İçeriğe Yönlendir

Mondeo III - Akü ve Şarj Dinamosu Sorunları


Misafir

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Mehmet, sen yb. den bakıp söylüyorsun şarjı değil mi.

Seyir halinde iken zaten genelde sorun olmaz, sorun araç rölantiye düştüğünde ortaya çıkar. Rölantideyken 13,8'in altına düştüğünde bir daha yukarı çıkamaz olur. İşte o esnada sürekli aküden yer. Bir aylık akü eskik şarj nedeniyle bir şey olmaz, fazla şarj daha tehlikelidir. Anlaşılan senin dinamoda fabrikasyon bir sorun var.

Bu arada aracın rölantisi istikrarlı değil mi, bir ara forumda fenomen olmuştu. :D

Abi rolantide bazen stabil bazen düşüyor geri yükseliyor. Yüksek şarj olayı yok abi. Daha önceki şarj dinamosu 11.5 ile 15.9 volt arasında şarj ediyordu. Gaza bastıkca devir yükseldikçe voltajda yükseliyordu :D bunda sabit 13.8 volt.

Rolanti sorunu hiç olmadı abi . Stop etme sorunu vardı. şükür düzeldi.

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Abi bizim araçların en sağlıklık şarjı 13.8 volt. Gaza bassanda değişmemeli. Abi şükür akü yeni 1 ay bile olmadı. Onu gözden çıkardım zaten. Şarj dinamosu gelene kadar zarar görmese bari.

Far klima açıkken bile araç seyir halinde 13.8 volt üretiyor ve gayet stabil. Ancak araç ısındıktan sonra rolantide çalışırken arasıra 12.1 düşüyor. Bu neden olur onu merak ediyorum aslında. Şarj dinamosu sorunu ancak niye böyle genelde stabil ancak belli zamanlarda düşüş yaşanması.

Bunu anlatamıyorum abi.

Hocam neden anlatamıyorsun? parçacı arkadaşlar bu parçanın'da (vinston) orjinal olduğunu söylüyorlar :) Burada dilimizde tüy bitti bu tip parçaların orjinal olmadığı bu parçaların muadil olduğu orjinal parçanın logosu olan markanın istediği normlarda, logosuz parçanın üreticisinin istediği normlarda üretildiği konusunu defalarca yazdık :) Şimdi bu saatten sonra size tavsiyem parçayı aldığınız arkadaşa teslim edin üzerine kalan rakamı ödeyin orjinal dinamoyu aracınıza takın :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hocam neden anlatamıyorsun? parçacı arkadaşlar bu parçanın'da (vinston) orjinal olduğunu söylüyorlar :) Burada dilimizde tüy bitti bu tip parçaların orjinal olmadığı bu parçaların muadil olduğu orjinal parçanın logosu olan markanın istediği normlarda, logosuz parçanın üreticisinin istediği normlarda üretildiği konusunu defalarca yazdık :) Şimdi bu saatten sonra size tavsiyem parçayı aldığınız arkadaşa teslim edin üzerine kalan rakamı ödeyin orjinal dinamoyu aracınıza takın :good1:

Abi adama orjinal dedim ve bunu veriyor. Aynısını diğer parçacılarda yapıyor. Yan sanayi var 250 tl diye. Ben özellikle orjinalden yanayım abi. Kolay kolay yan sanayi takmam zorda kalmadıkça. Motor kulağını bile gittim orjinal aldım. Ama Şarj dinamosu ithal ürün ve değişim sıkıntılı dedi. Ancak az önce aradım şu anda bulayım değiştireceğim diyor. Sonra bakarız garanti olayına diyor. Büyük ihtimal değiştirecek ağırdan satıyor minnete yarıyor. Olmazdıda bak ben oldurdum pozisyonuna getirecek olayı.

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ayhan Kangal

Hala cozemedim problemimi, 400 liraya cikma bulurum dedi burada bir usta. Simdi de arabadaki gostergeler kafayi yedi, bazen kapaniyor, bazen en sona gidiyor, yeni oldu bu problem. Nedeni nedir bunun?

kadir bey sizin için bu sorun yaşanalı uzun zaman olmuş ama şu an benim aracımda da aynı sorun var. nasıl halletmiştiniz arıza nereden çıktı paylaşırsanız sevinirim. benim araçtaki sorun mk3 şarj dinamosu sorunu başlığı altında #114 link numarasında ayrıntılı yazıyor. şimdi bide buarda yazıp fazladan kafanızı şişirmek istemem. özetle sabah soğukken özellikle ilk harekette devirsiz kaldırırsam gösterge ve lambalar dengesizleşiyor yanıp sönmeye başlıyor. bununla birlikte birde sağ taraftan (bana sağ koltuk gibi geliyor) aracın hareketlenip yavaşlamasına bağlı olarak çıt çıt sesleri geliyor. Emniyet kemer tokasında bi temassızlık var, bazen hava yastığı lambasıda yanıyor ama koltuğu ileri geri oynatınca sönüyordu. bu sıra yanmadı ama bu sesin ve elektrik arızası gibi görünen konunun ne kadar ilgisi var bilemiyorum. burada servisteki ustalara güvensem götüreceğim ama daha ghıa x teki park sensörünün orjinal olmadığını iddia ederek beni sanayiie gönderen bi usta var. :( en azından bu sorunu çözenlerden yöntem öğrenirsem onlarada bir fikir verebilirim. :)

