İçeriğe Yönlendir

96 Mondeo Sorunlarım İçin Yapılanlar


Misafir

Recommended Posts

Fatih Karaot
(düzenlendi)

Teşekkür ederim,sökersem resimlerim.

tarihinde Fatih Karaot tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...

topuza yaptıgım vidada artık işe yaramıyor gevşedi vites topuzu oynuyor.vidayı sıktıgım iç yuva hamur gibi sanki bırakıyor vidayı.başka yol bulmam lazım.

sıfır vites topuzu buldum o/d tuşlu ve maun renkli ve orjinal yazıyor yan sanayi degil fordumtek linkinde satılıyor.90tl kdv dahil.10tl de kargo tutsa 100tl.degermi bilmiyorum.hurdacı 80tl istedi.ebayda buldugumda kargo dahil 100tl civarında tutuyor 50auro ya gelliyor.ikinci el bide.topuzu sabitleyemezsem sıfır olanı almam gerekecek galiba.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

sıfırı uyuyorsa sıfırı kaçırmayın. ama bakın kesin uyacak değil mi. mkI mkII farklı felan olmasın

Yorum bağlantısı
sıfırı uyuyorsa sıfırı kaçırmayın. ama bakın kesin uyacak değil mi. mkI mkII farklı felan olmasın

mk1 mk2 aynı her şeyiyle.tamirini yapamazsam alıcam.zaten o/d tuşunuda sökmüşler tuş yerinde duruyor üzeri kaplama yapılmış.kablosunu koparmışlar.satış kısmında mk1 mk2 yazıyor.

Yorum bağlantısı

topuzda o/d tuşunun yerini tespit ettim ve dış kılıfı dikkatlice keserek ortaya çıkardım.yeşil tuşuda iki tarafından ince düz tornavida yardımı ile yukarı dogru kanıttırarak yerinden söktüm ve swich bölümünüde aynı şekilde uygulama yaparak yerinden çıkarttım.orjinal renk tonuna yakın kablo baglıyarak tekrar yerine oturttum.sıra vida kısmını saglamlaştırmada.adamlar önceden çabut dolayarak sıkılaştırmışlar.kesin çözüm bulmalıyım.o/d tuşunuda yaptıktan sonra yeni topuz almaya gerek olmuyacagını aklıma yazdım ve çare arıyorum.delik içine bişiler yapmam lazım.topuzun iç tarafından 8mmlik bir somunu dıştan sıkarak içine oturmayı dünüyorum.zaten hamur gibi içi kırılıcagını düşünmüyorum.başka fikir bulana kadar en iyi çözüm bu gibi.iyice düşündükten sonra uygulayacagım.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

sanırım çözümü buldum.vidayı sıktıkca dışa dogru açılan dişleri olan somun.eski pc kasalarında boş kare deliklere anakartı tutturmak için takılan bu parça işimi görücek gibi,resim yine bulanık ama fikir vericektir.foto makinası şarttttt.bu parçanın plastik olanıda vardı ondanda bulup deneyeyim hangisi saglam olursa onu takacagım veya vidacılara gidip daha iyi olan bu tarzda bir parça bulup onu takıcagım.sanırım olucak bu iş.vites topuzum orjinalligine kavuşacak o/d tuşlu haliyle.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

sanayiden çok geniş dişli içide dişli vida buldum 10mm lik harika oldu.vidayı sıkmadan önce patex sürdüm vida dişlerine azcık faydası olsun diye.topuz saglam duruyor şimdilik.o/d tuşumda çalışıyor artık.

