtıgımdada hissettim.ateşleme sorunu gibi geldi bana rolanti valfinden dolayı diye düşünmüyorum ama çözülmesi şart.

tam tarif etmek istersem şöyle.

100km ibresinde cc sabitti.araç 2500devirde seyrederken 2100 2000 devre ani düşüş yapıyor sonra düzeliyor bunu yaparken araç sanki frene basıyor bırakıyor gibi acayip bi kasıntı oluyor net hissettiriyordu.

tahminim dogru ise bobin hatası olasılıgı yüksek.bujilerde yanına tuz biber yazmıştım kararma olmuş diye.4.nolu bujiye tekrar bakıcam filtre için sünger buldum takıcam yeni taktıgım oksijen sensörünede bi daha bakıcam ne durumda diye fikir verecektir.

tahminim konusunda yorum bekliyorum?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

gaz potansiyometresi aklımda kadir.vidasının birinin agzını bozmuşlar sökmek ugraştırcak biraz sökünce temizleme spreyi sıkmak için delik varmı bakıcam.presli yapmışlar açması çok zor gibi resimlerde öyle görünüyor.

sünger kesip koydum cumartesi akşam filtre gayet iyiydi yag izi göremedim ohh çektim.ama bu defa başka bişi farkettim hava filtresi muhafazasının çamurluk tarafına gelen agız kısmının çamurluk bölümüne monte edilmesi için ara bir parçası yok bunun eksikligi neye yol açarki motor sıcaklıgı farkedermi acaba o araya o parçayı bulmam şartmı olur.filtrenin içinde park ettigim yerdeki agaç çiçekleri çıktı bunları çekmiş içine.çamurluk içine baglanması için ara parça olursa hava emişi daha iyimi olur acaba?

emmi bobin şüphem yüksek önceki buji kablomda sorun oluşmuştu bundan dolayı bobin zarar görmüş olabilir.bujileri yazmıştım onlarda degişcek.yakıtı shell den alıyorum genelde.bundan sonra senin kullandıgın markadan almaya özen göstericem yolumun üzerinde var ama ters yönde kalıyor hep bakalım.bobinim gelsinde diger parçalar falan bu hafta içi gelir galiba görecegiz durumu.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

pazar günü bozuk olan sanrufu söktüm ileri geri baglantı yeri kırıktı ona çare bulmaya çalışıcam,plastikten yapılmış bu işi zorlaştırıcak.demir olsa idi kolay olucaktı.leş gibi olmuş sanruf içi buda bahane olarak temizlik görücek kaç yıldır temizlenmemiştir galiba.bilahire resimleri ekliyecegim.

maf, rolanti valfi,ateşleme bobini geldi dün gündüz en kısa sürede tek tek takarak test edecegim sorun hangisinde olucak bakalım.ama yeni ögrendigim bir bilgi var oda direksiyon basınç müşürü,zaten direksiyon kutum sorunlu bu müşürde bozuk olabilecegi ihtimali yüksek.yeni parçaları takınca görecegim sorun hangisinde çıkıcak.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bugün yeni gelen maf,ateşleme bobini,rolanti valfini taktım.rolanti stop derecesine gelmedi ama araba sıcaktı bide bu sabah deniyecegim.fakat hala devirde dalgalanma var sürekli 900 ile 1000 arasında dolaşıyor.son farkettigim şey rolantideyken gaza bastıgımda devir çok yavaş düştü hatta epey müddet 2000 lerde kaldı sonra stop ettim.hala var bişiler.bobini degişirken bir hata daha buldum.bobinin tutturuldugu şasi üzerine beyaz renkte bir tek kablo soketinin baglı oldugu 22pf.lık bir kondansatör şase vidasından kurtulmuş ve boşta sallanıyor.haliyle kondansatör görevini yapmıyordu tek ucu boşta kalmış.bu kondansatör ne içindir bilmiyorum ama ateşleme ile alakalı oldugunu düşünüyorum.

gaz potansiyometresini, sökmeye çalıştım ama vidasının başını bozmuşlar sökemedim.takım ayarladım bugün sökmeyi denicem.temizleme yolu varmı bakıcam.sonrasında rolanti ile alakalı oldugunu ögrendigim dreksiyon basınç müşürüne bakıcam ama yerini bulamadım bi türlü.direksiyon kutusunun üzerinde görünen kısımlarda baktım bulamadım alttanda görünmüyor.bu konuda yardım rica ediyorum.

marşta ciddi degişim var daha iyi alıyor.iridyum bujilerde geliyo öbür hafta ortası gelir.aynı buji burda pahalıya geliyor 160tl civarı kdv li hali.115tl kargo dahil fiyatı oldu.bunların sonucunda yakıt degerlerim ne olucak görecegiz.builerimin 1 ve 4 siyahlaşmıştı yeni buji şarttı biraz fazla verdim belki deger belki degmez ama lpg için iridyum tavsiye ediliyor.araştırdım iyice.eski mafın üst plastik kapagı kırık ve içindeki bakır tarzı parçalar pas ve oksitliydi.yenisini almayı uygun gördüm.bobin önceki buji kablolarının bozulması sonucunda hata verme olasılıgı nedeniyle ve 1 nolu soketinin kenarı kırıktı etkisi olur yada olmaz yenisini almaya karar verdim.buji kablosu keza öyle.oksijen sensörüm son söktügümde simsiyahtı ve yenisini 3 hafta olcak galiba takmıştım.rolanti valfini bu yaşadıgım rolanti sorunu nedniyle mecburen aldım.bakalım daha neler alıcaz baya sıfırladım aracı ama degecegine eminim.degiştigim parçaların hepside zaten kısmen hasarlı durumdalardı içim rahat.