Yorum bağlantısı

kadir bey sizin için bu sorun yaşanalı uzun zaman olmuş ama şu an benim aracımda da aynı sorun var. nasıl halletmiştiniz arıza nereden çıktı paylaşırsanız sevinirim. benim araçtaki sorun mk3 şarj dinamosu sorunu başlığı altında #114 link numarasında ayrıntılı yazıyor. şimdi bide buarda yazıp fazladan kafanızı şişirmek istemem. özetle sabah soğukken özellikle ilk harekette devirsiz kaldırırsam gösterge ve lambalar dengesizleşiyor yanıp sönmeye başlıyor. bununla birlikte birde sağ taraftan (bana sağ koltuk gibi geliyor) aracın hareketlenip yavaşlamasına bağlı olarak çıt çıt sesleri geliyor. Emniyet kemer tokasında bi temassızlık var, bazen hava yastığı lambasıda yanıyor ama koltuğu ileri geri oynatınca sönüyordu. bu sıra yanmadı ama bu sesin ve elektrik arızası gibi görünen konunun ne kadar ilgisi var bilemiyorum. burada servisteki ustalara güvensem götüreceğim ama daha ghıa x teki park sensörünün orjinal olmadığını iddia ederek beni sanayiie gönderen bi usta var. :( en azından bu sorunu çözenlerden yöntem öğrenirsem onlarada bir fikir verebilirim. :)

 

Gösterge lambalarınıza ne oluyor Ayhan Bey? Dengesizleşmeleri nasıl oluyor? Hava yastığı sürekli mi yanıyor, belli aralıklarda sinyal verir gibi yanıp sönüyor mu? Tahminen yanıp sönüyordur, bu durumda koltuğun altındaki soketleri elden geçirmek gerekiyor. Çıt çıt sesleri  tespit etmek zor. Bunun elektrik sistemi ile alakası yoktur ama.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ayhan Kangal

Gösterge lambalarınıza ne oluyor Ayhan Bey? Dengesizleşmeleri nasıl oluyor? Hava yastığı sürekli mi yanıyor, belli aralıklarda sinyal verir gibi yanıp sönüyor mu? Tahminen yanıp sönüyordur, bu durumda koltuğun altındaki soketleri elden geçirmek gerekiyor. Çıt çıt sesleri  tespit etmek zor. Bunun elektrik sistemi ile alakası yoktur ama.

 

Saygılarımla.

Merhaba evren bey. Dikkat ettiğim kadarıyla sabah araç soğukken ilk harekette devirsiz kalkış yaptığında bu dengesizlikler meydana geldi. Gösterge paneli ve cd çalar hatta koltuk ısıtmaların tüm elektriği gidip gidip geliyor, hız ve devir saatleri bu kesintilerin her seferinde sona vurup dönüyor. Bu esnada abs, el freni ve şarj lambasıda onlarla birlikte yanıp sönmeye başlıyor. Daha önceden zaten sağ koltuk kemer gergisinden yada tokasından kaynaklanan bir sıkıntı vardı. Koltuk ayarıyla oynayınca bazen yanmaya başlıyor, yanarken oynadığında sönüyor filan. Dediğiniz gibi oradaki soketlerde bir temassızlık olabilir. Ama bu arabanın hızlanıp yavaşlamasıyla meydana gelen çıt çıt seslerine bir anlam veremedim. Bi de koltuk kemer tokası arızalı olsa bile gösterge panelinde böyle bir şeye sebep olabilirmi acaba. Şarj lambası sıkıntısı önceden çok belirgindi ama orjinal dinamo taktıktan sonra sadece bu sorun olduğu zaman yanıyor. Gerçi yeni dinamoyla hiç uzun yol yapmadım ama şimdilik öyle görünüyor. Ön fren balatalarım da zayıf, değişme zamanı geldi ama balata sorununda sadece el freni lambası yanıyor diye biliyorum. İlginize teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Erhan Tayar

Merhaba,

Aküsü yeni değişmiş bir 2006 dizel otomatik Mondeo'da akü işareti neden yanar Arkadaşlar ?