buda bırakırsa kendini somun tarzı bişi daha buldum yuvarlak kenarlı ve 4 tane dişi var saplayarak monte edicem artık oda olmazsa ve içe diş saplamalı bişi bulamazsa degişik yollar bulmaya devam.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

evet en sonunda v kayışını kopartan parçanın ipini çektim.resimde v kayışı katilinin resmi var kendileri şarj dinamosunun kasnagı oluyorlar en çirkininden.bitmiş resmen bu hale nasıl geldigini çözemedik.resimde işaretli yer resmen yapışmış olması gereken aralık yoktu.her yeri bu şeilde birleşmiş tek ihtimal geldi aklımıza şarj dinamosu kasnak üzerine düşmüş ve bu şekli almış.ne için sökülmüştür bilmiyorum ama muhteşem şekilde andım birilerini.parça üzerindeyken bu şekilde oldugunu en son kayış degişimine kadar görememiştik.kasnak ve işçilik 80tl artı yeni kayış 25tl bu defa orjinal ford ürünü aldım servislerin taktıgı adını dayco marka ustada onayladı.masraf öncekiler hariç.umarım bundan sonra bu sorunu yaşamam.bu arada şarj dinamosunuda test ettirdim sorun yok. diger kasnaklarda sorun görülmedi ışıkla iyice bakıldı kendimde ayrıyeten inceledim. şarj dinamosunu şaşmazda far elektrik te degiştirdim.kasnagı bobinajcıda degiştirdik.bobinajcı benim yıllar önce çalıştıgım firmanın işini yapan usta çıktı biraz eskileri yad ettik.ve forumda şarj dinamosu altarnatör tartışmamı anlattım kahkalarla güldüler.bu işin ustaları bobinajcılar nede olsa. 7 8 ay çalışmıştım bu meslektede.80 lerin ortasında.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Biraz önce aklıma takılan motora giden hava hortumu meselesi için aracımın yanına gittim.sürprizzzz.

kelebek üzerine gelen o büyük muhafazanın altından bir hortumla motora hava verililmiş t hortum takılmış ordanda nereye gittigini göremedigim bakır boruya baglantı yapılmış.bu t hortum erimiş patlamış balon gibi.kim bilir ne zaman oldu bu.yarın yenisini alıcam mecburen.

galiba her şeyi etkiler.yakıtı çekişi falan frene bile etki yapar düşüncesindeyim.yapılan lpg kalibrasyonu bile hatalı olarak bakıyorum şimdi.sanırım önceleri delikti sonradan motorun ısısıyla yırtılma büyüdü ve hortum deformasyona ugradı.yag sıçratma yaparmı bu şekilde çünki hizasına gelen yer baya yaglamış püskürtmüş gibi.sol tekerlek tarafı.

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bu hortum kelebek muhafazası varya büyük mafa baglı büyük hortuuma baglanıyorya onu sükünce altında boru öıkıyor bu muhafazanın yani motorun egr varya arksa köşesinde onun altına denk geliyor t şeklinde hortum başka bir boru ile baglantısı var.

kalın mafa baglanan hava filtresiyle birleşen büyük hortumun içinde bulunan parçanın resmi bu bu parçanın soketindeki bir uç kopuktu onu yapmıştım. mafın içindeki tellerde bu arkada bulunan tel iyice bakınca belli oluyor.iki tane tel mevcut. dikkatlice bakınca yaglanmış oldugunu gördüm bugun patlayan hortumla beraber yagsız spreyide alıp temizlerim.mafın hava filtresine gelen tarafının iç kısmında siyah siliconla tutturmaya çalışmışlar nedenini bilmiyorum iyice tamizledim.kalıntıları var ama o kadar çıktı.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
tamam abi ben bugun bakayim akşam serinliğinde birde maf sensörünü ben temizlemiştim.. ama hortumlara vakumlara felan bakıcam birde gaz potansiyometre sensörünü söküp pismi kirlimi bakıcam..

birde bendeki egr baktım takılı görünüyor bende biraz daha değişik bende müşürlü onlarıda söküğ barularıda bantlasam olurmu yoksa başka bir denememi yapıcam anlaamdım bu işi ? bu konuda fikri olan varsa sevnirim..

o kadarına bişi diyemiyorum.tecrubeli arkadaşlar yazacaktır.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bugun hortum için sanayiye gittim.orjinal t hortum yoktu satıcıda bende hiç dolaşmadım.civatacı vardı hortum çeşitleride vardı aldım hortumları 1 tanede t birleştirici aldım metal olandan ve kelepce.