bu arada ebaydan aldıgım dreksiyon kutusu maalesef iade oldu adam gemi bulamıyorum deyip para iadesi yapmış bende kabul ettim.bunun yüzünden bi tane daha vardı onu kaçırdım.

dreksiyon kutum arızalı fena halde sert ve boşluk var tamir için en az 200 ve işçilk istendi.

sanrufun ileri geri hareketini saglayan parçanın tuttugu yerler kırıktı plastik olması buraya çare bulmamı zorlaştırdı.sonunda güzel oldu resimleri çekicem. hafta sonu aksilik olmazsa takarım.sonucu yazarım resimlerle beraber.

bujilerimde gelsin en kısa sürede cc yaptıracagım.

bu arda daha önce yazmıştım önceki tamir eden şahıslar 2 tane benzin enjektörünün tutturmaya yarayan 2 şer vidadan 1 ini takmamışlar ben bu vidaları tamamladım acaba + - neler olur yorum bekliyorum tşk.

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bugun sabah mondimi soguk testi için çalıştırdım yine aynı sogukken stop derecesine geliyorısınıca rolanti 1100 lerde duruyo yüksek yan çekçince 1200 lerde sabitleniyor.lpg den çıkarınca ilk önce 700 lere kadar iniyor sonra çıkıyor 1100 lerde rolanti sürekli dalgalı.araç önceki gibi hala hır hır çalışıyor sarsıntılı çalışıyor ve rolanti oynak.

pazar günü gaz potansiyometresini sökücem bakalım.yerini biliyorum,fakat hıs sensörü vss nin yerini bilmiyorum bunun için yardıma ihtiyacım var şanzıman tarafındaymış ama otomatikte degişik bir yer tarif edilmiş anlayamadım.sonrasında dreksiyon basınç müşürü bu müşür hidrolik devirdaym motorundamı takılı yoksa dreksiyon kutusundamı elimdeki sensör şeması hidrolik motoru tarafında diyor eger kablolu ise göremedim yok boruya baglı parça ise neyin üzerinde?şemada kablolu olarak tarifi var sanki.

acilen yardımlarınıza ihtiyacım var.

bujilerimde gelsin ondan sonrada duruma bakıcam artık ama başka neye bakmalıyım?yorumlarda bahsi geçen rolanti sorununa yopl açan 2 parça kaldı onlarada pazar günü bakıcam.yer tarifi olursa tabi.

hava filtresinin açık agzına elimi zorla iyice kapattıgımda araç stop ediyor.dogru anlıyorsam eger hava alma sorunu yok.

sogukken gazda rolanti 1100lerde ama stop derecesine hiç gelmiyor benzinde yapıyor bunu.gaza geçinde yapmıyor ama yinede rolanti düzensiz.

tarihinde Sani Ger?on tarafından düzenlendi
font de?i?imi :Sani
Yorum bağlantısı

yeni bobinin etkisi olabilir inanılmaz çekiş arttı araçta bariz hissediyorum.vites degişimleri bile gayet düzenli geçiyor.bu degişimle birlikte farkettigim sorun olarak algıladıgım gaz verirken ilk tepki yavaş oluyor gazı bıraktıgımdada hemen yanıt vermeyişi oldu buda aklıma ilk önce gaz potansiyometresi olarak geldi.hafta sonu hiç bişey yapamadım.bakıcam artık.

Yorum bağlantısı

bu sabah aracı tekrar çalıştırdım ve daha dikkatli sakince dinledim motoru.farkına vardıgım şey rolanti sorunu degil sanki araç boguluyor sanki hava filtrresinin açık agzı tarafını kapatılıyormuş gibi boguluyor araç sogukken hava alamıyor resmen ve deneme için elimi hava filtresinin açık agzına tıkar tıkamaz puf puf etti ve stop etti motor.tekrar çalıştırdım aracı ve yine aynı şeyi yaptı hava alamıyordu devir 700 800 lerde iken motor havasız kalıyor ve puf puf ediyor hava almasını engellermiş gibi kelebek agzının ordan püf püf zorla hava çekiyor gibi sesler oluşuyor daha öncede bu sesleri duyuyordum ama mana veremiyordum.motor bu havasızlıga devam ederken lpg ye aldım birden düzeldi ama rolanti 1500 ün altına düşmüyor.lpg yi kapattım aniden yine hava alamamaya başladı stop edecek duruma geldi ve rolanti hemen yükseltti sonrasında devir 800 lere düştü ve yine havayı zorla içine çekmeye çalıştı.benzinde iken ve sogukken bunu yapıyor.bu hava çekemeyişinin sebebi ne olabilir?yorumlarınızı bekliyorum lütfen.

Yorum bağlantısı
rolanti kontrol valfini kontrol ettinizmi

sıfır olarak degişti eskisindede aynı sorunu veriyordu başka bi tane daha buldum ondada aynı sorunu veriyordu.sadece motor sogukken bu durum var.degişen parçaların hepsi yazıyor.

maf rolanti valfi bobin buji kablosu sadece buji kaldı oda yarın bir gün gelir.eski parçalar takılı ikende aynı sorun vardı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...