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
4 dakika önce, Erhan Tayar yazdı:

Merhaba,

Aküsü yeni değişmiş bir 2006 dizel otomatik Mondeo'da akü işareti neden yanar Arkadaşlar ?

Şarj yetersiz olduğu (ya da hiç olmadığı) için. Akü değişirken dinamoya bakılmış mıydı. Bir elektrikçide şarjı ölçtürün.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Tayar
Bir saat önce, Önder Özcan yazdı:

Şarj yetersiz olduğu (ya da hiç olmadığı) için. Akü değişirken dinamoya bakılmış mıydı. Bir elektrikçide şarjı ölçtürün.

Bilgilendirme için Teşekkürler,

Yaklaşık 2 aydır bu şekilde kullanılıyor, şarj olmasa çalıştırabilir miydi aracı ?

Yorum bağlantısı
Erhan Tayar

Artı bilgi, ön cam ısıtma düğmesine bastığımda düğme ışığı yanmıyor, aktif olmuyor

Yorum bağlantısı
Önder Özcan
9 dakika önce, Erhan Tayar yazdı:

Bilgilendirme için Teşekkürler,

Yaklaşık 2 aydır bu şekilde kullanılıyor, şarj olmasa çalıştırabilir miydi aracı ?

Akü yeni olduğundan yetersiz şarjı tolore ediyordur ama akünün kendisinin de şarjı bitiyordur. Belki önceki akünün de aynı sorundan değişmesi gerekmiştir?

Ön cam ısıtmanın ışığı yanmıyor, peki acaba ısıtma yapıyor mu? Yani belki sadece basit aydınlatma ( ampul) arızasıdır. Isıtmıyorsa sigortası atık olabilir, cam bozulmuş olabilir( mi, bilmiyorum ön cam ısıtma sistemini). Arka rezistans çalışıyor mu mesela? Belki akü zayıfsa ön cam ısıtma devreye girmiyordur(belki).

Önce şarja baktırın, sorun varsa yeni akü de gitmesin.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Tayar
1 saat önce, Önder Özcan yazdı:

Akü yeni olduğundan yetersiz şarjı tolore ediyordur ama akünün kendisinin de şarjı bitiyordur. Belki önceki akünün de aynı sorundan değişmesi gerekmiştir?

Ön cam ısıtmanın ışığı yanmıyor, peki acaba ısıtma yapıyor mu? Yani belki sadece basit aydınlatma ( ampul) arızasıdır. Isıtmıyorsa sigortası atık olabilir, cam bozulmuş olabilir( mi, bilmiyorum ön cam ısıtma sistemini). Arka rezistans çalışıyor mu mesela? Belki akü zayıfsa ön cam ısıtma devreye girmiyordur(belki).

Önce şarja baktırın, sorun varsa yeni akü de gitmesin.

Arka cam rezistansı çalışıyor. Ön cam düğmesine bastığımda hiçbir hareket olmuyor. Sigortasına vb. baktıracağım bakalım...

 

 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
3 saat önce, Erhan Tayar yazdı:

Merhaba,

Aküsü yeni değişmiş bir 2006 dizel otomatik Mondeo'da akü işareti neden yanar Arkadaşlar ?

Dinamo yeterince şarj edemiyor olabilir. Bir elektrikçi ölçsün.14.5 ya da 14.6V falan olması lazım araba çalışırken.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
4 saat önce, Erhan Tayar yazdı:

Bilgilendirme için Teşekkürler,

Yaklaşık 2 aydır bu şekilde kullanılıyor, şarj olmasa çalıştırabilir miydi aracı ?

 

Voltajı ölçün.. Dizel mondeoda 14 volt üstünde olmalı. 

 

4 saat önce, Erhan Tayar yazdı:

Artı bilgi, ön cam ısıtma düğmesine bastığımda düğme ışığı yanmıyor, aktif olmuyor

 

Farklı bir sorundur bu.. Muhtemelen sigortası atmıştır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Tayar
(düzenlendi)

Bu sabah şöyle bir tespitim oldu,

Aracı çalıştırdım Akü ışığı yanmadı. Ön cam rezistansı çalıştı, fakat 1dk kadar sonra akü ışığı yandı ve ön cam düğmesi de yanmamaya başladı ve akü ışığı hiç sönmedi.

Sorun ne olabilir dostlar ?

tarihinde Erhan Tayar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Benim fikrim: Ön cam rezistansı devreye girdiği zaman  akünün voltajı düşüyor. Motor beyni voltaj daha fazla düşmesin diye çok akım çeken yükü devre dışı bırakıyor. Yani ön cam rezistansını devre dışı ediyor. 