aracıma monte ettim ama hortumlar yeni oldugu için biraz zorlandım alan çok kısıtlı el girmiyor parmak uçlarıyla yaptım.ateşleme bobinini sökseydim rahat olurdu ama anahtar takımı olmayınca olmadı.sonra kelebek üstündeki büyük muhafazanın altına takılan yırtılan hortumun devamı olan ucuda taktım ve kelepceledim.muhafazayı oturttum.araç tek marşta çalıştı ve hava fitresine giden hortum takılı olmadıgı için elimle test ettim geçen sefer iyice kapatmama ragmen stop etmeyen rolantiyi yükselten motor bu defa anında stop etti.

o büyük hava hortumu ve maf dükkanda idi hava kararmadan takmam gerekti yırtılan hortumun yenisini,fırsatım olmadı birazdan onlarıda takarım.şimdilik durum bu.artım motorum hava almıyor ilk test bunu gösterdi.bakalım diger etkileri ne olucak.

hortumu aldıktan sonra lpgci ustama ugradım anlattım.bana dedigi bu sorun öncedende varsa kalibrasyonun hatalı ayarlanmastır dedi.fark yaratır dedi.yakıtada etki eder dedi.tekrar gidecem kalibrasyona.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
Çok sevindim abi tamamen rölanti sorunun bittimi?

Bu arada Cruse Cntrol yaptım artık çalışıyor.. Çok başarılı...

Bende rölanti sorununu ve klima arzası halledince tekrardan lpg kalibrasyonu yaptırıcam şart..

kadir ugraşmak gerekiyor sabırla.başkada bişi diyemiyorum.elledikce motora başka şeyler çıkıyor.

cc rahatlıgı gerçekten çok iyi hoş ama uzun yolda zevki daha iyi sıkılmadıgın sürece.

Oktay bey, güle güle kullanın sorunsuz arabanızı ;)

tşk ederim sorunlar bitmedi.uma güle güle kullanıyorum aracımı seviyorum.derdime dert katsada ugraşmak zevkli ama bi yere kadar tabiii.

rolanti sorunu devam ediyor hala bu hafta bakıma girecek mecburen.ufak tefek sorunlar vardı zaten kompresyona baktırıp cc yaptıracagım ama öncesindemi sonrasındamı artık emin degilim buji kablosunu yeniden degişt,irecegim.bu hortumları tek tek söküp degiştyirmeye karar verdim.cumartesi günü benzin borusu plastik kısım beyaz bir parça ara baglantı yapılmış bu parça kendini bırakmış benzin boşaldı iyice.onu yaptım.talihsizlik oldu yarım depo benzin gitti.beyaz ara baglantının yanında kırmızı baglantı birimi de var oda hoşuma gitmedi onuda degiştirecegim.aracım rolantinin haricinde ciddi şekilde ivme kazandı bu hissediliyor çekişler daha iyi bu hortum degişimlerinden sonra..ama rolanti sorunu devam ediyor.ve anlık yakıt tüketimi bu rolanti sorunu yüzünden galiba hala yüksek ilk başta oldıukca iyiydi,sorunu şöyle izah edebilirim.rolantideyken sanki bogulma var stop edecek gibi oluyor sonra yükseliyor,hava alıyormu diye test yapmıştıkya onun için söktügümüz kelebek üzerindeki hava hortumuna baglanan büyük parçayı çıkarınca tekler gibi yapıryorya öyle yapıyor sonra rolanti yükseliyor ve çig benzin atıyor gibi kokusunu hissediyorum.birde bu patlayan hortumu yaptıktan sonra fren daha iyi tutmaya başladı.hissettiriyor kendini.

oksijen sensörü,buji kablosu,rolanti valfi galiba onun bakımını yapıcaz.başka neler yapılması gerekirse baktırıcam.pazar günü ciddi şekilde motor temizligi yaptım epey temiz oldu.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
abi nerden buldun kaynak varmı daha başka yakın temaslı resimler

forumda bi arkadaş eklemiş bende aldım

başka yok.

Yorum bağlantısı
oktay abi şu karter havalandırma hortumunu sök bir bende merak ettim seninkini ..

yogunlugum bitsin diye bekliyorum ama bakalım bugun buji kablosunu alıcam sanayiye gitmeden bakabilirim sanırım.

Yorum bağlantısı

yok daha bakmadım hortuma.fırsatım olmadı aracın altının kalkması lazım.

hava filtresinin hortum tarafı mafa yakın olan taraf ama alttaki küçük hortum giriş yerinden yaglanmış bununda önceki patlayan hortumdan kaynaklı olabilecegini düşünüyorum.yanılıyoırmuyum?

filtrenin yönü varmıdır bilmiyorum üzerinde işaret varmı farketmedim.yönünü degiştirdim haftaya tekrar bakıcam yaglanma varmı diye filtrenin dış kabının alttan hava girişi olan yer var motorun üst tarafına baglanıyor bu kutunun iç kısmında güzelce temizledim iyi oldu haftaya kadar yaglanma hortumdanmış diyecegim.

Yorum bağlantısı
küçük olan hortumlar yerinden çıkmış ise eksozunuz tıkalıdır.

bunu tam anlayamadım yaşar usta.yerinden çıkan hortum derken?

karter hortumuna bakamadım o küçükmüş 20cm falan.benim parçalanan hortumu zaten yeniledim t boru ile.sizin bahsettiginiz hortum veya hortumlasr nerededir?.egsoz tıkanırsa sesten fark edilirmi?

Yorum bağlantısı

pazar günü kirikoyla aracı kaldırdım.kartel hava hortumun yerinimi bulamadım yada gördügüm hortummu degil anlayamadım.ince bir hortum çıkıyor ve westinhousa gidiyor bu hortummu yoksa ben yanlış yerdemi arıyorum.yada kartel hortumu benim bu pastlıyan hortummudur.

kafam basmadı kavrayamadım bi türlü.bu hortumun yerini microcattede bulamadım.kafama takıldı durumu ne diye merak ediyorum.

Yorum bağlantısı

bu patlayan hortum hep aradıgım hortum olan karter havalandırma hortumu oldugu gece forumu inceleyerek ögrendim ne mutlu bana :)

şansızlıgında bu kadarı deyim artık.bu hortumun yerine taktıgım t demir boru delik çıktı aracı maf baglana büyük hortumu sökerek hava testi yaptıgımda elimi kapatıyorum ve araç stop etmiyor bu demir t nin ortasına elimi kapattıgımda küt stop ediyor araç.orjinal t hortumu bulmam gerekiyor.sanırım bu yüzden rolanti sorunu yaşadım.bakalım hortumdan sonra ne olucak.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

3 4 tane ford servisi gezdim bu hortumdan ellerinde yok.

tekrar bu t demiri monte ettim.

karter hortumunu bugun hurdacılardaki mondeo hurdasında gördüm yerini bendeki bu şekilde degil.manifolt tarafından çıkan borunun devamnda hortum ile arkadaki hava noktasına baglanıyor.bu dogru.mk2 lerde öyle.

benim araçta bu arkadaki baglantıya westinhausa verilmiş.

manifold tarafından gelen borunun ucunada benim bu patlayan hortumun bir ucuna takılmış diger uç motor gövdesinden çıkan boruya ve en son uç ise kelebek üstüne gelen büyük muhafazanın altındaki hava çıkıntısına verilmiş.

rolanti kendine geldi ama hala düzensizlik var düşük ama önceki gibi degil.arac atikleşti bu kesin.bide şu rolanti vafinin terini ögrenirsem bunun için yardımlarınızı bekliyorum onu temizleyecegim.sonrasında bakalım nolcak.

ustalarım bu anlattıgım baglantıda terslik varmı aynen bu şekilde baglı.yorumlarınızı bekliyorum.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

resim için tşk.kadir

benim araçta farklı yapmışlar bunu westinhause takmışlar ustalarımızın yorumunu bekliyorum dogrumu diye.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...