Sebep : Ya akü ömrünü doldurdu şarj tutmuyor (ama siz yeni taktım  demişsiniz)  ya da şarj dinamosu bozuk şarj edemiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Araç çalışır vaziyetteyken şarjını ölçmeden ne desek boş.. Benim mondeo geçenlerde aküsü ölüyorken önce esp ve abs lambasını yaktı göstergede.. Cam rezistansı hiç çalışmamazlık yapmadı..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
2 saat önce, Erhan Tayar yazdı:

Bu sabah şöyle bir tespitim oldu,

Aracı çalıştırdım Akü ışığı yanmadı. Ön cam rezistansı çalıştı, fakat 1dk kadar sonra akü ışığı yandı ve ön cam düğmesi de yanmamaya başladı ve akü ışığı hiç sönmedi.

Sorun ne olabilir dostlar ?

Aracın şarjında bir sorun olduğu apaçık ortada. Bir sabah parkta kalmadan evvel acil yaptırın derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Ha bir ek bilgi de ben vereyim;

 

Mondeo'lar da akıllı şarj sistemi denilen (Smart Charging) diye bir olay var. Diğer arabalarda da belki vardır. Ford'un çoğu modellerinde varmış.

 

http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/2945759434DDE6E8714173.pdf

 

PCM dedikleri Powertrain Control Module diye bir cihaz var. Bu cihaz akünün nasıl şarj edileceğini ayarlıyor. Motor sıcaklığına, hava akışmetreden ölçtüğü sıcaklığa bakarak akünün durumunu tahmin ediyor ve önce hızlı şarj daha sonra yavaş sarj yapıyor. Gerekirse motor devrini değiştiriyor. 

 

Eğer akü voltaji belli bir eşiğin altına inerse aşağıdaki sistemler sırayla kapatılıyor. 

 

1. Ön cam ısıtma

2. Arka cam ısıtma

3. Klima

 

Eğer akü voltajı belli bir eşiğin üstüne çıkarsa ve 20 saniye böyle kalırsa akü arıza ışığı yanıyor ve aşağıdaki sistemler sırayla açılıyor.

 

1. Arka cam ısıtma

2. Ön cam ısıtma.

 

 

Eğer şarj dinamosu PCM'den bir sinyal alamıyorsa AKÜ ŞARJ ışığı yanıyor. Şarj dinamosuna giren 3 uçlu soketi söküp temizleyip geri takarak deneyebilirsiniz.

 

Diğer taraftan akünün Silver Calcium - Gümüş Kalsiyum tip ya da üzeri olması gerekiyor. Kurşunlu aküler kullanılmaması gerekiyor.

 

Aslında bunu anlatan yer 2-3 sayfalık bir yer ben sadece önemli noktaları yazdım. 

 

 

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Erhan Tayar
51 dakika önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Ha bir ek bilgi de ben vereyim;

 

Eğer akü voltaji belli bir eşiğin altına inerse aşağıdaki sistemler sırayla kapatılıyor. 

 

1. Ön cam ısıtma

2. Arka cam ısıtma

3. Klima

 

 

 

Muhtemelen bendeki sorun bu dostum.

Çünkü araç normal çalışıyor ve yaklaşık 30saniye sonra yukarıda yazdığın 1. maddede ki işlemi uyguluyor.

İlk fırsatta baktıracağım aküye bakalım....

Yorum bağlantısı
Erman Uzun
22 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

 

Eğer akü voltaji belli bir eşiğin altına inerse aşağıdaki sistemler sırayla kapatılıyor. 

 

1. Ön cam ısıtma

2. Arka cam ısıtma

3. Klima

 

Eğer akü voltajı belli bir eşiğin üstüne çıkarsa ve 20 saniye böyle kalırsa akü arıza ışığı yanıyor ve aşağıdaki sistemler sırayla açılıyor.

 

1. Arka cam ısıtma

2. Ön cam ısıtma.

 

 

Yaz dönemi uzın yolda klima açık yol alırken tünellerden geçerken malum far yanıyor otomatik olarak arada sırada farlar yanınca klima kendini kapatıyordu bşr ay önce bşr sabah araç çalışmadı şarj ile bir hafta daha dayandı sonra tekrar bitti ve  akümü değiştim yukarıda yazan şeyi bilmeden yaşamışım 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
22 saat önce, Harun Kocaçalışkan yazdı:

Ha bir ek bilgi de ben vereyim;

 

 

 

Süper bilgiler.. eline sağlık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Tayar

Aküyü ölçtürdüm, Mutlu Akü 72amp
Çalışırken 14.2
Stop haldeyken 12.4


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
3 dakika önce, Erhan Tayar yazdı:

Aküyü ölçtürdüm, Mutlu Akü 72amp
Çalışırken 14.2
Stop haldeyken 12.4


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mondeo'lar çalışırken 13.5v mi ne olmalıydı. @Mehmet Ozyurek ve @Mehmet Kaya iyi bilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...